رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

هیچ کدام از این عکس‌ها آن چیزی نیست که در نگاه اول تصور می‌کنید!

فهرست برندگان رقابت بهترین تصاویر علمی‌اعلام شد که در میان عکسهای این دوره می‌توان از تماشای تصویربرداری از یک ماده دو بعدی توسط یک محقق ایرانی و آسمانخراشهای نانویی لذت برد.
“رقابت بین المللی تجسم علم و مهندسی” یک مسابقه سالانه است که از سوی بنیاد ملی علوم و مجله ساینس برگزار می‌شود.
این رقابت همه ساله به تصاویری که توانسته اند موثرترین ارتباط را با نوآوریهای علمی‌و فناوری برقرار کنند جوایزی را اعطا می‌کند.
در سال ۲۰۱۱ نهمین دوره این مسابقه با شرکت ۲۱۲ عکس از ۳۳ کشور برگزار شد.

دو بعدی؛ مرز آینده
این عکس یک صخره در بیابان نیست، بلکه تصویر ماده ای با طراحی بسیار جدید است. این عکس که جایزه اول دوره سال ۲۰۱۱ “رقابت بین المللی تجسم علم و مهندسی” را به دست آورده است اثر “بابک عناصری” محقق ایرانی دانشگاه “درکسل” فیلادلفیا است.

عناصری فارغ التحصیل رشته مهندسی و علوم مواد از دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.
این عکس، مربوط به یک جامد لایه ای مشابه گرافن و از یک خانواده جدید مواد دوبعدی است. هر لایه، از یک ورقه بسیار نازک به قطر تنها دو اتم ساخته شده است.
به گفته “بابک عناصری”، این ماده جدید که Mxene نام دارد از خواص ویژه ای برخوردار است که می‌توانند در عرصه های مختلف برای مثال، ذخیره انرژی کاربرد داشته باشند.
عناصری در این خصوص افزود: “این عکس برای نشان دادن مرز جدیدی انتخاب شد: دنیای مواد دوبعدی که به طورحتم نقشی بنیادی در آینده ایفا خواهند کرد.”

رنگهای چشم
این عکس که برنده نخست در بخش عکسبرداری شد مربوط به چشم یک موش است. این عکس تفاوتهای متابولیسم انواع مختلف بافتهایی که این اندام از آنها تشکیل شده است را نشان می‌دهد و هر رنگ بیانگر یک مولکول آلی است: قرمز برای تائورین، سبز برای گلوتامین و آبی برای گلوتامیت.


جنگ با تومور

این تصویر که برنده نشان افتخار در مقوله تشریح است مولکولهای یک دارو به نام TRA-8 (به شکل حرف T) را نشان می‌دهد درحالی که به سلولهای سرطان سینه (شبیه به هیولاهای هشت پا) حمله می‌کند.


خیار سمی

نشان افتخار در مقوله عکسبرداری به این عکس که از پوست یک خیار نارس با بزرگنمایی ۸۰۰ برابر گرفته شده اعطا شد.
این تصویر، یکی از توسعه یافته ترین مکانیزمهای گیاهان در دفاع در برابر شکارچیان را نشان می‌دهد. زوائدی که در پوست این خیار نارس دیده می‌شود قادرند دهان حیواناتی که قصد خوردن آن را دارند زخمی‌کنند. این زواید همچنین محتوی ماده ای سمی‌ هستند که می‌توانند حتی منجر به مرگ شکارچیان شوند.


آسمانخراشهای نانویی

نشان افتخار مقوله تشریح برای این عکس از نانولوله های کربنی است که شبیه آسمانخراشهای آینده هستند. این استوانه های اتمی‌در ابعاد چند نانومتر به خاطر مقاومت بالایی که دارند می‌توانند در عرصه های وسیعی از ساخت تراشه های رایانه ای تا آسانسورهای فضایی کاربرد داشته باشند.


درون دست

نشان افتخار در مقوله بازیهای تعاملی برای برنامه جانبی “قدرت منهای ۱۰” (POMT) است که با دستگاههای “آی- پد”، “آی- فن”، “پی. سی”، “مک” و “وب” سازگاری دارد. این بازی می‌تواند دست انسان را تا سطح مولکولی کاوش کند.
نسخه های آینده این برنامه جانبی قادر خواهند بود تا سطح درون اتمی‌ را نشان دهند و بزرگنمایی ها از گیاهان، کانیها و قطرات آب را ارائه کنند.

HIV سه بعدی
این عکس، ویروسهای HIV (به رنگ نارنجی) را درحالی نشان می‌دهد که به یک سلول ایمنی حمله می‌کنند. این تصویر سه بعدی برنده مقوله تشریح شد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد