گوگل يک ميليارد دلار سهم ای او ال را خريد
 
يکی از دفاتر گوگل
ای او ال، بزرگترين مشتری گوگل است
گوگل، موتور جستجوگر آن لاين، گزارش ها مبنی بر سرمايه گزاری يک ميليارد دلاری برای خريد پنج درصد از سهام شرکت "ای او ال"، متعلق به شرکت تايم وارنر را تاييد کرده است. اين معامله بخشی از يک برنامه راهبردی گسترده برای همکاری دوجانبه است.

در توافق بدست آمده که بعد از مذاکرات فشرده بين دو غول اينترنت حاصل شده، ارزش شرکت ای او ال که در حال حاضر با مشکل مواجه است، 20 ميليارد دلار برآورد شده است.

اين مشارکت دوجانبه، محتوای بيشتری از سايت ای او ال را در اختيار کاربران گوگل قرار خواهد داد.

معاهده بين گوگل و ای او ال، به شايعات مربوط به پيوند تجاری مايکروسافت، غول برنامه سازی رايانه ای با ای او ال پايان داد.

ديک پارسونز، مدير اجرايی تايم وارنر گفت: "بسيار خشنوديم که می توانيم بر اساس روابط خوبی که با گوگل داريم کار کنيم".

خطر مايکروسافت

گفته می شد مايکروسافت نيز قصد داشته است با خريد بخشی از سهام ای او ال خدمات اينترنتی خود را به کاربران اين شرکت عرضه کند.

همکاری اقتصادی بين گوگل و ای او ال نشان می دهد گوگل حاضر است بهای سنگينی بپردازد تا مايکروسافت را از تبديل شدن به بازيگری بزرگتر در عرصه پر سود جستجوی اينترنت بازدارد.

ای او ال در حال حاضر بزرگترين مشتری گوگل است. طی نه ماهه اول سال جاری، ای او ال حدود 429 ميليون دلار يا به عبارت ديگر 10 درصد درآمد گوگل را تامين کرده است.

تايم وارنر مدتی است بدنبال يک شريک تجاری می گردد تا موجب ترقی ارزش ای او ال شده و ارزش سهام خود را به عنوان غول رسانه ای آمريکا بالا برد.

ياهو نيز مذاکراتی با تايم وارنر داشته است اما گفته می شود بدليل خواست تايم وارنر برای حفظ اکثريت سهام ای او ال گفتگو با ياهو را در ماه نوامبر متوقف کرد.

 

 

 

 

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved