رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

هجمه‎ها علیه فیلم فروشنده فرهادی افزایش می‎یابد

«فروشنده» فیلم جدید اصغر فرهادی، کارگردان برجسته سینمای ایران قرار است از نیمه اول شهریورماه در سینماهای کشور اکران شود. این فیلم توانسته مراحل دریافت مجوز نمایش را طی کند و به صورت کاملا قانونی در سینماهای سراسر کشور نمایش داده خواهد شد.

اما در روزهای اخیر خبرهای جدیدی از ایجاد حاشیه های متعدد در روند اکران عمومی این فیلم به گوش می رسد. شنیده شده در چند روز گذشته این فیلم برای برخی از مدیران و کارشناسان حوزه هنری در یک محفل خصوصی به نمایش درآمده است. دلیل اینکه چرا «فروشنده» برای این تعداد محدود به نمایش درآمده است مشخص نیست. به نظر می رسد حوزه هنری مانند رفتاری که در سال ۹۱ سینمای ایران را به حاشیه برد تصمیم دارد دوره جدید تحریم نمایش فیلم ها در سینماهای تحت مالکیت خود را به اجرا درآورد. دوره ای که این روزها با تحریم فیلم «لانتوری» به نقطه عطف خود در سال ۹۵ رسیده است.

آیا اگر از نام اصغر فرهادی و موفقیت های جهانی اش عبور کنیم باز هم این همه حاشیه و تنش پیرامون اکران فیلمهایش ایجاد می شود؟ نام فرهادی پس از موفقیت های جهانی اش گره خورده با حواشی پیرامون فعالیت او و نمایش آثارش در ایران و رفتار فرهادی در این سالها ثابت کرده است که او به هیچ عنوان علاقه ای به درگیر شدن در این حواشی ندارد.

آثار فرهادی مانند هر فیلمساز دیگری باید در جایگاه خود نقد و بررسی شود و نباید برای او و سینمایش امتیازی متفاوت که باعث ایجاد مانعی برای نقد منصفانه و واقعی آثارش شود ایجاد کرد، اما رفتار تخریب گونه ای که این روزها مشاهده می شود بحثی جدا از نقد آثارش را نمایان می کند.

ایجاد این جو منفی که فیلم او اثری به مراتب ضعیف تر از آثار قبلی اش است آن هم در این روزها که مقدمات اکران فیلم آماده می شود، چه تاثیری در ذهن مخاطبان دارد؟ آیا این هجمه ها مقدمه ای برای عدم اختصاص سینماهای بیشتر به فیلم «فروشنده» را پایه ریزی نمی کند؟

اینکه مدیران حوزه هنری در یک محفل خصوصی این فیلم را تماشا کنند آیا مقدمه ای خواهد بود برای آنکه سینماهای پرشمار این نهاد در کشور از اکران این فیلم خودداری خواهند کرد؟ حوزه هنری مالک سینماهای متعددی در کشور به خصوص در شهرستانها است و نمایش ندادن فیلم فرهادی در این سینماها باعث خواهد شد بخش قابل توجهی از مردم از دیدن این فیلم محروم شوند. باید صبر کرد و دید آیا پای فیلم فرهادی به سینماهای حوزه هنری باز می شود یا خیر؟ آن موقع می توان نتیجه گیری قطعی در مورد رفتار حوزه هنری با برخی فیلم ها را به دست آورد.

بهتر بود مدیران و کارشناسانی که این روزها در برخی رسانه ها (مانند رسانه سینمایی حوزه هنری که مطلبی را منتشر و پس از گذشت زمان حذف کرد) و شبکه های اجتماعی هجمه ها را علیه آخرین فیلم اصغر فرهادی آغاز کرده اند، کمی صبر می کردند تا پای این فیلم به سینماها باز شود و پس از آنکه تماشای آن برای عموم مردم فراهم شد به نقد و بررسی موشکافانه ی آن می پرداختند؛ بی شک لو دادن قصه فیلم و اتهام زنی به کارگردان و فیلم با عنوان‎هایی مانند "نمایش بی غیرتی، علیه غیرت و…" در حالی که هنوز این فیلم به نمایش عمومی نرسیده است، حکایت تکیه کردن دلواپسان به همان فرمول های تکراری همیشگی است؛ پس اگر مشاهده کردید که این روزها هجمه ها علیه فیلم «فروشنده» رو به افزایش است تعجب نکنید. هجمه هایی که باعث کنجکاوتر شدن مخاطب به دیدن فیلم و در نهایت استقبال مردم از اکران آن در سینماها خواهد بود همانطور که فیلم «لانتوری» نیز این روزها با حضور گسترده مردم در سینماها مواجه شده است.

اما رفتار حرفه ای حکم می کند، منتقدانِ آثارِ فرهادی بازی را در میدان انجام دهند ، از تخریب های بیهوده پرهیز کنند و تردید نکنند اگر فرهادی فیلمی متوسط و ضعیف تر از آثار قبلی اش ساخته باشد پس از حضور در اکران عمومی، نخستین گروهی که به نقد آن اثر خواهند پرداخت، طرفداران سینمای فرهادی خواهند بود و منتظر نمی مانند تا تحلیل های فرامتنی و اتهام زنی ها جای خود را به نقد و بررسی اصولی و منصفانه بدهد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد