رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

نقشه راه AMD در سال ۲۰۱۲

در سال ۲۰۱۱ بسیاری از کارشناسان و کاربران امید زیادی به سری جدید پردازنده های شرکت AMD با نام رمز Bulldozer داشتند و با وجود مشخصات فنی اعلام شده از این پردازنده ها انتظار موفقیت آن ها می رفت. اما اوضاع آن گونه که AMD پیش بینی می کرد، پیش نرفت و پردازنده های این شرکت در سال ۲۰۱۱ در رقابت با اینتل از نفس افتادند و در حقیقت شکستی تجاری را تجربه کردند.

شاید به همین دلیل باشد که AMD برای سال ۲۰۱۲ محتاطانه تر عمل می کند و علاوه بر آن که برنامه های این شرکت در حوزه پردازنده در هاله ای از ابهام قرار دارد، بازار هدف نیز با احتیاط بیشتری انتخاب شده است. AMD این سال را با پردازنده های رده پایین خود آغاز خواهد کرد که بیشتر برای کاربران دسکتاپ با بودجه محدود مناسب خواهند بود. سری Trinity در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ (به احتمال هم زمان با CES) عرضه خواهد شد.

این سری ادامه دهنده راه Llano است که به واسطه ضعف هایی از نظر سرعت و کارایی آن طور که انتظار می رفت، موفق نبود. اما در این سری از پردازنده ها، بیشترین تأکید روی پردازنده گرافیکی خواهد بود. به ظاهر AMD قصد دارد تجربه به دست آمده از بخش کارت گرافیک خود را به بهترین شکل در تولید پردازنده به کار گیرد. تا جایی که طبق گزارش های به دست آمده، کارایی گرافیکی Trinity بین ۲۵ تا ۵۰ درصد نسبت به نسل گذشته خود افزایش خواهد داشت.

Trinity برمبنای نسخه جدیدی از هسته Bulldozer با نام Piledriver توسعه داده شده و از سوکت FM۲ استفاده خواهد کرد. هرچند که با در نظر گرفتن سابقه بولدوزر در سال ۲۰۱۱ ممکن است این تصور پیش آید که نباید انتظار قدرت پردازشی بالایی از Trinity داشت، اما با توجه به این که بازار هدف این سری پردازنده ها رده متوسط بازار است، به احتمال کارایی کافی را خواهند داشت.پردازنده های این سری به احتمال در بازار تجهیزات همراه نیز به کار گرفته خواهند شد. با توجه به قدرت پردازشی متوسط، مصرف کم و البته قدرت بالای پردازش گرافیکی این سری، AMD انتظار دارد که در این بازار (به ویژه در حوزه لپ تاپ و اولترابوک) نقش مؤثری ایفا کند.

اما AMD بازار پردازنده های رده بالا را برای میانه سال گذاشته است. این سری از پردازنده های AMD با نام Vishera به احتمال زیاد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ عرضه خواهد شد. این سری رقیب آیوی بریج (Ivy Bridge) اینتل به شمار می آید. این در حالی است که آیوی بریج در سه ماهه دوم سال عرضه خواهد شد. از طرف دیگر، احتمال دارد AMD به طور کلی تولید پردازنده های ۲۸ نانومتری را در این سال کنار بگذارد و کارشناسان احتمال می دهند که عرضه پردازنده های ۲۸ نانومتری AMD به اوایل سال ۲۰۱۳ کشیده شود. با این اوصاف، تنها امتیاز AMD در حوزه پردازنده های رده بالا همچنان قیمت پایین تر خواهد بود و البته قدرت بالای پردازش گرافیکی که از کارت های گرافیک سری ۶۰۰۰ به پردازنده های AMD به ارث رسیده است.

در این میان، شایعه ها و زمزمه هایی مبنی بر روی آوردن AMD به معماری ARM به گوش می رسد و به نظر می رسد که AMD با وجود این که وفاداری خود را به معماری x۸۶ اعلام کرده، اما تمایلی هم به تأثیرگذاری بیشتر در بازار تجهیزات همراه (به ویژه تبلت) نشان می دهد و بعید نیست که این تأثیرگذاری بیشتر را با روی آوردن به معماری بسیار کم مصرف و کارآمد ARM به دست آورد.

در مجموع، AMD چالش بزرگی در حوزه پردازنده در سال ۲۰۱۲ پیش رو خواهد داشت. شاید بتوان یکی از عوامل بزرگ وضعیت نامطلوب AMD در این حوزه را عرضه بولدوزر در سال گذشته دانست که AMD امید زیادی به این سری بسته بود، اما این سری از پردازنده ها عملاً در بازار شانسی برای موفقیت نداشتند. به همین دلیل، AMD سال ۲۰۱۲ را با احتیاط، و از بخش هایی از بازار آغاز می کند که اینتل روی آن ها دست نگذاشته است.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد