رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

گام های اینترنتی سازمان سنجش

امروزه رایانه کاربرد زیادی در زندگی انسان‌ها دارد و اکثر مردم برای انجام امور خود از این وسیله استفاده می‌کنند.

در این دوره و زمانه که رایانه سرعت و دقت انجام امور را تا حد قابل توجهی افزایش داده است، روش‌های سنتی از صحنه روزگار تقریبا محو و جای خود را به روش‌های نوینی داده‌اند.
روش‌های نوینی که نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شوند، بلکه از میزان تردد و ترافیک شهری می‌کاهند.

البته در کشور ما به دلیل جوان بودن صنعت IT و همچنین عدم اعتماد برخی مردم به روش‌های الکترونیکی در انجام امور خود به ویژه امور بانکی، آموزشی و… شیوه‌های اینترنتی در سطح گسترده و عمومی مورد استقبال قرار نگرفته‌اند و برخی از ارگان‌ها برای تشویق مردم به استفاده از این روش‌های نوین اقداماتی انجام داده‌اند که سازمان سنجش کشور یکی از سازمان‌هایی است که با اینترنتی کردن ثبت نام برای آزمون ورودی دانشگاه‌ها اولین قدم را برای تشویق مردم به استفاده از روش‌های الکترونیکی در این حوزه برداشت.

امروزه رایانه کاربرد زیادی در زندگی انسان‌ها دارد و اکثر مردم برای انجام امور خود از این وسیله استفاده می‌کنند.

در این دوره و زمانه که رایانه سرعت و دقت انجام امور را تا حد قابل توجهی افزایش داده است، روش‌های سنتی از صحنه روزگار تقریبا محو و جای خود را به روش‌های نوینی داده‌اند.
روش‌های نوینی که نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شوند، بلکه از میزان تردد و ترافیک شهری می‌کاهند.

البته در کشور ما به دلیل جوان بودن صنعت IT و همچنین عدم اعتماد برخی مردم به روش‌های الکترونیکی در انجام امور خود به ویژه امور بانکی، آموزشی و… شیوه‌های اینترنتی در سطح گسترده و عمومی مورد استقبال قرار نگرفته‌اند و برخی از ارگان‌ها برای تشویق مردم به استفاده از این روش‌های نوین اقداماتی انجام داده‌اند که سازمان سنجش کشور یکی از سازمان‌هایی است که با اینترنتی کردن ثبت نام برای آزمون ورودی دانشگاه‌ها اولین قدم را برای تشویق مردم به استفاده از روش‌های الکترونیکی در این حوزه برداشت.

اگرچه این اقدام سازمان سنجش در نگاه اول تا حدودی باعث دردسر برخی از ثبت‌نام‌کنندگان شد و صف‌های طویلی که تا پیش از این برای ثبت نام مقابل دفاتر‌های پستی تشکیل می‌شد جای خود را به صف‌های بلند مقابل کافی‌نت‌‌ها داد، اما بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان، حتی آن دسته که مدت‌ها در صف یک کافی نت معطل مانده بودند به کارآمدی این شیوه اعتقاد پیدا کردند.

این بار نیز سازمان سنجش با ارائه کارت‌های آزمون ورودی دانشگاه‌ها از روش الکترونیکی استفاده کرد و به این ترتیب داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه‌ها توانستند در سال ۸۸ برای اولین بار کارت‌های خود را به شیوه الکترونیکی دریافت کنند.
البته نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که این شیوه صد در صد موفق بوده و باجه‌های ارائه کارت به طور کلی از سطح شهر جمع‌آوری شدند، اما مسوولین سازمان سنجش این قول را داده‌اند که اندک مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد برای سال‌های آینده رفع شود.

از ثبت‌نام تا ارائه کارت اینترنتی
طی روزهای اخیر مانند دی ماه سال گذشته، یعنی زمانی که داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه‌ها برای ثبت نام اینترنتی به کافی نت‌ها مراجعه کرده بودند بازار کافی‌نت‌داران گرم و پر رونق شده است. اما این بار داوطلبان برای دریافت کارت ورودی به این مراکز مراجعه کرده‌اند.
اگر سری به کافی‌نت‌های سطح شهر زده باشید حتما متوجه صف‌های طویلی که مقابل این مراکز کشیده شده است، شده‌اید.

مراجعین به این مراکز که برای دریافت کارت ورودی آزمون سراسری دانشگاه‌ها در این صف‌ها وقت می‌گذراندند اکثرا کامپیوتر داشتند، اما به دلیل بروز مشکلات اینترنتی که این اواخر با آن دست به گریبان بودیم موفق به دریافت کارت نشده و به کافی‌نتها مراجعه کرده بودند.
مرادی که برای دریافت کارت ورودی به یک کافی نت مراجعه کرده بود، گفت: اکثر مراجعین به کافی‌نت‌ها کامپیوتر دارند و همچنین می‌توانند به ایتنرنت متصل شوند، اما در خانه چاپگر ندارند و ناچارند برای چاپ کارت خود یا اطلاعات را در حافظه فلش ریخته و به یک دفتر خدمات فنی و چاپ مراجعه کنند یا اینکه کل مراحل دریافت کارت را به کافی‌نت‌داران بسپارند.

وی گفت: هزینه مراجعه به سایت سازمان سنجش و دریافت و چاپ کارت بین یک تا یک هزارو ۵۰۰ تومان است. یک مراجعه کننده دیگر در این باره می‌گوید: کافی‌نت‌ها طی دی ماه سال گذشته برای ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه‌ها مبلغ ۴ تا ۴هزار و ۵۰۰ تومان از مراجعین دریافت می‌کردند و اینک نیز برای دریافت و چاپ کارت آزمون ورودی مبلغی بین یک تا دوهزار تومان مطالبه می‌کنند، این در حالی است که بر اساس اعلام اتحادیه هزینه ثبت نام برای آزمون ورودی دانشگاه‌ها دو هزار تومان و هزینه چاپ کارت ۷۰ تومان است.

به گفته برخی از مراجعین، برخی از کافی نت‌ها مبلغی بیش از نرخ مصوبی که اتحادیه اعلام کرده است از مراجعین دریافت می‌کنند و مراجعه‌کننده نیز چاره‌ای جز پذیرش این خواسته ندارد.
مسوول یکی از کافی‌نت‌های سطح شهر نیز می‌گوید: با وجودی که ضریب نفوذ اینترنت در کشور رشد زیادی داشته، اما سواد کاربران رایانه چندان رشدی نداشته است و اکثر افراد حتی جوانان در این زمینه کم سواد هستند. پس ترجیح می‌دهند به کافی‌نت مراجعه کنند و ثبت نام، دریافت کارت و… را به مسوولان کافی نت بسپارند.

وی در رابطه با دریافت هزینه اضافه از برخی از مراجعین می‌گوید: گاه اتفاق می‌افتد که مشخصات شناسنامه‌ای، گروه آزمایشی و… د ر کارت داوطلب اشتباه درج شده است و برای اصلاح این اشتباهات زمان زیادی صرف می‌شود.

گاه نیز داوطلبان چندین‌بار برای اصلاح اشتباهات مراجعه می‌کنند و درخواست پرینت جدید می‌کنند که همه اینها هزینه‌ای مجدد می‌طلبد.
نساج صاحب یک کافی‌نت در این‌باره می‌گوید: ما مطابق تعرفه‌ای که اتحادیه تعیین کرده، فعالیت می‌کنیم و تخلفی هم نمی‌کنیم. چرا که بازرسین اتحادیه در ایامی مانند زمان تحویل کارت و… نظارت دقیقی روی عملکرد کافی‌نت‌ها دارند و کافی‌نت‌های متخلف جریمه می‌شوند.


نظارت اتحادیه بر عملکرد کافی‌نت‌داران
در حالی‌که برخی از مراجعین به کافی‌نت‌ها در رابطه با دستمزدی که کافی‌نت‌ها برای دریافت و چاپ کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه‌ها گله‌مندند، شیر مست رییس اتحادیه رایانه، داده‌ورزی و ماشین‌های اداری تهران می‌گوید: تا کنون شکایتی در زمینه دریافت مبلغ اضافه توسط کافی‌نت‌داران از مراجعین صورت نگرفته است.

به گفته وی، افرادی که در محدوده شهرستان تهران از کافی‌نت‌داران شکایتی دارند می‌توانند به اتحادیه داده‌ورزی و ماشین‌های اداری یا وزارت بازرگانی از طریق شماره ۱۲۴ شکایت کنند که در این صورت کافی‌نت‌داران دارای پروانه کسب مجازات می‌شوند و آن دسته که پروانه کسب ندارند جریمه می‌شوند یا اینکه از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: نرخ مصوب ارائه خدمات اینترنتی توسط کافی‌نت‌داران در سایت این اتحادیه به آدرس WWW.COMITU.IR درج شده است و بر اساس این نرخ نامه، هزینه ثبت‌نام اینترنتی شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و… در کافی‌نت‌های مستقر در شهرستان تهران معدل دو هزار تومان است.
همچنین هزینه پرینت لیزری سیاه و سفید از طریق اینترنت، برای هر برگ A4 معادل ۷۰ تومان و هزینه پرینت رنگی به صورت عکس در یک صفحه A4 معادل یک هزار و ۵۰۰تومان است.
هزینه استفاده از اینترنت به مدت ۱۵ دقیقه نیز ۴۰۰ تومان، به مدت ۳۰ دقیقه ۶۰۰ تومان و به مدت یک ساعت معادل یک هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است.

از زبان سازمان سنجش
اگر چه سازمان سنجش کشور با اینترنتی کردن مراحل ثبت نام و توزیع کارت آزمون ورودی دانشگاه حرکت موثری در کاهش تردد شهری و همچنین صرفه‌جویی در وقت مردم داشته است، اما این اقدام تا حدودی باعث دردسر برخی از داوطلبین شده است. همچنین بسیاری از داوطلبین که کارت آنها دچار مشکل است حتی در صورت رفع این اشکالات دلهره دارند که باز هنگام مراجعه به حوزه امتحانی با مشکل روبه‌رو شوند.

دکترحسین توکلی، معاون اجرایی سازمان سنجش کشور در این رابطه می‌گوید: کلیه داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه‌ها طی روزهای اخیر توانستند کارت خود را از طریق مراجعه به وب‌سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org دریافت کنند و این اقدام موجب شده است نه تنها در وقت داوطلبین صرفه‌جویی شود، بلکه زمینه‌ساز توسعه فضای آموزش الکترونیکی شده است.

به گفته وی، در صورتی که داوطلبین شماره شناسنامه، کدرهگیری و سایر اطلاعات محرمانه را در قسمت مربوطه در سایت وارد کنند، مشکلی برای دریافت کارت نخواهند داشت.
همچنین آن دسته از داوطلبینی که کارت آنها دچار مشکلاتی در زمینه جنس، گروه آزمایشی و زبان خارجی و… است می‌توانند به باجه‌های رفع اشکال مراجعه کنند که این باجه‌ها در تهران ۵ عدد و در شهرستان‌ها دو عدد است.

وی افزود، داوطلبینی که به هر دلیلی امکان مراجعه به اینترنت را ندارند می‌توانند به مدارس مراجعه و با استفاده از خدمات ارائه شده در آزمایشگاه رایانه مدارس، کارت خود را دریافت کنند.
توکلی با اشاره به این که امسال اولین سالی است که کارت آزمون ورودی داوطلبان آزمون کارشناسی به صورت اینترنتی ارائه می‌شود، گفت: درصدد هستیم خدمات بیشتری را از این طریق طی سال‌های آینده ارائه دهیم.

وزیر علوم: هکرها نتوانستند سنجش را هک کنند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هکرهای بسیار معروفی از کشورهای مختلف اروپایی و شرق آسیا می‌خواستند سامانه سازمان سنجش را هک کنند که با تمهیدات از پیش اندیشیده شده هیچ کدام از آنها موفق نشدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد مهدی زاهدی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بحث برگزاری کنکور روند خوبی را طی می‌کند و توزیع سوالات در کشور، همین طور پاسخنامه‌ها در کمال صحت و سلامت به مقصد رسید و در آن جاهایی که از قبل پیش‌بینی شده بود نگهداری می‌شود و از نظر حفاظتی نیز در جای امنی هستند.
وی افزود: همچنین توزیع کارت به صورت آنلاین و رایانه‌ای بود و از یک میلیون و ۲۵۰هزار داوطلب بیش از یک‌میلیون و ۱۱۰هزار نفر کارت ورود به جلسه را گرفته‌اند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد