رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

معرفی مکانهای ایرانی پسند در نوروز

هندوستان، کشوری که نامش را از دیرباز در کتاب های تاریخ مان زیاد خوانده و شنیده ایم. از فتوحات نادرشاه افشار و الماس های گرانقیمت کوه نور و دریای نور گرفته تا استعمار انگلیس و کمپانی هند شرقی و حتی ورود گیاه چای به ایران. گویی تاریخ ایران و هند به نوعی با هم گره خورده اند.

تا چندین سال هم زبان رسمی این کشور پارسی بود و هنوز هم می توان واژه های پارسی را در لا به لای زبان امروز هندی ها جست. جدا از نقاط مشترک تاریخی، هند کشور جاذبه های رنگی است.

از ساری های رنگارنگ زنان هند تا گل های ریزی که برای تزئین به کار می برند و همین طور فرهنگی که برای خیلی از اروپایی ها و حتی شرقی ها غریب است. هندی ها مردمانی مهربان و مظلوم هستند. هرچند فقر و آلودگی برخی از شهرهای این کشور پرجمعیت جهان را دربر گرفته اما حتی می توان همان را هم بخشی از جاذبه های این شبه قاره پنداشت که گویی بدون آن هند، هند نمی شود.

یکی از بهترین فصل های سفر به هند زمستان است. وقتی که ایران سرد است ولی می توان از گرمای مطبوع هند لذت برد. نیمه اول سال به دلیل بارندگی های موسمی در هند توصیه نمی شود.

دفاتر خدمات مسافرتی برای تورهای هند معمولا سه مسیر پیشنهادی دارند که شامل سواحل گوآ، بمبئی – گوآ و دهلی – آگرا – جیپور می شود.

اگر فقط بخواهید مدتی را در آرامش بگذرانید بهتر است بسته سفری سواحل گوآ را انتخاب کنید. طبیعت گوآ با تپه های به شدت سبز در کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل های فراوان و سایر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد.

وسیع ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوآ قرار دارد و این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می کند. سواحل گوآ، بی پایان بوده و آفتابی درخشان و فوق العاده زیبا دارد. ۴۵۱ سال حکومت پرتغال بر این منطقه، باعث شده که تمام شهرها و حتی روستاهای گوآ فرهنگی خاص داشته باشند.

قیمت تور تک سواحل گوآ از ۹۰۰ هزار تومان شروع می شود و به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می رسد و این تفاوت قیمت برای درجه هتل هایی است که شما انتخاب می کنید.

اگر بخواهید بسته سفری بمبئی – گوآ را انتخاب کنید باید بدانید که در اغلب بسته های سفر آژانس های مسافرتی دو شب اقامت در بمبئی گنجانده شده و پنج شب در گوآ.

قیمت این بسته سفری هم حول و حوش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. اقامت شما در هتل چهارستاره خواهد بود و از بمبئی تا گوآ با یک پرواز داخلی سفر می کنید. هواپیمای شما ایرانی خواهد بود راهنمای گردشگری فارسی زبان و همین طور سیم کارت و حمل و نقل از خدمات این بسته سفری است.

بمبئی از شهرهای بزرگ هند به شمار می رود که نامش در کتاب های تاریخی ایران هم بارها دیده شده است. جمعیت این شهر در شب ۱۸ میلیون نفر است و جمعیت روزانه آن به بیش از ۲۵ میلیون نفر می رسد.

از جاهای دیدنی آن می توان به ایستگاه قطار ویکتوریا و جزایر فیلی اشاره کرد. همچنین اگر اهل خرید هستید بهتر است سری به محله کولابا بزنید و به یاد داشته باشید که هیچ قیمتی مقطوع نیست و جای چانه زدن وجود دارد.

همچنین باید بدانید که فرودگاه بین المللی این شهر در نزدیکی بزرگ ترین زاغه و به قولی حلبی آباد جهان قرار گرفته است. هرچند کیف قاپی و دزدی در سطح شهر در این شهر کمتر دیده شده اما بهتر است مراقب وسایل شخصی خود باشید و همین طور گذرنامه و پول زیاد با خود به شهر نبرید.

اما بسته سفری آخر که برای هند درنظر گرفته شده و در همه دفاتر خدمات مسافرتی به فروش می رود بسته سفری دهلی، آگرا، جیپور است که قیمتش از دیگر بسته های سفری هند ارزان تر است و در حدود ۸۰۰ هزار تومان برای یک هفته قیمت دارد. به این ترتیب که شما سه روز در دهلی، دو روز در آگرا و دو روز در جیپور اقامت دارید.

دهلی هم یکی از شهرهای بزرگ هند است که جاذبه های گردشگری زیادی دارد مانند قلعه سرخ، مسجد جامع، آرامگاه همایون، درگاه حضرت نظام الدین، کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان، دروازه هند که در بمبئی هم نمونه اش وجود دارد و همین طور بنای یادبود ماهاتما گاندی و خیلی چیزهای دیگر.

بنای زیبای تاج محل در آگرا قرار گرفته است. تاج محل آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگرا و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده است. این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی محبوبش ممتاز محل که در سال ۱۶۳۱ (میلادی) به هنگام وضع حمل فوت کرد بنا شده است.

این بنا مهم ترین جاذبه گردشگری آگراست. جیپور یا شهر صورتی در قرن هجدهم ساخته شده و اولین شهر طراحی شده هندوستان محسوب می شود. جیپور به خاطر داشتن ساختمان های رنگارنگ که در اصل به رنگ صورتی هستند تا از معماری های مغولی با سنگ های قرمز پیروی کرده باشند به شهر صورتی معروف شده. جیپور در میان شهرهای هند یکی از پرتوریست ترین شهرهاست و با شهرهای دهلی و آگرا یکی از راس های مثلث طلایی توریست هند را تشکیل می دهد.

● چین

چین کشور جاذبه های کهن است. برای این هفته بسته سفر پکن – شانگهای را به شما پیشنهاد می کنیم که با اقامت در هتل پنج ستاره برای یک هفته اقامت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باید بپردازید. سه گشت شهری با ناهار دارید و هزینه جا به جایی و راهنمای فارسی زبان نیز با تور شما محاسبه می شود.

● گرجستان

تور یک هفته ای گرجستان حدود ۵۵۰ هزار تومان قیمت دارد. اقامت در هتل سه ستاره با صبحانه، حمل و نقل، راهنمای فارسی زبان و همین طور یک گشت شهری از امتیازات این تور است. اگر اهل اسکی باشید بهترین زمان برای سفر به گرجستان الان است. این کشور دارای بهترین پیست های اسکی آسیاست.

● ارمنستان

ارمنستان نزدیک است و هم می توانید زمینی بروید و هم هوایی قیمتش هم برای سه شب و چهار روز زمینی ۳۷۰ هزار تومان و هوایی ۵۷۰ هزار تومان روی هتل سه ستاره است. در ایروان اقامت می کنید. ویزا را به محض ورود به مرز ارمنستان می گیرید که ۱۰ دلار هزینه دارد. یک گشت شهری دارید و راهنمای فارسی زبان.

● استانبول

تورهای استانبول در این فصل سال قیمت مناسبی دارند. سه شب و چهار روز اقامت در هتل سه ستاره استانبول با صبحانه و ناهار در رستوران سلطان احمد فقط ۳۵۰ هزار تومان هزینه دارد. پروازتان یک پرواز ایرانی است و می توانید در مدت اقامت در استانبول راهنمای فارسی زبان داشته باشید.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد