رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

نسخه های خانگی برای تسکین خارش پوست

کهیر یکی از بیماری های پوستی در بدن محسوب می شود که در حقیقت یک واکنش آلرژیک به مصرف برخی از موادغذایی، داروهای شیمیایی، عطرها، بوها و حتی تماس با اشیای روزمره ای است که هر روز با آن ها تماس داریم. بروز کهیر بر پوست معمولا ظاهر نامناسبی را برای پوست ایجاد می کند. ناحیه ای که به کهیر مبتلا می شود دچار التهاب، قرمزی، درد و خارش می شود و مشکلاتی را برای فرد مبتلا به همراه دارد. درمانگران طب طبیعی در سراسر جهان بر این باورند ، برخی از گیاهان دارویی می توانند تا حد زیادی عوارض و نشانه های بروز این بیماری را در بدن کاهش دهند.

● نعنای تازه بخورید

یکی از بهترین گیاهان دارویی که می تواند میزان خارش و درد ناشی از ابتلا به کهیر را در بدن بیمار کاهش دهد گیاه نعناست. درمانگران طب سنتی مصرف این گیاه به صورت تازه به همراه وعده های غذایی یا میان وعده را در کاهش میزان خارش و درد کهیر بسیار موثر می دانند. این گروه حتی نوشیدن چای نعنای تازه را در بهبود این عوارض بسیار موثر می دانند.

● حمام آرامش بخش

یکی از بهترین شیوه های تسکین خارش و سوزش ناشی از کهیر حمام کردن با بلغور جوی دو سر است. برای انجام این کار کافی است ۲ فنجان بلغور جوی دوسر را به یک وان آب نیمه ولرم اضافه کنید و پس ازخیس خوردن بلغور در آن به مدت ۲۰ دقیقه درون این وان دراز بکشید. قرار گرفتن در این وان به شما کمک می کنید تا بخش زیادی از فشارهای ناشی از سوزش و خارش پوست خود را کنار بگذارید و راحت تر مراحل درمان این بیماری را تحمل کنید.

● آلوورا آثار را از بین می برد

بسیاری از خانم ها با خواص درمانی گیاه آلو ورا و ژل آن آشنایی دارند و از فواید آن در درمان برخی از بیماری های پوستی مانند سوختگی ها، بریدگی ها و آفتاب سوختگی ها آگاهی دارند اما شاید کمتر درباره خواص درمانی و تسکین دهنده این گیاه برای کنترل و درمان کهیر بدانند. ژل ۹۹ درصد گیاه آلو ورا یکی از بهترین داروهای طبیعی برای از بین بردن تیرگی ها و قرمزی به جای مانده کهیر بسیار مناسب است. البته توجه و اطمینان داشته باشید که ژلی که تهیه می کنید کاملا خالص وبدون افزودنی های دیگر باشد. مالیدن این ژل روی آثار به جای مانده از کهیر در مناطق آسیب دیده موجب درمان، بهبود تیرگی و قرمزی پوست می شود. این ژل می تواند در کمتر از یک هفته آثار باقی مانده روی پوست را درمان کند.

● کمپرس شیر و تسکین درد

افراد مبتلا به کهیر در اوقاتی که این بیماری به شدت خود می رسد درد زیادی را در بدن شان احساس می کنند. این افراد می توانند برای کاهش میزان درد و خارش در بدن شان از کمپرس شیر استفاده کنند. برای این منظور کافی است مقداری شیر سرد را با آب مخلوط کرده و درون ظرفی بریزند و یک دستمال نخی تمیز را به شیر آغشته کرده و آن را روی موضع مبتلا به کهیر بگذارند. بهترین میزان برای ترکیب آب و شیر آن است که یک چهارم ظرف را شیر و ۳ چهارم باقی مانده را آب سرد اضافه کنید. البته باید مراقب بود تا آب بیش از اندازه سرد نباشد تا موجب آزار پوست بیمار شود. تکرار این کار موجب بهبود درد و خارش بیمار می شود. نکته ای که در این میان مهم است این است که به محض خشک شدن پارچه یا از بین رفتن نم آن کافی است مقداری از مخلوط تهیه شده را روی پارچه در موضع مورد نظر اسپری کنید.

● این چای گیاهی را تجربه کنید

حتما می دانید که استرس و اضطراب یکی از مهم ترین عوامل در تشدید بیماری کهیر است. در حقیقت اعصاب ناآرام یکی از مهم ترین عواملی است که موجب کاهش توان سیستم ایمنی بدن شده و به بروز بیماری کهیر کمک می کند. برای کنترل اعصاب و افزایش آرامش افراد مبتلا به کهیر می توانید چای نعنا و عسل را تهیه کنید و موجب برقراری آرامش در آن ها شوید و به مرور به درمان آن ها کمک کنید. برای تهیه این چای کافی است ۲ قاشق غذاخوری نعنا را در ۲ فنجان آب جوش دم کنید و اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه روی حرارت کم باقی بماند. سپس این مخلوط را صاف کرده و آن را با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری لیمو ترش تازه ترکیب کرده و به بیمار مبتلا به کهیر بخورانید. نوشیدن این چای موجب تسکین استرس و آرامش اعصاب او شده و در نهایت موجب تسریع روند درمانی بیمار می شود.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد