رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

چه کسی «جدایی نادر از سیمین» را سیاسی کرد؟

چندی پیش بالاخره پس از مدتی به اصطلاح این پا و اون پا کردن، برنامه خبر ۲۰/۳۰ هم درباره جایزه گلدن گلوب فیلم «جدایی نادر از سیمین» موضع گیری کرد و کارشناسان و منتقدانی را که براساس شواهد و مدارک موجود، حمایت های مفصل و پر و پیمان انجمن ها و مراسم و نهادهای معلوم الحال سینمای غرب از فیلم یاد شده را بودار و هدفمند تعبیر کرده بودند، متهم به سیاسی کردن ماجرا کرد و به طعنه گفت، آن زمان که در جشنواره فیلم فجر به این فیلم جایزه می دادید، چرا سیاسی بودن آن را فراموش کرده و یا حرفی از وجه سیاسی اش نمی زدید؟!

غافل از اینکه اولا بحث منتقدان و کارشناسان مذکور راجع به حمایت مراکز و مراسم سینمایی غرب از فیلم «جدایی نادر از سیمین»، یک بحث علمی بوده و ربطی به خوب یا بد بودن فیلم نداشت و ثانیا آنهایی که در جشنواره فیلم فجر برای فیلم مذکور، به اصطلاح شیشه نوشابه باز کردند (دوستان معاونت سینمایی) امروز هم همچنان طرفدار پر و پا قرص آن هستند و کماکان پای جوایزشان هم ایستاده اند.

اما شاهد ما از غیب که نرسید ولی روز بعد از گلایه خبر ۳۰/۲۰ نه از میان مخالفان فیلم و منتقدان امثال گلدن گلوب و اسکار و… بلکه از کاخ سفید رسید و بعد از دریافت جایزه گلدن گلوب، کاخ سفید طی یک اظهارنظر رسمی توسط سخنگوی خود، رسما این موفقیت را به سازنده فیلم «جدایی نادر از سیمین» و همکارانش تبریک گفت!! (قاعدتا این خبر را بایستی دوستان ۳۰/۲۰ زودتر از ما در اختیار می داشتند و در تحلیل شان به کار می بردند که چه کسی فیلم یاد شده و کسب جایزه گلدن گلوب را سیاسی کرده است. منتقدان فیلم یا مراکز اصلی قدرت شیطانی در دنیا که نمی دانیم به چه علت به چشم حضرات ۳۰/۲۰ نیامده و یا نخواسته اند بیاید!!)

پس آقایان خبر ۳۰/۲۰ حداقل در برنامه آخر هفته «جهت اطلاع»تان هم که بود، این خبر را پخش می کردید که چرا کاخ سفید در یک حرکت بی سابقه در طول تاریخ پیدایش سینما، برای اولین بار، موفقیت یک فیلم را تبریک می گوید! مگر چه موضوع مهمی در این فیلم وجود دارد که رسمی ترین نهاد سیاسی غرب، توفیق آن را گرامی می دارد!! و می گوید که «ما موفقیت و تعهد او (کارگردان) را نسبت به فرهنگ غنی و مقاوم ایران تحسین می کنیم»!!

راستی از نظر کاخ سفید و مقامات آمریکایی، «فرهنگ غنی و مقاوم ایران»، چه معنایی دارد؟ حتما دوستان ۳۰/۲۰ بهتر از بنده می توانند با توجه به سوابق تاریخی کاخ سفید و حاکمان آن، این عبارت را معنی کنند. تا جایی که ذهن حقیر یاری می کند، سران کاخ سفید لقب آزادیخواه و عنوان غنای فرهنگی و امثال آن را به دیکتاتورهایی مانند «پینوشه» و «نگودین دیم» و «موبوتو سسه کو » و «شاه معدوم» و نوکران و سرسپردگان خودشان اطلاق کرده اند و در این گفتمان امپریالیستی، همواره آنان که خدمتگزار دین و میهن شان بوده و از استقلال کشورشان دفاع کرده اند، ضدفرهنگ و دمکراسی و حقوق بشر به حساب آمده و از اجزای محور شرارت برشمرده شده اند!!

حالا چه اتفاقی افتاده که در اوج جنگ روانی و جنگ نرم دشمن صهیونی علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و در میان همه هجمه بی امان لفظی (که از سوی نهادهای سیاسی و نظامی آمریکا از جمله همین کاخ سفید) بر ضد مردم ایران جریان دارد، ناگهان مقامات کاخ نشین واشینگتن «فرهنگ غنی و مقاوم ایران» را در فیلم «جدایی نادر از سیمین» کشف می کنند!!! مقاومت علیه چه و کدام جریان فرهنگی؟ غنای فرهنگی در کدام جهت و مسیر؟ موفقیت و تعهد سازنده فیلم «جدایی نادر از سیمین» از نظر گردانندگان کاخ سفید نسبت به کدام فرهنگ غنی و مقاوم، تحسین برانگیز بوده است؟!!! (قطعا آن فرهنگ مقاوم و تعهد و موفقیت یاد شده، نسبتی با مقاومت ۳۲ ساله ملت ایران علیه استکبار و سلطه و امپریالیسم جهانی نداشته که امروزه سرمشق و الگوی همه آزادیخواهان و استقلال طلبان دنیا قرار گرفته است).

این سوالاتی است که دوستان بایستی بدان پاسخ قانع کننده بدهند تا روشن شود آیا منتقدان حمایت غرب از فیلم «جدایی نادر از سیمین»، کسب جایزه گلدن گلوب توسط این فیلم را سیاسی کرده اند؟ یا مقامات کاخ سفید؟ و یا اینکه اساسا خود فیلم مایه های سیاسی را داشته است؟ آیا حاکمان کاخ سفید به اصطلاح خواسته اند از آب گل آلود ماهی بگیرند و فیلم را به نام خود ثبت کنند و یا اینکه قضیه پیچیده تر از این حرف هاست که لابد کارشناسان مربوطه از آن سر در می آورند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد