رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

کاشانی: نظرم در مورد دایی عوض شد

مهر: سرپرست باشگاه پرسولیس چهار ماه پس از برکناری زلاتکو کرانچار دلایل کنار گذاشتن وی و انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم فوتبال این باشگاه را اعلام کرد و گفت: وقتی با علی دایی از نزدیک کار کردم ذهنیتی که از قبل در مورد او داشتم عوض شد.
حبیب کاشانی ۶ ماه و ۲۶ روز است که به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس انتخاب شده و با تاکید رئیس سازمان تربیت بدنی برای ادامه کار در این باشگاه مشکلی از بابت پایان مهلت شش ماه سرپرستی یا دوشغله بودن ندارد. با این حال کاشانی برای ادامه حضور در پرسپولیس خود را تابع قانون و تصمیم علی سعیدلو می داند.
سرپرست باشگاه پرسپولیس که تیمش را در آستانه قهرمانی در رقابتهای جام حذفی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می بیند با حضور در خبرگزاری مهر به سوالات خبرنگاران گروه ورزشی پاسخ داد و از آینده سرخپوشان گفت.
بازگشت مجدد به پرسپولیس با درخواست علی آبادی
حبیب کاشانی که سال ۸۶ با پرسپولیس قهرمان لیگ هفتم شد و بلافاصله در پایان لیگ هم از سمتش کنار گذاشته شد، در مورد بازگشتش به این باشگاه گفت: خردادماه سال ۸۸ آقای علی آبادی مرا صدا کردند و به من حکم عضویت در هیئت مدیره دادند. هیئت مدیره همان روز تشکیل جلسه داد و مدیرعامل پیشین را عزل کرد و مرا به عنوان مدیرعامل باشگاه معرفی کرد.

مهر: سرپرست باشگاه پرسولیس چهار ماه پس از برکناری زلاتکو کرانچار دلایل کنار گذاشتن وی و انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم فوتبال این باشگاه را اعلام کرد و گفت: وقتی با علی دایی از نزدیک کار کردم ذهنیتی که از قبل در مورد او داشتم عوض شد.


حبیب کاشانی ۶ ماه و ۲۶ روز است که به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس انتخاب شده و با تاکید رئیس سازمان تربیت بدنی برای ادامه کار در این باشگاه مشکلی از بابت پایان مهلت شش ماه سرپرستی یا دوشغله بودن ندارد. با این حال کاشانی برای ادامه حضور در پرسپولیس خود را تابع قانون و تصمیم علی سعیدلو می داند.


سرپرست باشگاه پرسپولیس که تیمش را در آستانه قهرمانی در رقابتهای جام حذفی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می بیند با حضور در خبرگزاری مهر به سوالات خبرنگاران گروه ورزشی پاسخ داد و از آینده سرخپوشان گفت.


بازگشت مجدد به پرسپولیس با درخواست علی آبادی


حبیب کاشانی که سال ۸۶ با پرسپولیس قهرمان لیگ هفتم شد و بلافاصله در پایان لیگ هم از سمتش کنار گذاشته شد، در مورد بازگشتش به این باشگاه گفت: خردادماه سال ۸۸ آقای علی آبادی مرا صدا کردند و به من حکم عضویت در هیئت مدیره دادند. هیئت مدیره همان روز تشکیل جلسه داد و مدیرعامل پیشین را عزل کرد و مرا به عنوان مدیرعامل باشگاه معرفی کرد. همان روز هم در سایت باشگاه منتشر شد که من مدیرعامل باشگاه شدم، اما من نزد آقای علی آبادی رفتم و گفتم در حال حاضر شرایط اینکه مجددا مدیرعامل باشگاه شوم را ندارم و عذرخواهی کردم.


انصاریفرد تیم را برای لیگ نهم بست


وی در ادامه خاطرنشان کرد: با این شرایط آقای انصاریفرد که مدیرعامل وقت باشگاه بودند زحمت کشیدند و بازیکنان را برای فصل بعد انتخاب کردند تا روز ۱۱ مهرماه که بنده به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شدم. همان روز به سازمان تربیت بدنی رفتم و نشستی دو و نیم ساعته با آقای سعیدلو داشتم. من به دلایل مختلف از آقای سعیدلو خواستم که این مسئولیت را قبول نکنم اما ریاست سازمان تربیت بدنی دلایلی را عنوان کرد و با توجه به شرایط پرسپولیس از من خواستند، مسئولیت باشگاه را به صورت موقت قبول کنم.


ابتدا دوستان گمان می کردند من رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس شده ام اما ریاست سازمان تربیت بدنی مرا به عنوان سرپرست انتخاب کرده بودند. در متن انتصاب من به عنوان سرپرست باشگاه اینطور قید شده بود که من سرپرست باشگاه هستم و کارهای اداری باشگاه را انجام می دهم تا یک مدیرعامل برای باشگاه انتخاب شود. با این شرایط من به خاطر هواداران برگشتم اما برای چند روز. که این چند روزه شده است چیزی حدود ۲۰۰ روز که من در باشگاه پرسپولیس سرپرست هستم و در گیر امور باشگاه هستم.


عشق به خدمت به مردم ماندگارم کرد


کاشانی اداره باشگاهی چون پرسپولیس را دشوار خواند و گفت: واقعا این کار طاقت فرساست. شاید هم به این خاطر سخت باشد که بنده کمی پیر شده‌ام و دو سال از سال ۸۶ گذشته است. کارهای باشگاه بیشتر شده و سختی هایش هم. اما عشق به مردم و نوکری برای آنها اجازه نمی دهد انسان به خود و سختی های کار فکر کند.


وی ادامه داد: از روز اولی که مسئولیت باشگاه را برعهده گرفتم (۱۲ مهرماه) کمیته انضباطی باشگاه را تشکیل دادم و با وجود اینکه برخی ها تاکید می کردند شما موقت هستید و شاید یک ساعت دیگر بروید، اما از آنجایی که به نظم و انضباط اعتقا داشتم گفتم یک ساعت کار با عزت و قدرت بهتر است از 30 سال کار با ذلت و با تبعیت محض بی عقل است.


کاشانی: نظرم در مورد دایی عوض شد


مشکلات زیادی در تیم وجود داشت


کاشانی در ادامه شرح انچه بر پرسپولیس گذشت تا به شرایط فعلی رسیده است به خبرنگار مهر گفت: زمانی که من سرپرستی باشگاه را برعهده گرفتم در تیم انسجام و اتحاد به شکلی که باید باشد، نبود. بازیکنان با هم همدل نبودند و ارتباط روحی و روانی بین بازیکنان و کادر فنی وجود نداشت. مشکل مالی داشتیم و زمین تمرین مان مناسب نبود و با مشکلات زیادی مواجه بودیم.


تمرین کنار مرغ و خروس‌ها در شان پرسپولیس نبود


وی ادامه داد: دوستان قبل از من تمام تلاش خود را کرده بودند که این نواقص نباشد اما به هر دلیلی بازهم مشکلاتی وجود داشت که کار را برای مجموعه مشکل کرده بود. زمانی که من آمدم یک شب در برنامه ۹۰ نشان دادند که در کنار زمین تمرین پرسپولیس مرغ و خروس و پوست هندوانه بود، این در شان و شخصیت باشگاه پرسپولیس نبود. نه در شان و شخصیت باشگاه پرسپولیس، بلکه در شخصیت هیچ باشگاهی در هیچ رده‌ای نیست که در کنار زمین تمرینش مرغ و خروس باشد.


کاشانی ادامه داد: به همین خاطر تصمیم گرفتیم زمین تمرین تیم را تغییر دهیم و در این رابطه با مسئولان شهرداری مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم که زمین تمرین تیم به مجموعه شهدای شرکت واحد منتقل شود. با این کار هزینه های تیم را برای برگزاری تمرین به ثلث تقلیل دادیم. قبل از این برای هر جلسه تمرین ۵۵۰ هزار تومان هزینه می کردیم و گاهی اوقات برای یک روز تمرین در مجموعه خیریه عمل مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان پرداخت می کردیم.


سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: هر هفته اگر پول نقد پرداخت نمی کردیم ما را به زمین تمرین راه نمی دادند. با مساعدت مسئولان شهرداری به ویژه آقایان قالیباف و بیژنی زمین تمرین تیم را با ثلث قیمتی که پیش از این از سوی باشگاه پرداخت می کرد، در اختیار گرفتیم. 


چک های اسپانسر برای یکسال بعد بود


حبیب کاشانی در ادامه اشاره به مشکلات باشگاه پرسپولیس گفت: مشکل بعدی ما اسپانسر بود. اسپانسری که پیش از این باشگاه با آن قرارداد امضا کرده بود باید برای ۴۰ بازی نزدیک به یک میلیارد تومان پرداخت می کرد و چک هایی که از این بابت در اختیار باشگاه قرار گرفته بود، موعد وصولش در سال ۸۹ بود. مبلغی که باشگاه برای این فصل باید از حامی مالی خود دریافت می کرد، تقریبا نصف رقمی بود که در سال ۸۶ با اسپانسر باشگاه امضا کرده بودیم. طبیعتا مایل بودیم مبلغ اسپانسرینگ باشگاه را افزایش دهیم زیرا اصلی ترین منبع درآمد باشگاه از این بخش تامین می شود. متاسفانه حامی مالی پیشین برای هر بازی مبلغ ۲۵ میلیون تومان به باشگاه پرداخت کرده بود که این عدد برای باشگاه قابل قبول نبود.


در ارتفاع ۳۰ هزار پایی از سطح زمین قرار داشتیم!


وی در ادامه به وجود واسطه‌ای برای امضا قرارداد با حامی مالی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اشاره کرد که برای امضای قرارداد بین دو باشگاه رقمی در حدود ۱۵۰ میلیون تومان دریافت کرده بود و گفت: کار شروع شده بود و ناچار بودیم کار را دنبال کنیم. ما در ارتفاع بودیم مانند هواپیمایی که در ۳۰ هزار پایی در حال حرکت است، نه می تواند مسافر سوار کند و نه مسافری را پیاده کند. ما باید این مسیر را دنبال می کردیم آنهم با شرایط و سیستمی که از قبل داشت.


شوک‌ها دیگر جواب نمی داد


حبیب کاشانی ادامه داد: در این شرایط باید هرازچند گاهی شوک‌هایی را به تیم وارد می آوردیم، اولین شوک را سازمان تربیت بدنی وارد آورد و شوک مدیریتی زد و من را انتخاب کرد. بعد از آمدن من تیم چند هفته‌ای خوب بود و تا پایان نیم فصل اول روبه جلو بودیم اما بعد از مدتی احساس کردیم این شوک جواب مثبت نمی دهد. زمانی که دیدیم که بازیکنان با کرانچار آچمز شدند و این مربی و دستیارش نسبت به ایشان ذهنیت پیدا کرده‌اند تصمیم دیگری گرفتیم.


کاشانی: نظرم در مورد دایی عوض شد


ادبیات کرانچار شایسته بازیکنان نبود


کاشانی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاران مهر به شرایط زلاتکو کرانچار در هفته های پایانی حضورش در پرسپولیس اشاره کرد و گفت: ما هفته‌ای یک بار با آقای کرانچار جلسه داشتیم و در این جلسات ایشان در مورد بازیکنان الفاظ و ادبیاتی را به کار می برد که شایسته آنها نبود. بطور مثال عنوان می کرد فلان بازیکن دیوانه است، فلان بازیکن نمی فهمد و … . کرانچار و تومیسلاو نسبت به بازیکنان و بازیکنان نسبت به این دو مربی کروات ذهنیت پیدا کرده بودند. کرانچار در زمان تمرین فقط ۱۴ بازیکنی اصلی را از دیگران جدا کرده و کار آماده سازی را با آنها دنبال می کرد. ما در آن زمان ۳۱ نفر را در هر جلسه تمرین داشتیم که از این جمع فقط ۱۴ نفر مورد تایید کرانچار بودند و با او تمرین می کردند و باقی به حال خود رها شده بودند. او سبک و سیاق خود را داشت اما برای ما امکان این نبود که با چنین شرایطی کار را دنبال کنیم به همین خاطر از سرمربی تیم خواستیم در زمان تمرین از تمام بازیکنان استفاده کند.


۳ بازیکن ۵۰۰ میلیون تومان برای باشگاه درآمد داشتند


حبیب کاشانی ادامه داد: ما مشکل تعداد بازیکن هم داشتیم و باید حداقل ۲۴ بازیکن در تمرینات شرکت می کردند، به همین خاطر در نیم فصل سه بازیکن را به تیمهای راه آهن، صنعت نفت آبادان و نفت تهران قرض دادیم و 500 میلیون تومان از این بابت کسب درآمد کردیم. این برای باشگاه و آن بازیکنان مفید بود. با دو تصمیم مدیریتی مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در نیم فصل دوم به منابع مالی باشگاه افزوده شد و کار شق القمر هم انجام ندادیم.


ما مانند باشگاههای اروپایی نیستیم که از پخش تلویزیونی، فروش بلیت و … کسب درآمد کنیم. بازی بارسلونا و رئال مادرید از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می شود و از این بابت ۲۵۰ میلیون دلار عاید دو باشگاه می شود. ما بازی استقلال – پرسپولیس را برگزار می کنیم. آحاد مردم این بازی را تماشا می کنند اما درآمد دو باشگاه از این بازی به چهار میلیون تومان نمی رسد. گل بازی های لیگ پرسپولیس و استقلال است، هر دو باشگاه با میلیاردها هزینه چشم به درآمد این بازی دارند اما به آنها چیزی بیشتر از چهار میلیون تومان نمی رسد و بهره مند نمی شود.


سختی های ۶ ماه و ۲۶ روز در پرسپولیس


کاشانی در این مورد گفت: همه کاری سختی دارد اما اگر برای خدا باشد شیرین می شود. ما نه سرمایه داریم که بگوییم مسجدی می سازیم، حسینیه ای می سازیم، زندانی را آزاد می کنیم. تنها چیزی که خدا به ما داده یک جسم و یک روح است که بتوانیم به خلقش خدمت و نوکری کنیم. این دارایی ماست و زمانی که یک لحظه از عمرمان کم می شود، نگرانیم از اینکه توفیق نوکری و خدمت به مردم از ما گرفته می شود. من معلم هستم و تنها چیزی که یاد گرفته ام این است که یک قدم برای خدا بردارم و خدا به ما لطف می کند. حضور در شورای شهر با یک شهر تهران و حضور در باشگاه پرسپولیس با یک کشور از ما انتظار دارند. اما بازهم شاکریم از اینکه توفیق نوکری مردم نصیب ما شده است.


از ابتدا به گزینه داخلی فکر می کردم


کاشانی با بیان اینکه کرانچار مربی خوب و کارنامه داری بود گفت: از زمانی که به پرسپولیس آمدم به دنبال گزینه‌ ایرانی برای هدایت تیم بودم چرا که اعتقاد دارم یک مربی با فرهنگ و روحیه ایرانی بهتر می تواند با بازیکنان ارتباط برقرار کند. زمانی که آقای کرانچار در پرسپولیس بود، گاهی اوقات یک بازیکن دست به تمارض می زد و سرمربی تیم به جای برقراری ارتباط با او و پیگیری مشکلش خیلی راحت حرف او را می پذیرفت.


کرانچار و تمرینات ۴۵ دقیقه ای


وی ادامه داد: ما در خصوص تعداد و زمان تمرین تیم هم با کرانچار اختلاف نظر داشتیم. تیم ۳۰ دقیقه، ۴۵ دقیقه تا یک ساعت تمرین می کرد و انتظار داشتیم ۹۰ دقیقه بازی کند. با این شرایط کرانچار نمی توانست برای تیم مفید باشد. به همین خاطر  تصمیم گرفتیم به این همکاری پایان دهیم. من همه تلاش خود ر ا کردم تا فاصله بین بازیکنان و کرانچار را به حداقل برسانم و ارتباط آنها را نزدیک کنم اما نشد. اعتقادم به این است هرکسی سرمربی تیم باشد، چه ایرانی و چه خارجی باید حمایت شود.


به کرانچار گفتم کار ” گره ” خورده است


کاشانی خاطرنشان کرد: من تلاش خود را کردم تا آقای کرانچار در باشگاه پرسپولیس بماند اما زمانی که دیدم بازیکنان ذهنیت بدی نسبت به او دارند و ادامه کار با او میسر نیست برای اولین بار در تعاملی دوستانه تصمیم به جدایی این مربی کراوت از تیم پرسپولیس گرفتیم.


وی ادامه داد: این برای اولین بار بود که یک مربی بدون ناراحتی و بدهی از پرسپولیس رفت و به صف شاکیان، طلبکاران و مخالفان این تیم اضافه نشد. ایام کریسمس بود و یک دسته گل خردیم و رفتیم منزل کرانچار و موضوع  را به ایشان گفتم. در آن جلسه دوبار گریه‌ام گرفت چون نمی خواستم دل کسی را بشکنم.


کاشانی افزود: موضوع را با آقای کرانچار در میان گذاشتم و گفتم کار گره خورده است و بودن شما هم به خودتان ضربه می زند و هم به تیم. کرانچار این موضوع را پذیرفت و گفت مهم این است که پرسپولیس بماند. من مربی حرفه ای هستم و شرایط را درک می کنم. ما مراسم تودیع کرانچار را برای اولین بار گرفتیم. اینها اتفاقات نادری بود که در ورزش ما اتفاق افتاد اما به سادگی از کنار آن گذشتیم. ما نشان دادیم که می توانیم خوش استقبال و بد بدرقه نباشیم. این بار هم خوش استقبال بودیم و هم خوش بدرقه. این مربی در شرایطی که باید ۲۳۰ هزار دلار از باشگاه می گرفت با ۵۰ هزار دلار از تیم ما جدا شد و رفت. ما هنوز هم با آقای کرانچار ارتباط داریم و ایشان هم از ما دعوت کرده اند که به مونته نگرو سفر کنیم.


کاشانی: نظرم در مورد دایی عوض شد


دایی بدون ایراد نیست


سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا از انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم فوتبال این باشگاه راضی است گفت: طبیعتا باید از این انتخاب راضی باشم. بالاخره آقای دایی از افتخارات فوتبال ایران است. نمی توانیم بگوییم آقای دایی کامل است و ایرادی ندارد. نه. من این را نمی گویم. علی دایی افتخار کشورماست. شما هر کشوری که می روید، مردم دنیا ایران را به نام دایی می شناسند. ما نمی توانیم از کنار این موضوع به راحتی عبور کنیم. به هر حال انتخاب دایی با انگیزه ای که ایشان برای کار در پرسپولیس داشت، اجازه داد تا او را انتخاب کنیم و از این انتخاب رضایت داریم.


آقای دایی که من از بیرون می شناختم با آن مربی که من از نزدیک دیدم، تفاوت‌های زیادی دارد. دورنمای آقای دایی شاید برای خیلی‌ها خوب نباشد اما زمانی که با ایشان از نزدیک کار کنند، نظرشان عوض می شود. او خیلی مقید، کاربلد و منضبط و علاقمند به کارش است. من پیش از آغاز همکاری با دایی شرایط خود و باشگاه را مطرح کردم و ایشان نیز با پذیرش این موارد حاضر شدند با قراردادی سفید به باشگاه پرسپولیس بپیوندد.


ماجرای قرارداد سفید چیست؟


“این موضوع قرارداد سفید چیست، آیا این موضوع واقعیت دارد یا یک نوع تعارف است؟ با توجه به اتفاقاتی که بین علی دایی و فدراسیون فوتبال برای دریافت مطالبتش صورت گرفته است باور این موضوع چندان آسان نیست که او با قرارداد سفید حاضر به همکاری با باشگاه پرسپولیس شده باشد، آنهم دایی که از یک ریالش نمی گذرد؟”


کاشانی در این مورد گفت: طبیعتا شما هم از یک ریال تان نمی گذرید. من هم از یک ریالم نمی گذرم. شما اگر سوار تاکسی شوید کرایه تان ۹۰ تومان باشد و راننده ۱۰۰ تومان بردارد حتما به راننده می گویید که چرا ۱۰ تومان بیشتر گرفته است. شما همان آدمی هستید که اگر یک مستحق دست خود را دراز کند یا صندوق صدقات ببینید هزار تومان هم کمک می کنید. من صادقانه با آقای دایی مذاکره کردم و ایشان هم صادقانه شرایط ما را پذیرفت. تا به امروز هم آقای دایی یکبار به ما نگفته پول من چه شد و چرا دیر پرداخت شد، چند درصد رقم قرارداد من مانده است  و … . با این حال هر وقت پول به باشگاه آمده من سعی کردم حق و حقوق ایشان را پرداخت کنم. شاید این هم لطف خداست که شامل حال من شده است. آقای کرانچار آنطور می رود و آقای دایی حاضر می شود با این شرایط کار کند و … .


برای مدرسه فوتبال چه کرده اید؟


“آقای کاشانی، شما به عنوان یک معلم نگاه تان به ورزش قطعا یک نگاه پرورشی و آموزشی است. به عنوان یک معلم آیا قصد ندارید برای باشگاه پرسپولیس یک کار ماندگار انجام دهید؟ مثلا مدرسه فوتبالی تاسیس کنید که از دل آن سالها بازیکن برای تیم پرسپولیس ساخته شود، مجموعه‌ای احداث کنید در حد و شان باشگاه پرسپولیس و یا …”


کاشانی به این پرسش خبرنگار مهر اینگونه پاسخ داد: این موضوع را باید از چند زاویه نگاه کنید. یک بحث انسانی داریم و یک بحث پرورش روح داریم و یک بحث پرورش جسم. پرورش روح کار سنگینی است که برعهده باشگاه تنها نیست و مکمل های زیادی می خواهد مانند خانواده، مدرسه، اجتماع و یک جایی مانند باشگاه.


اما در رابطه با جسم یعنی پرورش یک آدم در مدرسه فوتبال ما یکسری قوانین داریم که شکلی ما را اذیت می کند. اولین مشکلی که باشگاهی چون استقلال و پرسپولیس دارند و باعث می شود که در تیم‌های پایه‌ای سرمایه گذاری نکنند و محصولی مانند “پدرو” در بارسلونا ندارد، این است که باید بازیکنان ما در یک محدوده سنی به خدمت مقدس سربازی بروند. ما این بچه ها را از نونهالان، نوجوانان و جوانان می آوریم پرورش می دهیم اما زمانی که بهره برداری رسید باید به تیمهای نظامی برود و دوران خدمت را بگذراند.


لذا تیمهایی چون پرسپولیس و استقلال در ردههای پایه فقط تیمداری می کنند و دنبال بازیکن سازی به شکلی باید باشد، نیستند و نمی توانند خروجی داشته باشند. ما از نظر ساختاری باید این مشکل را حل کنیم و باشگاههایی چون استقلال و پرسپولیس چون دولتی هستند باید از طریق فرماندهی کل قوا برای بازیکنان جوان خود امریه بگیریم و بازیکنان سربازان ما را در اختیار باشگاه نگاه داریم. این موضوع انگیزه را در تیمهای استقلال و پرسپولیس زیاد می کند و من به دنبال تحقق آن هستم. من در پی آن هستم تا مانند باشگاه‌های مقاومت شهید سپاسی و ملوان بندرانزلی نیز دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هرچند به صورت محدود امتیاز استفاده از بازیکنان سرباز خود را داشته باشند و هر سال سه تا پنج بازیکن را با این شرایط جذب کنیم.


ورزشگاه ۱۵ ساله ای که فعلا ثمری ندارد


حبیب کاشانی در مورد امکانات سخت افزاری باشگاه پرسپولیس نیز گفت: ما یک مجموعه ای به نام درفشی فر داریم که از سوی سازمان تربیت بدنی ۱۵ ساله به باشگاه پرسپولیس واگذار شده است. تا به امروز که من در خدمت شما هستم، قریب به هشت سال از این ۱۵ سال گذشته است. در این هشت سال جایی که به ما واگذار شده است برای بازیکن سازی، تمرین تیم، مدرسه فوتبال و … هر سال کرایه داده شده است.  استخر، سونا، زمین چمن کوچک و بزرگ و سالن این مجموعه کرایه داده شده است و به هیچ عنوان دخل و تصرفی در آن نداشته ایم و طبیعتا دچار مشکل شده‌ایم.


ما در سال ۸۶ با کمک شهرداری تهران در اطراف زمین چمن ورزشگاه درفشی فر سکو ساختیم به ظرفیت پنج هزار نفر. در کنار این زمین همچنین رختکن و مجموعه بدنسازی احداث شد تا بصورت یک مجموعه کامل درآید. به هر دلیلی من در سال ۸۶ از مجموعه خارج شدم. امسال من به دنبال آن هستم که ورزشگاه درفشی فر را بصورت یک کمپ درآوریم و باشگاه پرسپولیس را در این مجموعه منتقل کنیم. تعمیر و مرمت استخر، احداث زمین چمن طبیعی، تعمیرات سالن، احداث مجموعه‌ای ۲۴ واحدی برای اقامت تیم و بازیکنان، هتلینگ و… از برنامه‌هایی است که قصد اجرای آن را در ورزشگاه درفشی داریم. برآورد هزینه های ما برای اجرای این برنامه ها چیزی در حدود سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است. اگر پول به موقع دست ما برسد در کمتر از ۱۸ ماه مجموعه درفشی را آنطور که باید و در نظر داریم در خواهیم آورد. مجوز احداث سالن، ساختمان و … را بصورت رایگان از شهرداری دریافت کرده ایم اما هزینه های ساخت را از منابع مالی و اسپانسرها تامین می کنیم.


انتقاد از بی ثباتی مدیریت در ایران


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از بی ثباتی مدیریت در فوتبال ایران انتقاد کرد و گفت: اگر در فوتبال ایران ثبات مدیریت باشد. یعنی مدیر بداند چهار سال در یک مجموعه است و می تواند بدون مشکل فعالیت کند، طبیعتا امور باشگاه را آنطور که باید و شاید دنبال خواهد کرد.


قراردادهای ما با هیچ کجا قابل مقایسه نیست


“در فوتبال ما قراردادها حرفه‌ای نیست”، کاشانی با انتقاد از این موضوع گفت: شما در فوتبال دنیا یک کشور را نشان بدهید که قرارداد مربیان و بازیکنان در باشگاه‌های آن کشور مشابه قراردادهایی باشد که ما امضا می کنیم. در ایران یک بازیکن با باشگاهی قرارداد می بندد، ۴۰ بازی روی نیمکت می نشیند و به میدان نمی رود و در پایان فصل تمام پولی که می بایست دریافت می کرده را می گیرد. شما در هیچ کشوری نمی توانید چنین قراردادی را پیدا کنید.


بازیکن باید انگیزه داشته باشد


وی ادامه داد: شما از علی دایی، وحید هاشمیان، جواد نکونام و هر بازیکنی که در خارج از کشور بازی کرده است، سئوال کنید، آیا قراردادی با این شرایط دیده‌اند؟ بازیکن باید انگیزه داشته باشد برای بازی. بازیکن به اندازه زمانی که بازی کرده باید پول بگیرد. متاسفانه در ایران اینطور نیست و شرایطی که در باشگاهداری ما وجود دارد در هیچ کجای دنیا نیست.


کاشانی خاطرنشان کرد: ما یک جلسه تمرین اضافه می گذاریم همین شما رسانه‌ها زمین و زمان را به هم می رسانید. آقای دایی و باقری تعریف می کنند زمانی که در تیم آرمنیا بیله فلد بودند برای یک بازی سفری ۶ ساعته با اتوبوس در زمستان به شهری دیگر داشته بودند، از قضا تیم‌شان در آن بازی مقابل تیم حریف که یک بازیکنش اخراج شده بود با نتیجه ۳ بریک شکست می خورد. پس از این بازی بازهم تیم با اتوبوس به شهر بیله فلد برمی گردند. باقری و دایی تعریف می کردند، زمانی که همراه با دیگر بازیکنان قصد خروج از باشگاه و رفتن به سمت ماشین‌های خود را داشتند، سرمربی تیم همه بازیکنان را تنبیه کرده و برای دویدن داخل جنگل برد.


کجای فوتبال ما حرفه‌ای است


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با تاکید براینکه “بازیکن در اختیار باشگاه است و باید خواسته‌های مربی و مدیریت باشگاه را اجابت کند”، افزود: ما فقط نام‌مان حرفه‌ای است. کجای فوتبال ما حرفه‌ای است؟ ما باید باشگاهداری را یاد بگیریم. متاسفانه قراردادهای باشگاه‌های ما باهم برابر نیست، جنگ‌های ما هم برابر نیست. در لیگ انگلیس، آلمان و … تیم‌ها انگیزه دارند اما در ایران چی؟ ما سال ۸۶ قهرمان شدیم، چه چیزی عایدمان شد؟ جز اینکه مبلغ قراردادمان با بازیکنان دوبرابر شد. ما چه درآمدی داشتیم؟


در ایران تیم اول و چهارم با هم فرقی نمی کنند


وی در این خصوص افزود: در انگلیس تیم قهرمان تا تیمهای پایین جدول همه رقمی را دریافت می کنند. در ایران چه؟ تیم اول با تیم چهارم هیچ فرقی نمی کند. تیم چهارم چرا باید چهارم شود؟ تراکتورسازی پنج هفته به پایان لیگ دیگر انگیزه‌ای برای بازی ندارد. این تیم نه خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس می کند و نه شانس آسیایی شدن دارد. اما اگر بداند چهارم شود یک پاداش می گیرد و اگر دهم شود، پاداشی کمتر دریافت خواهد کرد، تا هفته آخر تلاش می کند و با انگیزه می ماند.


سعیدلو انگیزه تیم‌ها را بالا ببرد


“کجای این فوتبال حرفه‌ای است؟”، کاشانی با طرح دوباره این پرسش افزود: من از آقای سعیدلو خواهش می کنم انگیزه تیم‌ها را بالا ببرد و پاداش نقدی بگذارد که اگر تیمی قهرمان شود، n تومان دریافت می کند، اگر دوم شود ۱ – n تومان و به همین ترتیب تا مقام پانزدهم پاداش می گیرد همه تا هفته آخر با انگیزه تلاش می کنند.


کاشانی: نظرم در مورد دایی عوض شد


بابت ساختمان باشگاه به فدراسیون بدهکاریم


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: ما از پخش تلویزیونی پول نمی گیریم. از پخش تلویزیونی و بلیت هیچ چیز عایدمان نمی شود و به جای اینکه از فدراسیون پول بگیریم عنوان می کنند که به فدراسیون بدهکار هم هستیم! مسئولان فدراسیون می گویند در سال ۸۴ برای باشگاه پرسپولیس یک ساختمان خریداری شده است و داریم پول آن را کم می کنیم. از آقای دادکان سئوال می کنیم، ایشان می گوید ساختمان را برای شما خریده‌ایم، از فدراسیون سئوال می کنیم می گویند، بابت ساختمان بدهکار هستید و… ما هنوز ۷۶۰ میلیون تومان بابت ساختمان به فدراسیون بدهکار هستیم.


عواید بازی با تراکتورسازی در تبریز برای ما بیشتر از شهرآورد است


کاشانی تصریح کرد: در بازی استقلال – پرسپولیس ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه می آیند اما عنوان می شود در این بازی فقط ۷۵ هزار بلیت فروخته شده است. از عواید این بلیت فروشی ۶۰ درصد به تیم میزبان می رسد و ۴۰ درصد به تیم میهمان. از ۷۵ میلیون تومان پول بلیت فروشی حدود ۴۰ میلیون تومان به ما می رسد که البته اگر میزبان باشیم. در این شرایط ۲۰ میلیون تومان بابت اجاره زمین به ورزشگاه آزادی می دهیم و ۶ میلیون تومان به هتل و… می دهیم ته این بازی برای ما چهار میلیون تومان می ماند. برای ما درآمد بازی با تراکتورسازی در تبریز به مراتب بیشتر از شهرآورد تهران است.


درآمد حاصل از برگزاری مسابقات در ایران هیچ است


وی در این باره ادامه داد: برای ما درآمد حاصل از برگزاری مسابقات فوتبال هیچ است، آنهم در شرایطی که صنعت فوتبال در دنیا تنها صنعتی است که در رکورد اقتصادی حال حاضر جهان درآمدزا بوده است. در آمد ما از فوتبال هیچ است و نمی توانیم هزینه‌های خود را با درآمدی که داریم تامین کنیم. ما باید بگردیم از قوانین موجود در دنیای فوتبال برای رشد فوتبال کشورمان بهره ببریم و جا پای فوتبال کشورهای بزرگ بگذاریم.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد