رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

همه نتایج عجیب وغریب جام ملتها

وقتی راوشان ایرماتوف سوت پایان بازی عربستان و ژاپن را به صدا در آورد، کمتر کسی نتیجه ثبت شده روی اسکور بورد را باور می‌کرد. عربستان، پیش از آغاز رقابت‌ها تیم‌ قدرتمندی به نظر می‌رسید که در تمام ادوار گذشته جام ملت‌ها فقط ۷ بار شکست خورده بود. ۷ شکستی که حتی باخت با اختلاف ۲ گل هم کمتر در آن یافت می‌شد اما همین تیم مدعی در این دوره، از سه بازی سه شکست را به نام خود ثبت کرد و حالا شاید تنها شکست سنگین احتمالی هندوستان مقابل کره‌جنوبی باعث شود که عربستانی‌ها بدترین تیم این دوره لقب نگیرند!
 شکست ۵ بر صفر عربستان البته یک رکورد دیگر هم در خود داشت، تاکنون هیچ یک از قهرمانان تاریخ جام ملت‌ها در یک بازی با اختلاف ۵ گل نباخته بودند اما عربستانی‌ها این سنت را هم شکستند و تاریخ‌ساز شدند. این شکست، تنها شکست مفتضحانه تیم‌های قدرتمند در تاریخ جام ملت‌ها نیست…
کره جنوبی ۳ – ۰ کویت (۱۹۸۰)
 کویت میزبان هفتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا بود و با توجه به قرار گرفتن در گروهی ساده انتظار قهرمانی از آنها می‌رفت. بازی سوم این تیم با کره جنوبی بود که در ۲ بازی اول چندان مقتدر ظاهر نشده بود.

وقتی راوشان ایرماتوف سوت پایان بازی عربستان و ژاپن را به صدا در آورد، کمتر کسی نتیجه ثبت شده روی اسکور بورد را باور می‌کرد. عربستان، پیش از آغاز رقابت‌ها تیم‌ قدرتمندی به نظر می‌رسید که در تمام ادوار گذشته جام ملت‌ها فقط ۷ بار شکست خورده بود. ۷ شکستی که حتی باخت با اختلاف ۲ گل هم کمتر در آن یافت می‌شد اما همین تیم مدعی در این دوره، از سه بازی سه شکست را به نام خود ثبت کرد و حالا شاید تنها شکست سنگین احتمالی هندوستان مقابل کره‌جنوبی باعث شود که عربستانی‌ها بدترین تیم این دوره لقب نگیرند!
 شکست ۵ بر صفر عربستان البته یک رکورد دیگر هم در خود داشت، تاکنون هیچ یک از قهرمانان تاریخ جام ملت‌ها در یک بازی با اختلاف ۵ گل نباخته بودند اما عربستانی‌ها این سنت را هم شکستند و تاریخ‌ساز شدند. این شکست، تنها شکست مفتضحانه تیم‌های قدرتمند در تاریخ جام ملت‌ها نیست…
کره جنوبی ۳ – ۰ کویت (۱۹۸۰)
 کویت میزبان هفتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا بود و با توجه به قرار گرفتن در گروهی ساده انتظار قهرمانی از آنها می‌رفت. بازی سوم این تیم با کره جنوبی بود که در ۲ بازی اول چندان مقتدر ظاهر نشده بود. نیمه اول بازی گلی در پی نداشت اما کره جنوبی نیمه دوم را با توپ پر آغاز کرد و در دقیقه ۴۷ توسط سئوک کئون به گل رسید. در ادامه چوی سون هو دو بار دیگر دروازه کویت را باز کرد تا میزبان به طرز قابل توجهی سنگ روی یخ شود. چوی سون هو در زمان به ثمر رساندن این گلها تنها ۱۸‌سال سن داشت. او با اتکا به‌هت تریکش در بازی بعدی، آقای گل مشترک جام ملت‌ها شد.
کویت ۳ – ۰ کره جنوبی (۱۹۸۰)
کویت در این دوره از رقابت‌ها به هر شکلی که بود فینالیست شد و حریف آنها در فینال، کره‌ای بود که در دور اول ۳-۰ به آنها باخته بود. این تیم بازی را خوب شروع کرد و در همان ۱۰ دقیقه اول به گل رسید. ضربه محمد کرم در میانه راه با ضربه انحرافی که سعید الحوتی به آن وارد کرد منجر به گل اول کویت در دقیقه هفت شد. این گل البته در اکثر منابع به اسم الحوتی ثبت شده است. فیصل الدخیل در دقیقه ۳۰ و ۶۷ دو گل دیگر کویت را زد تا اولین و آخرین قهرمانی کویت در جام ملت‌های آسیا شکل بگیرد. این شکست، سنگین ترین شکست آن زمان کره‌جنوبی بود که بعدها توسط ایران ارتقا داده شد!
کره جنوبی ۳ – ۰ ایران (۱۹۸۸)
 قهرمان سه دوره جام ملت‌ها در سال ۱۹۸۸ در قطر حال و روز خوبی نداشت. خط حمله ایران با حضور باوی و پیوس اصلا زهردار به نظر نمی‌رسید و در کل مسابقات فقط ۳ گل به ثمر رساند. نمایش ضعیف احمد سجادی در درون دروازه و مرتضی فنونی‌زاده، این اجازه را به کره‌ای‌ها داد که در نیمه اول ۲ – ۰ از ایران جلو بیفتند. وقتی بیونگ جو بیون در دقیقه ۵۷ گل سوم کره‌جنوبی را وارد دروازه‌ کرد، مرحوم دهداری، عابدزاده و رحیم‌پور را به جای دو بازیکن ضعیف تیمش وارد زمین کرد و ایران از این دقیقه به بعد کمی بر بازی مسلط شد. این سنگین‌ترین شکست ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا و یکی از ۶ شکست ایران در کل این مسابقات است.
قطر ۳ – ۰ ژاپن (۱۹۸۸)
 نخستین حضور ژاپنی‌ها در جام ملت‌های آسیا حضور بدی نبود. آنها قبل از رویارویی مقابل قطر، دو شکست معقول و با اختلاف کم مقابل امارات و کره‌جنوبی (نایب قهرمان رقابت‌ها) داشتند و حتی مقابل ایران هم صفر‌بر‌صفر کردند اما این بازی کارنامه مثبت آنها را کمی زیر سوال برد. قطر میزبان ضعیف‌ترین تیم گروه بود اما میزبانی آنها باعث می‌شد که شرایط وحشتناک آب و هوا به ضرر ژاپن باشد. همین اتفاق هم افتاد و ژاپن از دقیقه ۶۰ به بعد ۳ گل دریافت کرد. عادل مبارک ۲ بار و منصور مفتح ۱ بار برای قطر گل زدند.
کویت ۲ – ۰ کره جنوبی (۱۹۹۶)
 کره‌جنوبی شروع خوبی در جام ملت‌ها نداشت اما در بازی دوم اندونزی را در هم کوبید و با توجه به اینکه سه‌تیم از چهار تیم گروه راهی دور بعد می‌شدند، تقریبا از بابت صعود مطمئن بود تا پارک چون هوان به چند بازیکن اصلی‌اش استراحت بدهد. در سمت مقابل کویت برای صعود باید این بازی را می‌برد. در یک ساعت اول بازی، کویت چیزی از خود نشان نداد و همین موضوع پارک را وادار کرد که چند بازیکن اصلی را از ترکیبش خارج کند. این تعویض‌ها و تعویض‌های خوب کویت، نتیجه ۲-۰ را رقم زدند. کره در صورت پیروزی در این بازی در دور بعدی با ایران رو‌در رو نمی‌شد. عربستان سعودی ۰ – ۳ ایران (۱۹۹۶) عربستان در جام‌جهانی ۱۹۹۴ موفق شد از گروهی که هلند و بلژیک در آن حضور داشتند صعود کند و در بهترین شرایط خود پا به جام ملت‌ها گذاشت. آنها در ۲بازی اول این دوره هم پیروز شده بودند اما این بازی یکی از برترین‌ بازی‌های تاریخ فوتبال ملی ایران بود. علی دایی در اوایل بازی شانس زدن گل اول را داشت اما ضربه سر او با بدشانسی به بیرون رفت. در دقیقه ۱۲ کریم باقری از ریباند یک ضربه کرنر استفاده کرد و ایران را به گل اول رساند. در اواسط نیمه اول ایران به طرز عجیبی بر بازی مسلط شده بود و تنها درخشش الدعایه مانع گل خوردن عربستان می‌شد. دایی که چند بار موفق به گلزنی نشده بود، سر انجام در دقیقه ۳۷ روی پاس به عقب عزیزی گل دوم ایران را هم زد و در نیمه دوم، خداداد که بهترین بازیکن زمین بود با یک حرکت منحصر به فرد گل سوم ایران را هم زد تا عربستان کاملا تحقیر شود. زیباترین صحنه این بازی در آخرین دقایق شکل گرفت. جایی که ضربه آزاد حسین عبدالغنی به تیر دروازه ایران خورد و همین توپ در چند رفت و برگشت توسط علی موسوی به تیرک عربستان خورد! ایران با این پیروزی به عنوان تیم اول گروه راهی دور بعد شد.
 کره جنوبی ۲ – ۶ ایران (۱۹۹۶) بدترین شکست کره در تاریخ جام ملت‌های آسیا تا به این لحظه همین بازی‌ است و به نظر نمی‌رسد این رکورد در سال‌های آتی هم دچار تغییر و تحول شود! کره در این بازی دو بار از ایران جلو افتاد و تا دقیقه ۵۲ هم ۲-۱ برنده میدان بود اما به یکباره بدترین سناریوی ممکن برایشان رقم خورد تا در یک بازه زمانی تقریبا نیم‌ساعته عزیزی و دایی مشترکا کار کره را یکسره کنند! این اتفاق به حدی باورنکردنی بود که پارک چون هوان، سرمربی کره پس از دریافت گل پنجم توسط تیمش شروع به گریه کرد! دایی ۴ گل زد و عزیزی هم با زدن یک گل، گرفتن یک پنالتی و ارسال دو پاس گل یکی از بهترین‌های میدان لقب گرفت.
 عراق ۳ – ۱ استرالیا (۲۰۰۷) جام ملت‌های آسیا برای استرالیایی‌ها چندان خوب جا نیفتاده بود و آنها فکر می‌کردند به سادگی می‌توانند آن را فتح کنند اما تاریخ برای آنها سرنوشت دیگری را درنظر گرفته بود. در این بازی ابتدا نشاط اکرم با یک ضربه آزاد دیدنی (شبیه گل مبعلی به عراق) تیم‌ملی کشورش را جلو انداخت اما چند دقیقه بعد مارک ویدوکای با تجربه بازی را به تساوی کشاند و حتی به امید زدن گل‌های بعدی توپ را هم از درون دروازه بیرون آورد و وسط زمین کاشت اما با شروع نیمه دوم حوار محمد گل دوم عراق را هم زد و دقایقی پیش از پایان بازی کرار جاسم تحقیر استرالیا را تکمیل کرد. تا این لحظه این بازی تنها شکست استرالیا در تاریخ جام ملت‌های آسیا بوده است.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد