رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

گفت‌وگو با مت دیمون، بازیگر فیلم بی باک

کارگردان‌ها ما را انتخاب می‌کنند
مت دیمون کار بازیگری را از سال ۱۹۸۸ شروع کرد. او که متولد سال ۱۹۷۰ است در سال ۱۹۹۷ با «باران‌ساز» فرانسیس فورد کاپولا تبدیل به چهره‌ای مطرح شد. در این سال‌ها در فیلم‌های موفقی مثل آقای ریپلی مستعد، سه‌گانه یاران اوشن و هویت بورن، سیریانا، برادران گریم و خبر چین! بازی کرده است.
 در طول ماه‌های گذشته دو فیلم «منطقه سبز» و «آخرت» از او به نمایش عمومی در آمده است. کار جدید او «بی باک» یک وسترن درام ماجراجویانه است که با هزینه‌‌ای ۳۸ میلیون دلاری توسط جوئل وایتن کوئن کارگردانی شده است.
داستان این فیلم که نامزد ۱۰ جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین بازیگر مردشده، درباره دختر نوجوانی است که یک مارشال ایالتی را اجیر می‌کند تا قاتل پدرش را پیدا کرده و بکشد. در طول راه یک تفنگدار تگزاسی به این دو می‌پیوندد، این گاوچران تگزاسی برای کشتن قاتل پدر دختر نوجوان، دلایل شخصی خود را دارد.
نقش این کاراکتر را در قصه فیلم، مت دیمون بازی می‌کند. این بازیگر در یک گفت‌وگوی اینترنتی درباره بی باک و مسائل مورد توجه رسانه‌های گروهی صحبت می‌کند.
آیا نسخه اصلی بی باک را که جان وین بازی کرده بود، قبل از شروع کار فیلمبرداری نسخه جدید برادران کوئن، دیده بودید؟

کارگردان‌ها ما را انتخاب می‌کنند
مت دیمون کار بازیگری را از سال ۱۹۸۸ شروع کرد. او که متولد سال ۱۹۷۰ است در سال ۱۹۹۷ با «باران‌ساز» فرانسیس فورد کاپولا تبدیل به چهره‌ای مطرح شد. در این سال‌ها در فیلم‌های موفقی مثل آقای ریپلی مستعد، سه‌گانه یاران اوشن و هویت بورن، سیریانا، برادران گریم و خبر چین! بازی کرده است.
 در طول ماه‌های گذشته دو فیلم «منطقه سبز» و «آخرت» از او به نمایش عمومی در آمده است. کار جدید او «بی باک» یک وسترن درام ماجراجویانه است که با هزینه‌‌ای ۳۸ میلیون دلاری توسط جوئل وایتن کوئن کارگردانی شده است.
داستان این فیلم که نامزد ۱۰ جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین بازیگر مردشده، درباره دختر نوجوانی است که یک مارشال ایالتی را اجیر می‌کند تا قاتل پدرش را پیدا کرده و بکشد. در طول راه یک تفنگدار تگزاسی به این دو می‌پیوندد، این گاوچران تگزاسی برای کشتن قاتل پدر دختر نوجوان، دلایل شخصی خود را دارد.
نقش این کاراکتر را در قصه فیلم، مت دیمون بازی می‌کند. این بازیگر در یک گفت‌وگوی اینترنتی درباره بی باک و مسائل مورد توجه رسانه‌های گروهی صحبت می‌کند.
آیا نسخه اصلی بی باک را که جان وین بازی کرده بود، قبل از شروع کار فیلمبرداری نسخه جدید برادران کوئن، دیده بودید؟
خیر و به همین دلیل از برادران کوئن خواستم اگر می‌توانند ‌آن را برایم نمایش دهند. آنها گفتند اگر بخواهی این کار را می‌کنیم، اما نکته مهم‌تر این است که تو اول قصه کتاب آن را بخوانی، زیرا فیلمی که قرار است در آن بازی کنی بیشتر از نسخه اصلی به قصه کتاب آن وفادار است. من یک نسخه دی‌وی‌دی اصلی از فیلم را خریدم که به تنهایی آن را تماشا کنم. ولی هنوز هم این کار را نکرده‌ام. قبل از شروع فیلمبرداری کتاب چارلز بورتیس را خواندم و به کمک آن، خودم را آماده بازی در نقش کردم. چیزی که بیشتر از هر چیز سر صحنه فیلمبرداری کمک حالم بود، فیلمنامه‌ای بود که کوئن‌ها در اختیارم گذاشتند.
بالاخره نسخه اصلی فیلم را دیدید یا خیر؟!
خیر، ندیدم!‌ آن نسخه دی‌وی‌دی داخل آرشیو فیلمم هست و هنوز فرصتی برای دیدنش پیدا نکرده‌ام. دلیل اصلی‌اش این نیست که نمی‌خواهم آن فیلم را نگاه کنم. خب، من چهار بچه‌دارم و وقتی سرگرم بازی در فیلم نیستم، باید به‌ آنها و وضعیت خانوادگی‌ام رسیدگی کنم.
بی باک با این انتقاد روبه‌رو شده که شباهت چندانی به کارهای قبلی برادران کوئن که وجه مشخصه آن عجیب و غریب و خشن بودن است، ندارد.
خب، من خیلی هم با این تحلیل و نظریه موافق نیستم. این فیلم هم به همان عجیب و غریبی ساخته‌های قبلی کوئن‌ها است و برداشتی وفادارانه از قصه کتاب می‌باشد. نمی‌دانم برادران کوئن باید دیگر چه کار می‌کردند تا با این انتقاد روبه‌رو نشوند.
شما که همیشه در نقش اول فیلم‌های سینمایی ایفای نقش کرده‌اید. نقش خود در فیلم برادران کوئن را چگونه توضیح می‌دهید؟
کاراکتر لابوف تگزاسی یک نقش مکمل است و نه نقش اصلی. برادران کوئن وقتی برای بازی در این نقش با من تماس گرفتند، گفتند از قصد تو را برای این نقش انتخاب کرده‌ایم و اصرار داشتند که من آن را بازی کنم. وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه این نکته شدم که چرا‌ آنها مرا برای این نقش می‌‌خواهند. شخصیت لابوف اگر چه یکی از کاراکترهای مکمل است و حضور چندانی روی پرده ندارد (شبیه دو کاراکتر اصلی دیگر فیلم)‌، اما این حضور بسیار قوی و مهم است. به همین دلیل بود که برادران کوئن می‌خواستند این نقش را به دست بازیگری بسپارند که به قول خودشان معروف و ستاره است. طبق تحلیل آنها، اگر ایفای نقش به یک بازیگر معمولی و درجه دو سپرده می‌شد، کاراکتر لابوف روی پرده آن اهمیت و بزرگی خاص را کسب نمی‌کرد.
بی باک در کارنامه کاری شما یک فیلم خاص است، ضمن این که نوع فعالیت این روزهای شما بسیار متفاوت از کارهای اولتان است.
بی باک یکی از آن فیلم‌هایی بود که امضای قرارداد آن کمی طول کشید. ولی خود کار به قدری جذاب بود که نتوانستم خودم را از وسوسه بازی در آن و دور شدن از خانه و خانواده رها کنم. مثل هر بازیگر دیگری تلاش دارم که با پروژه‌های خوب و موجه همکاری کنم. ولی وقتی شما کار در فیلم تازه‌ای را شروع می‌کنید، به هیچ وجه نمی‌توانید صددرصد اطمینان داشته باشید که آن فیلم و کار شما با استقبال بالای منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شود. کار ما همیشه با ریسک و خطر همراه است و بخشی از جذابیت حرفه ما هم همین عدم اطمینان و پا در هوا بودن است.
بی باک اولین همکاری مشترک با برادران کوئن است. در این باره صحبت می‌کنید؟
چندان هم با آنها بیگانه نبودم. فیلم‌های قبلی‌شان را دیده بودم و دوستشان داشتم. در عین حال، در سال ۱۹۹۴ در فیلم «پیر پسرهای خوب» با فرانسیس مک دور ماند، همسر جوئل کوئن همبازی شدم و جوئل را سر صحنه فیلمبرداری این فیلم دیدم و با هم حرف زدیم. تعدادی از دوستان صمیمی‌ام در طول این سال‌ها، بازیگر فیلم‌های کوئن‌ها بودند و چیزهای خیلی زیادی درباره‌شان شنیده بودم. به همین دلیل، وقتی به همکاری با آنها دعوت شدم، با آنها خیلی راحت بودم. می‌دانید، خیلی وقت‌ها سخت است که تو بتوانی به عنوان یک بازیگر سر صحنه فیلمبرداری احساس راحتی و آرامش کنی. امیدوارم در آینده بازهم فرصت همکاری با آنها پیش بیاید.
بعد از چند کار ناموفق تجاری، بی باک اولین فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری شما در ۲ سال اخیر است.
موفقیت بالای مالی فیلم باعث تعجب همه ما شد. کسی فکر نمی‌‌کرد فیلمی از برادران کوئن در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی بتواند ۱۳۰ میلیون دلار فروش کند. می‌دانید بی باک یک کار غیرمتعارف و فاقد کلیشه‌های رایج سینمای عامه‌پسند است. با این حال، استقبال تماشاگران از آن خیلی بود. می‌توانم بگویم برادران کوئن با این فیلم، یکبار دیگر ژانر سینمای وسترن را احیا کردند.
با وجود شهرت فراوان، این‌طور به نظر می‌رسد که از شایعات رسانه‌ای دوری می‌کنید و علاقه‌ای ندارید تیتر اول خبرهای جنجالی باشید. آیا حفظ چنین وضعیتی سخت و مشکل است؟
هم بله و هم خیر. می‌توانید راهی را پیدا کنید که به کمک آن، این کار را انجام دهید. همیشه طوری رفتار و زندگی می‌کنم که شایعه‌سازان رسانه‌ای و پاپاریزی‌ها نتوانند سراغم بیایند. اگر در یک مکان عمومی باشم که دیگران بتوانند صدایم را بشنوند، کاملا مراقب رفتار و صحبت کردنم هستم. با حرف‌هایم بهانه و سوژه به دست رسانه‌های جنجالی نمی‌دهم. البته من با آن که بازیگر هستم، یک زندگی کاملا معمولی دارم. دوستانی هم در دنیای سینما (مثل براد پیت، آنجلینا جولی و جورج کلونی دارم)‌ و هم در زندگی عادی‌ام دارم. حتی شاید بعضی وقت‌ها به آن حسادت کنم که تیتر اول رسانه‌های جنجالی و شایعات مربوط به آن هستند! ولی وقتی با خودم خلوت می‌کنم و صادقانه حرف می‌زنم، احساس می‌کنم روش زندگی فعلی‌ام را کاملا دوست دارم.
برای نگارش فیلمنامه «ویل هانتینگ خوب» اسکار گرفتید. چرا دیگر فیلمنامه نمی‌نویسید؟
مشکل اصلی وقت و زمان کافی برای این کار است. کار نگارش زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. من به عنوان یک بازیگر در حال حاضر بشدت درگیرم و سرم حسابی شلوغ است. اما به مجرد آن که وقت آزاد و کافی برای نوشتن یک فیلمنامه جدید پیدا کنم، بلافاصله قلم را به دست خواهم گرفت.
پروژه‌هایتان را چگونه انتخاب می‌کنید؟
در این رابطه، بحث اصلی کارگردان است و همیشه این مساله به تصمیم فیلمسازان برمی‌گردد. آیا آنها مرا برای بازی در فیلم خود انتخاب می‌کنند؟ ما بازیگران کمتر اتفاق می‌افتد که تصمیم بگیریم در این یا آن پروژه بازی کنیم. برعکس، این فیلمسازان هستند که با انتخاب‌های خود، ما را نامزد بازی در این یا آن فیلم می‌کنند. یک فیلمساز متوسط می‌تواند یک فیلم درخشان را خراب کند و یک فیلمساز بزرگ، از یک فیلمنامه متوسط یک کار عالی ارائه می‌دهد. تو به عنوان بازیگر همیشه به دنبال آن هستی که با فیلمسازان بزرگ همکاری کنی و وقتی با پیشنهاد همکاری با او روبه‌رو می‌شوی، احساس می‌کنی برنده یک مسابقه سوارکاری خیلی سخت هستی و توانسته‌ای زودتر از بقیه به خط پایان برسی.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد