رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

گزارشی از خبرسازهای تلویزیون در رمضان ۹۱

رمضان ۹۱ به نیمه رسید و طبق روال هر سال، سریال‌ها و ویژه‌برنامه‌های افطار تلویزیون بیش از سایر ساختارها خبرساز شدند. امسال هم با گذشت حدود دو هفته از ماه مبارک رمضان، ویژه‌برنامه‌ها و سریال‌های رمضانی با مسایلی از قبیل تغییر در عنوان‌بندی، اشکالات فنی در پخش زنده، تغییر یک ویژه‌برنامه تلویزیونی پس از گذشت یک هفته و … روبه‌رو شده‌اند.

بر اساس این گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، در روزهایی که گذشت، سریال شبکه سه سیما با عنوان «خداحافظ بچه» بیش از همه خبرساز بود؛ این سریال پس از پخش تنها دو قسمت با انتقاد از سوی پرستاران مواجه شد و علاوه بر آن، از سوی شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلف بر سر تیتراژ سریال «خداحافظ بچه» که به دلیل مشکل فنی اسامی بازیگران با ترتیب و شکلی نامتعارف روی تلویزیون ظاهر شدند، جنجال صورت گرفت.
سریال «خداحافظ بچه» به کارگردانی منوچهر هادی این شب‌ها روی آنتن شبکه سه سیماست و در حال حاضر هم گروه تولید مشغول تصویربرداری آن هستند.

حراجی

این سریال با پخش تنها دو ـ سه قسمت با انتقاد رییس کل سازمان نظام پرستاری و همچنین صنف پرستاران مواجه شد. رییس کل سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگویی تاکید کرد: «خداحافظ بچه» بدون توجه به معیارها و استانداردهای حرفه‌یی ارتباط با بیماران ساخته شده، حیثیت جامعه پزشکی و پرستاری را زیر سوال برده است و چهره نامناسبی از نظام سلامت کشور را داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته است.
غضنفر میرزابیگی با اشاره به قسمتی از سریال «خداحافظ بچه» که در بیمارستان گرفته شده بود و فرزند زوج جوان مرده به دنیا آمده بود، خاطرنشان کرد: در صحنه‌ای از این سریال پرستاری برای دادن خبر مرده به دنیا آمدن فرزند زوج در حالتی همراه با شوخی و مسخره به طرف همسر زن آمد و خیلی راحت و در نهایت بی‌خیالی خبر مرگ بچه را به پدرش داد و از صحنه دور شد، صحنه‌ای که در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد.
او اضافه کرد: همچنین در بخش دیگری از صحنه سریال «خداحافظ بچه»، همسر زن نابارور برای ملاقات همسرش به بیمارستان می‌آید و پرستار از او علت ملاقات را می‌پرسد و بعد از اظهار فرد، به او می‌گوید ما اینجا بچه مرده زیاد داریم اما چون شما آدم خوبی هستید اجازه می‌دهیم ملاقات کنید در جالی که چنین برخوردهایی با هیچ استانداردی جور در نمی‌آید و اصلا در حیطه مسؤولیت و اختیارات یک پرستار نیست.
اما ابوالحسنی، نویسنده سریال «خداحافظ بچه در گفت‌وگویی با ایسنا به این انتقادها پاسخ داد؛ او این انتقادها را تکراری دانست و افزود: فقط معتادان و قاچاقچیان هستند که صنف ندارند وگرنه درباره هر شغل یا صنفی سریال بسازیم درباره‌اش اعتراض می‌شود.
او ادامه داد: من به شدت با اخلاق پزشکی مشکل دارم و به نظرم پزشکان ما در اخلاق پیشرفت نکرده‌اند.
***
به گزارش ایسنا، یکی دیگر از اتفاقاتی که در سریال‌های ماه رمضان امسال افتاد و هنوز هم هیچکدام از مسؤولان تلویزیون پاسخگوی آن نیستند، حذف صدای حسین خواجه‌امیری (ایرج) از تیتراژ سریال «چمدان» شبکه دو سیما بود. این اولین بار بود که یک سریال از حضور یک خواننده قدیمی و پیشکسوت در تیتراژ خود استفاده می‌کرد اما پس از گذشت قسمت‌های ابتدایی صدای وی از تیتراژ حذف شد. در حالی صدای ایرج از «چمدان» حذف شد، که گفته می‌شود آلبوم موسیقی وی با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد در بازار موسیقی کشور موجود است.
کارگردان «چمدان» ـ خسرو ملکان ـ در گفت‌وگویی با ایسنا وقتی با این پرسش مواجه شد که دلیل حذف صدای ایرج از عنوان‌بندی سریالش چه بود، اینگونه پاسخ داد: من هم مثل شما هیچ نمی‌دانم؛ هر وقت شما متوجه شدید من هم می‌فهمم؛ اصلا مطلع نیستم که از سوی چه کسی صدای وی حذف شد.
***
در رمضان ۹۱ ویژه برنامه‌های افطار شبکه‌ها هم چندان بی‌حاشیه نبودند و پخش آنها با گاف‌هایی همراه بود که عکس‌العمل بینندگان و شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها را هم موجب شد.
یکی از این ویژه‌برنامه‌ها، «ماه عسل» شبکه سه بود که تغییر مجری، این برنامه را از همان بدو تولید و پخش با حاشیه همراه کرد. احسان علیخانی ـ مجری سال‌های گذشته ماه عسل ـ در رمضان ۹۱ برای اجرا انتخاب نشد و علی ضیاء که پیش از این اجرای برنامه «نیمروز» را در کارنامه‌ی کاری خود داشت، به عنوان جایگزین علیخانی معرفی شد.
رفتن علیخانی از «ماه عسل» با این درخواست از سوی وی همراه بود که نام «ماه عسل» هم تغییر کند، اما تلویزیون که در ابتدا از ویژه برنامه افطار شبکه دو با عنوان «با اجازه خدا» یاد می‌کرد، سرانجام به استفاده از نام قبلی تصمیم گرفت و انتقادهای علیخانی و موافقان وی هم راه به جایی نبرد.
علی ضیاء ـ مجری ماه عسل ۹۱ ـ هم در اولین روز اجرایش از مجری سابق این برنامه یاد کرد و خطاب به بینندگان گفت: می‌دانم که الان جای یکی از دوستان من در این برنامه خالی است و او باید این برنامه را اجرا می‌کرد اما قسمت این بود که اجرای امسال «ماه عسل» بر عهده‌ی من باشد.
برنامه «ماه عسل» در قسمت‌های اولیه با مشکلاتی از قبیل عدم هماهنگی لازم و قطع صدای مجری و دیده شدن عوامل پشت صحنه در کادر تلویزیون مواجه شد. در یک قسمت از برنامه «ماه عسل» هم در بخش پایانی، مجری به قصد خواندن متن پایانی برنامه، به سمت شیب دکور رفت که مدیر صحنه ناگهان در کادر حاضر شد و به او اشاره کرد تا به عقب برگردد و همان جای قبلی متن را بخواند؛ جالب است که این صحنه دو بار تکرار شد و دوبار مدیر صحنه در کادر تلویزیون حاضر شد اما با گذشت پنج الی شش قسمت از این برنامه، اشکالاتی از این دست به حداقل رسید.
تهیه کننده «ماه عسل» امسال هم در گفت‌وگویی که با ایسنا داشت، درباره اجرای علی ضیا و جایگزین شدن وی به جای احسان علیخانی گفت: علی ضیاء را باید با چهار سال پیش احسان علیخانی مقایسه کرد نه با الانش. با این حال توقعی که از ضیاء داشتم برآورده شده است، ولی باید کامل‌تر شود.
برنامه ماه عسل با اتفاقات خنده‌داری هم همراه بود که نظر بینندگان را به خود جلب کرد؛ هفته گذشته میهمانان یکی از قسمت‌های برنامه «ماه عسل» را خانم‌هایی شامل می‌شدند که ناخدای کشتی،‌ خلبان و آتش‌نشان بودند. در بخش پایانی برنامه مجری از میهمانان خواست تا آرزوهایشان را بگویند. یکی از میهمانان که ناخدای کشتی بود، آرزویش را اینگونه عنوان کرد: من زندگی پرتلاطمی داشتم، آرزو می‌کنم مرگ آرامی داشته باشم؛ بلافاصله بعد از این جمله مهمان، مجری برنامه گفت: انشاء‌الله!
این خانم در ادامه، یکی دیگر از آرزوهای دیگر خود را اینگونه بیان کرد: هر چند که همه‌ی مردم مشکلات روحی دارند، اما یکی از آرزوهایم این است که مردم غم و غصه و مشکلات روحی کمتری داشته باشند.
وی سپس مجری برنامه را خطاب قرار داد و گفت: هر چند که همه‌ی مردم با این مشکل مواجه هستند؛ حتی خود شما هم؛ در حالی که لبخند به لب دارید مشکل روحی دارید!
این حرف که با عذرخواهی مهمان همراه بود واکنش ضیاء را به همراه داشت؛ به نحوی که مجری «ماه عسل» تا پایان برنامه مدام به بینندگان می‌گفت من که مشکل روانی دارم! من که روحم مشکل دارد!
در رمضان امسال ترانه رضا صادقی ـ خواننده موسیقی پاپ ـ در تیتراژ برنامه «ماه عسل» پخش نشد، تا او این قطعه با نام با اجازه خدا را در فضای مجازی به دوستدارانش تقدیم کند.
این قطعه پس از دو اصلاحیه قرار بود از روز دوم در این برنامه پخش شود، ولی با وجود اعمال اصلاحیه‌ها تهیه‌کنندگان برنامه قطعه دیگری را جایگزین کردند تا صادقی در اقدامی اعتراضی این قطعه را که به قول خودش برای سر سفره افطار همه هموطنان‌اش ساخته بود، به آن‌ها تقدیم کند.
***
بنا بر این گزارش، یکی دیگر از ویژه برنامه‌هایی که با مشکلات در پخش روبه‌رو شد، ویژه برنامه افطار شبکه دو سیما ـ سیمرغ ـ بود.
این برنامه یکشنبه ـ اول مرداد ماه ـ در دومین روز اجرایش به یک باره و بدون خداحافظی مجری قطع شد و بلافاصله اخبار ۲۰ و ۳۰ به روی آنتن رفت. در این برنامه تصویر سیدجواد هاشمی، مجری برنامه سیمرغ در حالی که رو به دوربین در حال صحبت کردن با بینندگان بود، بدون اینکه فرصت خداحافظی داشته باشد ناگهان قطع شد.
یکی دیگر از نکات این برنامه، این بود که پس از گذشت یک هفته از پخش آن، شبکه دو تصمیم به بازنگری کلی و اعمال تغییراتی جهت ارتقای آن گرفت.
مدیر گروه معارف شبکه دو سیما در گفت‌وگویی که با خبرنگار ایسنا داشت، در این زمینه خاطرنشان کرد: بنا به دلایلی این برنامه از ابتدا خوب شروع نشد اما حالا هم اشکالی ندارد و خدا را شکر کم کم در حال بهتر شدن است. ضعف‌هایی در برنامه حاکم بود که با کمک گرفتن از دوستان رفع می شود.
***
یکی دیگر از اتفاقات نادر در برنامه‌های ماه رمضان امسال، حضور همزمان یک مهمان در فاصله‌ی چند روز در دو برنامه تلویزیونی بود. این اتفاق در دو برنامه «ماه عسل» شبکه سه و برنامه «آبی آسمانی» شبکه تهران رخ داد و موجب مجادله‌ی لفظی سازندگان این دو برنامه شد.
به نوشته یکی از رسانه‌های مکتوب، ماجرا از آنجا آغاز شده که گروه سازنده‌ی «آبی آسمانی‌» پیش از فرا رسیدن ماه رمضان با دعوت از شهرزاد شمس ـ نخستین بانوی خلبان هواپیمای مسافربری ایرانی ـ برنامه خود را به شکل تولیدی ضبط کردند و پس از مدتی به آن‌ها خبر می‌رسد که قرار است همان شخص در برنامه زنده «ماه عسل» هم حضور پیدا کند. گروه تولید «آبی آسمانی» از ماه عسلی‌ها می‌خواهند دعوت از او را منتفی کنند اما تهیه‌کننده ماه عسل این درخواست را نپذیرفته و برنامه را با حضور شهرزاد شمس به روی آنتن می‌برد و همین اتفاق سوژه آبی آسمانی‌ها را بیات می‌کند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد