رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

کنسرت موزیسین مشهور جهان در ایران

روزنامه شرق خبر داد ریچارد کلایدر من موزیسین مشهور فرانسوی آماده است تا به زودی در ایران کنسرت برگزار کند.
روزنامه شرق امروز در صفحه هنرو موسیقی خود نوشت: عزم ریچارد کلایدرمن برای حضور در ایران جزم است. حتی حاشیه‌پردازی‌ها و برخی انتقاد‌های مطرح شده علیه او دال بر نواختن آهنگ در سرزمین‌های اشغالی، خللی در تصمیم پیانیست پرآوازه فرانسوی ایجاد نکرده.

همین تصمیمِ قاطع، می‌تواند دلیلی باشد بر این که، انتقادهای چند ماه پیش برخی رسانه‌های داخلی علیه او، بی‌پایه و اساس بوده؛ خصوصا از این نظر که کلایدرمن، آبان ماه ۹۰ در نامه‌ای که از طریق نماینده قانونی‌اش در ایران منتشر شد، به این انتقادها پاسخ داد. این برای اولین بار بود که یک موسیقیدان مطرح خارجی به اتهام مطرح‌شده علیه خود در داخل ایران، پاسخ رسمی می‌داد. اما آنچه در سفر پیش روی کلایدرمن می‌تواند برای ایرانی‌ها جالب توجه باشد،اجرای سرود معروف «ای ایران» توسط اوست. او در گفت‌وگو با «شرق» اعلام کرد می‌خواهد هم‌صدا با ایرانی‌ها، «ای ایران» را بنوازد. ای ایران ساخته زنده‌یاد روح‌الله خالقی، از مشهورترین سرودهای ملی – میهنی است که بسیاری، آن را از مردمی‌ترین سرودهای تاریخ موسیقی ایران دانسته‌اند. این سرود را روح‌الله خالقی در سال ۱۳۲۳ در آواز دشتی بر روی شعری از حسین گل‌گلاب ساخت.

گفته می‌شود که ملودی اصلی و پایه‌ای این اثر، از برخی نغمه‌های موسیقی بختیاری که از فضایی حماسی برخوردار است، گرفته شده ‌است. با این وصف، اجرای این سرود با پیانوی ریچارد کلایدرمن که از چهره‌های شاخص سبک «نو رمانتیک» است، می‌تواند در نوع خود جالب و در عین حال کنجکاوبرانگیز باشد. همان‌طور که کلایدرمن در گفت‌وگوی پیش رو تاکید می‌کند، علاقه وافری به برپایی کنسرت زنده دارد.

بیش از ۳۵ سال از فعالیت حرفه‌ای این نوازنده در عرصه موسیقی می‌گذرد و او طی این مدت در پنج قاره جهان و قریب به صد کشور برنامه اجرا کرده است. هر یک از کنسرت‌های او، لحظاتی از آرامش، عشق، زیبایی، شادی، صلح و خوشبختی برای مردم به همراه داشته‌اند. ریچارد کلایدرمن که نام اصلی‌اش «فیلیپ پاژه» است، آلبوم‌های متعددی نیز ارایه کرده.

این آلبوم‌ها شامل ساخته‌هایی از دو آهنگساز مشهور فرانسوی پل دو سنوی و اُلیویه توسن، بازنوازی آثار معروف موسیقی کلاسیک، تنظیم آثار مشهور موسیقی مردمی و موسیقی ملل و بالاخره تنظیم‌هایی از موسیقی سینما هستند. این نوازنده تاکنون بیش از ۱۲۰۰ ملودی ضبط کرده و با فروش بیش از ۸۰‌میلیون نسخه دارای ۲۷۰ صفحه طلایی و ۷۰ صفحه پلاتینیوم است.

وی سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته و استاندارد جدیدی از اجرای پیانو را که برای اغلب علاقه‌مندان پیانو و حتی مبتدیان قابل اجراست، پدید آورده. بسیاری از جوانان ایرانی، علاقه‌مندی‌شان به پیانو و موسیقی کلاسیک را مدیون آشنایی با موسیقی کلایدرمن می‌دانند. هر چند موسیقی او در سال‌های میانی دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ شمسی در ایران طرفداران زیادی داشت، اما هنوز از قدر و قیمت آهنگ‌های او در ایران کاسته نشده و آنهایی که در پی موسیقی آرام بی‌کلام و اصطلاحا «پاپ کلاسیک» هستند، دل به نغمه‌های آهنگ‌های به یادماندنی این نوازنده پیانو می‌سپرند.

در حقیقت موسیقی کلایدرمن همانند پُلی، موسیقی پاپ را به موسیقی کلاسیک پیوند زده و گرایش و درک موسیقی کلاسیک به‌ویژه موسیقی‌سازی را برای مردم دنیا آسان‌تر کرده است. در کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به عنوان «موفق‌ترین نوازنده پیانو در سرتاسر جهان» نام برده شده‌است.

او از پرکارترین نوازنده‌هاست که هر سال با انتشار دو یا سه آلبوم جدید و برگزاری تورهای بین‌المللی در کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین، شرق دور و خاورمیانه، حضور جدی خود را در عرصه موسیقی جهان استمرار بخشیده است.

از سال ۱۹۷۹ تاکنون، هر سال، بیش از ۲۰۰ روز را در تور‌های جهانی به برگزاری کنسرت برای هوادارانش پرداخته. مجموعه آثار ضبط شده‌اش، کلکسیونی کم‌نظیر از محبوب‌ترین ملودی‌های دنیا با اجرای پیانو و ارکستر کلاسیک – پاپ است.

در یک ارزیابی کلّی، غیرمنصفانه است آثار وی در همسویی با پسند عامه مردم، در حد عوام‌زدگی فرو افتد. او می گوید منبع موسیقی‌ای که عرضه می‌کند، «قلب‌اش» است و آن را «موسیقی دل ِمردم» می‌نامد. حال کلایدرمن که زمانی برای نسل جوان ایرانی خاطره‌سازی می‌کرد آماده است که با یکی از به یادماندنی‌ترین خاطرات موسیقایی ایرانی‌ها (ای ایران) خاطره‌ای تازه رقم زند. او علاقه‌مند است از نزدیک با ملت و کشوری که دارای تاریخ و تمدن چندهزارساله هستند، آشنا شود.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد