رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

گزارشی از سریال جدید و در حال ساخت مرضیه برومند

قصه‌های آب پریا
شبیه زندگی
«آرایشگاه زیبا» و «شهر موش‌ها» هر دو سریال‌های ماندگاری شدند. سریال‌هایی که برای اولین بار نشان داد که یک کارگردان زن می‌تواند در ساخت سریال‌های تلویزیونی موفق شود و بی‌شک می‌توان به مرضیه برومند، لقب اولین بانوی کارگردان سریال‌های تلویزیونی را داد. «هتل»، «زی‌زی گولو»، «کتابفروشی هدهد»، «همه فرزندان من» و… دیگر سریال‌هایی بودند که از موفقیت دو سریال اول برومند بی‌نصیب نماندند. شاید یکی از دلایلی که منجر به موفقیت سریال‌های این کارگردان می‌شود و البته با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند، استفاده از فضای ساده و صمیمی است که در اغلب سریال‌هایش دیده می‌شود. هما گویا مشاور پروژه این مجموعه که قبلا فعالیت‌هایی در عرصه روزنامه‌نگاری داشته، در این رابطه می‌گوید: «همیشه درسریال‌های مرضیه برومند فضاهای خاصی دیده می‌شود که بی‌شباهت به زندگی نیست. او به دنبال سریال‌هایی می‌رود که به نوعی برگرفته از دل زندگی مردمان عادی است. در سریال‌های او مسائل و معضلاتی که مردم در دنیای کنونی‌شان با آن مواجه می‌شوند هم کمرنگ نیست و این بار هم کارگردان از جنبه دیگری به بررسی این مشکلات می‌پردازد. معضلی به نام آلودگی هوا که این روزها همه از جمله طبیعت بیشتر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.» برومند مثل همیشه این سریال را هم خودش نوشته: «خانم برومند دو سال قبل طرحی را نوشته بودند که با همکاری خواهرشان راضیه برومند و گیتی مرتضوی آن را به نگارش در آوردند.

قصه‌های آب پریا
شبیه زندگی
«آرایشگاه زیبا» و «شهر موش‌ها» هر دو سریال‌های ماندگاری شدند. سریال‌هایی که برای اولین بار نشان داد که یک کارگردان زن می‌تواند در ساخت سریال‌های تلویزیونی موفق شود و بی‌شک می‌توان به مرضیه برومند، لقب اولین بانوی کارگردان سریال‌های تلویزیونی را داد. «هتل»، «زی‌زی گولو»، «کتابفروشی هدهد»، «همه فرزندان من» و… دیگر سریال‌هایی بودند که از موفقیت دو سریال اول برومند بی‌نصیب نماندند. شاید یکی از دلایلی که منجر به موفقیت سریال‌های این کارگردان می‌شود و البته با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند، استفاده از فضای ساده و صمیمی است که در اغلب سریال‌هایش دیده می‌شود. هما گویا مشاور پروژه این مجموعه که قبلا فعالیت‌هایی در عرصه روزنامه‌نگاری داشته، در این رابطه می‌گوید: «همیشه درسریال‌های مرضیه برومند فضاهای خاصی دیده می‌شود که بی‌شباهت به زندگی نیست. او به دنبال سریال‌هایی می‌رود که به نوعی برگرفته از دل زندگی مردمان عادی است. در سریال‌های او مسائل و معضلاتی که مردم در دنیای کنونی‌شان با آن مواجه می‌شوند هم کمرنگ نیست و این بار هم کارگردان از جنبه دیگری به بررسی این مشکلات می‌پردازد. معضلی به نام آلودگی هوا که این روزها همه از جمله طبیعت بیشتر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.» برومند مثل همیشه این سریال را هم خودش نوشته: «خانم برومند دو سال قبل طرحی را نوشته بودند که با همکاری خواهرشان راضیه برومند و گیتی مرتضوی آن را به نگارش در آوردند. البته فرهاد توحیدی هم به‌عنوان مشاور فیلمنامه در این سریال، نقشی را به‌عهده داشته است اما با توقفی دو ساله برای مهیا شدن ساخت این مجموعه، تابستان امسال «آب‌پریا»در مرحله پیش تولید قرار گرفت و تا الان هم‌حدود ۸۰ درصد از آن مقابل دوربین رفته است.»
 به دنبال فرهنگ‌سازی
با توجه به اینکه حدود دو سالی است که شبکه دوم‌سیما عمده فعالیتش را بیشتر از قبل بر تولید کارهایی مخصوص کودک و نوجوان متمرکز کرده است، شاید به نظر برسد که مخاطبان «آب پریا» قشر خردسالی بشوند که بیشتر با این شبکه سر وکار دارند: «با توجه به اینکه سریال قراراست که از شبکه کودک پخش شود، اصلا شباهتی به برنامه‌ها و سریال‌های خردسالان ندارد و فقط از این شبکه پخش می‌شود.» اتفاقا سریال «زی‌زی گولو» هم از این شبکه پخش می‌شد اما در باکسی قرار گرفته بود که تقریبا همه اهالی خانواده برای تماشای آن دور هم جمع می‌شدند و احتمالا این اتفاق برای «آب پریا» هم می‌افتد: «سریال‌های برومند همیشه مخاطبانش را پیدا می‌کنند. تا جایی که یادم است زمان پخش «کتابفروشی هدهد» خانم برومند، قسمتی به‌نام «روی ماه خدا را ببوس» را به تصویر کشیده بودند که براساس داستانی از هوشنگ مرادی کرمانی بود. یک هفته بعد از پخش قسمت مذکور ما فهمیدیم حتی یک عدد از کتاب آقای کرمانی هم به‌خاطر استقبال گرم مردم، در بازار پیدا نمی‌شود.» «آب پریا» به سریال‌های دیگر برومند که قصد فرهنگ‌سازی دارند، بی‌شباهت نیست: «تاحدودی «آب پریا» شبیه به «زی‌زی گولو» است. چون شخصیت افسانه‌ای در آن سریال، مسئله درست صحبت کردن را مطرح می‌کرد و در اینجا هم بررسی این رویکرد به شیوه‌ای دیگر مطرح می‌شود. همچنین مثل «کتابفروشی هدهد» به فرهنگ‌سازی جامعه می‌پردازد، چون در هر اپیزود که شامل دو قسمت است؛ به مسئله آلودگی هوا و مقابله با آن می‌پردازد.»
 گم شدن یکی از خواهران
«آب پریا» از مضمونی تخیلی و افسانه‌ای برخوردار است. سه خواهر طبیعت (برف پریا، ابر پریا، سبز پریا) برای پیدا کردن یکی از خواهرانشان (آب پریا) تصمیم می‌گیرند که به کره زمین سفر کنند. غافل از آنکه اپوش که دیوی افسانه‌ای است این خواهر را دزدیده اما تا زمانی که این سه خواهر وصیتنامه مادربزرگ‌شان را پیدا نکنند و آن را اجرا نکنند، خواهرشان آزاد نمی‌شود. «سریال از ریتم متعادلی برخوردار است. یعنی نه تند است و نه کند اما درنهایت خانم برومند تلاش کردند که سریال ریتم تندتری به خود بگیرد تا متناسب با اتفاقاتی که در هر قسمت رخ می‌دهد، باشد.»
 بازی‌هایی متفاوت
شاید در وهله اول به نظر برسد که کمتر بازیگری می‌تواند در قالب نقش‌های افسانه‌ای فرو برود و با آن ارتباط برقرارکند: «بازیگران سریال خیلی راحت با شخصیت‌هایشان ارتباط برقرار کردند. البته به‌خاطر توانمندی آنها و آشنایی‌شان با دیگر سریال‌های مرضیه برومند هم بود. علاوه برخانم برومند که سختگیرانه و با حساسیت برای هر پلان ۱۴ برداشت می‌گیرند؛ دیگر بازیگران سریال هم به جایی رسیدند که کوتاه نمی‌آیند و بعد از ۱۴ برداشت اصرار دارند که یک بار دیگر هم پلانشان گرفته شود.» البته ناگفته نماند که برخی از بازیگران براساس نزدیکی به شخصیت‌های خودشان انتخاب شده‌اند. بهناز جعفری بازیگر فیلم‌های «خانه‌ای روی آب»، «نگین» و سریال «کلانتر» که به‌خاطر بازی در فیلم بهمن فرمان آرا سیمرغ نقش مکمل جشنواره بیستم فجر را از آن خود کرد؛ نقش ابر پریا را در این مجموعه بازی می‌کند. ابر پریا هم مثل اسمش گاهی غمناک و گرفته است و گاهی هم سرحال و آفتابی. برخلاف بقیه بازیگران جعفری تنها بازیگر این سریال است که قبلا حضوری در سریال‌های تخیلی نداشته. سبز پریا دیگر کاراکتری است که سحر ولد بیگی بازیگر سریال‌های طنز، نقش آن را بازی می‌کند و شادابی و سرزندگی در این شخصیت موج می‌زند. دو شخصیت اصلی دیگر، این مجموعه را حسن ‌پورشیرازی و امیرحسین صدیق بازی می‌کنند. صدیق که در اکثر کارهای برومند حضور دارد و همه او را با نام «آقای پدر» سریال «زی‌زی گولو» می‌شناسیم، نقشی فراتر از سن خود را در این مجموعه بازی می‌کند. نقشی که در نوع خود جالب توجه و متفاوت در آمده. او در آب پریا نقش پیرمرد ۷۰ ساله‌ای را بازی می‌کند که با گریم هنرمندانه جلال‌الدین معیریان جلوه دیدنی‌تری پیدا کرده. حسن‌پورشیرازی هم دیگر بازیگری است که به‌تازگی به گروه پیوسته. او قرار است در این مجموعه نقش اپوش را بازی کند. جالب است بدانید که این دیو دختری دارد که لیلی رشیدی نقش آن را بازی می‌کند. البته هنوز سکانس‌های مربوط به این دو بازیگر، تصویربرداری‌اش آغاز نشده.
 جابه‌جایی بیش از حد لوکیشن‌ها
اکثر سکانس‌های این سریال خارجی است و لوکیشن‌های متعددی دارد، به همین دلیل زمان بیشتری را برای تولید می‌طلبد. کلاردشت، یزد، کرمانشاه، جاجرود و دماوند از جمله لوکیشن‌های سریال به حساب می‌آیند. لوکیشن‌هایی که امیر اثباتی طراح صحنه و لباس سریال «مختارنامه» و فیلم‌ها وسریال‌های مطرح دیگر، به‌طور چشمگیری آنها را قوت بخشیده. البته در سریال از جلوه‌های ویژه هم استفاده شده چون در آوردن صحنه‌هایی رویایی و تخیلی مثل نشان دادن کره‌ای که چهار خواهر در آن زندگی می‌کنند و از آنجا به زمین می‌آیند، حتما به جلوه‌ها و افکت‌های کامپیوتری نیازمند خواهد بود.
 زمان پخش
با توجه به اینکه سریال در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه می‌شود، تصویربرداری‌اش تا خرداد ماه سال آینده ادامه دارد. البته تصویربرداری تا چندروز آینده برای رسیدن فصل بهار متوقف می‌شود. چون برومند هنوز صحنه‌های سیزده به‌در سریال را نگرفته است و اصرار دارد که تا رسیدن آن روز کمی باید صبر کند.
عوامل این سریال عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: مرضیه برومند. نویسندگان: راضیه برومند، گیتی مرتضوی (با همکاری هنگامه مفید،علی فیاض منش). مشاور فیلمنامه: فرهاد توحیدی. طراح صحنه و لباس: امیر اثباتی. طراح چهره‌پردازی: جلال معیریان. مدیر تصویربرداری: کاوه شاه‌محمدلو. آهنگساز: بهرام دهقانیار. مدیر تولید: صدیقه موسوی زاده. مجری طرح: موسسه بخت فیلم (بهروز خوش‌رزم). تدوین: سهراب شاه محمدلو. صدابردار: مسعود شاهوردی. برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: مصطفی احمدی. جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: موسسه نیماد (نیما بانکی). بدلکاری: گروه۱۳٫ جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان. طراح حرکات موزون: اصغر فریدی ماسوله. جانشین تولید: امیر جلالی‌نیا. عکاس: عبدالرضا نیکو. منشی صحنه: آسیه معصومی. مشاور پروژه: هما گویا. بازیگران: حسن‌پورشیرازی(اپوش)، هنگامه مفید (برف پریا)، بهناز جعفری(ابر پریا)، سحر ولد بیگی(سبزپریا)لیلی رشیدی (رشک پریا)، امیر میرآقا (فیروز)، امیرحسین صدیق (استاد بهار)، آوا درویشی (آب‌پریا) به همراه: شبنم فرشادجو، پاشا رستمی، کاوه توکلی و بازیگر خردسال: سروش مردان. بازیگران مهمان: بهرام شاه‌محمدلو، عبدالرضا زهره‌کرمانی، نیما فلاح، نیره فراهانی، سوسن مقصودلو، شهین نجف‌زاده، حسن دادشکر، روح‌الله مفیدی، شیلان رحمانی، توران یاقوتی، سپیده صیفوری، مونا همتی، علیرضا ناصحی، گیتی معینی، محمد روحی، مسعود مهجور، اصغر فریدی ماسوله.


گزارشی از سریال جدید و در حال ساخت مرضیه برومند

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد