هاليوود در تدارک فهرست کانديداهای جوايز اسکار
 
صحنه ای از فيلم کوهستان بروکبک
کوهستان بروکبک، کانديدای دريافت چندين جايزه گولدن گلوب است
در پايان سالی که برای فيلم های آمريکايی سال موفقيت آميزی نبود، هاليوود مقدمات برگزاری مراسم سنتی اهدای جوايز اسکار را فراهم می آورد.

معمولا کانديداهای جايزه گلدن گلوب، از اين که شانس کدام فيلم ها برای دريافت جايزه اسکار زياد خواهد بود، ايده ای به دست می دهد.

ازميان فيلم هايی که احتمال بردن جايزه دارند می توان از باغبان وفادار، کوه بروکبک و شب بخير و موفق باشی، نام برد.

ولی دراين مرحله از رقابت ها بيشتر هنرپيشگان سعی می کنند بی تفاوتی خود را نسبت به اين رويداد نشان دهند.

بطورمثال هيث لگر، هنرپيشه استراليايی که شانس بردن جايزه اش به خاطر بازی در نقش يک گاوچران همجنس گرا در فيلم کوه بروکبک زياد است می گويد: "برای من واقعا عجيب است که می بينم فيلم ها و هنرپيشگان با هم رقابت می کنند. ما همه در يک مسابقه بخصوص شرکت نداريم. در رشته ورزش بخصوصی مسابقه نمی دهيم و آموزش ما متفاوت بوده است. به همين دلايل واقعا نمی توان اين هنرمندان را با يکديگر مقايسه کرد."

هيث لگر می افزايد که به عقيده او انگيزه تمام اين تشريفات، بازاريابی است ولی همه به آن کشيده می شوند.

 
جودی دنچ، هنرپيشه بريتانيايی احتمالا از کانديداهای دريافت جايزه اسکار است

البته شايد اين که هيث لگر نسبت به جايزه اسکار خود را بی اعتنا نشان می دهد بی دليل نباشد زيرا معمولا از فيلم هايی که سوژه آنها درباره همجنس گرايان است درجريان تعيين برندگان جوايز اسکار به ندرت استقبال می شود.

ولی چنين به نظر می رسد که مسئولين اعطای جوايز گولدن گلوب، ليبرال تر فکر می کنند زيرا برای گذاشتن فيلم هايی مانند کوه بروکبک، در ليست کانديداهای جوايز، آمادگی ذهنی بيشتری دارند.

قراراست فهرست کانديداهای جوايزاسکار ۳۱ ژانويه، اعلام شود و پيش بينی می شود در فهرست هنرپيشگان کانديدای جايزه نام چند هنرپيشه بريتانيايی نيز ديده شود.

جودی دنچ، هنرپيشه پرسابقه بريتانيايی، برای بازی در فيلم خانم هندرسون تقديم می کند، به احتمال زياد يکی از کانديداهای دريافت جايزه برای بهترين هنرپيشه زن خواهد بود.

کيرا نايتلی ، نيز که در فيلم غرور و تعصب در نقش اليزابت بنت، ظاهر می شود شانس کانديدا شدن برای دريافت همين جايزه را دارد.

اما در حالی که شمار قابل توجهی در هاليوود با اشتياق زياد به پيش بينی برندگان جايزه اسکار پرداخته اند، کسانی هم هستند که سعی می کنند برای اينکه چرا ازعلاقه آمريکاييان به سينما کاسته شده پاسخی پيدا کنند.

 
فيلم کينک کونگ با استقبال تماشاچيان روبرو شد

در سال ۲۰۰۵ شمارکسانی که به سينما می روند به پايين ترين سطح در بيست سال اخير رسيد. دست اندرکاران سينما علل مختلفی برای کاهش شمار علاقمندان سينما می آورند.

عده زيادی می گويند منتظرند تا بتوانند دی وی دی فيلم های سنيمايی مورد علاقه خود را خريده و آنرا بر روی صفحه بزرگ تلويزيون خود تماشا کنند.

برخی ديگر، از گران تمام شدن سينما رفتن صحبت می کنند و می گويند قيمت خريد بليط و بنزين اتومبيل و تنقلات مبلغ قابل توجهی است.

نکته نگران کننده تر، پايين آمدن کيفيت فيلم های سينمايی است که از رغبت مردم، برای رفتن به سينما می کاهد.

البته سال۲۰۰۵ با دو فيلم موفق يعنی تاريخچه نارنيا: شير، جادوگر و کمد و کينگ کونگ به پايان رسيد وهردو فيلم فروش بسيار خوبی داشتند.

 

 

 

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved