رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

یک روز با عوامل سریال شبانه «خوش‌نشین‌ها»

گام‌هایی در مسیر طنز متفاوت
چندین سال است که مخاطبان همیشگی شبکه‌های تلویزیونی عادت کرده‌اند که بیننده پروپاقرص طنزهای شبانه باشند. در این مدت گونه‌های مختلف کمدی امتحان شدند و در نهایت دسته‌بندی مشخصی شکل گرفت که نشان‌دهنده میزان علاقه‌مندی مخاطبان به سبک‌های مختلف کمدی بود. سریال خوش‌نشین‌ها که بتازگی از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود، آخرین محصول کمدی ـ اجتماعی تلویزیون است. گفت‌وگو با عوامل و دست‌اندرکاران این مجموعه حرف‌ها و ناگفته‌های زیادی از روند تولید این مجموعه داشت. خلاصه کلام این که همه چیز دست به دست هم داد تا خوش‌نشین‌ها مهمان پاییزی خانه‌‌های شما باشد.
جای خالی خنده
مهران مهام همراه ایرج محمدی دو همراه همیشگی هستند که این بار تهیه‌کنندگی مجموعه طنز خوش‌نشین‌ها را به عهده دارند. مهام درباره روند تولید این مجموعه معتقد است: من سال گذشته تهیه‌کنندگی مجموعه «زن‌بابا» به کارگردانی سعید آقاخانی را به عهده داشتم و بعد از آن سریال «دلنوازان» را که غیرطنز بود برای شبکه ۳ کار کردم. راجع به ساختار برنامه‌های تولیدی در تلویزیون باید بگویم این که این بار سراغ مجموعه‌ای اجتماعی با ساختار طنز رفتم به این دلیل بود که پس از مشورت‌هایی که با برخی دوستان و بویژه مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۳ سیما داشتم به این نتیجه رسیدیم که مدتی است جای خالی یک مجموعه طنز برای سرگرمی شبانه مخاطب خالی است.

گام‌هایی در مسیر طنز متفاوت
چندین سال است که مخاطبان همیشگی شبکه‌های تلویزیونی عادت کرده‌اند که بیننده پروپاقرص طنزهای شبانه باشند. در این مدت گونه‌های مختلف کمدی امتحان شدند و در نهایت دسته‌بندی مشخصی شکل گرفت که نشان‌دهنده میزان علاقه‌مندی مخاطبان به سبک‌های مختلف کمدی بود. سریال خوش‌نشین‌ها که بتازگی از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود، آخرین محصول کمدی ـ اجتماعی تلویزیون است. گفت‌وگو با عوامل و دست‌اندرکاران این مجموعه حرف‌ها و ناگفته‌های زیادی از روند تولید این مجموعه داشت. خلاصه کلام این که همه چیز دست به دست هم داد تا خوش‌نشین‌ها مهمان پاییزی خانه‌‌های شما باشد.
جای خالی خنده
مهران مهام همراه ایرج محمدی دو همراه همیشگی هستند که این بار تهیه‌کنندگی مجموعه طنز خوش‌نشین‌ها را به عهده دارند. مهام درباره روند تولید این مجموعه معتقد است: من سال گذشته تهیه‌کنندگی مجموعه «زن‌بابا» به کارگردانی سعید آقاخانی را به عهده داشتم و بعد از آن سریال «دلنوازان» را که غیرطنز بود برای شبکه ۳ کار کردم. راجع به ساختار برنامه‌های تولیدی در تلویزیون باید بگویم این که این بار سراغ مجموعه‌ای اجتماعی با ساختار طنز رفتم به این دلیل بود که پس از مشورت‌هایی که با برخی دوستان و بویژه مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۳ سیما داشتم به این نتیجه رسیدیم که مدتی است جای خالی یک مجموعه طنز برای سرگرمی شبانه مخاطب خالی است. می‌دانستم که شبکه‌های مختلف تولیدات غیرطنز متعددی داشتند و ساخت «خوش‌نشین‌ها» بهانه‌ای بود برای پر کردن این جای خالی. به عقیده من باید روند ساخت مجموعه‌ها به گونه‌ای باشد که به موازات برنامه‌های مختلف در شاخه‌های متفاوت برای هر فصل به تناسب خاص خود یک مجموعه با رگه‌های طنز داشته باشیم.
مهام معتقد است، زمانی خستگی او و گروهش کاهش می‌یابد که مخاطبان از پخش مجموعه راضی باشند. وی می‌گوید: وقتی مشغول تصویربرداری سکانس‌های خارجی در کوچه و خیابان هستیم، مردم از چند قسمت پخش شده راضی‌اند و همین که لبخند شادی و رضایت هر شب بر لبانشان جاری باشد برای ما کافی است، چون مردم هستند که ما هستیم.
موقعیتی برای طنز
مرتضی اصلان‌زاده، صدابردار مجموعه خوش‌نشین‌هاست. او می‌گوید خوش‌نشین‌ها یک طنز موقعیت نیست، بلکه موقعیتی را می‌سازد که با طنز همراه است. وی صدابرداری یک کار ۲دوربینه را سختی اصلی مجموعه‌های روتین هر شبی می‌داند. وی پیش از این هم سابقه همکاری با سعید آقاخانی را داشته است. اصلان‌زاده می‌گوید بعد از گذشت ۲۳ سال فعالیت در زمینه صدابرداری ۸ روز است که بازنشسته شده‌ام، به غیر از مجموعه «زن‌بابا» و «ترش و شیرین» بقیه مجموعه‌هایی که کار کردم، بیشتر در ژانر ملودرام بوده‌اند، با مهران مهام و ایرج محمودی قبلا کار کرده بودم و امیدوارم مجموعه خوش‌نشین‌ها هم مورد توجه علاقه‌‌مندان قرار بگیرد.
یک قصه مستقل
امیر غفارمنش، بازیگر نقش دایی یونس در این مجموعه است. غفارمنش با طنز «ساعت خوش» شروع کرد و بعد از حضور در مجموعه‌های حبیب‌آقا، عید امسال و … این چندمین تجربه همکاری او با سعید آقاخانی است. وی درباره نقش یونس می‌گوید: نوع بازی من در این کار به گونه‌ای است که تلاش برای خنداندن مردم ندارد. این پیشنهاد خود کارگردان بود که کاراکترها برای ایفای نقش طنز خود تلاش و تقلای زیادی نداشته باشند و به همین اندازه که موقعیت به آنها اجازه می‌دهد کمیک باشند. یونس شخصیت ساده و بی‌آلایشی است که بی‌پیرایه خودش را معرفی می‌کند. وی در پاسخ به این سوال که مجموعه خوش‌نشین‌ها قصه واحدی را برای ارائه شخصیت‌هایش به بیننده عرضه نمی‌کند، می‌گوید: اتفاقا برعکس، اساس شکل‌گیری این مجموعه بر مبنای تعریف قصه است. اتفاقی که افتاد این بود که ما اصلا در این کار تیپ‌سازی نداشتیم و تنها شخصیت‌ها بودند که معرفی می‌شدند، این شخصیت‌ها هر کدام ویژه و متمایز از دیگری هستند.
غفارمنش معتقد است، خوش‌نشین‌ها تنها مجموعه‌ای بود که طی سال‌های اخیر فیدبک بسیار خوبی از تماشاگر گرفت؛ اتفاقی که برای من فقط در مورد ساعت خوش افتاده بود. سعید آقاخانی از قبل همه میزانسن‌ها را می‌داند و کارگردانی است که همیشه دست پر سر صحنه می‌آید.
راستین ۸ ساله پسر امیر غفارمنش هم سر صحنه حضور دارد. وقتی از او می‌پرسم که آیا تمایلی برای حضور راستین در عرصه بازیگری دارد یا خیر در جواب می‌گوید: راستین علاقه زیادی به بازیگری دارد، ولی من ترجیح می‌دهم پسرم بعد از ۱۹ ـ ۱۸ سالگی آن هم با تحصیلات آکادمیک وارد این حرفه شود.
یک تجربه پربازیگر
علی هاشمی، مدیر برنامه‌ریزی پروژه خوش‌نشین‌هاست. او معتقد است جدا از تجربیاتی که در کارهای دراماتیک داشتم، این کار اولین حضور من در سمت برنامه‌ریز طنزهای روتین شبانه بود. مشکل اصلی که در این کار وجود دارد، آماده نبودن متن‌هاست که باعث می‌شود نتوانیم همه صحنه‌های مربوط به یک لوکیشن را یکجا تصویربرداری کنیم. کار بشدت پربازیگر است همراه با تعداد لوکیشن‌های زیاد. در خوش‌نشین‌ها صحنه‌های خارجی و سکانس‌های تعقیب و گریز زیاد داریم و گاهی اتفاق می‌افتد که ساعت کاری ما در طول روز به ۱۶ ـ ۱۵ ساعت هم می‌رسد.
مجموعه‌ای با صحنه‌پردازی رئال
قاسم ترکاشوند، طراح صحنه و لباس این مجموعه است، از سال ۷۸ آغاز به کار کرده و تا امروز طراحی صحنه مجموعه‌ها و تله‌فیلم‌های زیادی را عهده‌دار بوده است.
وی در پاسخ به این سوال که چقدر طراحی صحنه و لباس برای یک مجموعه طنز می‌تواند آسان‌تر از یک کار درام باشد، می‌گوید: به عقیده من اگر سخت‌تر نباشد، آسان‌تر نیست، چراکه خلاقیت بیشتری را می‌طلبد. در این نوع کارها ما تا حدودی شخصیت را بر مبنای رنگ لباس یا لوکیشنی که در آن زندگی می‌کند به بیننده معرفی می‌کنیم. در این کار طبق صحبتی که ابتدای کار با کارگردان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که فضا تا حد امکان رئال و به زندگی واقعی نزدیک باشد و در انتخاب رنگ‌ها و حتی لباس‌ غلو نکرده باشیم. منطق قصه به من خیلی اجازه تعویض لباس نمی‌داد، چراکه ما خانواده‌ای داریم که تازه از سفر برگشته‌اند و با این قضیه روبه‌رو می‌شوند که همه چیز زندگی‌شان فروخته شده. به هر حال همه این تلاش‌ها بر این بود که مخاطب را راضی نگه دارد. من بعد از برخی کارهای پلیسی مثل کارآگاهان و کلانتر، یک کار طنز را تجربه کردم و فقط دلم می‌خواست زمان بیشتری در اختیار داشتم تا می‌توانستم همه توانم را در اختیار کار و گروه بگذارم.
یک دوربین متحرک
فرزام گل‌سفیدی، تصویربردار این مجموعه طنز است که سال‌هاست در کنار برادرش، فرشاد گل‌سفیدی مشغول به فعالیت است. وی می‌گوید: به هر حال راکوردنوری در این گونه کارها باید حفظ شود. کار ما هم ۲ دوربینه است و این که ما در طول یک هفته ممکن است بارها به لوکیشن قبلی برگشت داشته باشیم. برادرم به عنوان مدیر تصویربرداری کار رنگ و نور را خیلی خوب می‌شناسد و این که قاعدتا یک کار طنز رنگ و نور خاص خود را می‌طلبد. البته کار دوربین ما در این پروژه خیلی ثابت نیست. دوربین خوش‌نشین‌ها برای القای حس فانتزی خود یک دوربین متحرک است.
طرفدار طنز موقعیت
سپند امیرسلیمانی، نقش حامد را بازی می‌کند. یک مهندس معماری که در ابتدای داستان، ساک مسافرتی‌اش با دانیال (با بازی علی صادقی)‌ جابه‌جا می‌شود و درگیری‌ای که این میان اتفاق می‌افتد خود، قصه‌هایی را به دنبال دارد. امیرسلیمانی خوش‌نشین‌ها را متفاوت از دیگر مجموعه‌های طنز می‌داند. به عقیده او، این کار هیچ لوکیشن ثابتی ندارد. سابق بر این با سعید آقاخانی در مجموعه «من یک مستاجرم» بازی داشته و علاوه بر یک بازیگر خوب، آقاخانی را یک کارگردان باسلیقه و خوش‌اخلاق می‌داند. او می‌گوید: من از آقاخانی خیلی چیزها یاد گرفتم. وقتی در مورد نوع بازی‌اش از او می‌پرسم، می‌گوید: من نقش‌ها را بازی نمی‌کنم و خیلی عادی با آنها برخورد می‌کنم. من طرفدار طنز موقعیت هستم و به نظرم در این مجموعه مثلا اتفاق‌هایی که برای حامد می‌افتد، اینقدر می‌تواند جذاب باشد که دیگر مرا مجبور نمی‌کند حرکاتی انجام دهم که بر پایه آنها مخاطبم را بخندانم. از روند کار راضی هستم و در اینجا از مجموعه‌ای صحبت می‌کنم که همه دست به دست هم تلاش می‌کنند تا مجموعه‌ای درست را پیش ببرند. خوشحالم که در کنار ۲ تهیه‌کننده محبوب و کاربلد و یک کارگردان خوشنام و بااخلاق مشغول به فعالیت هستم.
یک مادربزرگ دوست‌داشتنی
حلیمه سعیدی، نقش خاله‌قزی را به عهده دارد. پیش از این هم در سریال «زن بابا» و «عید امسال» بازی خوب و بامزه‌اش را دیده بودیم. خودش می‌گوید: در همه زندگی‌ام بازیگر بوده‌ام. هیچ وقت دوست نداشتم در مجموعه‌ای نقش زن کسی را بازی کنم. همیشه نقش همسایه، خاله و نقش‌های اینچنینی را بازی می‌کنم. این مادربزرگ دوست‌داشتنی ۷۶ ساله سینما و تلویزیون استعداد خوبی هم در بداهه‌گویی دارد و از مردم و نظر لطفی که همیشه به او داشته‌اند، قدردانی می‌کند.
یک پایان خوش
مصطفی تنابنده، دستیار اول کارگردان خوش‌نشین‌هاست. از رضایتی که به کار وارد است ابراز خوشحالی می‌کند. به عقیده او، این مجموعه با برنامه‌ریزی درست و از پیش تعیین شده پیش می‌رود. تنابنده می‌گوید با توجه به ساعت کاری زیاد، بچه‌های گروه خیلی ناراضی نیستند. وقتی از او می‌پرسم که به عنوان یکی از اعضای اصلی این گروه می‌داند که سرانجام شخصیت‌های داستان به کجا می‌رسد و این که آخر داستان مشخص است یا نه، می‌گوید: کم و بیش در جریان هستم و مطمئنم که بیننده سریال خوش‌نشین‌ها در آخر راضی خواهد بود.
به هر حال مجموعه خوش‌نشین‌ها در حال پخش است و سعید آقاخانی در همه این سال‌ها ثابت کرده که رگ خواب مخاطب خود را خوب می‌شناسد. این مجموعه پر از ستاره‌های طنز تلویزیونی است و باید دید سرانجام این مجموعه ۳۳ قسمتی با حال و هوای طنز در آخر به کجا کشیده خواهد شد. آیا خوش‌نشین‌ها خوش می‌درخشد؟


یک روز با عوامل سریال شبانه «خوش‌نشین‌ها»

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد