اكبر عبدی: برای بازی در زیر آسمان شهر از مردم عذرخواهی كردم

اكبر عبدی با ساخت سریال كمدی «پیشخدمت» در شبكه‌ی اول سیما، همزمان نقش سه پیرزن و یك مرد را بازی می‌كند.

این بازیگر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص این سریال كه تولید آن به اوایل سال 85 موكول شده است،‌ گفت: طرح این سریال با عنوان موقت «پیشخدمت» از خودم بوده است و قرار بود امسال عید ساخته شود اما به دلیل همزمانی عید نوروز با ایام سوگواری ائمه، ساخت آن به اوایل سال 85 موكول شد.

وی كه هم اینك در سریال «در چشم باد»‌ ایفاگر نقش «حسن آقا حسینی قشنگه» است، با ابراز علاقمندی نسبت به ایفای نقش در سریال‌های تاریخی، خاطرنشان كرد: همواره تاریخ ایران قدیم را دوست داشتم. چرا كه با مرحوم علی حاتمی 20 سال كار و زندگی كردم با خواندن بخش‌هایی از فیلمنامه‌ی «در چشم باد» بلافاصله قرار داد بستم.

به گفته‌ی اكبر عبدی، «حسن آقا حسینی قشنگه»، جوانی است كه به همراه مادر مسن خود زندگی می‌كند و پدر ندارد. آقای ایرانی، پدرخانواده‌ی اصلی قصه‌ی «در چشم‌ باد»‌ كه نقش آن را سعید نیكپور بازی می‌كند، مانند پسر خود، از حسن مراقبت می‌كند و حسن نیز در چند بخش به بچه‌های او كمك می‌كند.

وی این نقش را زاییده ذهن نویسنده خواند و افزود: به موقع اجرا همراه با آقای جوزانی به آن شكل دادیم.

این بازیگر درباره‌ی بازی در سریال‌های طنز شبانه و بازگشت مجدد وی به سریال‌های تاریخی، متذكر شد: بازی در كارهای تاریخی را ترجیح می‌دهم، بازی در طنز‌های شبانه یك بار برای من اتفاق افتاد كه به خاطر آن از مردم و همه كسانی كه به مقوله هنر پررنگ نگاه می‌كنند، عذرخواهی كردم.

عبدی ادامه داد: فیلمنامه‌ی كارهای روتین باید از قبل نوشته شود، چرا كه همه آن‌ها پس از 13 قسمت اول به مشكل كمبود سوژه برخورد می‌كنند و مجبور به تكرار خودشان می‌شوند. وضعیت «زیرآسمان شهر» هم همین طور بود، بنابراین قرار بود تا 60 قسمت با این سریال همكاری كنم كه تنها در 38 قسمت بازی كردم.

اكبر عبدی همچنین به زودی در سریال «زیر تیغ» به كارگردانی محمدرضا هنرمند بازی خواهد كرد.

 

 

 

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved