رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

گزارشی از «اینجا تهران است» اولین سریال آرش معیریان

اینجا تلویزیون است
«اینجا تهران است» سریالی با تم اجتماعی است که اولین سریال آرش معیریان در مقام کارگردانی محسوب می‌شود. این سریال ۳۵قسمتی که محصول شبکه تهران است از شهریور امسال در لوکیشن‌هایی واقع در آپارتمانی حوالی پاسداران، اوین، باشگاه سوارکاری و بوستان گفت‌وگو تصویربرداری‌اش شروع شده و این روزها گروه مشغول ساختن ادامه سریال هستند تا بتوانند زمستان امسال سریال را به‌صورت هر شبی در کنداکتور پخش قرار دهند و قصه شهری و ترکیب بازیگرانی مثل رویا نونهالی، نسرین مقانلو، فتحعلی اویسی و محمد صادقی.
 آرش معیریان که پیش از این تجربه فیلم‌های کمدی مثل کما، شارلاتان و شیر و عسل و به قول معروف بفروش را در سینما داشته، پس از سال‌ها فعالیت در آن عرصه و تدوینگری فیلم‌های متعدد چه سینمایی و چه تلویزیونی قدم به دنیای تلویزیون گذاشته و می‌خواهد با مجموعه جدید و بازیگرانی بنام و چهره تجربه سریال‌سازی را پشت سر بگذارد. جالب است بدانید که چرا آرش معیریان کارگردانی این مجموعه را برعهده گرفته و اصلا چطور توانسته دست از وسوسه کار برای سینما بکشد؛ او در این خصوص و اینکه چطور این سریال به او پیشنهاد شد می‌گوید: «فیلمنامه سریال حدود ۸ و ۹ سال پیش به من پیشنهاد شد، از آنجایی که با آقایان افضلی و فروتنی آشنایی قبلی داشتم تا حدودی در جریان نگارش و فضای کار بودم. با خواندن فیلمنامه با آن ارتباط برقرار کردم و مطمئن بودم که می‌شود از این متن یک کار آبرومندانه و شسته و رفته‌ای بیرون آورد.

اینجا تلویزیون است
«اینجا تهران است» سریالی با تم اجتماعی است که اولین سریال آرش معیریان در مقام کارگردانی محسوب می‌شود. این سریال ۳۵قسمتی که محصول شبکه تهران است از شهریور امسال در لوکیشن‌هایی واقع در آپارتمانی حوالی پاسداران، اوین، باشگاه سوارکاری و بوستان گفت‌وگو تصویربرداری‌اش شروع شده و این روزها گروه مشغول ساختن ادامه سریال هستند تا بتوانند زمستان امسال سریال را به‌صورت هر شبی در کنداکتور پخش قرار دهند و قصه شهری و ترکیب بازیگرانی مثل رویا نونهالی، نسرین مقانلو، فتحعلی اویسی و محمد صادقی.
 آرش معیریان که پیش از این تجربه فیلم‌های کمدی مثل کما، شارلاتان و شیر و عسل و به قول معروف بفروش را در سینما داشته، پس از سال‌ها فعالیت در آن عرصه و تدوینگری فیلم‌های متعدد چه سینمایی و چه تلویزیونی قدم به دنیای تلویزیون گذاشته و می‌خواهد با مجموعه جدید و بازیگرانی بنام و چهره تجربه سریال‌سازی را پشت سر بگذارد. جالب است بدانید که چرا آرش معیریان کارگردانی این مجموعه را برعهده گرفته و اصلا چطور توانسته دست از وسوسه کار برای سینما بکشد؛ او در این خصوص و اینکه چطور این سریال به او پیشنهاد شد می‌گوید: «فیلمنامه سریال حدود ۸ و ۹ سال پیش به من پیشنهاد شد، از آنجایی که با آقایان افضلی و فروتنی آشنایی قبلی داشتم تا حدودی در جریان نگارش و فضای کار بودم. با خواندن فیلمنامه با آن ارتباط برقرار کردم و مطمئن بودم که می‌شود از این متن یک کار آبرومندانه و شسته و رفته‌ای بیرون آورد. از آنجایی که تا به حال سریال کار نکرده بودم به دنبال فیلمنامه‌ای بودم که قابلیت‌های لازم را برای تبدیل به یک اثر خوب نمایشی داشته باشد. با توجه به اینکه سال‌ها در سینما بودم و تجربه یک تله فیلم را داشتم، منتظر فیلمنامه‌ خوب و متفاوتی بودم که برای شروع کار خوب باشد که به نظرم «اینجا تهران است» چنین ویژگی‌هایی را داشت.»
با توجه به اینکه معیریان اغلب فیلم‌های خود را تدوین کرده است و فعالیتش در سینما را با تدوین شروع کرده برای اولین‌بار است که نام او را در تدوین اولین سریالش نمی‌بینیم، قبلا کارگردانی مثل فریدون جیرانی، فرزاد موتمن و… از سینما پا به تلویزیون گذاشته بودند و با اولین سریال‌هایشان یعنی مرگ تدریجی یک رویا و نون و ریحون تقریبا ۵۰ درصد از مخاطبان خودشان را پیدا کرده بودند. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا سریال با توجه به حرف‌های معیریان در مورد این سریال و امتیازهای سینمایی‌اش مثل استفاده از دوربین برای تصویربرداری، سریال خوب از آب درخواهد آمد یا نه؟
 اما سریال با کاوه افضلی تهیه می‌شود، افضلی که در کارنامه هنری‌اش تله فیلم و عملیات پایتخت را تهیه کرده و تقریبا این تله فیلم یک سر از سایر تله فیلم‌هایی که دیده بودیم بالاتر بود در مورد روند تهیه «اینجا تهران است» می‌گوید: «این سریال سال ۱۳۸۷ به اداره کل حقوقی شهرداری ارائه شد و تم اصلی آن وظایف متقابل شهروندان در برابر مسئولان و همچنین به صورت بالعکس هم است. سازمان فرهنگی – هنری شهرداری ساخت این سریال را به موسسه تصویر شهر سپرد و در نهایت ساخت این پروژه طی قراردادی با مشارکت شبکه تهران منعقد شد.»
کاوه افضلی در مورد اینکه اصلا از همان ابتدایی که فیلمنامه در دست او بود تغییر کرد یا نه و اینکه آیا اولین سریال آرش معیریان با توجه به سابقه کمی که در تلویزیون تنها با یک تله فیلم داشته موفق می‌شود یا نه می‌گوید: «زمانی که فیلمنامه هنوز ساختش قطعیت پیدا نکرده بود قرار بود که داستان سریال پیرامون سه، چهار خانواده شهری بگذرد که طرح اولیه قرار بود به صورت اپیزودی که شامل ۱۳ اپیزود بود ساخته شود اما وقتی طرح اولیه منتفی شد آقای سلطانی داستان چهار و سه خانواده شهری را از حالت اپیزود وار بودن بیرون آورد و با فیلمنامه تغییر داده شده، تصمیم گرفتیم که سریال را با اولین کارگردانی که به او پیشنهاد دادیم (یعنی آرش معیریان) بسازیم. آرش معیریان هم با توجه به روندی که الان در کارگردانی همین سریال پیش گرفته به نظر می‌رسد کارش کلا با فیلم‌های کمدی که قبلا در سینما ساخته فرق دارد و می‌توان نام او را به اسامی کارگردانان تلویزیونی موفق اضافه کرد. داستان و سریال هم با توجه به تعلیق‌هایی که در طول قسمت‌ها خواهیم دید و با توجه به محدود بودن مخاطب در شبکه تهران کما اینکه فکر می‌کنم از امسال این محدودیت هم برداشته شده، امیدوارم که قابلیت جذب مخاطب را داشته باشد.»
 اما با توجه به تغییر و تحولاتی که در شبکه تهران و درجه‌بندی سریال‌هایش به وجود آمده، می‌توان حدس زد که احتمالا با قصه جدیدی در سریال «اینجا تهران است» مواجه می‌شویم که با توجه به هر شبی بودنش مخاطبان خودش را به دست خواهد آورد حتی اگر به درد نخور هم باشد این هر شبی بودنش یکی از امتیازات و شانس‌های «اینجا تهران است» برای دیده شدن خواهد بود.
محمد محمودسلطانی از نویسندگانی است که کمتر کسی از سابقه و فعالیت‌های او خبر دارد اما او در مورد بارها بازنویسی شدن «اینجا تهران است» و همکاری دیگر نویسندگان برای هر چه بهتر شدن داستان سریال معتقد است: «فیلمنامه ابتدایی سریال که پس از موافقت شبکه تهران و شهرداری طراحی شده بود، بارها مورد بازنویسی قرار گرفت و از آنجایی که طرح نوشته شده مورد رضایت نبود با هماهنگی تهیه‌کننده آن را کنار گذاشتیم و مجددا متن جدیدی را به دست گرفتم و با همکارانی مثل حسین تراب‌نژاد، عباس نعمتی، مهدی شیرزاد، علیرضا بذرافشان و سارا خسروآبادی مشورت‌هایی در جهت هر چه بهتر شدن فیلمنامه داشتیم. در نهایت بعد از جلسات متعدد توانستیم ۱۵ قسمت را برای استارت سریال آرش معیریان به دست او برسانیم و ۲۰ قسمت بعد را در جلسات بعد به او تحویل دادیم. ما درخصوص فیلمنامه حدود دو ماه نشست‌های مفیدی با هم داشتیم و در نهایت به زبان مشترکی رسیدیم که مرا در نوشتن مابقی فیلمنامه کمک کرد.»
 او در خصوص خط اصلی داستان و جایگاه‌شان در جامعه‌ امروز می‌گوید: «سریال از آدم‌هایی صحبت می‌کند که در کنار ما هستند و در جامعه خودمان زندگی می‌کنند اما زندگی روزمره اجازه نمی‌دهد که به آنها فکر کنیم و آنها را بیشتر بشناسیم.»
علیرضا بذرافشان و عباس نعمتی نویسندگان بنام‌تری نسبت به اسامی که سلطانی از همه کاری‌شان می‌گفت، هستند: «هر کدام سابقه درخشانی خصوصا بذرافشان در عرصه تلویزیون دارند. بذر افشان که او را با داستان یک شهر، تب سرد و… در عرصه نویسندگی می‌شناسیم سال قبل تله فیلمی به نام انتقال را کار کرده بود که از شبکه ۳ توانست مخاطبان را در دو بار پخش شدنش به دست آورد، او این روزها مشغول ساخت سریال خود به نام «نابرده رنج» است. حضور بذرافشان در جلسات نویسندگی سریال نشان از آن دارد که حداقل می‌توان روپایی از چند تعلیق دلهره‌آور را در طول داستان شاهد بود.
اما داستان سریال اصلا از چه قرار است که کلی نویسنده دور هم جمع شده‌اند و در نهایت به «اینجا تهران است» ‌رسیده‌اند.
 سریال قصه سه زن به نام‌های نازنین، آتوسا و افسانه را روایت می‌کند که در یک مجتمع زندگی می‌کنند. نازنین که یک سالی است شوهرش را در سانحه از دست داده به همراه دو فرزند خود زندگی می‌کند، او برای آنکه بتواند زندگی‌اش را همچون گذشته حفظ کند، دست به کاری می‌زند که زندگی‌اش شکل جدیدی به خود می‌گیرد. سعید، همسر آتوسا که مشغول ساختن یک ساختمان چند طبقه است دست به ساخت و ساز غیرمجاز می‌زند به خیال آنکه در آینده با پرداخت جریمه به شهرداری می‌تواند پایان کار بگیرد، افسانه که نماینده شهرداری است در این زمینه، به او تذکراتی می‌دهد اما سعید حرف او را نادیده می‌گیرد و هنگام گرفتن پایان کار با مشکلاتی مواجه می‌شود که…
 شخصیت‌های سریال
رویا نونهالی که این روزها سریال نه چندان دلچسب ساختمان ۸۵ را دارد و با سریال «خواب و بیدار» و «ساعت شنی» حسابی ترکانده، نقش زنی به نام نازنین را بازی می‌کند که برای امرار معاش زندگی‌اش دست به کاری می‌زند که برایش دردسر درست می‌کند. او همان زنی است که همسرش را از دست داده و با دو پسرش به نام‌های پویا و علیرضا زندگی می‌کند.
افسانه خواهر بزرگ نازنین است که نقش آن را نسرین ‌مقانلو بازی می‌کند. کما اینکه ابتدا قرار بود آزیتا حاجیان نقش افسانه را بازی کند به دلایلی از بازی در این سریال انصراف داد.
 کنار هم قرار گرفتن مقانلو و نونهالی پیش از هر چیز دیگری تداعی‌گر و یادآور سریال «ساعت شنی» است که البته اصلا سریال با «ساعت شنی» به گفته عوامل این سریال، کلی تفاوت دارد. شخصیت افسانه که ریاست شورای محل را برعهده دارد با سخت‌گیری‌هایی که نسبت به خواهر کوچک‌ترش نازنین دارد باعث بروز مشکلاتی در زندگی او می‌شود. نسرین مقانلو که این روزها سریال «مختارنامه» را با بازی متفاوت خود در حال پخش دارد، همزمانی سریال جدیدش «اینجا تهران است‌» در زمستان با «مختارنامه» می‌تواند فرصتی باشد تا بازی او که همیشه نقش‌های متفاوتی را هم انتخاب می‌کند بیشتر در معرض دید و سنجش و قیاس قرار گیرد.
لیلا بلوکات که این روزها سریال «آسمان همیشه ابری نیست» را از شبکه یک در حال پخش دارد و کلی حد و اندازه سن خود را در این سریال پایین آورده که اصلا باورپذیر نیست، معتقد است: آتوسای «اینجا تهران است» نقش متفاوتی در کارنامه بازیگری‌اش است که با هر آنچه تا به حال بازی کرده فرق می‌کند، او در خصوص نقشش می‌گوید: «کاراکتر آتوسا، جذابیت‌ها و پیچیدگی‌های خاصی دارد که در روند قصه تاثیرگذار خواهد بود و با باقی شخصیت‌های داستان در یک مسیر قرار می‌گیرد.»
 فتحعلی اویسی که این روزها کمتر بازی‌اش را می‌بینیم، نقشی را در این سریال برعهده گرفته که اصلا ربطی به شخصیت‌های طنزی که تا الان بازی کرده‌ ندارد البته قبل از او به سیروس گرجستانی هم برای بازی در این نقش پیشنهاد داده شده بود که انگار به خاطر سریال «خوش‌نشین‌ها» از بازی در آن صرفنظر کرده است. اویسی در سریال نقش پیر پسری را بازی می‌کند که زیاد روی خوش به زنان نشان نمی‌دهد و به اصطلاح از آنها بدش می‌آید اما بروز اتفاقاتی باعث می‌شود که او در مسیر دیگری برخلاف تصوراتی که دارد قرار گیرد.
با توجه به اینکه فتحعلی اویسی سال‌هاست که بعد از فیلم‌های «ناخدا خورشید» و «می‌خواهم زنده بمانم» به طرف نقش‌های کمدی روی آورده با بازی در نقش این پیر‌پسر که انگار شخصیت طنزی هم ندارد می‌تواند محبوبیت دوباره و بازی جدیدی از او در این سریال در معرض دید قرار دهد.
 محمد صادقی که این روزها در اغلب سریال‌های محمدرضا ورزی بازی می‌کند و با فیلم «ابراهیم خلیل‌الله» بیشتر از باقی نقش‌هایش درخشید و به نظر می‌رسد که به زودی بازی‌اش در «مختارنامه» شروع شود، نقش شخصیتی به ‌نام همایون را در سریال بازی می‌کند که مهندس شیمی است اما بیشتر به ستاره‌‌شناسی علاقه‌مند است تا شیمی. او چند سالی است که همسرش را از دست داده و اتفاقاتی باعث می‌شود که وی به نازنین نزدیک شود و با او رابطه عاطفی برقرار کند.
 اکرم محمدی از دیگر بازیگران سریال است که ایفاگر نقشی است که صاحب گلخانه‌ای بوده که در آن گل‌هایی مثل گل نسترن دیده می‌شود، او گهگاهی هم خودش را با عرقیجات گیاهی سرگرم می‌کند اما در این حین مشغول به انجام کار خلافی است.
با توجه به اینکه برخی از بازیگران سریال مثل رویا نونهالی، نسرین مقانلو، لیلا بلوکات، مهران رجبی و محسن افشانی هر کدام سریالی را در حال پخش دارند، ترکیب آنها در این سریال به نظر جالب می‌رسد که هر کدام می‌توانند شانس بیشتری برای دیده شدن بازی‌شان داشته باشند تا پیشرفت‌شان در مقابل سریال‌هایی که دارند بیشتر قابل قیاس و بارزتر باشد البته سریال از بازیگران جوانی مثل مجتبی رجبی و محسن افشانی هم بهره برده و در واقع برای مخاطب جوان هم چاره‌ای کرده است. مجتبی رجبی معمار را که قبلا در سریال عملیات ۱۲۵ و تله فیلم انتقال و… دیده بودیم و محسن افشانی هم که با سریال ترانه مادری به تلویزیون معرفی شد و حال سریال ساختمان ۸۵ را از او می‌بینیم. اینکه آیا سریال با توجه به حرف‌ها و گمان‌های عوامل سریال به درد بخوری در خواهد آمد و آیا معیریان می‌تواند در عرصه تلویزیون موفق شود یا نه و ما می‌توانیم کارگردان جوان دیگری را از تلویزیون شاهد باشیم باید حداقل تا دو، سه ماه دیگر برای یک سریال جدید از شبکه تهران منتظر ماند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد