رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

معروف ترین هنرمندان متولد فروردین

بهار هنرمند است، باور ندارید؟ نگاهی به اطراف خود بیندازید و ببینید وقتی که می‌آید چگونه به همه چیز رنگی تازه می‌بخشد.
شکوفه‌ها روی شاخه‌های درختان خشک و بی‌برگ می‌نشیند و گل‌های بنفشه دوباره همه جا را می‌گیرد. پس بهار را باید به چشم یک هنرمند نگاه کرد.
به مناسبت آمدن بهار، این هنرمند بزرگ، گذری داریم بر زندگی هنرمندان کشورمان که در ایام نوروز متولد شده‌اند.

ژاله علو
«ژاله علو» یکی از بازیگران خوبی است که او را در سریال‌های تلویزیونی چون مختارنامه، روزی روزگاری و… دیده‌ایم. این هنرمند متولد نخستین روز بهار سال ۱۳۰۶ است. او در عرصه‌هایی چون گویندگی رادیو و دکلمه موسیقی‌ها حضور داشته و در هنر دوبله یکی از هنرمندان مطرح است. این هنرمند از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار سال ۱۳۸۹ است.

سلمان هراتی و سیدحسن حسینی
اول فروردین سالروز تولد ۲ شاعر خوب کشورمان سلمان هراتی و سیدحسن حسینی است که البته هر دو دیگر در میان ما نیستند. یاد حسینی و هراتی که با هم دوستان خوبی بودند، در خاطره همه هنردوستان جاودانه خواهد بود.

سلمان که یکی از شاعران کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، اول فروردین سال ۱۳۳۸ در روستای مرزدشت تنکابن مازندران به دنیا آمد و پس از گذراندن دوره تحصیلات خود به تدریس در مدارس روستاها مشغول شد. افسوس که عمر کوتاهی داشت و در ۲۷ سالگی در نهم آبان ۱۳۶۵ هنگام عزیمت به لنگرود در یک سانحه رانندگی درگذشت.

سیدحسن حسینی بعد از مرگ سلمان هراتی یکی از بهترین آثار خود به نام «بیدل، سپهری و سبک هندی» را تقدیم به او کرد و مرحوم قیصر امین‌پور هم کلیات او را منتشر کرد.
«از آسمان سبز»، «دری به خانه خورشید» و «از این ستاره تا آن ستاره» از جمله آثار این شاعر هستند.
سیدحسن حسینی سال ۱۳۳۵ در محله سلسبیل تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی و از فعالان حوزه هنری بود که در سال ۱۳۵۸ مسوولیت بخش ادبیات و شعر را به همراه قیصر امین‌پور بر عهده داشت. حوزه فعالیت‌هایش شامل شعر، تحقیق، ترجمه و تالیف است و در سال‌های آخر عمرش به سبک‌شناسی قرآن و زبان‌شناسی حافظ مشغول بود و در ۹ فروردین ۱۳۸۳ بر اثر سکته قلبی درگذشت.
«همصدا با حلق اسماعیل»، «براده‌ها»، «گنجشک و جبرئیل»، «مشت در نمای درشت»، «شقایق نامه» و «سفرنامه گردباد» از جمله آثار اوست.

خسرو شکیبایی
خسرو شکیبایی نیازی به معرفی ندارد و همه او را بخوبی می‌شناسند و بازی‌هایش را در سینما و تلویزیون فراموش نمی‌کنند. این هنرمند ۷ فروردین ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. وی فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه سینما را با بازی در فیلم «خط قرمز» مسعود کیمیایی در سال ۱۳۶۱ آغاز و نزدیک به ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرد. بازی در نقش «حمید هامون» در فیلم «هامون» ساخته داریوش مهرجویی یکی از ماندگارترین نقش‌هایی است که ایفا کرده ‌است. شکیبایی برای بازی در این فیلم در هشتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین دریافت کرد.
او برای بازی در فیلم «کیمیا» ساخته احمدرضا درویش، بار دیگر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر شد. او سومین سیمرغ خود را هم برای بازی در نقش عادل مشرقی در فیلم «سالاد فصل» فریدون جیرانی گرفت.
شکیبایی آخرین جایزه‌اش را از ششمین جشن ماهنامه «دنیای تصویر» برای بازی در فیلم «کاغذ بی‌خط» دریافت کرد. کارهای به یاد ماندنی او در تلویزیون همچون «روزی روزگاری»، «خانه سبز»، «کاکتوس»، «تفنگ سر پر» و «در کنار هم» هنوز هم برای بینندگان جعبه جادویی شیرین است.

 شکیبایی ۲۸ تیر ۱۳۸۷ به دلیل سرطان کبد و نارسایی قلبی درگذشت.

علیرضا افتخاری
نسل جوان بیشتر او را با آلبوم «نیلوفرانه»‌اش می‌شناسند و قدیمی‌ترها با آوازی به نام «قصه گیسو» که سال ۱۳۶۳ تیتراژ سریال تلویزیونی «امیرکبیر» بود. وی ۱۰ فروردین ۱۳۳۷ در اصفهان به دنیا آمد و در کودکی نواختن ساز ویولن را آموخت. در ۱۴ سالگی به کلاس آواز رفت و ردیف‌های دستگاه موسیقی ایرانی را از تاج اصفهانی آموخت. سال ۱۳۶۲ اولین آلبوم خود را با نام «آتش دل» منتشر کرد.
در اوایل دهه ۷۰ آلبوم‌هایی چون نازنگاه، نیلوفرانه، سرو سیمین، یاد استاد و… را منتشر کرد.

محمدرضا گلزار
این ستاره سینمای ایران ۱۱ فروردین ۱۳۵۶ به دنیا آمد. او که از همان کودکی به هنر علاقه‌مند بود چند سال به عنوان نوازنده گیتار با گروه آریان همکاری می‌کرد. آشنایی اتفاقی‌اش با ایرج قادری باعث ‌شد تا در فیلم «سام و نرگس» بازی کند.
از آن به بعد در فیلم‌های «زمانه»، «بالای شهر، پایین شهر» و «شام آخر» ایفای نقش کرد که فیلم آخری زودتر از دیگر فیلم‌هایش به نمایش درآمد. محمدرضا گلزار سال ۱۳۸۱ در فیلم‌های «بوتیک» و «چشمان سیاه» و در سال ۱۳۸۲ در فیلم «۱۳ گربه روی شیروانی» بازی کرد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد