رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

فیلم‌هایی که چوب دو سر سوخته شدند

قوانین و مقررات نخستین جشنواره فیلم‌های ویدیویی تهران عملا امکان نمایش و حضور تعدادی از آثار قابل توجه را در این جشنواره سلب کرده است.

پس از حذف بخش مسابقه فیلم‌های ویدیویی از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، قرار شد تا این تولیدات در جشنواره‌ای مستقل به رقابت بپردازند. بر همین اساس محمدرضا عباسیان مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری به عنوان دبیر این جشنواره در نشستی که اواخر اسفند ماه برگزار شد به تشریح سیاست‌ها و مقرارات این جشنواره پرداخت. مقرراتی که برخی از آن‌ها با اما و اگرهایی روبروست.

در بخش اصلی این جشنواره که با عنوان «رویش یاس‌ها» نام‌گذاری شده، فیلم‌هایی حق شرکت دارند که هم تولید سال ۹۰ و ۹۱ باشند و هم اینکه پخش عمومی نشده باشند به این معنا که نخستین نمایش آن‌ها باید در این جشنواره باشد. همین بند دوم قانون مذکور با اشکالاتی روبروست.

دبیر محترم جشنواره بیش از هر فرد دیگری بر این نکته واقف است که بخش عمده‌ای از تولیدات فیلم‌های ویدیویی متعلق به سازمان صدا‌و‌سیماست و این سازمان به عنوان مالک اصلی آثار در خصوص نحوه و زمان پخش آثار تصمیم آخر را می‌گیرد.

بر همین اساس تعداد زیادی از فیلم‌های که در سال ۹۰ تولید شده‌اند بنا بر نظر شبکه‌های صدا‌و‌سیما در کنداکتور پخش قرار گرفته و به ترتیب شانس شرکت در این جشنواره را را از دست داده‌اند. تولیداتی که اتفاقا جز آثار خوب این عرصه بوده‌اند و با واکنش‌های خوبی هم در زمان پخش روبه رو بوده‌اند آثاری چون «سپیده» روح‌اله حجازی، «نخل گریان» پناه برخدا رضایی، «لب دریا» حمید نعمت‌اله، «خراش» محمد حمزه‌ای، «آواز مردمان خوب» صادق پروین آشتیانی، «پیدا و پنهان» حجت قاسم‌زاده اصل، «ساعت به وقت صفر» احمد معظمی، «انتهای کوچه عاشقی» فرزاد موتمن، «بال‌های خوشبختی» بهروز شعیبی و… بخشی از این فیلم‌ها هستند که عملا شانس شرکت در بخش اصلی جشنواره را از دست داده‌اند.

نکته قابل توجه اینجاست که همگی این آثار به دلیل کیفیت خوبی که به لحاظ ساختار و محتوا داشتند خیلی زود از طرف شبکه‌ها پس از طی کردن مراحل فنی به پخش رسیده‌اند و اتفاقا همین کیفیت خوب در اینجا به ضررشان تمام شده و به همین راحتی شانس شرکت در جشنواره را از دست داده‌اند.

این در حالی است که این آثار حتی اجازه شرکت در جشنواره فیلم‌های جام جمرا هم نداشتند چون شرط شرکت در این جشنواره بر خلاف جشنواره فیلم‌های ویدیویی تهران پخش از شبکه‌های تلویزیونی بوده، که غالب آثار نام برده چون در آن زمان به پخش نرسیده بودند، فرصت حضور در آن جشنواره را هم از دست دادند و به این ترتیب تبدیل به چوب دو سر سوخته شدند که عملا شانس رقابت و حتی موفقیت جشنواره‌ای را از دست دادند. فیلم‌های که به دلیل خوب بودن محکوم به دیده نشدن هستند.

البته این آثار در یکی از بخش‌های فرعی جشنواره تهران که اختصاص به فیلم‌های منتخب دهه ۸۰ دارد شانس حضور دارند، اما در این بخش رشته‌های مختلف این آثار از جمله کارگردانی، بازیگری و… قضاوت نمی‌شوند، رشته‌هایی که اتفاقا جز نقاط قوت این آثار هستند. نکته قابل توجه در این زمینه این است که حسن اسلامی مهر رئیس مرکز سیما فیلم یکی از اعضای اصلی شورای سیاستگذاری این جشنواره است که تعدادی از فیلم‌های نامبرده متعلق به همین مرکز است و ایشان بدون توجه به نکات اشاره شده در تدوین و تبین سیاست‌های جشنواره فیلم تهران با دیگر اعضای شورا همفکری داشته تا به این شکل تعدادی از آثار خوب و قابل توجه مرکز تحت نظارت خود را از دیده شدن در یک جشنواره تخصصی محروم کند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد