رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت



نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

چرا مجتبی کبیری پیشنهاد داریوش مهرجویی را رد کرد؟

چرا مجتبی کبیری پیشنهاد داریوش مهرجویی را رد کرد؟

به گزارش شبکه ایران، مجتبی کبیری خواننده موسیقی پاپ به تازگی در گفت وگویی ضمن بیان این نکته که یک بار امتحان بازیگری برای خواننده بد نیست،از رد پیشنهاد مهرجویی برای بازیگری خبر داده و افزوده است:

پیش ازساخته شدن فیلم «سنتوری» آقای مهرجویی پیشنهاد بازی در این فیلم را به من دادند اما من از ایشان پوزش خواستم و گفتم که اگر خوانندگی را حفظ کنم ، کار بزرگی انجام داده ام. شاید برای یک بار امتحان، بازیگری برای خواننده بد نباشد، اما شخصاً،تکرار آن را توصیه نمی کنم! گفتنی است در این مصاحبه سالار عقیلی و علی لهراسبی نیز از پیشنهادهای وسوسه انگیز برای بازی و پیشنهاد خوانند گی یک سریال، نحوه انتخاب ترانه و… صحبت کرده اند که به نقل از «بانی فیلم» متن این گفته ها را در ادامه می خوانید:

سالار عقیلی:

دستمزد ترانه خوانی برای سریال پایین است

سالار عقیلی که در این سال ها صدایش روی تیتراژ مجموعه های مختلف شنیده شده در این باره به «بانی فیلم» گفت: مهم ترین فاکتور برای انتخاب قطعاً خود سریال است و بازیگرانی که در آن ایفای نقش می کنند. من همیشه ابتدا سؤال می کنم چه کسانی در این سریال بازی می کنند. آهنگ را می شنوم و اگر اثر با روحیات و فضای کاری من سازگار باشد، می خوانم. سوم و مسئله ای که از همه مهم تر است، دیدن بخشی از سریال است که حتماً از دوستان می خواهم برای من بفرستند تا با فضای کار آشنا شوم. من هم گاهی دیده ام که حتی گاه سریالی خیلی قوی است، ولی موسیقی چندان قوی و مؤثری ندارد و برعکس گاه می بینیم که سریالی بسیار ضعیف، از یک موسیقی بسیار خوب برخوردار است. این مسئله به آهنگساز و کارگردان بستگی دارد که چگونه انتخاب می کنند و چه مبنایی برای انتخاب دارند.

خواننده تیراژ سریال تبریز مه آلود در خصوص بازخورد مخاطب از تیتراژ سریال ها می گوید: مسلماً ما به دنبال بازخورد هستیم و قطعاً این کار را بیشتر بر مبنای دیدن بازخورد مخاطب انجام می دهیم، چون به لحاظ مالی نمی توان روی آثار چندان حساب کرد، چون در ایران آنقدر دستمزد ها پایین است که نمی توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد. در حقیقت اگر من خواننده ای بودم که در خارج بزرگ شده یا آنجا به دنیا آمده بودم، الآن آدم ثروتمندی بودم.

خواننده تیتراژ سریال سایه سلطان درباره تأثیر تیتراژ در اقبال مخاطب معتقد است: تا به حال به این موضوع که یک تیتراژ خوب می تواند سطح سریال را بالا ببرد یا خیر فکر نکرده بودم، اما بارها شنیده ام گفته اند ما فلان سریال تلویزیون را نگاه نمی کنیم، تنها منتظر هستیم صدای تو پخش شود که البته این نظر لطف دوستان است، کمتر شنیده ام تیتراژی کمک کند به موفقیت سریال، چون بیشتر می شنوم می گویند سریال ضعیف را اصلاً دنبال نمی کنند. این واقعیتی است که وجود دارد و اگرچه امیدوار هستم این طور نباشد، اما در کل باید بگویم سلیقه های مردم با یکدیگر متفاوت است.

او گفت: بارها دیده ام دوستانی سریال «تبریز در مه» را دوست داشته و برخی هم رد کرده اند. خیلی ها سریال «دختری به نام آهو» را دوست داشتند و خیلی ها هم نه. خواننده تیتراژ سریال های سال های مشروطه و شیخ بهایی در خصوص شعر ترانه نظری متفاوت دارد: باید ببینیم شما موفقیت را در چه می بینید؟! در معروف شدن! در مطرح شدن! الان ممکن است شعری که به لحاظ عرفانی هیچ معنایی ندارد، اما به دلیل اینکه خیلی عامیانه است، حتی بچه من هم آن را حفظ باشد! اما برخی از اشعار حافظ را کسی حفظ نیست. این دلیل نمی شود آن شعر خوب باشد و اشعار حافظ نه! ببینید! خیلی عوامل باعث می شوند کاری در میان مردم جا باز کند یا خیر! خیلی عوامل هستند که گاه دست به دست هم می دهند تا اثری در ذهن مخاطب بماند. شاید ده ها عامل، درمورد همان چند ترانه سرا که شما می گویید نیز عوامل مختلفی وجود داشته است تا ترانه شان بماند. خود من اغلب با ترانه سراهای متبحر و معروف مملکت کار کرده ام، مثل اهورا ایمان، آقای دکتر افشین یداللهی و… همه این عزیزان از بهترین ها هستند. حالا عواملی وجود داشته تا این دوستان بهترین شده اند. می گویند هزار نکته غیر حسن بباید… درواقع این یعنی قرار نیست اگر یک نفر آمد و نت های بالا را خوب خواند پس باید خواننده خوبی باشد! هزار نکته و ظرایف باید کنار هنر هنرمند قرار بگیرد تا او مقبول مردم شود و جامعه او را بپذیرد. کاری که بسیار هم سخت است.

او در پایان درخصوص حضور خواننده به عنوان بازیگر در اثر نمایشی گفت: من زمانیکه بچه بودم، در زمان دبستان یکی ـ دو تئاتر بازی کردم که البته در سطح همان دبستان بود. چند موسیقی تئاتر هم در دوران تحصیل تجربه کردم. دو ـ سه نمایش و دو فیلم سینمایی هم پیشنهاد شد که رد کردم. می ترسیدم به کار لطمه وارد کند! اخیراً هم یک فیلم سینمایی پیشنهاد شده که هنوز سناریوی آن را نخوانده ام. اگر یک سناریوی خوب و قوی پیشنهاد شود احتمال دارد بازی کنم! قطعی نمی گویم! قبول می کنم، البته اگر به ایده آل های من نزدیک باشد. برعکس بسیاری از دوستان بازیگری که می آیند و خواننده می شوند و برعکس، خوانندگان و نوازندگانی که بازیگر می شوند! من از این کار خوشم نمی آید. هر چند اگر روزی بازی کنم، کسی چیزی نخواهد گفت، چون تحصیلکرده رشته بازیگری هستم! البته موسیقی هم خوانده ام.

علی لهراسبی :

در خواندن ترانه تیترا ژ، نام کارگردان و بازیگران برایم مهم است

علی لهراسبی که در کارنامه اش آثار موفقی چون خوانندگی تیتراژ سریال های «دلنوازان»،«فاصله ها»،« خداحافظ بچه» و … به چشم می خورد، در این باره معتقد است: یک خواننده که ابتدای راه است، شاید اولین اتفاق و جذابیت برایش این باشد که تیتراژ یک سریال را بخواند، اما پس از اینکه اتفاقات خوب برایت رخ داد، تجربه کاری ات بیشتر شد و روی سریال های متعددی خواندی، قطعاً معیارهایت تغییر می کند. حالا دیگر نام کارگردان، بازیگران و اینکه قرار است کار از کدام شبکه پخش شود، برایت حائز اهمیت خواهد بود. البته خواننده برای خودش یک سری استرات ژی شخصی هم در کنار قواعد مشخص عمومی دارد. در مورد علی لهراسبی باید بگویم من ابتدا در صورتی خوانندگی یک تیتراژ را می پذیرم که احساس کنم وقت و موقعیت مناسب برای خوانندگی ام روی یک تیتراژ هست. قطعاً پس از چند موفقیت، پیشنهادهای بسیاری خواهی داشت. من مدنظر دارم که حتماً فاصله ای بین کار قبلی ام تا این تجربه وجود داشته باشد و اینکه بسیار مهم است تهیه کننده و کارگردان چه کسانی هستند و چقدر به لحاظ فکری به هم نزدیک هستیم.

علی لهراسبی معتقد است: هر کار خوب و موفقی که تا به حال شنیده اید قطع به یقین حاصل یک تعامل و تفاهم است. در واقع اعتماد کامل دوستان به کار من عاملی بود که با دست باز کار کنم. یکی از عواملی که بسیاری از سریال های تیترا ژ دارند، اما آن تیتراژها شنیده نمی شود، این است که انتخاب این تیتراژها اشتباه بوده و مبنای درستی در انتخاب ترانه و موسیقی وجود نداشته است.

این خواننده جوان ادامه داد:من بین خوانندگی تیتراژ سریال و یک فیلم سینمایی تفاوت قائل هستم. اگر بخواهم برای یک فیلم سینمایی بخوانم قصه ای را انتخاب می کنم که پس از یک ساعت و نیم فیلم حتماً در خاطرشان بماند، اما استراتژی من برای تیتراژ یک سریال به گونه ای دیگر است. من می گویم تیتراژ سریال باید در ۱۰ قسمت اول بگیرد نه در قسمت اول. در ۱۰ قسمت دوم تثبیت و در ۱۰قسمت سوم ماندگار شود.

لهراسبی در خصوص روند ساخت تیتراژ گفت: من پس از خواندن فیلمنامه و آشنا شدن با فضای دیگر، می روم تا ترانه ای بنویسم که به آن سریال مربوط باشد و هم شخصیت مستقل داشته باشد. مطمئن باشید اگر این شخصیت مستقل وجود نداشته باشد، حتی یک روز پس از پایان سریال، مردم آن را گوش نخواهند داد. خواننده سریال «ترانه مادری» ادامه می دهد: من بیش از تهیه و تنظیم ترانه تیتراژ، جلسات متعددی را با عوامل سازنده کار برگزار می کنم و نظراتم را می گویم. همچنین نظر ایشان را می شنوم و در کل تبادل نظر لازم صورت می گیرد. ساخت تیتراژ اصلاً یک اتفاق یک شبه نیست. درآخرین کارم سریال «خداحافظ بچه» جلسات بسیاری را راجع به شعر این کار با آقایان علیرضا افخمی(کارگردان) داود هاشمی(تهیه کننده) و آقای علی میرمیران(نویسنده) برگزار کردیم. ساعت ها حرف زدیم و کلی قصه را بالا و پایین کردیم و سنجیدیم تا ببینم از کدام زاویه به کار نگاه کنیم. همین اتفاق در سریال «فاصله ها» نیز رخ داد. آنجا بیست روز فکر کردم که کدام قسمت از این سریال به درد ما می خورد و به ماندگاری ترانه پس از کار کمک می کنند.

او در خصوص پیشنهادهای بازی اش به گفت: همه بچه ها پیشنهاد بازی دارند. من هم داشته ام و نمی توانم بگویم من به این مسئله فکر نکرده ام. آخرین باری که برای خودم این اتفاق افتاد و ذهنم را مشغول کرد، با آقای تارخ مشورت کردم و ایشان هم رهنمودهای بسیار خوبی برای من داشتند. ایشان معتقد هستند نه اینکه نشود، من موفقیتی برای بچه های خواننده در بازیگری ندیدم. من هم فکر می کنم به یک بستر نیاز است. ضمن اینکه معتقد هستم یک خواننده دارای جایگاهی است و برای قبول ایفای یک نقش باید آن جایگاه را مدنظر داشته باشد.

مجتبی کبیری:

خوانندگانی که پول می دهند تا نامشان سر زبان بیفتد!

در ابتدا یک خواننده بایدبه کارش مسلط باشد و بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

خواننده تیتراژ فیلم سینمایی «پوست موز» گفت: در ابتدا با توضیحاتی از سوی عوامل اثر نمایشی ، آهنگساز با حال و هوای داستان آشنا می شود و پس ازآن آهنگساز است که خواننده را در این فضا قرار می دهد. در استودیو ماکت کار ساخته می شود و به این ترتیب خواننده راحت تر می تواند به فضای کار نزدیک تر شود. او افزود: بهتر است در فیلم ها و سریال های مختلف از خوانندگان مختلفی استفاده شود.همچنین صحبتهایی مبنی بر این شده که برخی از خوانندگان به سازندگان یک فیلم یا سریال پول می دهند تا نامشان بر سر زبان ها بیفتد و این حرف ها جای تأمل دارد. هرچند نمی توانم در این مورد با صراحت و قطعیت نظر بدهم. خواننده سریال«سایه های تنهایی» همچنین در باره بازی خوانندگان در آثار نمایشی ادامه داد: پیش ازساخته شدن فیلم« سنتوری» آقای مهرجویی پیشنهاد بازی در این فیلم را به من دادند اما من از ایشان پوزش خواستم و گفتم که اگر خوانندگی را حفظ کنم ، کار بزرگی انجام داده ام. شاید برای یکبار امتحان، بازیگری برای خواننده بد نباشد، اما شخصاً،تکرار آنرا توصیه نمی کنم!

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد