رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

گفت و گوی ویژه نوروزی با مهدی مقدم

اجازه بدهید مقدمه ننویسیم و خود مهدی مقدم خودش را به طور کامل برایمان معرفی کند.
سوم آبان سال ۱۳۶۰ در تهران متولد شدم، فارغالتحصیل رشته گرافیک هستم و هم اکنون به کار خوانندگی، طراحی داخلی و بعضی اوقات به بازیگری مشغول هستم. سه خواهر و یک برادر دارم. از ابتدا دوست داشتم که بازیگر شوم و تصمیمی برای خواننده شدن نداشتم از طرفی به نقاشی هم علاقه‌مند بودم و از کودکی نقاشی ام خوب بود و نسبت به هم سن و سالهای خودم در این زمینه خیلی بالاتر بودم. با توجه به علاقه ای که به بازیگری داشتم احساس کردم ورود به بازیگری از طریق هنرستان صدا و سیما راحت تر است، اما در آن سالی که من به این هنرستان وارد شدم رشته بازیگری جزء رشته های ثبت نامی نبود و به همین دلیل به خاطر علاقه ام رشته گرافیک را انتخاب کردم و در این رشته ادامه تحصیل دادم. در کنار تحصیل در رشته گرافیک کار تئاتر را هم از تئاتر گلریز و کار «کلک نزن» به کارگردانی آقای سمسارزاده شروع کردم که در این تئاتر آواز می‌خواندم. چند سال به همین منوال گذشت و من تقریبا هر شب علاوه بر بازی در تئاترهای مختلف آهنگ هم می‌خواندم (بعضی اوقات آهنگهای خواننده‌های دیگر و بعضی اوقات آهنگهایی که برای تئاتر ساخته شده بود) و این موضوع باعث شد نسبت به قبل پخته‌تر شوم. چند کار رادیویی هم داشتم که از بارزترین آنها می‌توانم به «جمعه ایرانی» اشاره کنم که یکی، دوبار به صورت زنده در این برنامه اجرا داشتم. به هرحال در سال ۸۰ تهیه آلبوم «خونسرد» را آغاز کردم و بعد از سه سال و در سال ۸۳ این آلبوم روانه بازار شد و با پخش کلیپ‌ها توانست در بازار شناخته شود و به فروش خوبی دست پیدا کرد.

اجازه بدهید مقدمه ننویسیم و خود مهدی مقدم خودش را به طور کامل برایمان معرفی کند.
سوم آبان سال ۱۳۶۰ در تهران متولد شدم، فارغالتحصیل رشته گرافیک هستم و هم اکنون به کار خوانندگی، طراحی داخلی و بعضی اوقات به بازیگری مشغول هستم. سه خواهر و یک برادر دارم. از ابتدا دوست داشتم که بازیگر شوم و تصمیمی برای خواننده شدن نداشتم از طرفی به نقاشی هم علاقه‌مند بودم و از کودکی نقاشی ام خوب بود و نسبت به هم سن و سالهای خودم در این زمینه خیلی بالاتر بودم. با توجه به علاقه ای که به بازیگری داشتم احساس کردم ورود به بازیگری از طریق هنرستان صدا و سیما راحت تر است، اما در آن سالی که من به این هنرستان وارد شدم رشته بازیگری جزء رشته های ثبت نامی نبود و به همین دلیل به خاطر علاقه ام رشته گرافیک را انتخاب کردم و در این رشته ادامه تحصیل دادم. در کنار تحصیل در رشته گرافیک کار تئاتر را هم از تئاتر گلریز و کار «کلک نزن» به کارگردانی آقای سمسارزاده شروع کردم که در این تئاتر آواز می‌خواندم. چند سال به همین منوال گذشت و من تقریبا هر شب علاوه بر بازی در تئاترهای مختلف آهنگ هم می‌خواندم (بعضی اوقات آهنگهای خواننده‌های دیگر و بعضی اوقات آهنگهایی که برای تئاتر ساخته شده بود) و این موضوع باعث شد نسبت به قبل پخته‌تر شوم. چند کار رادیویی هم داشتم که از بارزترین آنها می‌توانم به «جمعه ایرانی» اشاره کنم که یکی، دوبار به صورت زنده در این برنامه اجرا داشتم. به هرحال در سال ۸۰ تهیه آلبوم «خونسرد» را آغاز کردم و بعد از سه سال و در سال ۸۳ این آلبوم روانه بازار شد و با پخش کلیپ‌ها توانست در بازار شناخته شود و به فروش خوبی دست پیدا کرد. در همان زمان به همراه پیام شمس شروع به جمع کردن آلبوم «سونامی» کردیم که این آلبوم هم در سال ۸۶ وارد بازار شد. تماسهای زیادی داشتیم مبنی بر اینکه با مهدی مقدم در ویژه نوروز گفتگو داشته باشیم، آنچه می‌خوانید ماحصل این گفتگو است.



دکوراسیون داخلی

رشته تحصیلی ام گرافیک است و مدتی در زمینه طراحی دکور در عرصه سینما فعالیت داشتم و در مجموع با مقوله طراحی داخلی و دکوراسیون بیگانه نبودم. تعدادی از دوستانم که در این زمینه فعال بودند به من پیشنهاد دادند که در این زمینه هم فعالیت کنم. بعد از تحقیقاتی که در این زمینه انجام دادم به این نتیجه رسیدم که وارد این عرصه شوم و به همراه دوستانم یک کارگروهی را در زمینه دکوراسیون داخلی آغاز کردیم. این که عدهای با ورود هنرمندان به عرصه‌هایی مثل؛ دکوراسیون داخلی یا عکاسی مخالفند به نظرم منطقی نیست. یکی مثل آقای کیانیان وقتی نمایشگاه عکس برگزار می‌کند باعث می‌شود که توجه خیل عظیمی از افراد جامعه به مقوله عکاسی جلب شود که این اتفاق خوبی است. به نظرم به تعداد تمام آدمهای زمین ایده و سلیقه وجود دارد و کسی جای کسی را تنگ نمی‌کند.


شکایت کرده ام

در مورد کلیپها باید بگویم که تمام کلیپهایی که از من پخش شد، غیر از کلیپ‌هایی که بعد از آلبوم سونامی منتشر شد VCD بوده است و اینVCDها هم با مجوز وزارت ارشاد منتشر شده است و در بازار موجود است. ۱۴ ماه است که شکایت کرده ایم اما هنوز شکایتمان به جایی نرسیده است. البته بعضی از شبکه ها پخش کلیپ‌ها را متوقف کرده اند که جای تشکر دارد.


هرکس آمد، سوءاستفاده کرد و رفت

مدتی است تصمیم گرفته ام که با همه بچه های هنرمند که همگی تاج سر بنده هم هستند دورادور رابطه داشته باشم و با کسی رابطه نزدیکی نداشته باشم. چون مدتی هرکسی آمد و به من نزدیک شد، سوءاستفاده کرد و رفت. بعد از چند سال فعالیت در عرصه موسیقی به این نتیجه رسیده ام که اگر می‌خواهم با آرامش زندگی کنم و بدون حاشیه در کارم فعالیت داشته باشم، باید دوستانی انتخاب کنم که هنری نباشند. من حالا به دنبال آرامشم.


مردم انتخاب می‌کنند

به نظر من هر کسی حق کار کردن دارد و این مردم هستند که باید انتخاب کنند. شما برای هدفی که دارید تلاش می‌کنید. باید دید خواننده هدفش از خواندن چیست؟ یک وقتی هست که طرف می‌خواند که فقط دیده شود تا وقتی در خیابان راه می‌رود عده ای او را بشناسند، یک موقع هم خواننده می‌خواند تا به روح هنر، دست پیدا کند. شما وقتی صرفا قصد داری که با خوانندگی به شهرت دست پیدا کنی، می‌توانی به راحتی هفته ای یک کلیپ به شبکه های ماهوارهای بدهی و معروف شوی و هیچ وقت هم محبوب نمی‌شوید چون کارهایتان کیفیت خوبی ندارد.
 اما خوانندهای که به دنبال هنر موسیقی است، سختی‌های زیادی را تحمل می‌کند و در نهایت به نیکی از آنها یاد می‌شود.


کنسرت

دوبار در کیش و دوبار در اهواز کنسرت برگزار کرده ام. اما در تهران هنوز کنسرت نداشته ام. این که برخی پشت سرهم کنسرت می‌گذارند، یکی به این دلیل است که در کنسرتهای گذشته بازده مالی خوبی داشته اند و برنامه گذاران به دنبالشان می‌روند و دوم به این دلیل است که اکثر این خوانندگان، خواننده های رادیو، تلویزیونی هستند.


بعضیها بیخودی بزرگ شده اند

فکر می‌کنم بزرگترین مشکل جامعه موسیقی ایران این است که کسی چشم دیدن موفقیت دیگران را ندارد. البته دوستان خوش قلبی هم هستند و موفقیت دیگران آزارشان نمی‌دهد و کار خوب باعث خوشحالی شان می‌شود ولی اغلب بچه ها این مشکل را دارند. مشکل دیگر جامعه موسیقی این است که یک سری افراد، الکی بزرگ شده اند و واقعا جایگاهی که الان دارند، حقشان نیست. این موضوع هم دلایل مختلفی دارد، یا شرکتی که با این خواننده کار می‌کند تبلیغات زیادی میکند یا با آهنگسازان برجسته ای کار می‌کنند یا برخی مجلات که برخی را بدون هیچ پشتوانه هنری بزرگ کرده‌اند. برخی مجلات هستند که می‌آیند و برای خودشان نظرسنجی می‌گذارند که کدام آهنگ زیباترین آهنگ سال است یا کدام خواننده بهترین خواننده سال است و معلوم هم نیست که چه کسانی در این نظرسنجی‌ها شرکت میکنند. متاسفانه اینگونه مجلات به موسیقی لطمات زیادی می‌زنند.


اول موسیقی، بعد سینما

به شخصه فعالیت در عرصه موسیقی را همراه با کلیپ بیشتر دوست دارم چون شما در موسیقی در مدت سه دقیقه می‌توانید تاثیری روی مخاطب  بگذارید که یک فیلم در ۹۰ دقیقه روی تماشاچی میگذارد و این زیباست. طبیعتا هرکاری سختیهای خاص خودش را دارد. در موسیقی شما باید با تمام حس و احساس خودتان قطعات را اجرا کنید و سعی کنید که مطابق نت بخوانید اما در سینما کار بسیار سخت‌تر است و چون یک نوع کار گروهی است کوچکترین اشتباه هریک از اعضای گروه باعث می‌شود زحمات دیگران به ثمر ننشیند.


می گفتند دیگر مجوز نمیگیری

من تا به حال به طور مستقیم با هیچ شبکه ماهوارهای همکاری نداشته ام و از همین جا اعلام می‌کنم که بنده به هیچ عنوان به هیچ شبکه ای کلیپ ارائه نکرده ام و هیچ رضایتنامه ای برای پخش کلیپ‌هایم به شبکه های مختلف ماهوارهای نداده ام. کلیپ‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به اخذ مجوز شده بودند را به یکی از شرکتهای موسیقی فروخته بودم که این کلیپ‌ها بدون اجازه من از یکی از شبکه های موسیقی پخش شد و به همین دلیل ممنوع الکار شدم! در نهایت به دلیل اینکه بتوانم همچنان در صحنه باقی بمانم، تصمیم گرفتم آهنگهایی جدیدی که شعرهای مجوزدار داشت را اجرا کنم و کلیپ این آهنگها را به شرکت نوای رامشه فروختم و ناخودآگاه در شبکه های ماهوارهای پخش شد. البته در این میان من هم بی تقصیر نبودم و خودم هم در ساخت کلیپ‌ها مشارکت داشتم اما در آن زمان من ممنوع الفعالیت شده بودم و کسی هم مرا درک نمی‌کرد. متاسفانه برخی دیگر از خوانندگان هم بودند که کلیپ هایشان در شبکه های ماهوارهای پخش شد و نه تنها ممنوع الفعالیت نشدند بلکه بلافاصله کنسرت هم برگزار کردند. به نظر من اگر قانونی هست باید برای همه اجرا شود و نباید گزینشی عمل کرد. از طرفی کلیپ های من از چهارچوب قانون هم خارج نبود و تمام اشعار مجوزدار انتخاب شده بود و هیچ حرکت غیراخلاقی در کلیپ ها دیده نمی‌شود. از گوشه و کنار هم می‌شنیدم که مهدی مقدم دیگر مجوز نخواهد گرفت در صورتی که این طور نبود. به هرحال الان حدود یک سال است که از شبکه هایی که بدون اجازه کلیپ هایم را پخش کرده اند، شکایت کرده ام و تا حدود زیادی هم مشکل ممنوع الکاری‌ام حل شده است و به زودی مشکلم به طور کامل حل خواهد شد. آلبوم جدیدم هم هنوز مجوز نگرفته است ولی بیشتر کارهایش انجام شده است. در این آلبوم با پیام شمس و سعید سام همکاری داشته ام که البته بار بیشتر آلبوم روی دوش سعید سام بود که باید از همین جا ازش تشکر کنم چرا که بدون هیچ چشمداشتی به من کمک کردند و فقط می‌توانم برایش آرزوی موفقیت کنم.


اینها همش دروغه

همه این حرفها که می‌گویند ما از انتشار آهنگهایمان در اینترنت ناراحت هستیم، دروغ است.
متاسفانه در ایران هیچ معیاری برای فروش آلبوم نیست و هیچ کس نمی‌تواند آمار دقیقی از فروش آلبومهای موسیقی ارائه دهد یعنی واقعا در بین ۷۰ میلیون نفر ایرانی، دو میلیون نفر وجود ندارد که فرهنگ خرید آلبوم اورجینال را داشته باشد؟ من میتوانم ثابت کنم که خیلی از خوانندگان خودشان آهنگ‌هایشان را برای دانلود روی اینترنت قرار میدهند. برخلاف دوستانی که ادعا می‌کنند مهدی مقدم، خودش کلیپ‌هایش را در اختیار شبکه های ماهوارهای قرار داده است و نمی‌توانند این موضوع را اثبات کنند، هر کس که می‌گوید من آهنگم را روی اینترنت نگذاشته ام، بیاید تا با سند ثابت کنم که این کار را کرده است. بعضی اوقات می‌بینیم که به یکباره دو،سه آهنگ از یک خواننده قبل از انتشار آلبوم در اینترنت پخش میشود که این هم کار خودِ خواننده است. الان دیگر دوره این صحبتها که می‌گویند؛ از استودیو دزدیدند و… تمام شده است، این موضوع کار خود خواننده است که با انتشار زودهنگام تعدادی از آهنگهای آلبوم جدید خود میخواهد آلبوم را محک بزند که آیا این کار طرفدار خواهد داشت یا نه؟ البته این حق آن خواننده است چون می‌خواهد آلبوم خوبی به بازار ارائه دهد. این کار البته در دنیا هم مرسوم هست و چیز جدیدی نیست.

خانواده مقدم

پدرم شغل آزاد دارد و خواهر و برادرانم به طور حرفه ای در عرصه های هنری فعالیت ندارند ولی همگی از استعداد خوبی در زمینه خط و نقاشی برخوردارند. هنوز هم با خانواده ام زندگی می‌کنم و از زندگی کردن کنار خانواده احساس آرامش می‌کنم و وقتی با خانواده هستم، راحتتر هستم.


حرف آخر

هرکسی که این مصاحبه را خواند اگر ناراحت شد و خواست جوابم را دهد، من آماده ام تا در مورد مسائل مربوط به موسیقی که در این مصاحبه عنوان کردم بحث کنم. به هرحال من عقایدم را گفتم ولی اگر ایرادی به حق به من گرفته شود، می‌پذیرم.


منفی هجده
 منفی هجده اولین فیلم سینمایی من و اولین همکاری من با آقای نصیری محسوب میشود. کمتر از یک سال بعد از اتمام فیلمبرداری «منفی هجده»، برای دومین بار و این بار در فیلم «آخرین حرف» با آقای نصیری همکاری داشتم. «منفی هجده» داستان جوانی به نام آرش است که به خاطر ناملایمات زندگی که از سوی نامادری اش به او تحمیل شده از خانه فرار می‌کند و با ساسان که جوان بزهکاری هم هست، آشنا میشود و یکسری اتفاقات در پی این آشنایی می‌افتد. در این فیلم نقش آرش را برعهده داشتم و با بازیگرانی چون: روناک یونسی، شهرام پوراسد، فرهاد مهادیان و کاوه سماکباشی همبازی بودم. به هرحال با شرایط سختی که در زمان فیلمبرداری این فیلم وجود داشت و ما حدود یک ماه در قم فیلمبرداری داشتیم و این که این کار اولین حضور حرفه‌ای من در عالم بازیگری است از بازی خودم نسبتا راضی هستم. در حال حاضر پیشنهاد سینمایی دارم اما ترجیح می‌دهم با دقت به پیشنهادها فکر کنم و عجله ای هم برای ادامه فعالیت در عرصه سینما ندارم.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد