به کمک eBay می توانيد فروشگاه اينترنتی باز کنيد
 
کاربر
این سیستم امکان می دهد کاربران از تجربه مديران فروش آن بهره بگيرند
حراجی اينترنتی eBay در آستانه دهمين سالگرد تاسيس خود برای تقويت وفاداری کاربران، به فروشندگان فرصت می دهد برای خود وب سايت مستقل فروش کالا داير کنند.

اين سرويس موسوم به Prostores به کسانی که اجناس خود را در اين حراجی می فروشند، امکان می دهد صاحب آدرس اينترنتی شوند، ولی فروشهای خود را از طريق سيستم اين حراجی انجام دهند و از تجربه مديران فروش آن بهره بگيرند.

افراد بيشتر و بيشتری از eBay به عنوان فروشگاهی برای عرضه کالای خود استفاده می کنند و اين شرکت می خواهد به حفظ آنها ادامه دهد.

همچنين شش ماه بعد از آن که eBay تهديد کرد کارمزدش را دستخوش افزايش شديدی خواهد کرد، گردانندگان آن می خواهند رابطه خود را با کاربران گسترش دهند.

اين شرکت در ژانويه اعلام کرد که می خواهد کارمزد حراج ده روزه خود را دو برابر کند و به ۴۰ سنت برساند و همچنين اشتراک ماهيانه خود را برای ارايه ويترينی ساده شش دلار بالا برد و به حدود ۱۶ دلار رساند.

در ده سالی که eBay داير شده، اين حراجی به يکی از بزرگترين پروژه های تجاری اينترنت تبديل شده است. اين شرکت در سه ماهه منتهی به مارس، از بيش از يک ميليارد دلار فروش، ۲۵۶ ميليون دلار سود برد که ۲۸ درصد بيشتر از همين رقم در سال ۲۰۰۴ بود.

اما به نظر می رسد هسته کسب و کار آن که حراجهای اينترنتی است، رونق خود را از دست می دهد و اين بدين مفهوم است که اين شرکت بايد مشتريانی را که از وب سايتش به عنوان ويترينی برای کالاهای دارای قيمت مقطوع استفاده می کنند، راضی نگه دارد.

 
بزرگتر از روسیه
مگ وايتمن، رييس eBay
در سال گذشته ۳۴ ميليارد دلار کالا در اين سايت فروخته شد که برابر توليد ناخالص داخلی کوباست
شمار کاربران اين سايت در سه ماهه اول ۲۰۰۵ به ۱۴۷ ميليون نفر رسيد که بيشتر از جمعيت روسيه است
شمار کاربران فعال اين سايت در سه ماهه اول ۲۰۰۵ به بيش از ۶۰ ميليون نفر رسيد که بيشتر از جمعيت فرانسه است
سی درصد اجناس در اين سايت، بجای شيوه حراج، با قيمت مقطوع فروخته می شود

مايکل ديرينگ، مدير بازاريابی eBay می گويد که بيش از صد هزار نفر از فروشندگان پروپاقرص اين حراجی خودشان سايت ندارند و سرويس جديد می کوشد راه اندازی سايت را برای آنها آسان سازد.

وی می گويد: "اين بازار کماکان بنيان کسب و کار ما خواهد بود، ولی ما می دانيم فروشندگان علاقه دارند خريداران را در هر جا بيابند و اين سرويس می تواند به آنها کمک کند."

اين سرويس که ابتدا فقط به کاربران در آمريکا عرضه خواهد شد، ماهيانه نزديک به هفت دلار هزينه در بر خواهد داشت و کاربران بابت هر معامله بايد نيم تا يک و نيم درصد ارزش آن را بپردازند.

مگ وايتمن، رييس eBay اعلام کرد: "ما می خواهيم به کارآفرينان اينترنتی کمک کنيم تا در هرجهتی می خواهند حرکت کنند."

به گفته وی، امروزه ۱۴۷ ميليون نفر از طريق اين سايت خريد و فروش می کنند که اگر بخواهيم از نظر جمعيت حساب کنيم، eBay می تواند هفتمين کشور پرجمعيت جهان باشد.

با اين حال، رشد تجاری اين شرکت در بازارهايی مانند آمريکا و آلمان که اشباع شده، کاهش يافته است. اين شرکت مصمم به نفوذ در بازارهای نوظهور مانند هند و چين است.

درآمد خالص eBay در سال گذشته ۷۷۸ ميليون دلار بود.

 

 

 

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved