رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

چرا تا ظهر خسته می‌شویم؟

متخصصان بهداشت عمومی در مقاله جدیدی در این باره تاکید کرده‌اند که خستگی وسط روز حاصل الگوی زندگی مدرن است که همیشه شما را با مشغله زیاد کاری سرگرم می‌کند تا جایی که حتی زمانی برای توقف کردن و تهیه و خوردن یک وعده صبحانه مناسب هم ندارید.

 ممکن است در محل کار خود شاهد این صحنه باشید که همکارانتان پشت سر هم فنجانهای حاوی قهوه را خالی می‌کنند تا بتوانند هوشیار بمانند و خستگی و کسالت خود را برطرف کنند اما آیا تا به حال به عواملی که موجب بروز این خستگی و کسالت در نیمه روز می‌شوند اندیشیده‌اید و یا اینکه چگونه می‌توانید این لحظات کسالت آور را به ساعات سرزنده و پرنشاط برای خود تبدیل کنید.

کارشناسان در این مقاله تاکید کرده‌اند که به چند دلیل اصلی شما تا ظهر دچار کسالت و خستگی می‌شوید که عبارتند از:

– نداشتن خواب خوب و کافی شبانه: اگر ما شب دیر می‌خوابیم و انتظار داریم صبح زود از خواب بیدار شویم و سرحال به سر کار برویم و روز را آغاز کنیم در حالی که شب قبل معمولا اکثرمان ادامه کار و صحبت‌های تلفنی کاری مان را به خانه می‌بریم و بی وقفه تا دیروقت مشغول کار با لپ تاپ یا تماشای تلویزیون هستیم. برای جلوگیری از کمبود خواب هر شب حداقل ۷ تا ۸ ساعت بخوابید و ترجیحا تلفن همراه خود را هنگام خواب خاموش کنید.

– نداشتن زمان کافی برای فعالیت بدنی و تفریحات ورزشی: درست است که بیشتر کارمندان در ساعات صبح وقت کافی برای ورزش کردن ندارند اما در این شرایط حتی یک پیاده روی سریع و کوتاه تا رسیدن به محل کار را نیز غنیمت بدانید. البته فعالیت بدنی در هنگام عصر هم به همان اندازه موثر است در حالی که اگر کلا از هر نوع تحرک بدنی غفلت کنید خود را از تولید هورمونهای شادی آفرین در بدنتان محروم خواهید کرد در حالی که این هورمونها برای سرزنده نگه داشتن شما در طول روز ضروری هستند.

– داشتن اضطراب در تمام اوقات روز: استرس زیاد عامل بالا رفتن فشار خون و کاهش تمرکز می‌شود که حاصل آن خستگی مفرط است. عصبی نباشید بلکه تلاش کنید آگاهانه خود را شاد نگه دارید و به شغل، خانواده و اطرافیان خود افتخار کنید تا به شادی شما افزوده شود.

– نداشتن زمان کافی برای خوردن صبحانه: اگر افرادی که بعدازظهرها احساس خستگی می‌کنند آنهایی هستند که به امید خوردن نهار زیاد و کامل از صبحانه صرفنظر می‌کنند. اگر در برنامه‌های زمانی مشخص شده، وعده‌های غذایی خود را نخورید، این امر روی ترشحات هورمونی بدنتان تاثیر سوء می‌گذارد و شما را خسته و خواب آلوده می‌کند.

اما اگر از همین الان تصمیم گرفته‌اید که با رعایت کردن چند نکته ضروری اما ساده تمام روز را سرزنده و شاداب بمانید به توصیه‌های زیر عمل کنید:

– هر روز سروقت یک وعده صبحانه متعادل و حاوی مواد غذایی مفید و ضروری شامل جو، غلات، میوه و نان تست همراه با اندکی کره یا مارگارین را فراموش نکنید.

– از نوشیدن زیاد چای و قهوه بعد از صبحانه و قبل از ناهار پرهیز کنید. این نوشیدنی‌ها نه تنها اشتهای شما را خراب می‌کنند بلکه کافئین زیاد به استرس شما می‌افزاید.

– هرگز در خوردن نهار زیاده روی نکنید چون باعث می‌شود در باقی روز احساس خستگی با شما بماند. سعی کنید بعدازظهر و شب از خوردن برنج پرهیز کنید چون باعث بزرگی شکم می‌شود.

– شب به اندازه کافی بخوابید.

– در طول روز آب به اندازه کافی بنوشید.

– از خوردن میان وعده بین صبحانه و ناهار خودداری کنید اما در صورت ضرورت میوه‌های تازه به هر نوع میان وعده دیگر ارجحیت دارند.

 – در پایان نیز تاکید می‌شود که چیپس و پفک، قاتل کل برنامه غذایی شما است. به جای چیپس از جوانه‌ها استفاده کنید. جوانه‌ها برای میان وعده‌های ضروری بسیار مفید هستند چون بدن شما را تازه و سبک و شاداب نگه می‌دارند.

تگ ها:,

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد