رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

مصرف داروی کاهنده کلسترول با رعایت ۸ قانون

دکتر ارین، متخصص قلب و استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز می گوید «بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که داروی آنها صرفنظر از چیزی که می خورند، هرگونه کلسترول اضافی را خنثی می کند. حتی در زمان مصرف استاتین، تغییرات سبک زندگی به سمت یک رژیم غذایی سالم و افزایش فعالیت بدنی، برای به حداکثر رساندن فایده دارو ضروری هستند.»

۱- مانند یک مدیترانه ای غذا بخورید

اضافه کردن یا کم کردن یک ماده غذایی واحد از رژیم غذایی تان، تاثیر زیادی بر کلسترول شما نمی گذارد اما اتخاذ یک برنامه غذایی بطور کلی سالم، ممکن است این کار را انجام دهد. دکتر ارین معمولا یک رژیم غذایی سبک مدیترانه ای، غنی از میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، روغن زیتون، آجیل، لوبیا و ماهی را توصیه می کند. او می گوید «ثابت شده که این رژیم غذایی، هم چربی خون و هم خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.» با توجه به مطالعه ای در مجله پزشکی نیوانگلند، این رژیم می تواند حتی خطر ابتلا به بیماری قلبی را حدود ۳۰ درصد کاهش دهد.

۲- کم چرب را فراموش کنید، به سراغ کم کربوهیدرات بروید

دکتر ارین می گوید «هنگامیکه افراد، چربی های رژیم غذایی شان را با کربوهیدراتهای تصفیه شده و قندهای اضافی جایگزین می کنند، مشکل بیشتری در مورد افزایش خطر ابتلا به افزایش وزن، چاقی، دیابت و افزایش تری گلیسیرید پیدا خواهند کرد. در واقع تحقیقی که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، دریافت افرادی با رژیم غذایی کم کربوهیدرات که شامل چربی های اشباع بود، نزدیک به دو برابر کسانی که یک رژیم غذایی کم چرب با کالری محدود داشتند، وزن کم کردند و در عین حال اعداد کلسترول خوبشان را حفظ کردند.

۳- از شیرینی و کلوچه (و شاید هم ماست) صرفنظر کنید

شما می دانید که کلوچه ها و شیرینی ها باعث افزایش ناگهانی قند خون می شوند اما از قندهای پنهانی در چیزهایی مانند ماست طعم دار، قره قاط خشک شده، گرانولا و نوشیدنی های شیرین شده نیز بر حذر باشید. محققان دانشگاه ایموری دریافتند که مصرف بیش از حد قند افزوده می تواند ریسک داشتن سطوح پایین کلسترول خوب را در شما سه برابر کند، در حالیکه افرادی که کمترین میزان قند را مصرف کردند، بالاترین HDL (کلسترول خوب) و کمترین تری گلیسیرید (یک نوع چربی در خون که با بیماری قلبی مرتبط است) را داشتند.

۴- از گریپ فروت اجتناب کنید

خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت می تواند آن استاتین هایی که مصرف می کنید را به خطراتی برای سلامتی شما تبدیل کند. مقصر: furanocoumarins، ترکیبات موجود در گریپ فروت که بر چگونگی پردازش استاتین های خاص (نارنگی و پرتقال سویل نیز ممنوع هستند) توسط بدن شما تاثیر می گذارد. ارین هشدار می دهد «آنها می توانند منجر به سطوح بالاتری از داروهای استاتین در جریان خون شده و بطور بالقوه باعث مسمومیت گردند.»

اما اگر از داروهای کاهنده کلسترول استفاده نمی کنید، استفاده از گریپ فروت مجاز می باشد. در مطالعه ای که در مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی منتشر شد، افرادی که بمدت یک ماه، روزی یک عدد گریپ فروت خوردند، مشاهده کردند که کلسترول LDL  شان به اندازه ۱۵٫۵ % کاهش یافت. ضمنا گریپ فروت قرمز در کاهش تری گلیسیرید، بهتر از گریپ فروت سفید عمل می کند.

۵- از شام چرب اجتناب کنید اما صبحانه را فراموش نکنید

صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز برای قلب شماست. صرفنظر کردن از وعده صبحانه می تواند کلسترول را بالا ببرد. در یک مطالعه از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد دریافتند که میزان حمله قلبی یا مرگ ناشی از بیماری قلبی در مردانی که بطور منظم از صبحانه صرفنظر می کردند، ۲۷% بالاتر بود. اما شروع به مصرف زیاد گوشت و سوسیس در صبحانه نکنید. مصرف گوشتهای فراوری شده را در حداقل مقدار نگه دارید اما یک تخم مرغ در روز، ایرادی ندارد. محققان فنلاندی دریافتند که خوردن یک تخم مرغ در روز، با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، ارتباطی ندارد.

۶- چربی های ترانس را کنار بگذارید اما تمام چربی های غذایی را حذف نکنید

چربی، بدنام است اما لازم نیست از تمام چربی ها اجتناب کنید. چربی های ترانس، اکیدا ممنوع هستند(این به معنای صرفنظر کردن از کلوچه های بسته بندی شده، کرم های قهوه،  پیتزاهای منجمد حاوی روغنهای نسبتا هیدروژنه است). چربی های اشباع در حد اعتدال خوب هستند (بله، حتی گوشت گاو بدون چربی) اما بهترین چربی ها به مراتب، آنهایی هستند که در آجیل، روغن زیتون، آووکادو و ماهی یافت می شوند. این چربی ها  در واقع می توانند کلسترول را بهبود بخشیده و سطوح تری گلیسیرید را پایین بیاورند. ارین می افزاید «با اینحال افراد هنوز هم باید مراقب تعداد کل کالری هایشان باشند و آن را تحت کنترل نگه دارند، چون میزان کل کالری می تواند بسرعت افزایش یابد، حتی با چربی های خوب.»

۷- بله، دسر بخورید

دوستداران شکلات خوشحال خواهند شد: شکلات تیره می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. هنگامیکه محققان دانشگاه ایالتی سن دیگو به شرکت کنندگان بطور روزانه، ۲ اونس شکلات تیره(۷۰ درصد کاکائو) یا شکلات سفید(۰ درصد کاکائو) دادند، افرادی که شکلات تیره خورده بودند، کلسترول بدشان را حدود ۲۰% کاهش داده و کلسترول خوبشان را حدود ۲۰% افزایش دادند. این امر می تواند به این دلیل باشد که شکلات تیره، سرشار از فلاونوئیدها (آنتی اکسیدانهایی که با سلامت قلب مرتبط اند) می باشد. فقط از شکلات تیره ۷۰% یا درصد بالاتر استفاده کنید.

۸- اجازه دارید پنیر بخورید

محققان دانمارکی از افراد خواستند که بمدت ۶ هفته، روزانه ۵ اونس پنیر بخورند. با وجود آنکه آنها در نهایت، چربی بیشتری از حد معمول خوردند، سطوح LDL (کلسترول بد) شان تکان نخورد. فقط نوع بدون چربی و مهر و موم شده در خلاء را انتخاب نکنید. از پنیر پر چرب استفاده کنید و برای تحت کنترل نگه داشتن کالری، خودتان را به ۲۸ گرم پنیر، تقریبا به اندازه یک تاس محدود کنید.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد