رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

گزارشی از سفر کتایون ریاحی به کرمان و بندرعباس

نخستین سفر فصلی کتایون ریاحی سفیر «مهرآفرین» به شهرهای کرمان و بندرعباس انجام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نخستین سفر فصلی کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون ایران که در ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ به عنوان “دومین سفیر نیکوکاری مهر آفرین” معرفی شده بود؛ انجام شد.

وی به همراه جمعی از مسوولان این موسسه به شهرهای بندرعباس و کرمان عزیمت کرد و در طول دو روز سفر خود، ضمن آشنایی از نزدیک با مشکلات مددجویان تحت پوشش و تعدادی از نیازمندان مناطق محروم این دو شهر ، هدایا و کمک های یاوران موسسه نیکوکاری مهرآفرین را شخصا به دست آنها رساند.

به گزارش امور رسانه ای موسسه مهرآفرین، نخستین سفر فصلی کتایون ریاحی در ایران در روزهای چهارشنبه ۱۷ و پنجشنبه ۱۸ اسفند رقم خورد و با توجه به سفر قبلی ریاحی به سومالی و کمک رسانی به مردم آسیب خورده آن کشور، این سفر نیز در نوع خود حائز اهمتیت بود.

سفیر مهرآفرین در روز اول سفر خود، در شهر بندر عباس به شکلی سرزده به منطقه دوهزار (معروف به تپه های الله اکبر) رفت و در این ناحیه با سرکشی به منزل ۱۰ تن از مددجویان و خانواده های بی بضاعت و آسیب خورده،با آنان از نزدیک دیدار و گفتگو کرد و ضمن همدردی با ایشان، کمک ها و هدایای یاوران مهرآفرین را به دست ایشان رساند. سپس با حضور در محوطه بیرونی دفتر مهرآفرین که در همان منطقه قرار دارد، با پنجاه تن از مددجویان که همگی از زنان بی سرپرست و نیازمند بودند، نشست، حرف ها و درددل های آنان را شنید و با هماهنگی های انجام پذیرفته مقرر شد که به نیازهای ضروری نیازمندان این ناحیه که از فقیرترین بخش های شهر بندرعباس است، جدی تر از گذشته رسیدگی شود. تعداد مددجویان مهرآفرین در شهر بندر عباس ، ۱۰۰ خانوارست که با این سفر مقرر شد این تعداد ، تا ۲۰۰ خانوار دیگر که مشکلاتی دارند؛ افزایش یابد.

قابل ذکرست که اغلب خانواده هایی که سفیر مهرآفرین با آنها دیدار داشت، از حداقل امکانات برای یک زندگی بسیار ساده و معمولی برخوردار بودند، خانواده هایی که یا بد سرپرست به حساب می آیند و یا به دلایلی سرپرست مرد ندارند،حتی منازل تعدادی از آنها، فاقد حداقل امکانات بهداشتی بوده و یا خانه ای که اصلا «در» نداشت و دیدن منازلی با وسعت یک در یک متر و… از تلخ ترین مشاهدات همراهان و سفیر مهرآفرین بود.

سفیر مهرآفرین در ادامه این سفر، روز پنجشنبه به کرمان عزیمت کرد، در شهری که موسسه مهرآفرین ۳۰۰ مددجو از میان خانواده های کم بضاعت و بی بضاعت را تحت پوشش خود دارد و غالبا برای ادامه تحصیل فرزندان این خانواده ها تلاش هایی می کند.

مشکلات نیازمندان این شهر نیز بیش و کم با مشکلات افراد تحت پوشش در بندرعباس یکی است.

سفیر مهرآفرین در پایان نخستین سفر خود که برای کمک رسانی در نواحی محروم، انجام پذیرفته بود با حضور در دفتر مهرآفرین شعبه کرمان،در توزیع ارزاق و هدایای یاوران مهرآفرین سهیم بود و مشارکت داشت اما قبل از آن،به شکلی نمادین به خانه چهار خانواده ضعیف کرمانی هم رفت و ضمن دیدار و آشنایی با سرپرستان خانوار و فرزندان شان، از محیط زندگی آن ها بازدید کرد و قول هایی برای تامین مایحتاج و بهبود وضع فعلی شان داد؛دیدار و گفت و گو با ۲۷ تن از کودکان که دوره نقاشی می گذرانند و تحت سرپرستی موسسه مهرآفرین هستند و همچنین شرکت در نمایشگاه خیریه دانشجویان دانشکده هنر کرمان از دیگر رویدادهای این سفر بود.

سفیر مهرآفرین در دو دیدار خود با مددجویان که به شکلی جمعی صورت پذیرفت، ضمن پاسخ به اظهار لطف و تشکر آنان ، گفت: کمک کردن به یکدیگر وظیفه انسانی ما است و ما باید به فکر همنوع خود و کمک به همسایه خود باشیم، این یک اصل بزرگ اخلاقی است که شاید گاهی فراموشش می کنیم ! اما ما می توانیم و بایستی که دوباره بیدار و احیایش کنیم اگر می خواهیم که جامعه ای امن تر و محیطی سالم تر برپا کنیم.

ریاحی در ادامه افزود: درست است که امروز من به عنوان مهمانی ناخوانده به شهر شما آمده ام اما من اینجا احساس غریبگی و تنهایی نمی کنم ، چون خودم را در جمع اعضاء خانواده ام می بینم و حال خوبی دارم که توانسته ام صورت های پر مهر شما را از نزدیک ببینم؛ من امروز احساس تنهایی نمی کنم،شما هم نباید هیچ وقت احساس تنهایی کنید.

وی با اشاره به اینکه در آسیب های اجتماعی ، زنان بیشتر از مردان ، دچار خسارت و زیان می شوند و در این میان ، سهم زنانی که در جنوب کشور زندگی می کنند ، بسیار بیشتر از دیگر نقاط این سرزمین است،گفت:متاسفانه امروز مواد مخدر و اعتیاد ، زندان و بیماریهای روحی و روانی باعث شده تا بسیاری از خانواده ها ، سرپرستان خود را از دست بدهند و زن ها و بچه ها دچار فقر و تنگدستی بشوند اما واقعا باید بدانیم که بسیاری از آسیب های اجتماعی و خسارات اقتصادی، ریشه در فقر فرهنگی دارد، فقر فرهنگی است که باعث می شود تعدادی از همسران از مسوولیت های خود سر باز زنند و این چنین است که کسانی حاضر شده اند به هر نوعی از زندگی تن در دهند که در شان هیچ فردی که نامش را گذاشته انسان، نیست.

ریاحی با اشاره به اهمیت نقش زنان در پرورش نسل ها و آینده ای خوب برای خانواده ها افزود: امروز به دلیل شرایط اجتماعی خاصی که داریم، با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم، می دانم، می دانیم اما این ، ما زنان هستیم که می توانیم با درس گرفتن از اطراف خود ، فرزندان مان را بخصوص پسران خود را به گونه ای تربیت کنیم که در آینده ، مردان لایقی برای جامعه و همچنین خانواده و همسران خود باشند. ما باید ابتدا،سطح فرهنگی و معرفتی خودمان را بالا ببریم تا بعد بتوانیم به خانواده و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم و نفس می کشیم، خدمت کنیم و محیط و اطراف مان را بسازیم. باید مراقب باشیم،اگر افراد به فرهنگ و مسائل اجتماعی و پیرامونی خود اهمیت ندهند،مطمئنا به خودشان خیانت کرده اند،این دیگر یک چیز اثبات شده است.

سال گذشته نیز، مریلا زارعی سفیریار مهرآفرین سفری به روستای کوتیج سیستان داشت.

طبق اطلاع از دفتر فرهنگ و ارتباطات موسسه نیکوکاری مهرآفرین، قرارست با برنامه ریزی های صورت پذیرفته، سفرهای سفیر و سفیریاران مهرآفرین به نواحی محروم به صورت فصلی ادامه یابد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد