آزمايش تلفن همراه به عنوان کارت سفر


هموطن:استفاده از گوشی های همراه در سیستم های حمل و نقل عمومی رایج در شهر تمپری ، سوّمین شهر بزرگ فنلاند، تحت بررسی است.
در جريان این بررسی همچنین اطّلاعاتی جمع آوری خواهد شد که از آن برای برنامه ریزی مجدد سیستم فروش بلیط های حمل و نقل شهری در تمپری استفاده خواهد شد.
سه شرکت TeliaSonera، TietoEnator، و نوکیا به طور مشترک یک سرویس تشخيص هویّت طرّاحی کرده اند که در آن از گوشی همراه به عنوان کارت مسافرتی در سیستم عمومی حمل و نقل استفاده خواهد شد.
تکنولوژی های مورد استفاده در کارت های مسافرتی فعلی و گوشی های همراه قابل مقایسه با تکنولوژیNFC - Near Field Communication (NFC) technology - هستند.

سرویس مبتني بر NFC به مسافرین این امکان را می دهد تا اعتبار گوشی همراه خود و کارت سفری را که در آن تعبیه شده به طور بی سیم و با استفاده از شبکه همراه افزایش داده و همچنین موجودی و آخرین عملیات مالی کارت خود را کنترل کنند.
نقش شرکت TeliaSonera در مرحلهء آزمایشی این طرح فعّال کردن سیستم اعتبار دهی بی سیم و تسهيل داونلود آن بر روی گوشی های همراهی است که کارت مسافرتی در درون خود دارند.
TeliaSonera یک سیستم "آپلود – داونلود " و یک صفحه خانه (homepage ( گرافیکی برای مشترکین دارای کارت سفر، طرّاحی کرده که قابل نصب روی گوشی همراه است.
مدیریّت کردن کارت های مسافرتی از طریق گوشی های همراه موجب انعطاف پذیری به مراتب بیشتر آنها، و سادگی کاربردشان، صرف نظر از موقعیّت به کار گيريشان می شود.
در این میان گوشي هاي نوکیا سری 3320 با فناوري NFC سازگار است و لذا در مرحلهء آزمایشی این پروژه قابل استفاده بوده و محیطی آماده را برای توسعه و تکامل نرم افزار مورد نیاز و مدیریت شبکه مدیریّتی مربوطه فراهم می آورد.
نوکیا که از پیشتازان فنّاوری NFCاست معتقد است این تکنولوژی بیشترین کاربرد خود را در تلفن های همراه پیدا خواهد کرد. نوکیا از بنیانگذاران انجمن بین المللی NFC است، که مسؤل استاندارد کردن تکنولوژی NFC می باشد.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi