بهبود تنبلی چشم با کمک بازیهای رایانهای
پژوهشگران آمریکایی در بررسیهای خود نشان دادند که بازیهای رایانه ای می توانند در بهبود تنبلی چشم بزرگسالان مفید باشند.
محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی دریافتند که «ویدیوگیم درمانی» (videogame therapy می تواند در بهبود تنبلی چشم بزرگسالان که در اصطلاح پزشکی به آن «تار بینی» گفته می شود نقش موثری ایفا کنند.
این محققان با تحقیق بر روی ۲۰ فرد در سنین بین ۲۰ تا ۶۰ سال دارای نقص تنبلی چشم نشان دادند که پس از ۴۰ ساعت درمان با بازیهای ویدیویی (دو ساعت برای هر بار در یک دوره یکماهه) به میزان ۳۰ درصد قدرت تیزبینی و در برخی موارد درک عمق دیداری آنها بهبود یافت.
تاربینی موجب کاهش دید در چشم می شود این بیماری به ویژه در کودکان بسیار شایع است و با تشخیص به موقع می تواند با پانسمان چشمی که بهتر می بیند به طور موفقیت آمیزی درمان شود در حقیقت با پانسمان چشم سالم، چشم تنبل برای بهتر دیدن تحریک می شود.
این در حالی است که در بزرگسالان گزینه های درمانی کمی وجود دارند اکنون این محققان نشان دادند که «ویدیوگیم درمانی» می تواند به یک گزینه مناسب برای بهبود این نقص بینایی تبدیل شود.
پژوهشگران آمریکایی در بررسیهای خود نشان دادند که بازیهای رایانه ای می توانند در بهبود تنبلی چشم بزرگسالان مفید باشند.
محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی دریافتند که «ویدیوگیم درمانی» (videogame therapy می تواند در بهبود تنبلی چشم بزرگسالان که در اصطلاح پزشکی به آن «تار بینی» گفته می شود نقش موثری ایفا کنند.
این محققان با تحقیق بر روی ۲۰ فرد در سنین بین ۲۰ تا ۶۰ سال دارای نقص تنبلی چشم نشان دادند که پس از ۴۰ ساعت درمان با بازیهای ویدیویی (دو ساعت برای هر بار در یک دوره یکماهه) به میزان ۳۰ درصد قدرت تیزبینی و در برخی موارد درک عمق دیداری آنها بهبود یافت.
تاربینی موجب کاهش دید در چشم می شود این بیماری به ویژه در کودکان بسیار شایع است و با تشخیص به موقع می تواند با پانسمان چشمی که بهتر می بیند به طور موفقیت آمیزی درمان شود در حقیقت با پانسمان چشم سالم، چشم تنبل برای بهتر دیدن تحریک می شود.
این در حالی است که در بزرگسالان گزینه های درمانی کمی وجود دارند اکنون این محققان نشان دادند که «ویدیوگیم درمانی» می تواند به یک گزینه مناسب برای بهبود این نقص بینایی تبدیل شود.
براساس گزارش« مدیسین نت»، در این تحقیقات، دانشمندان آمریکایی چشم پرکار شرکت کنندگان را پانسمان کردند و سپس از آنها خواستند که با یک بازی ویدیویی که در آن بازیکن باید به یک هدف ضربه می زد یا بازی که در آن باید اشیا را می ساخت بازی کنند.در هر دو مورد این بازیها، پس از ۴۰ ساعت تمرین، افزایش ۳۰ درصدی در تیزبینی شرکت کنندگان مشاهده شد.