رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

نعمت اللهی: نمی‌دانستم خواندن برای کشورم جرم است!

روزبه نعمت اللهی را شاید بشود بی حاشیه ترین خواننده بازار موسیقی کشور نامید. جوان خوش اخلاقی که همیشه و در همه حال به اخلاقیات پایبند بوده و از این حیث می‌توان او را جزو هنرمندانی دانست که هرگز دچار حاشیه های ریز و درشت نشده و همیشه راهش را درست انتخاب کرده است.
او که این روزها درگیر آلبوم چهارمش است، درباره دلایل پخش نشدن آثار ملی– میهنی اش از رسانه ملی گلایه های تند و تیزی داشت. در آستانه روز ملی خلیج فارس که پیش بینی می‌شد قطعه پرسروصدای این خواننده «خلیج همیشه فارس» به صورت گسترده ای از رسانه ملی پخش شود، به نظر می‌رسد آثار او در لیست سیاه صداوسیما قرار گرفته و خود این خواننده هم ضمن تایید این اتفاق، دلایلی پیشت پرده و نامفهوم را در اتخاذ این تصمیم تاثیرگذار می‌داند.

*قطعه «خلیج همیشه فارس» با صدای تو امسال هم حوالی روز ملی خلیج فارس پخش نشد خودت در جریان دلایل این تصمیم هستی؟
انرژی فراوانی را برای تولید این قطعه صرف کرده بودم و با این دید که تلویزیون از آن استقبال خواهد کرد، همه آن سختی ها را تحمل کردم. به هر حال عرقی به وطن بوده و ادای دینی. ولی این روزها متوجه شده ام که این قطعه هم مثل قطعه «ایران» دچار ممنوعیت پخش از رسانه ملی شده. نمی‌دانم چه سیاستی پشت این اتفاق است. باور کنید هیچ توضیحی به خود من هم داده نشده است.

*باتوجه به اینکه قطعه ایران هم پخش نمی‌شود، ظاهرا مشکلات در مورد خودت است، نه آثارت.
تاکنون نه با من تماسی گرفته شده و نه مستقیما ارتباطی برقرار شده است. دوستان تهیه کننده با من تماس می‌گیرند و از من برای حضور در برنامه شان دعوت می‌کنند. بعد که من رضایت می‌دهم و قبول می‌کنم؛ آنها برای گرفتن استعلام اقدام می‌کنند و بعد زنگ می‌زنند و خبر از ممنوعیت پخش آثار من می‌دهند. به من می‌گویند می‌دانی پخش قطعه «ایران» تو از صداوسیما ممنوع است؟! من هم در جوابشان فقط می‌گویم: «نمی‌دانستم خواندن برای کشورم جرم است!» البته این اتفاق یک نکته مثبت هم دارد و آن قرار نگرفتن موسیقی و آثار من در کنار آثار بی محتوا و بی هویت این روزهای تلویزیون است. از این بابت خوشحالم. حتی شاید برایتان جالب باشد که یکی از قطعات من که با موضوعیت امام زمان (عج) است هم در این لیست است و با این اوصاف من دیگر هیچ صحبتی در این باره ندارم.

*دلایلی هم به تو گفته شده؟
نه اصلا. ماجرا این است که دوستان باید برای تغییر ذائقه سطحی پسند مخاطب، سراغ آثاری چون آثار من و علیرضا عصار و فرمان فتحعلیان بروند. باید از پخش آثار بی محتوایی که فقط توهین به مخاطب است خودداری کنند و موسیقی ارزشی را جایگزین مافیای خواننده ها و موسیقی های تیتراژ سریال های تلویزیونی کنند.
موسیقی امروز در رسانه ملی هر لحظه بیشتر به سمت آه و ناله در حال حرکت است و این در حالی است که تاریخ ما نشان می‌دهد همیشه موسیقی ایرانی سرشار از شور و شعف و انرژی مثبت بوده. ما در حال مجادله با تاریخ هستیم. حواستان هست؟ من هر وقت از فرهاد مهراد و فریدون آسرایی قطعاتی غمگین می‌شنوم با غرور از این غم لذت می‌برم. با غرور به آنها گوش می‌کنم. ولی موسیقی این روزهای ما نه غروری دارد و نه هویتی.

*سکوت و آرامش تو باعث تصمیمات این چنینی نبوده؟
یادت باشد تو همیشه در کارهایت باید یک امیدواری و عشق داشته باشی. من به مردم و کشورم عشق دارم. همین باعث می‌شود از کنار این مشکلات مقطعی بگذرم و به اعمال سلایق شخصی بعضی ها بخندم. به خاطر همین است که الان در چشم های تو نگاه می‌کنم و با قدرت می‌گویم از این سکوت راضی ام، چون نه قطعه ای را سفارسی خوانده ام و نه کاری را با سفارش جایی انجام داده ام. همیشه مستقل بوده ام و این برای من افتخار است. اینکه برای کشورم خوانده ام و برای مردم، نه به سفارش خاص ارگانی و نه به خواست شخصی یک نفر.

*به نظرت پخش چندین باره این اثر از برخی شبکه های ماهواره ای دلیل این تصمیم گرفته شده نیست؟
خب اینکه دیگر دست من نیست. هرچند خود تو هم شاهدی که هر روز بسیاری از کلیپ های پخش شده از این شبکه های ماهواره ای با تصویر خود، آقایان خواننده داخلی در حال پخش است ولی یک ماه به یک ماه دوستان در همین تهران به اجرای برنامه زنده و کنسرت می‌پردازند.

*با این اوصاف بازهم برای تولید این آثار ملی– میهنی انگیزه داری؟
من همین الان که دارم با تو حرف می‌زنم در حال تولید یک کار دیگر برای کشورم هستم. راستش را بخواهی از این رفتارهای شخصی و سلیقه ای گلایه ای ندارم و بیشتر برایم خنده دار است. من که نه خطایی کرده ام و نه جایی بوده ام و نه به طیف های سیاسی وابسته بوده ام، چرا باید ممنوع باشم؟ الان که با تو در حال صحبت هستم بالای ۸۰ درصد از آثار من برای تلویزیون در لیست سیاه قرار دارد. خب تو فکر می‌کنی این اتفاقات من را از اعتقاداتم برمی‌گرداند. نه. اتفاقا علاقه من به کشورم بیشتر می‌شود و کاری می‌سازم که اگر تلویزیون هم آن را پخش نکرد، در همه جا مردم خودشان به سمت این حس خوب میهن پرستانه بروند.

*از آلبوم جدیدت چه خبر؟
دو سال است که قرار است مجوزش اعطا و منتشر شود. امیدوارم یک روز منتشر شود. شما هم برایش دعا کنید.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد