رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

چه موقع هایی در زندگی روزمره وقتمان را تلف می کنیم؟

همه انسانها قسمتی از وقت خود را بدون اینکه منفعت اقتصادی ، اجتماعی و خدماتی در پی داشته باشد صرف می کنند. زمانی که شما دارید پول در می آورید ، در حال کار کردن هستید ، مقاله ای علمی می نویسید یا دنبال کارهای اداری تان هستید دارید کار می کنید . در طول شبانه روز ما یا کار میکنیم یا خوابیم یا حالت سوم . این حال سوم یعنی نه کار می کنیم و نه خوابیم ، داریم وقت تلف می کنیم .
وقت تلف کردن به هیچ وجه چیز بدی نیست . اتفاقن لازم است ، خیلی هم خوب است . کسانی که با وقت تلف کردن مخالفند روباتند ، ماشینند . یعنی زندگیشان آن قسمت سوم را ندارد . از دو قسمت تشکیل شده . خواب و کار . اینها ماشینهای اقتصادی کسانی هستند که دارند زندگی می کنند . این طرز تفکر که نباید وقتمان را تلف کنیم ، وقت طلاست ، تلف کردن وقت اشتباهی برگشت ناپذیر است ، دیدگاه همین هاست . همین کسانی که می خواهند از ما به عنوان ماشینشان بهره بکشند . یک نگاهی به مردم چین بیاندازیم . مردم چین وقتشان را تلف نمی کنند ، چه کار می کنند ؟ کار می کنند . یعنی از صبح که چشمشان را از خواب باز می کنند کار می کنند و کار می کنند و کار می کنند تا شب که می خوابند و فردا دوباره کار می کنند و کار می کنند و کار می کنند . نتیجه چه می شود ؟ آنها کار می کنند و جان می کنند و ما میخوریم و استراحت می کنیم و آروغ می زنیم . بعد ته تهش برایشان می ماند که کشورمان پیشرفت کرده . خب که چه ؟ پیشرفت کرد که کرد . نود سال فقط مثل روبات کار کردی و کار کردی و بعد افتادی مردی ، بعد افتخار میکنی که پیشرفت کردی ؟ آفرین به شما .

همه انسانها قسمتی از وقت خود را بدون اینکه منفعت اقتصادی ، اجتماعی و خدماتی در پی داشته باشد صرف می کنند. زمانی که شما دارید پول در می آورید ، در حال کار کردن هستید ، مقاله ای علمی می نویسید یا دنبال کارهای اداری تان هستید دارید کار می کنید . در طول شبانه روز ما یا کار میکنیم یا خوابیم یا حالت سوم . این حال سوم یعنی نه کار می کنیم و نه خوابیم ، داریم وقت تلف می کنیم .
وقت تلف کردن به هیچ وجه چیز بدی نیست . اتفاقن لازم است ، خیلی هم خوب است . کسانی که با وقت تلف کردن مخالفند روباتند ، ماشینند . یعنی زندگیشان آن قسمت سوم را ندارد . از دو قسمت تشکیل شده . خواب و کار . اینها ماشینهای اقتصادی کسانی هستند که دارند زندگی می کنند . این طرز تفکر که نباید وقتمان را تلف کنیم ، وقت طلاست ، تلف کردن وقت اشتباهی برگشت ناپذیر است ، دیدگاه همین هاست . همین کسانی که می خواهند از ما به عنوان ماشینشان بهره بکشند . یک نگاهی به مردم چین بیاندازیم . مردم چین وقتشان را تلف نمی کنند ، چه کار می کنند ؟ کار می کنند . یعنی از صبح که چشمشان را از خواب باز می کنند کار می کنند و کار می کنند و کار می کنند تا شب که می خوابند و فردا دوباره کار می کنند و کار می کنند و کار می کنند . نتیجه چه می شود ؟ آنها کار می کنند و جان می کنند و ما میخوریم و استراحت می کنیم و آروغ می زنیم . بعد ته تهش برایشان می ماند که کشورمان پیشرفت کرده . خب که چه ؟ پیشرفت کرد که کرد . نود سال فقط مثل روبات کار کردی و کار کردی و بعد افتادی مردی ، بعد افتخار میکنی که پیشرفت کردی ؟ آفرین به شما . دست و هورا به علاوه سوت بلبلی . کافیه ؟ به فرض اگر یک زلزله آمد یا یک موشک خورد وسط همه این کارهایتان برایتان چه چیزی می ماند ؟ یک عمر خر حمالی ولا غیر . یا اصلن نه . در خوشبینانه ترین حالت هیچ اتفاق بدی هم نیافتاد ، چهل سال بعد که دارید می می میرید این افتخارتان را برمیدارید با خودتان در قبرتان می برید که خستگی یک عمر کار کردنتان در برود ؟
معمولن آدم ها توهماتی برای خودشان ایجاد می کنند یا دیگران برایشان توهماتی ایجاد می کنند و بعد با تبلیغ بسیار گسترده آن را چنان بال و پر می دهند که مغز طرف از کار بیافتد و سرش را پایین انداخته و ماشین شود . حالا همه چیز مهیاست تا شما زندگی کنید و روباتهای شما آنطور که شما برنامه ریزیشان کرده اید بال بال بزنند.
از اینکه از اصطلاح تلف کردن وقت استفاده می کنم معذرت میخواهم . نمی خواهم پشت واژه های قشنگ و فریبنده قایم شوم و کوهنوردی ام را به پای تندرستی و سلامت بگذارم . نه ! رک رک . میخواهم بگویم وقتی به کوهنوردی می روم دارم وقت تلف می کنم . وقت تلف می کنم که لذت ببرم . البته هر کس به روشی از وقت تلف کردن لذت می برد . یکی فوتبال تماشا می کند ، یکی سریال های تلویزیونی را ترجیح می دهد ، یکی با ماشین در خیابان پرسه می زند ، یکی پارک می رود ، یکی با تلفن صحبت می کند ، یکی دعا می خواند ، یکی اسکی می رود ، یکی رویاپردازی می کند ، یکی وبگردی می کند ، یکی روزنامه می خواند ، یکی ورزش می کند ، یکی عکس می گیرد ، یکی چت میکند ، یکی نقاشی می کشد ، یکی موسیقی گوش می دهد ، یکی ستاره رصد می کند ، یکی خیابان متر می کند …
خواهشن پشت اسم های قشنگ قایم نشوید . استراحت ، سلامت روح ، ورزش ، تحکیم پیوند خانواده … رک باشیم . داریم وقت تلف می کنیم . گرچه ممکن است در کنار این وقت تلف کردن ها گاهی اوقات فایده ها و یا ضررهای ضمنی هم برایمان بماند ولی اصل مطلب اینست که داریم وقت تلف می کنیم . بیایید بدون اینکه توجیه کنیم قبول کنیم که داریم وقت تلف می کنیم . البته اصلن هم بد نیست . خیلی هم خوب است . وقت تلف می کنیم که لذت ببریم . وقت تلف می کنیم که فرقمان با ماشین معلوم شود . وقت تلف میکنیم که چهل سال بعد که ضربان قبلمان را دارند در دستگاه نشان می دهند و داریم زور می زنیم که چند نفس بیشتر بکشیم دو دستی نکوبیم بر سرمان که خاک بر سرم . فقط کار کردم و کار کردم و کار کردم که عده ای دیگر لذت ببرند و استفاده کنند و یک فحش هم بدهند که احمق نفهمید دارد زندگی می کند .
و کلام آخر … بیایید به وقت تلف کردن های هم احترام بگذاریم و آنها را محترم بشماریم . بیایید به وقت تلف کردن های هم نخندیم . بیایید وقت تلف کردن دیگران را متهم نکنیم . وقت تلف کردن قسمت مهمی از زندگی است ، خیلی مهم . بیایید آنطور که لذت می بریم وقت تلف کنیم که بعدن حسرت نخوریم .
از اینکه وقتتان را برای خواندن این مطلب تلف کردید سپاسگزارم .

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

شعبانی

ارسال در ۲۷ مهر ۱۳۸۹

1

خیلی ممنون

پاسخ به کامنت

جواد رضازاده

ارسال در ۱۳ بهمن ۱۳۸۹

2

خیلی خوبه نمی تونم دانلود کنم

پاسخ به کامنت

mmmm

ارسال در ۱۳ فروردین ۱۳۹۰

3

باید جالب باشه ولی نتونتستم دانلود کنم

پاسخ به کامنت

محمد

ارسال در ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰

4

سلام اینکه سرکاری بود ماکه نتونستیم دانلود کنیم

پاسخ به کامنت

سشتشی

ارسال در ۱۳ شهریور ۱۳۹۰

5

این قدر که از ترک ها نوشتی کیر ترک ها رو هم خوردی

پاسخ به کامنت
اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد