رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

چه کسی قیچی را در فوتبال ابداع کرد؟

لئونیداس داسیلوا نخستین مهاجم افسانه ای تیم ملی برزیل بود. داسیلوا در سال ۱۹۱۳ در ریودوژانیرو به دنیا آمد. علت اصلی شهرت داسیلوا، ابداع ضربه برگردان ( قیچی ) از سوی وی است. داسیلوا نخستین کسی بود که در فوتبال با ضربه برگردان یا همان قیچی عقب، دروازه حریفان را می گشود. انجام این حرکت از سوی لئونیداس جوان در جام های جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸، محبوبیتی چشمگیر را برای وی در همان ایام پدید آورد.
چه کسی قیچی را در فوتبال ابداع کرد؟ 

لئونیداس داسیلوا نخستین مهاجم افسانه ای تیم ملی برزیل بود. داسیلوا در سال ۱۹۱۳ در ریودوژانیرو به دنیا آمد. علت اصلی شهرت داسیلوا، ابداع ضربه برگردان ( قیچی ) از سوی وی است. داسیلوا نخستین کسی بود که در فوتبال با ضربه برگردان یا همان قیچی عقب، دروازه حریفان را می گشود. انجام این حرکت از سوی لئونیداس جوان در جام های جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸، محبوبیتی چشمگیر را برای وی در همان ایام پدید آورد.




 

بعدها البته حرکت برگردان بارها و بارها توسط پله انجام شد و عموم مردم این حرکت را با نام پله می شناختند. جنگ جهانی و وقفه در بازیهای جام جهانی در فاصله ۱۹۳۸ – که زمان درخشش لئونیداس بود – تا ۱۹۵۸ که زمان ظهور پله در عالم فوتبال بود، باعث شده بود که بسیاری از مردم حتی خود لئونیداس را هم فراموش کنند چه رسد به برگردانهای او را.

 

لئونیداس داسیلوا در جام جهانی ۱۹۳۸، بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان جهان بود. وی در آن جام با به ثمر رساندن ۷ گل، عنوان آقای گلی جام را از آن خود کرد. لئونیداس ۲۵ ساله در بازی تماشایی برزیل و لهستان، که با نتیجه ۶ بر ۵ به سود برزیل به پایان رسید، سه گل به ثمر رساند. گل سوم وی یکی از زیباترین گلهای تاریخ جام جهانی است چرا که لئونیداس توپ را در وسط زمین تحویل گرفت و به تنهایی تا دروازه لهستان پیشروی کرد و سرانجام دروازه بان لهستانی ها را مغلوب کرد.

 

با این حال جام جهانی ۱۹۳۸ برای داسیلوا، پایانی تلخ داشت. برزیل که امید اول قهرمانی بود، در نیمه نهایی به مصاف ایتالیا رفت. همه پیشاپیش برزیل را برنده این بازی می دانستند و کسی شانسی برای ایتالیا قائل نبود. مربی برزیل از سر غرور و یا از فرط اندیشیدن به بازی فینال، ترجیح داد که به داسیلوا و مارتیم، دو ستاره تیم خود، استراحت دهد تا آنها را در بازی فینال در کمال آمادگی  در اختیار داشته باشد.

 

اما غیبت این دو بازیکن گره در کار برزیل انداخت. ایتالیا ۲ بر ۱ از برزیل پیش افتاده بود و داسیلوا و مارتیم نیز بر روی نیمکت ذخیره ها نشسته بودند. اما آنها باید بر روی نیمکت می ماندند چرا که در آن زمان هنوز قانون تعویض در فوتبال وجود نداشت. بدین ترتیب در شرایطی که یاران درون زمین داسیلوا نیاز فراوانی به کمک وی داشتند، ستاره بی بدیل برزیل ناچار بود در عین سلامت و آمادگیف بازی را از کنار زمین تماشا کند و درعزای از دست دادن فینال بگرید.
 


چه کسی قیچی را در فوتبال ابداع کرد؟

 

جنگ جهانی دوم مانع از برگزاری جام های  جهانی ۱۹۴۲  و ۱۹۴۶ شد و بدین ترتیب لئونیداس داسیلوا فرصت حضور در جام جهانی دیگری را از دست داد.

 

داسیلوا تا سال ۱۹۵۱ در باشگاه سائوپائولو بازی کرد و پس از آن به کار گزارش بازیهای فوتبال پرداخت. لئونیداس در گزارش فوتبال را نیز همانند بازی فوتبال مهارت داشت و به تدریج به معروف ترین گزارشگر فوتبال در برزیل بدل شد.

 

داسیلوا برای تیم ملی برزیل ۲۵ بازی انجام  داد و ۲۴ گل به ثمر رساند. وی در دو جام جهانی ۳۴ و ۳۸ ، مجموعاً ۸ بار به میدان رفت و ۸ گل نیز به ثمر رساند.

وی در سالهای پایانی عمر خود دچار بیماری آلزایمر شد و ده سال سخت را در این وضع سپری کرد. لئونیداس داسیلوا در ۲۴ ژانویه ۲۰۰۴ در سن ۹۱ سالگی  چشم بر جهان فروبست. 

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد