رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

مصاحبه خواندنی ارغوان رضایی تنیسور ایرانی الاصل فرانسه

ارغوان رضایی تنیسور ۲۲ ساله یکی از معدود ورزشکاران ایرانی‏ الاصل است که ریشه خود را، علی‏رغم آنکه خود متولد شهر سنت اتین فرانسه است، حفظ کرده است. او را که به عنوان ملکه تنیس ایران نیز معرفی می‏کنند، اگرچه بیشتر به عنوان یک تنیس‌باز فرانسوی بازی می‌کند اما دو بار (در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵) به عنوان بازیکن تیم تنیس زنان ایران، در بازیهای اسلامی زنان شرکت کرده و مدال طلای این رقابت‏ها کسب کرده است.


مصاحبه خواندنی ارغوان رضایی تنیسور ایرانی الاصل فرانسه


ادامه مطلب راببینید

ارغوان رضایی تنیسور ۲۲ ساله یکی از معدود ورزشکاران ایرانی‏ الاصل است که ریشه خود را، علی‏رغم آنکه خود متولد شهر سنت اتین فرانسه است، حفظ کرده است. او را که به عنوان ملکه تنیس ایران نیز معرفی می‏کنند، اگرچه بیشتر به عنوان یک تنیس‌باز فرانسوی بازی می‌کند اما دو بار (در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵) به عنوان بازیکن تیم تنیس زنان ایران، در بازیهای اسلامی زنان شرکت کرده و مدال طلای این رقابت‏ها کسب کرده است.




درخشش ویژه رضایی در مسابقات سال ۲۰۰۷ استانبول بود که با غلبه بر بر تنیس‌بازان سرشناسی هچون ماریا شاراپوا و ونوس ویلیامز پدیده این مسابقات لقب گرفت اما در دیدار پایانی این مسابقات به دلیل آسیب دیدگی از ادامه دادن مسابقه خودداری کرد. رضایی در مسابقات رولان گاروس ۲۰۰۹ حضور موفقی داشت و تا مرحله یک هشتم نهایی این گراند اسلم صعود کرد که شاید اگر با بدترین قرعه ممکن روبرو نمی‏شد، جزو فینالیست‏های این رویداد نیز می‏توانست لقب گیرد.


ارغوان که ۱۶۵ سانتی متر قد برخوردار است در دیدار با دینارا سافینا  که ۱۸۵ سانتی متر قد و ۷۰ کیلو وزن دارد، در دو ست (۱-۶ و ۶-۰) نتیجه را واگذار کرد تا همانگونه که بارها عنوان کرده، طعم شکست برابر این حریف را بچشد و دیگر فرصت عرض اندام به این تنیسور بلندقامت و درشت هیکل روس ندهد. با این حال همین میزان درخشش نیز در رسانه‏های ایران به وساطه حس وطن پرستی‏اش به شکلی مثبت مورد توجه قرار گرفت.




ستاره تنیس زنان فرانسه به همان میزان که به زادگاهش عشق می‏ورزد، به ایران نیز دلبستگی دارد و آویز نقشه ایران را به گردن‌بندش می‏اندازد تا همواره یاد ایران را در خاطر داشته باشد. اصلان رضایی پدر ارغوان که خودش مکانیک اتومبیل بود نقش مربی وی از همان ۸ سالگی برعهده داشته تا او که این روزها با برادرش تمرین می‏کند، هیچ گاه زحمات پدر را فراموش نکند. رضایی از عملکردش در دومین گرنداسلم ۲۰۰۹ سخن به میان آورد و همچنین در ارتباط با موضوعی همکلام شد که این روزها او را بیشتر در دایره توجه مردم قرار داده است.





بهره گیری از صحنه اهداء راکت‏های وی در فیلم تبلیغاتی محمود احمدی‏نژاد که درهمایش ایرانیان مقیم خارج از کشور سرمایه‏گذار در بخش ‏خصوصی به وقوع پیوسته بود، شائبه سیاسی بودن چنین اقدامی را تقویت کرد که البته رضایی روایت دیگری از این مسئله می‏نماید. گفته‏های رضایی که به برخی عبارات و اصطلاحات زبان فارسی تسلط ندارد را اصلان رضایی پدرش با طمعنینه و آرامش پس از این گفت و گو تشریح و تکمیل می‏کند.



مصاحبه خواندنی ارغوان رضایی تنیسور ایرانی الاصل فرانسه


 




از عملکردتان در دومین گرانداسلم سال رضایت دارید؟





در رولن گاروس تا یک هشتم خوب پیش آمدم اما برابر سافینا خیلی خسته بودم و به همین خاطر نتواستم نتیجه بهتری بگیرم. من روز قبلش شدیداً با پردم تنیس بازی کردم و این اشتباهی بود که باعث شد، قوای من تحلیل برود و نتوانم بهترین عملکردم را برابر این تنیسور روس به نمایش بگذارم. این تجربه‏ای خوبی برای مسابقات بعدی بود که با چنین استراتژی برابر رقبا ظاهر نشوم.





در مسابقات حرفه‏ای تنیس از جمله گرانداسلم‏های چها‏رگانه، حضور تنیسورهای روس به خصوص در بخش بانوان چشمگیر است و در بسیاری از موارد این روس‏ها هستند که تحت تابعیت و با پرچم سایر کشورها صاحب عناوین قهرمانی می‏شوند. به زعم شما این میزان فراگیری حضور تنیس بازان روس به چه علت است؟





روس‏ها از استعدادهای فوق‏العاده‏ای در تنیس برخوردارند اما ستاره‏های محدودی در خود روسیه شکوفا می‏شوند که این به هوای سرد و نه چندان مساعد برای این ورزش و امکانات نه چندان زیاد از جمله محدودیت مربی تنیس در روسیه مربوط می‏شود و به همین هنگامی که تنیسورها روس به سایر کشورهای اروپایی می‏روند، به دلیل پشتکاری که دارند موفق عمل می‏کنند. من هم البته با چنین پشتکاری تمرین می‏کنم و این امید را دارم که بتوانم جایگاهی بهتری را بدست آورم.



 مصاحبه خواندنی ارغوان رضایی تنیسور ایرانی الاصل فرانسه



 



پس از این مسابقات، چه میزان در رده بندی حرفه ای تنیس بانوان رشد داشته‏اید و در فرانسه نفر چندم هستید؟





من در جایگاه ۱۰۸ جهان بودم که در آخرین رده‏بندی به ۴۵ جهان ارتقاء پیدا کردم و در فرانسه هم نفر چهارم تنیس بانوان هستم.





و در حال حاضر سقفی برای آرزوهایتان در رده‏بندی تنیس جهان، بنا کرده‏اید؟





سقفی خاصی برای آرزوهایم قائل نشده‏ام اما تلاش می‏کنم به این خواسته قلبی‏ام که حضور در جمع۱۰  تنیسور برتر جهان است، دست یابم که رسیدن به این موقعیت در تنیس جهان، نیازمند ان است که مسیر پیشرفتم را بدون وقفه ادامه دهم اما قطعاً کار ساده‏ای نخواهند بود و برای کسب این موقعیت، با توجه به رقبای مطرحی که پیش رو دارم، علی‏الخصوص تنیس بازان روس، دستیابی به این هدف، بسیار دشوار خواهد بود اما برای تحقق آن آماده و مصمم هستم.





بزرگ ترین مسابقاتی که پس از گرانداسلم پاریس پیش رو خواهید داشت، گراند اسلم ویمبلدون است که در انگلیس برگزار خواهد شد؛ تصور می‏کنید، بتوانید در آنجا موفق‏تر ظاهر شوید؟





ببنید من همیشه مسابقه به مسابقه برنامه ریزی می کنیم و مثلاً الان بعد از رولن گاروس، یک تورنمنت در پیش دارم که در بیرمنگام برگزار خواهد شد و در حال حاضر ذهنم را بر روی آن تمرکز کرده‏ام و هیچ گاه برای چندین مسابقه بعد، تمرکز نمی‏کنم، چرا که این روش به عملکردم لطمه وارد می‏سازد. باید در بیرمنگام بهتر از هر مسابقه‏ای بجنگم و با این طرز فکر که می بایست بهترین نتیجه را در این تورنمنت به دست بیاورم به میدان می‏روم. پس باید تا زمان تمریناتم برای ویمبلدون که بر روی این مسابقات متمرکز می‏شوم، صبر کنید.





علی‏رغم اینکه دارای ملیت فرانسوی هستید اما چندین بار برای ایران در بازیهای ورزشی زنان مسلمان دست به راکت شده‏اید و با توجه به آنکه در سطح بالایی بازی می‏کنید، همواره در این رویدادها قهرمان بوده‏اید. با توجه به آنکه زمانی بحث حضورتان در تیم ملی تنیس ایران در رسانه‏های داخلی ایران جدی شده بود، آیا زمانی فراخواهد رسید که به عنوان عضو ثابت تیم ملی تنیس بانوان ایران، شاهد درخشش‏تان خواهیم بود؟





هرگاه برای ایران راکت به دست گرفتم، خیلی خوشحال شدم و فکر می‏کنم این یک افتخار برایم محسوب می‏شود که برای مملکت ایران بازی کنم و پیروز شوم و مطمئن باشید اگر زمینه آن فراهم باشد، به نام ایران بازی خواهم کرد. با این وجود حتی هنگامی که اینجا بازی می‏کنم هم تبار ایرانی‏ام را فراموش نکرده‏ام و در همین مسابقات هرگاه پیروز می‏شدم، من را در اخبار و برنامه‏ها به عنوان یک تنیسور ایرانی- فرانسوی معرفی می کردند و قطعاً هیچ گاه خاکی که در آن ریشه دارم، از خاطر نخواهم برد.




 مصاحبه خواندنی ارغوان رضایی تنیسور ایرانی الاصل فرانسه 




شما تنها ورزشکار ایرانی‏تباری هستید که نسبت به مسائل داخلی و علاوه بر ورزش، حتی در مسائل اجتماعی ایران نیز فعالیت‏هایی داشته‏اید که اهمیت ایران را نیز شما نشان می‏دهد. آخرین اقدام شما در همین رابطه دیدارتان با رئیس جمهور بود که طی آن راکت‏هایتان را به آقای احمدی‏نژاد هدیه دادید. با چه انگیزه‏ای این عمل را انجام دادید و هنگام اهداء این راکت‏ها چه احساسی داشتید؟





من آخرین مرتبه که ایران بودم با رئیس جمهور دیدار داشتم که دو عدد راکتم را در این ملاقات به ایشان هدیه دادم. آقای احمدی‏نژاد در کشورهای مختلف علی‏الخصوص میان مسلمانان از احترام خاصی برخوردار است و ما هنگامی که به برخی کشورهایی همچون مراکش، مصر، کویت و ترکیه رفته ایم، مشاهده کرده‏ایم که مردم آن کشورها او را دوست دارند و نگاهشان نسبت به ما تغییر کرده و استقبال بهتری از ما صورت می‏پذیرد که این یک اتفاق خوب است. شخصاً از اینکه توانستم با ایشان ملاقات داشته باشم و راکت‏هایم را هدیه کنم، خوشحالم.





با توجه به آنکه، صحنه اهداء راکت توسط شما به رئیس جمهور در فیلم تبلیغاتی انتخاباتی آقای احمدی‏نژاد وجود داشت، عده‏ای این مسئله را حرکتی سیاسی برای تبلیغ وی تلقی کرده‏اند. آیا واقعاً چنین ذهنیت وجود داشته است؟!





به هیچ عنوان اهداء راکت‏هایم به آقای احمدی‏نژاد، اقدامی سیاسی نبود. من یک قهرمان تنیس هستم که خیلی از مردم دوست دارند یک توپ با امضایم داشته باشند ولی وقتی از من دعوت کردند، مثل هر شخصی که وقتی جایی می رود سوغات و هدیه‏ای برای دوستانش می برد، دو راکت تنیسم را به رئیس جمهور ایران هدیه دادم تا همیشه به یاد تنیس و قهرمانان این رشته ورزشی باشد.


برای مشاهده آخرین نتایج مسابقات خانم ارغوان رضایی از طریق وب سایت رسمی تنیس جهان بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


www.itftennis.com/womens/players/activity.asp

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد