رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

چهار دیواری که ‌دیگر اختیاری نیست

حالا دیگر در کمتر کوچه و محله‌ای از شهر می‌توانی از معماری خانه‌های قدیمی ایرانی اثری یا بنایی پیدا کنی، در عرض کمتر از یک دهه اکثر خانه‌های قدیمی با آن حیاط‌های باصفا که اتاق‌هایش دورتا دور باغچه یا حوضی گرده آمده بود خراب شد و جای آن یک آپارتمان به سرعت بنا شد.
خانه‌های مصفای قدیمی امروز جای خود را به آپارتمان‌های تنگ و تاریک و شلوغ داده‌اند که تا عرش قد برافراشته و جلوه نمایی می‌کنند. دیگر در شهرهای بزرگ به خصوص پایتخت، به ندرت می‌توان اثری از آن خانه‌های قدیمی و با صفا پیدا کرد که تنها خودت و خودت بر آن حکم می‌راندی و قانون صادر می‌کردی و لذت می‌بردی …
به راحتی از خانه‌های ویلایی دل کندیم اما به سختی پذیرفتیم که آپارتمان ملک شخصی ما نیست و به نسبت واحدهای موجود در مجتمع دارای شریک هستیم، این جا قوانینی دارد که باید آن را مراعات کنیم تا کمتر باعث ناراحتی خود و دیگر همسایه‌ها شویم.

حالا دیگر در کمتر کوچه و محله‌ای از شهر می‌توانی از معماری خانه‌های قدیمی ایرانی اثری یا بنایی پیدا کنی، در عرض کمتر از یک دهه اکثر خانه‌های قدیمی با آن حیاط‌های باصفا که اتاق‌هایش دورتا دور باغچه یا حوضی گرده آمده بود خراب شد و جای آن یک آپارتمان به سرعت بنا شد.

چهار دیواری که ‌دیگر اختیاری نیستخانه‌های مصفای قدیمی امروز جای خود را به آپارتمان‌های تنگ و تاریک و شلوغ داده‌اند که تا عرش قد برافراشته و جلوه نمایی می‌کنند. دیگر در شهرهای بزرگ به خصوص پایتخت، به ندرت می‌توان اثری از آن خانه‌های قدیمی و با صفا پیدا کرد که تنها خودت و خودت بر آن حکم می‌راندی و قانون صادر می‌کردی و لذت می‌بردی …

به راحتی از خانه‌های ویلایی دل کندیم اما به سختی پذیرفتیم که آپارتمان ملک شخصی ما نیست و به نسبت واحدهای موجود در مجتمع دارای شریک هستیم، این جا قوانینی دارد که باید آن را مراعات کنیم تا کمتر باعث ناراحتی خود و دیگر همسایه‌ها شویم.



آپارتمان و شیوه اداره آن

اگر در اداره ساختمان شما نظم و ترتیبی وجود ندارد اولین اقدام شما برای سامان دادن به اداره آپارتمان این است که با سایر مالکین یا استفاده کنندگان دور هم جمع شوید و در مورد حل مشکلات ساختمان چاره اندیشی کنید. خیلی سخت نگیرید، منظور یک جلسه رسمی و خشک اداری نیست و در آپارتمان‌های کوچک ممکن است ضمن دید و بازدید ها و مهمانی‌ها انجام شود، البته در مجتمع‌های بزرگ آپارتمانی تشریفات اداری آن، از قبیل ارسال دعوتنامه مکتوب با پست سفارشی، اغلب رعایت می‌شود.

طبق ماده ۵ آئین نامه قانون تملک آپارتمان‌ها، در صورتی که تعداد مالکین از سه نفر تجاوز کند، «مجمع عمومی» باید تشکیل شود. برای اینکه جلسه مجمع عمومی رسمیت داشته باشد و تصمیمات آن قابل اجرا باشد، باید مالکینی که بیش از نصف مساحت کل قسمت‌های اختصاصی را در اختیار دارند یا نمایندگان آنها، در آن حضور داشته باشند.

اما اگر مشکل شما این باشد که ساکنان دیگر واحدها به این گونه جلسات بی‌توجه هستند و در آن شرکت نمی‌کنند، قانون راه حلی برای آن معین کرده: در صورتی که نتوانستید اکثریت را دور هم جمع کنید، تلاشتان را رها نکنید، جلسه را پانزده روز به عقب بیاندازید و مجدداً از همه واحدها برای شرکت در آن دعوت کنید، اگر در جلسه دوم هم تعداد کافی حاصل نشد سماجت به خرج بدهید و با دعوت مجدد جلسه سوم را پانزده روز بعد برگزار کنید. این جلسه با هر تعداد از حاضرین رسمیت خواهد داشت و تصمیمات آن برای افراد غایب هم تعهد ایجاد می‌کند. (تبصره ماده ۸ آئین نامه اجرایی)

اصل بر این است که در جلسه مجمع عمومی، مالکین آپارتمان‌ها شرکت کنند اما مالک می‌تواند به جای خود نماینده‌ای معرفی کند.

اغلب معمول است که مستأ جر به نمایندگی از مالک در جلسه شرکت می‌کند. اگر چند نفر مالک یک واحد آپارتمانی باشند باید طبق ماده ۷ قانون تملک آپارتمان‌ها از طرف خود یک نفر را برای شرکت در جلسه مجمع عمومی انتخاب و معرفی کنند.



تنها خودت نمی‌توانی حکم برانی!

از آنجا که هر اجتماعی اعم از خانواده بعنوان یک اجتماع کوچک و یا جامعه بعنوان یک اجتماع بزرگتر نیازمند مدیر یا مدیرانی برای اداره امور خود هستند در اداره امور قسمت‌های مشترک مجتمع‌های ساختمانی ( آپارتمانها ) نیز این ضرورت به وضوح احساس می‌شود، در این خصوص قانون تملک آپارتمان‌ها و‌ آئین نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۴۳ و اصلاحیه بعدی آن، ضوابط و مقررات حاکم بر این موضوع را مشخص نموده است.

وظیفه دیگر مدیر ساختمان که شاید خیلی از افراد از آن بی‌اطلاع باشند این است که تمام بنا را به صورت یک واحد در مقابل آتش سوزی بیمه کند، سهم هر یک از واحدها از حق بیمه به نسبت مساحت آن واحد به مساحت کل قسمت‌های اختصاصی خواهد بود، که این مبلغ توسط مدیر از هر واحد اخذ و به بیمه گر پرداخت می‌شود.

مدیر ساختمان همچنین مکلف است که میزان هزینه های مستمر و مخارج متعلق به هر شریک و نحوه پرداخت آن را به وسیله نامه ای به او اطلاع دهد. طبق آخرین ماده آئین نامه اجرایی، به منظور تأمین هزینه های ضروری و فوری، مدیر ساختمان باید وجوهی را به صورت تنخواه گردان به نحوی که مجمع عمومی معین می کند، دریافت کند.

همچنین در کلیه آپارتمانهایی که بیش از ۱۰ واحد داشته باشند، مدیر ساختمان موظف است برای حفظ و نگاهداری و تنظیف قسمت هایی که مورد استفاده عموم است و انجام سایر امور مورد نیاز بنا دربان استخدام کند

در برج های آپارتمانی انجام همه امور احتیاج به وقت زیادی دارد. بنابراین مدیر ساختمان باید به صورت تمام وقت به این امور بپردازد و مسلماً حق الزحمه ای ماهانه دریافت می‌کند، اما در آپارتمان‌های کوچک که این وظایف محدودتر هستند، بهتر است امتیازاتی برای مدیر توسط مجمع عمومی تعیین شود تا افراد از پذیرش این مسئولیت شانه خالی نکنند.

راه حل دیگر برای این مسئولیت گریزی این است که مدیریت ساختمان به صورت گردشی باشد و دیر یا زود همه ساکنین آن را تجربه کنند. البته از لحاظ قانونی لزومی ندارد که مدیر ساختمان جزو مالکان آپارتمان باشد و انتخاب او از سایر افراد خارج آپارتمان بلامانع است. مدت مأموریت مدیر ساختمان دو سال است ولی مجمع عمومی می‌تواند این مدت را اضافه کند، انتخاب مجدد مدیر نیز ممکن است.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد