رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

گزارش هشتمین شب بازیگران تئاتر ایران (+عکس)

سپس رویا تیموریان، سهیلا رضوی، فریده سپاه منصور، فهیمه رحیم‌نیا و ستاره اسکندری با قرارگرفتن در میان فضاهایی که گل‌کاری شده بود، بیانیه….
گزارش هشتمین شب بازیگران تئاتر ایران (+عکس) 

هشتمین شب بازیگران تئاتر ایران با تقدیر از دو هنرمند شهرستانی و اهدای جایزه به برگزیدگان بازیگری در سال ۸۹ برپا شد.

به گزارش خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آغاز مراسم هشتمین شب بازیگر تئاتر که شامگاه گذشته ـ ۲۴ اردیبهشت ماه ـ در سالن اصلی مجموعه‌ی تئاتر شهر برگزار شد، رویا تیموریان و سهیلا رضوی شمع‌های جشن بازیگر را روشن کردند.

 

گزارش هشتمین شب بازیگران تئاتر ایران (+عکس) www.TAFRIHI.com


در این برنامه که با اجرای صدرالدین شجره برپا شد، شهره سلطانی بیانیه‌ی هیأت داوران هشتمین شب بازیگر را ارایه کرد.
در این بیانیه از وضعیت نامساعد تئاتر در یکی دو سال اخیر اظهار تأسف و انتقاد شده بود.
سپس رویا تیموریان، سهیلا رضوی، فریده سپاه منصور، فهیمه رحیم‌نیا و ستاره اسکندری با قرارگرفتن در میان فضاهایی که گل‌کاری شده بود، بیانیه روز جهانی تئاتر را قرائت کردند.

 

گزارش هشتمین شب بازیگران تئاتر ایران (+عکس) www.TAFRIHI.com


 رویا تیموریان پیش از خواندن این بیانیه در سخنان کوتاهی گفت: خوشحالم در تئاتر و با تئاتری‌های عزیز هستم. آنچه امشب ناراحتم کرد این است که سال‌های سال است، غصه‌های ما همین است و همین غصه‌ها انگیزه‌های ما را قوی می‌کند.
او با اظهار تأسف از وضعیت اقتصادی تئاتر افزود: اقتصاد تئاتر ضعیف است، اما شعور، آگاهی و خلاقیتش بارها از کارهای تصویری بیشتر است. مراقب این آگاهی، شعور و خلاقیت باشید که به بیراهه نرود.
 فهیمه رحیم‌نیا نیز که بخش‌هایی از این بیانیه را ارایه کرد،گفت:قرار بود خانم نصرت پرتوی اینجا بایستد و بیانیه بخواند اما چون ایشان سفر داشت نتوانست در مراسم ما شرکت کند و من به جای او بیانیه را می‌خوانم.
 بعد از خواندن بیانیه هنرمندان حاضر روی صحنه گل‌هایی را که در سبدها قرار داشتند به دیگر هنرمندان حاضر در سالن تقدیم کردند.
 در ادامه با حضور بهزاد فراهانی ـ رییس هیأت‌مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر ـ و گردآفرید مفید ـ هنرمند قدیمی تئاتر‌ـ از مهدی ثانی و اعظم سلیمانی به عنوان دو هنرمند شهرستانی تقدیر شد.
 فراهانی در سخنانی مهدی ثانی را به‌عنوان شکسپیری جوان توصیف کرد و گفت: او یکی از درام‌نویسان بزرگ ایران است که اگر بستر رشدش فراهم می‌شد، شاهد حضور یک هنرمند جوانی می‌بودیم.

 

گزارش هشتمین شب بازیگران تئاتر ایران (+عکس) www.TAFRIHI.com


مهدی ثانی هم در سخنانی گفت: خیلی شهرستانی، غریبه و ناآشنایم. اما در همین تالار مولوی کار اجرا کردم. تنهایم گذاشتید، دوباره کار کردم، باز هم تنهایم گذاشتید. رفتم کنگره خواجو ۳۰۰،۲۰۰ میهمان خارجی تشویقم کردند. برای آنها دست بزنید.
فراهانی همچنین با ارایه توضیحاتی درباره گردآفرید مفید گفت: او نخستین بازیگری است که نقش جهان پهلوان رستم را در آثار حماسی اجرا کرده است. ما همه از شاگردان او و پدرش غلامحسین مفید هستیم. این بانو در تعاونی بهشت‌زهرا (س) کار می‌کرد. طرح هدیه کردن قطعه هنرمندان طرح این بانو بوده است.

 

گزارش هشتمین شب بازیگران تئاتر ایران (+عکس) www.TAFRIHI.com


 سپس گردآفرید مفید در سخنان کوتاهی گفت: متأسفم که در قسمت آخرت هنرمندان کار می‌کنم. قطعه‌ی هنرمندان به همت همسر خواهرم، کامبیز صمیمی مفخم نام‌گذاری شد. تابستان بسیار گرمی بود که بودجه نداشتیم اما او خاک بهشت‌زهرا (س) را جابه‌جا کرد و تا آخرین کارهای این قطعه را خودش به انجام رسانید.
در ادامه این سخنان بهزاد فراهانی گفت: خبر بدی که دارم این است که اخیرا چهار میلیون تومان برای دفن مرده ما می‌گیرند. سپس با حضور نماینده گروه صنعتی «صفا» که یکی از حمایت‌گران این برنامه بود از دو هنرمند حاضر تقدیر شد.

 

گزارش هشتمین شب بازیگران تئاتر ایران (+عکس) www.TAFRIHI.com


مهدی ثانی گفت: خیلی ممنون از این که مرا به شهر کوچک‌تان راه دادید و بهزاد از من تشکر کرد.
سلیمانی هم گفت: بسیار خوشحالم که همسر اسطوره تئاتر استان مرکزی هستم. ای‌کاش بهزاد فراهانی‌ها در تئاتر ایران هزارساله شوند.
 فراهانی با اشاره به لغو قسمتی از برنامه بزرگداشت‌ها گفت: امشب قرار بود از گروه هنر ملی تجلیل کنیم اما آقای جوانمرد در اعتراض به شرایط فعلی تئاتر دعوت ما را نپذیرفت. خانم نصرت پرتوی نخستین زن درام‌نویس ایران و همسر عباس جوانمرد است. او هم در ایران حضور ندارد، پیامی داده که در بولتن ما چاپ شده است. شهره سلطانی عزیز از این دو هنرمند و دیگر هنرمند عضو گروه هنر ملی که اجازه نداریم نامش را ببریم، فیلمی ساخته که اجازه پخش ندارد. البته دیگر مرد بزرگ گروه هنر ملی در جمع ما حاضر است. او کسی بود که ایستادن روی صحنه را به من یاد داد که چگونه از دست‌هایم استفاده کنم. چگونه روی صحنه راه بروم و … امیدوارم عمری طولانی داشته باشد. به امید روزی که بتواند برای ما «داش آکل» را بار دیگر بازی کند.
فراهانی با اشاره به کمک انجمن نقاشان و سفال سرامیک در برپایی این برنامه گفت: ما قبیله بزرگی هستیم، وقتی پول‌مان را ندادند افراد بسیاری هستند که از ما حمایت کنند. در بخش پایانی برنامه نتایج ارزیابی هشتمین شب بازیگر ارایه شد.
 الهام پاوه‌نژاد به نمایندگی از هیأت داوران مطالب کوتاهی را مطرح کرد، عدم امنیت شغلی،‌ بدهکاری به بازیگران، بیمه لرزان و مشکلات مالی بازیگران از دیگر نکاتی بود که پاوه‌نژاد به آنها اشاره کرد.
 به گزارش ایسنا، هیأت داوران به دلیل هماهنگی جمعی، دو جایزه ویژه را به دو گروه بازیگران نمایش‌های «عجایب‌ المخلوقات» کار رضا ثروتی و «دایره گچی» کار حمید پورآذری اهدا کرد.
سپس جایزه بازیگر سوم بدین‌شرح اعلام شد: هیأت داوران با تقدیر از صابر ابر به خاطر نمایش «کالیگولا» جایزه سوم را به سعید چنگیزیان دیگر بازیگر این نمایش اهدا کرد.
 همچنین سیما تیرانداز برای نمایش «پری‌خوانی عشق و سنگ» جایزه این بخش را دریافت کرد.
 مرتضی اسماعیل کاشی بازیگر نمایش «مکبث» و نسیم ادبی بازیگر نمایش «کسوف» جایزه دوم را دریافت کردند.
نسیم ادبی جایزه‌اش را به گروه بازیگران «نقشینه» تقدیم کرد و گفت: این نمایش فقط پنج شب روی صحنه رفت.به امید اجرای دوباره‌اش.
مسعود دلخواه به خاطر بازی در نمایش «روال عادی» و پانته‌آ پناهی‌ها بازیگر نمایش «شهر بدون آسمان» جایزه اول را دریافت کردند.
 دلخواه گفت: خوشحالم اینجا در ممکلت خودم این جایزه نصیبم می‌شود. داوری کاری بسیار دشوار است، همین‌که کاندیدا شدم برایم کافی بود، به ویژه اینکه افتخار داشتم در کنار دو پیشکسوت رضا کیانیان و بهزاد فرهانی حضور داشته باشم. امسال شمع بازیگر را رویا تیموریان و سهیلا رضوی روشن کردند. امیدوارم مشعل تئاتر همواره برافروخته باشد.
مرتضی اسماعیل کاشی یکی از بازیگران تقدیر شده هم در سخنانی گفت: عادت داریم به عیادت پیشکسوتان برویم. گروه ما بعد از هشت‌ماه تمرین دچار مشکل شد. بازیگر جوان ما با یک بیماری هولناک دست‌وپنجه نرم می‌کند. ما در اقدامی انسانی اجرایمان را متوقف کردیم و بازیگر دیگری را جایگزین نکردیم. ما نیازمند حمایت مالی نبودیم اما حمایت‌های معنوی به ما انگیزه می‌داد. ولی هیچکس بعد از توقف اجرایمان از ما حمایت معنوی نکرد.
وی از حاضران خواست مجید بهرامی بازیگر بیمار این نمایش را تشویق کنند و اظهار امیدواری کرد: این بازیگر جوان هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورد.
 در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندانی که در گذشته‌اند، همچون عباس امیری، محمد ورشوچی، مهین شهابی، مهری ودادیان، جواد ذوالفقاری، رضا خندان، سعید جم، رضا صفدری، گرشاسب کیان‌بخش و … حاضران در سالن به احترام این هنرمندان یک دقیقه به پا خواستند.
در پایان مراسم جایزه ویژه به فاطمه نقوی بازیگر تئاتر اهدا شد که به دلیل غیبت این بازیگر ستاره پسیانی دخترش این جایزه را گرفت.

 

گزارش هشتمین شب بازیگران تئاتر ایران (+عکس) www.TAFRIHI.com


در ادامه شهره سلطانی به عنوان یکی از اعضاء انجمن بازیگران که فیلمی را برای هنرمندان تقدیر شده،ساخته بود، تأکید کرد: هرچند فیلمش در این مراسم امکان نمایش پیدا نکرده است اما حتما تحت هر شرایطی فیلم خود را اکران می‌کند. در پایان برنامه صدیق تعریف به دعوت مجری برنامه روی صحنه رفت و قطعه‌ی «مرغ سحر» را بدون همراهی سازی،اجرا کرد.
 به گزارش ایسنا، اجرای پانتومیم «کاپریس ۲۴» با هنرمندی علیرضا ناصحی، اجرای دو قطعه‌ی‌ موسیقی با حضور مانی رهنما، اجرای قطعه «بادی درامینگ» توسط گروه سعید تهرانی از دیگر بخش‌های این برنامه بود. همچنین دو قطعه حرکات موزون توسط گروه آرزو افشار اجرا شد.
 در این برنامه بارها میکروفون قطع شد، به گونه‌ای که هنرمندانی که بیانیه‌ی روز جهانی تئاتر را خواندند، بدون استفاده از میکروفون بیانیه را ارایه کردند و ستاره اسکندری به دلیل وضعیت صدا از تماشاگران عذرخواهی کرد.

 

گزارش هشتمین شب بازیگران تئاتر ایران (+عکس) www.TAFRIHI.com


همچنین خبرنگارانی که برای پوشش مراسم به تالار اصلی آمده بودند، بدون صندلی ماندند هرچند برگزارکنندگان اعلام کردند که تا ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه ردیفی را برای خبرنگاران خالی نگه داشته‌اند به دلیل حضور خبرنگاران تئاتر در مراسم ویژه انجمن تئاتر خیابانی که در تالار قشقایی برگزار شد، خبرنگاران بدون صندلی در تالار اصلی ماندند و ناچار شدند روی پله‌ها بنشینند که به دلیل رفت‌وآمد مراجعان دچار مشکل شدند.
 به گزارش ایسنا،جوایز برگزیدگان عبارتند از کارهای سفال و سرامیک،تابلوهای نقاشی و مجموعه‌های از کتاب که از سوی نشر «فرهنگ معاصر» و «قطره» و یک سکه بهار آزادی اهدا شد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد