رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

گفتگو با فربد احمدجو جوان ترین بازیگر «پشت کوه های بلند»

بازیگران شهرستانی باید اعتماد به نفس خود را بالا ببرند
«فربد احمدجو» تحصیل کرده رشته بازیگری و برادرزاده «امرا… احمدجو» نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «پشت کوه های بلند» است. او نخستین بار بازی مقابل دوربین را، در مجموعه «تفنگ سرپر» تجربه کرد. سپس برای بازی در فیلم «فرش باد» به «کمال تبریزی» معرفی شد. او تاکنون در چند فیلم و مجموعه دیگر هم بازی کرده است و هم اکنون با مجموعه «پشت کوه های بلند» در نقش «ولیعهد»، میهمان شبکه سوم سیماست. وی در گفت و گو با خراسان شمالی برایمان از چند و چون بازی در این مجموعه و همکاری با عمویش و بازیگران حرفه ای گفت:

بازیگری رقیب زیادی دارد
شما اهل شهرستان هستید و توانسته اید پا به دنیای بازیگری بگذارید. چه توصیه ای به جوان های شهرستانی علاقه مند به حرفه بازیگری دارید؟

حراجی

** هنرمندان مشهدی همگی سرشناس و فعال هستند و «رضا کیانیان» و «حامد بهداد» از جمله این هنرمندان هستند.بیشتر کارگردان ها و بازیگرهای خوب کشور اهل شهرستان هستند. حتی خود من هم اهل شهرستانم. معتقدم جوان های شهرستانی این توانمندی را دارند که بتوانند به موفقیت برسند. «امرا… احمدجو» همیشه به من گوشزد می‌کند و می‌گوید: بازیگری هر لحظه اش درس است، یعنی هر لحظه از زندگی، بازیگری است. وقتی که شب می‌خوابید از خودتان سؤال کنید که امروز چه چیز جدیدی یاد گرفتم. بازیگری به شرایط محیط زندگی بستگی ندارد که انسان بگوید اگر من در تهران، نیویورک یا فلان شهر بزرگ بودم، بازیگر می‌شدم. این موضوع به همت و تلاش خود فرد بازیگر بستگی دارد. با توجه به این که تجربه بازی در چند اثر را دارم، باز هم تلاش دارم تا فعالیت بیشتری برای موفقیت داشته باشم. بازیگری توقف ندارد، بلکه رشته ای است که به قول «امرا… احمدجو» رقیب زیاد دارد. زیرا هر لحظه تعداد زیادی دانش آموخته این رشته و علاقه مند، وارد دنیای بازیگری می‌شوند. جوان های شهرستانی ظرفیت پیشرفت را دارند. از آن جا که تهران مرکز کشور است و بیشتر آثار در این شهر تولید می‌شود، همه به این شهر مهاجرت می‌کنند و فعالیتشان را از این شهر آغاز می‌کنند. عقیده دارم جوان شهرستانی باید خودش را باور داشته باشد و با اعتماد به نفس خود را ارتقا دهد.

تحصیل در پیشرفت جوان های علاقه مند به بازیگری چه نقشی دارد؟
** خیلی مهم است. دانشگاه برایم یکی از امتیازهای مثبت محسوب می‌شود. در آن جا درس های خوبی از استادهای توانا آموختم. وقتی فیلم نامه مجموعه «پشت کوه های بلند» را مطالعه می‌کردم، درک درستی از آن نداشتم ولی وقتی سر صحنه فیلم برداری رفتم، تک تک سخنان استادهایم در ذهنم آمد. دانشگاه کمک بسیاری به من کرد. جوان های شهرستانی علاقه مند، باید با تلاش و انگیزه به راه خود ادامه دهند.

جوان ترین و بی تجربه ترین بازیگر مجموعه
وقتی عموی تان پیشنهاد بازی در این مجموعه را به شما داد نترسیدید مورد اتهام قرار بگیرید و عده ای بگویند کارگردان پارتی بازی کرده و نقشی به برادرزاده اش داده است؟
** بازی در این مجموعه، برایم با خاطره های شیرین همراه است. چون در حضور جمعی از استادهای بزرگ بازیگری بودم. همگی آن ها با تجربه و سرشناس بودند و من جوان ترین و بی تجربه ترین بازیگر در آن جمع بودم. آن ها تعامل خوبی با من داشتند و تجربه های بسیاری از بازیگران مقابلم آموختم. معتقدم کارگردان تا حدی می‌تواند از من حمایت و کمکم کند. بقیه اش بر عهده خودم است. اگر من تحصیل کرده این رشته نبودم و استعدادش را نداشتم، در جمع بازیگران حرفه ای وصله ناجوری بودم، ولی خدا را شکر با کمک کارگردان و تلاش خودم، توانستم نقش ام را بازی کنم.

شما دانش آموخته رشته بازیگری هستید. به طور حتم بازی درمجموعه «پشت کوه های بلند» برای تان ویژگی خاصی داشت که علاوه بر حضور عموی تان به عنوان کارگردان، بازی در آن را پذیرفتید؟
** بله، البته به پیشنهاد عمویم نقش «ولیعهد» را پذیرفتم. با توجه به رشته تحصیلی ام با نگاهی جدی و با وسواس بیشتر این نقش را ایفا کردم.

کدام ویژگی شخصیت «ولیعهد» برای تان جذاب بود؟
** او شخصیت جدی اما کم حرف است و به امور حاشیه ای نمی‌پردازد. می‌توان گفت نقطه مقابل پدرش «سامشا» است. با کارگردان که صحبت می‌کردیم می‌گفت: هر فرزندی چنین پدری داشته باشد، طبیعی است که ناراحت و اخمو باشد. در قسمت هایی از مجموعه نیز او ریش سفیدی می‌کند.

پشت کوه های بلند، برایم حکم دانشگاه داشت
آیا قبل از تصویربرداری تمرین و دورخوانی داشتید؟
** چون عمویم کارگردان بود راحت با متن ارتباط برقرار می‌کردم، البته «امرا… احمدجو» قبل از این که عمویم باشد، استادم است و از راهنمایی او بهره مند شدم. با «محمود پاک نیت» هم رابطه خوبی داشتم و حتی گاهی اوقات تصور می‌کردم او پدرم است. از تجربه های او نیز بسیار آموختم. بازی در مجموعه «پشت کوه های بلند» برایم حکم دانشگاه را داشت.

با توجه به این که اهل اصفهان هستید، برای شما که با لهجه این منطقه آشنایی داشتید، بیان دیالوگ های تان به نسبت بازیگران دیگر آسان تر به نظر می‌رسد.
** در مجموعه «تفنگ سرپر» هم با همان لهجه صحبت می‌کردم. البته قبل از بازی در این مجموعه، به پیشنهاد کارگردان، مجموعه «روزی روزگاری» را برای آشنایی با لهجه بازیگران تماشا کردم و همین موضوع به من کمک کرد تا با فضای ذهنی «امرا… احمدجو» بیشتر آشنا شوم. این نکته را هم بگویم چون آشنایی با لهجه داشتم، بیان دیالوگ ها برایم راحت بود. حتی با «محمود پاک نیت» در اوقات عادی هم با همان لهجه صحبت می‌کردیم تا آن را فراموش نکنیم.

مجموعه «پشت کوه های بلند» به نوعی یک افسانه است. ولیعهد این مجموعه چه کاربردی در قصه دارد؟
** «ولیعهد» پسر پادشاه، قدرتمند و انسان مرفهی است. «شمس وزیر» به او درس می‌دهد اما هر زمان که اراده کند، کلاس و درس را رها می‌کند. ولیعهد خود را دست کم نمی‌گیرد و می‌داند اگر روزی «سامشا» نباشد او پادشاه می‌شود، بنابراین اجازه نمی‌دهد اطرافیان او را دست کم بگیرند و اعتماد به نفس دارد. نام قبلی این مجموعه «اوسنه پادشاهی» و به معنای افسانه بود چون تعلق تاریخی ندارد و شخصیت ها هم زاییده ذهن کارگردان هستند. من هر مرتبه که فیلم نامه را مطالعه می‌کردم از خواندن آن دیالوگ های شیرین لذت می‌بردم. حتی بعضی مواقع به نقش های دیگر به دلیل بیان دیالوگ های شیرین حسادت می‌کردم.

و حرف آخر در پایان این گفت و گو.
** از والدین خود تشکر می‌کنم که تمام تلاش خود را برای موفقیت من در این رشته به انجام رساندند. همیشه از عمویم «امرا… احمدجو» که استادم هستند، سپاسگزارم باید وظیفه شاگردی خود را به ایشان ادا کنم و درسم را به درستی پس بدهم تا شرمنده ایشان نشوم.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد