رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

چه شامپویی برای موهای ما مناسب است؟

به دلیل حساس بودن پوست سر بهتر است برای تمیز کردن موها، از شامپوهای ملایم استفاده شود.توصیه می کنیم از شامپو بچه استفاده کنید.
در صورتی که شامپو بچه با موی شما سازگار نیست ، از شامپوهایی استفاده کنید که “ph”آن ۵ باشد، زیرا این Ph میزان اسیدی و قلیایی بودن شامپو) بسیار نزدیک به اسیدیته نرمال پوست سر است.
شامپوهای ضدعفونی کننده فقط در مواردی که پوست سر فرد، مبتلا به برخی عفونت هاست توصیه می شود که در این صورت بهتر است بیمار به دکتر مراجعه کند.


ادامه مطلب رابخوانید

به دلیل حساس بودن پوست سر بهتر است برای تمیز کردن موها، از شامپوهای ملایم استفاده شود.توصیه می کنیم از شامپو بچه استفاده کنید.
در صورتی که شامپو بچه با موی شما سازگار نیست ، از شامپوهایی استفاده کنید که “ph”آن ۵ باشد، زیرا این Ph میزان اسیدی و قلیایی بودن شامپو) بسیار نزدیک به اسیدیته نرمال پوست سر است.
شامپوهای ضدعفونی کننده فقط در مواردی که پوست سر فرد، مبتلا به برخی عفونت هاست توصیه می شود که در این صورت بهتر است بیمار به دکتر مراجعه کند.


طریقه شامپو کردن
برای محافظت از موهای خود، مطمئن شوید که موی شما تمیز و براق است. این مساله بسیار مهم است. شامپوی خود را متناسب با جنس موهایتان و از مارکهای معتبر تهیه کنید. ترکیبات شامپوهای مختلف از لحاظ کیفیت به طرز چشمگیری با هم متفاوتند. یک شامپوی خوب و مناسب علاوه بر قدرت پاک کنندگی ، باید مانع التهاب ، سوزش و خشکی پوست شود. این مساله مهمتر از میزان “ph”شامپو است.شستشوی زیاد و مکرر موی سر، رطوبت و چربی لازم پوست سر را از بین می برد. مواد افزودنی شامپوها مثل عصاره های گیاهی ، عصاره میوه ها و پروتئین تاثیری در وضعیت و حالت موها ندارد.موهای خیلی چرب باید روزی یکبار شامپو شوند، اما اگر موهای شما خشک است ، نباید هفته ای یک تا ۲ بار بیشتر شسته شوند، زیرا در صورت شستن زیاد و مکرر، رطوبت موها به طور کلی از بین می رود. شامپوهای مخصوص موهای خشک ، ترکیبات خاصی برای جذب چربی دارند، که باعث می شود موها شاداب تر به نظر آیند. حالت دهنده ها و نرم کننده های موی سر، به شادابی و لطافت موها کمک می کنند و مانع نفوذ مواد مضر به ریشه مو می شوند. چون آب به میزان کمی قلیایی است ، اگر بلافاصله بعد ازشامپو کردن و شستشوی موها، آن را خشک کنید، باعث ایجاد الکتریسیته ساکن در موها می شود و نهایتا مرتب کردن مو را مشکل می سازد.



مادربزرگ های ما در قدیم این مشکل را با اضافه کردن آب لیمو یا سرکه به آب ، در آخرین مرحله شستشوی موی سر و در واقع با خنثی کردن محیط قلیایی آب حل می کردند. روش جدید که امروزه به همین منظور به کار می رود؛ استفاده از کرمهای مخصوص و نرم کننده بعد از شامپو کردن موهاست. بعلاوه برای تثبیت میزان “ph”مو، مواد افزودنی به این محصولات اضافه می شود که علاوه بر درخشندگی و زیبایی مو، آنها را پر پشت تر نشان می دهد.
برخی مواد قلیایی مانند آبهای املاح دار، شامپو، رنگ مو، مواد فر، در صورت تماس مداوم و مکرر با پوست سر باعث صدمه و آسیب به کورتیکول مو می شوند. کرمهای مخصوص که بعد از رنگ کردن موها استفاده می شود، باعث حفظ رطوبت کورتیکول (لایه درونی موها) می شوند. سلولهای تشکیل دهنده کورتیکول ، از تبخیر آب جلوگیری می کنند، در نتیجه آسیب دیدن آنها به هر دلیل باعث خشکی موی سر می شوند.


شامپو برای موهای خشک و چرب
موهای خشک را باید با شامپوهای چرب حاوی “کاد” و “قطران” و “لسیتین” شست و شو داد. موهای چرب را نیز باید با فرآورده های “جوهر سدر” تمیز کرد. برای موهای چرب همچنین از شامپوهای خشک که به صورت پودر هستند و نیازی به خیس کردن ندارند، استفاده می شود. البته شامپوهای خشک، لزوم شست و شو با آب و صابون یا شامپوی معمولی را هر چند بار یک بار منتفی نمی کند.
در مواقعی که بعد از شامپو کردن ، مو کدر می شود و همه چربی مو از بین می رود، لازم است که مقدار کمی چربی به مو برسد تا مو نرم و براق گردد. برای این منظور باید از “بریانتین ها” به صورت مایع و به مقدار کم استفاده شود. البته برای موهای چرب توصیه نمی شود. در موهای چرب از”لوسیون های چربی گیرنده”، برای زدودن چربی پوست سر نیز استفاده می شود.


روش استفاده از شامپو، لوسیون، اسپری، کرم و ماسک مو



الف) شامپوها: شامپوها اصولا به سه فرم مایع (Liquid)، ژل شامپو (Gel Shampoo ) و شامپو کرم (Cream Shampoo) عرضه میشوند. صرف نظر ار فرم شامپو، ابتدا موها را به خوبی خیس کرده و سپس کمی از شامپو را به موها زده، یک تا سه دقیقه موها را ماساژ دهید تا به خوبی کف کند.سپس سر را کاملا شسته و آبکشی نمایید. در صورتی که هر روز سر را میشویید، یک بار شامپو زدن در هر بار حمام رفتن کافی است. در غیر این صورت، حد اقل دو بار شامپو بزنید. شستشو با آب سرد موجب درخشان تر شدن رنگ موها میشود.
شامپوهای ضد شوره معمولا دارای دوره و روش کاربرد محدودی هستند. روش کاربرد این شامپوها در ابتدای درمان معمولا هر روز و یا یک روز در میان به مدت یک ماه و پس از آن به صورت یک بار در هفته و به مدت یک سال است.ب)


کرم، لوسیون، محلول و کنسانتره: روش کاربرد همه محصولات فوق کم و بیش مشابه است. پس از شستشوی موها با شامپو و خشک کردن با حوله، موها را با کرم، لوسیون، محلول کنسانتره آغشته کرده و بدون شستشوی مجدد موها را خشک کرده و حالت دهید.(توجه ، روش استفاده همراه این محصولات را همیشه به دقت مطالعه کنید. بعضی از محلولها و کرمها نیاز به شستشوی مجدد دارند).
ج) اسپری های مو:پس از شستشوی موها با شامپو و خشک کردن با حوله، از اسپری استفاده کنید. دفعات اسپری بسته به بلندی موها متفاوت است. معمولا برای موهایی با طول متوسط، چهار تا پنج بار اسپری در یک نوبت کفایت میکند.
سپس موها را شاننه کنید تا همه موها به اسپری آغشته شوند و در انتها موها را همزمان با خشک کردن حالت دهید.
د) ماسکها: پس از شستشوی موها با شامپوی مناسب، ماسک را به همه موها مالیده به خوبی ماساژ دهید. دو تا پنج دقیقه صبر کنید و سپس با آب شسته و آبکشی کنید. سپس موها را خشک کرده و حالت دهید. ماسکها را معمولا یک یا دو بار در هفته به کار میبرند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد