رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

قبل از خواب نگرانی ها و دلواپسی هایتان را به دست فراموشی بسپارید

بشر در زندگی به سبک مدرن با استرس فزاینده ای مواجه است و تنش بالایی به او تحمیل می شود. اغلب افراد با اضطراب، ترس، تشویش، و نگرانی هایی متعددی روبرو هستند و این افکار زمان خواب هم آنها را رها نمی کنند. سالانه میلیون ها قرص خواب تجویز می شود و هر روز هم بر تعداد آنها افزوده می شود. کاملاً طبیعی است که در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی شیوه زندگی به گونه ای است که خواه ناخواه همه اقشار جامعه متحمل فشار روحی و عصبی زیادی هستند.

بشر در زندگی به سبک مدرن با استرس فزاینده ای مواجه است و تنش بالایی به او تحمیل می شود. اغلب افراد با اضطراب، ترس، تشویش، و نگرانی هایی متعددی روبرو هستند و این افکار زمان خواب هم آنها را رها نمی کنند. سالانه میلیون ها قرص خواب تجویز می شود و هر روز هم بر تعداد آنها افزوده می شود. کاملاً طبیعی است که در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی شیوه زندگی به گونه ای است که خواه ناخواه همه اقشار جامعه متحمل فشار روحی و عصبی زیادی هستند.


قبل از خواب نگرانی ها و دلواپسی هایتان را به دست فراموشی بسپارید


صورت حساب ها و قبض های متعدد برای پرداخت کردن وجود دارد، مهلت نهایی تحویل پروژه در یک چشم بهم زدن نزدیک می شود، روابط عاطفی و عاشقانه به پایان می رسد، نا امنی، قرض و بدهکاری همه جا را احاطه می کند و این ها تنها گوشه کوچکی از عواملی هستند که که آرامش ذهنی و روحی افراد را دستخوش تلاطم های افسار گسیخته می کنند.


با این وضع بیراه نیست که استرس جسمانی را نیز به مشکلات روزمره افراد اضافه کنیم. آلودگی هوا، آداب غذایی نادرست، و فعالیت زیاد می تواند منشا ایجاد استرس شدید در بدن باشد. استرس جسمانی زمانیکه به استرس روانی اضافه شود ما را ناتوان ساخته، خلع سلاحمان می کند، و سیستم ایمنی بدن را نیز تضعیف می نماید. 


خواب مناسب برای بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و نه تنها برای حفظ سلامت جسمانی بلکه برای سلامت روحی و احساسی نیز مفید می باشد. زمانیکه ما خواب هستیم اتفاقات زیادی درون بدنمان روی می دهد. در این زمان بدن ما نقص هایش را اصلاح می کند، کاستی هایش را جبران نموده، و در حقیقت خود را شفا می بخشد. در اصل اگر استراحت کافی نداشته باشیم، مانع آن شده ایم که بدنمان پروسه فوق را با موفقیت انجام دهد. هنگامیکه افکار منفی را دائماً در ذهن خود یدک می کشیم، و اندیشه های دلهره آمیز حتی زمان خواب هم ما را رها نمی کنند، خود را دچار وضعیت وخیمی کرده ایم.


وقت خواب اگر افکار خوب و مثبتی را در ذهن خود بپرورانیم روز بعد اتفاقات خوبی برایمان می افتد. از سوی دیگر اگر ترس، استرس، اضطراب، نگرانی، دلواپسی و افکار منفی بخش عمده تفکرات ذهنی مان را تشکیل دهند، روز بعد همان وقایع را با همان ماهیت تجربه خواهید کرد.


اگر مسئله ای هست که باعث ایجاد نگرانی و دلواپسی در شما می شود، پیش از اینکه به رختخواب بروید مدتی را به فکر کردن به آن و پیدا کردن راه حل هایی برای آن اختصاص دهید. ۱ ساعت قبل از خوابیدن خودتان را تا حد ممکن ریلکس کرده و به لحظات خوشایند و شاد زندگیتان فکر کنید. به تصویر کشیدن موفقیت ها و کامروایی های که در طول روز عایدتان شده یکی دیگر از تکنیک های کارآمد برای آماده سازی خود به منظور خوابیدن است.


در این قسمت چند نکته وجود دارد که با کمک گرفتن از آنها می توانید الگوی فکری خود را تغییر داده و افکار مثبت پیش از خوابیدن را به سوی خود روانه سازید. برای بهرمندی از خوابی آرام و راحت بدن خود را در وضعیت مناسبی قرار دهید، هوای اتاق خواب را به نحو مطلوب تهویه کنید، و از تشک مناسب استفاده کنید (تشک بادی گزینه مناسبی به شمار می رود).


۱- ما روزانه موفقیت های زیادی کسب می کنیم. مهم نیست که این موفقیت ها کوچک هستند یا بزرگ، به هر حال لازم است که آنها را تشخیص داده و به خاطر بسپارید. پیش از خواب یکبار آنها را در ذهن مرور کنید. اجازه دهید لالایی شما در حین خوابیدن همین افکار باشند.


۲- به جای اینکه قبل از خواب اخبار نگاه کنید، برنامه های مفرح تلویزیونی را تماشا کنید. ماهیت خبر خشک و دلسرد کننده است، به ویژه قبل از خوابیدن؛ اما برنامه های مفرح و مضحک تلویزیونی ما را به خنده وا می دارد که حس بسیار خوبی است.


۳- به برنامه های مدیتیشن طراحی شده به این منظور گوش دهید. برای انجام این کار می توانید برای خود یک mp3 player تهیه کنید.


۴- به کتاب های صوتی گوش دهید، حتی اگر پیش از اتمام کتاب به خواب می روید. پیغامی که می گیرد توسط ذهن ناخودآگاه در مغر استقرار می یابد و این امر خود به عنوان یکی از شگردهای بی نظیر برای جا دادن افکار مثبت در ذهن قلمداد می شود.


همه ما ترس ها، نگرانی ها، و اضطراب های خاص خودمان را داریم، اما باید این توانایی را داشته باشیم که به صورت موقتی آنها را فراموش کنیم و این مسئله به ویژه در زمان خواب از اهمیت بیشتری پیدا می کند. افکار مثبت برابر است با خوابی آرام و دلچسب و در نتیجه زندگی سالمتر و پربارتر.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد