رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

غیبت سه فیلم اول مردمی جشنواره در اکران نوروز

سه فیلم سینمایی «برف روی کاج‌ها» به کارگردانی پیمان معادی، «بوسیدن روی ماه» ساخته همایون اسعدیان و «نارنجی پوش» به کارگردانی داریوش مهرجویی که در نظرسنجی جشنواره سی ام در صدر آرای مردمی بودند سهمی در اکران نوروزی ندارند.

اگرچه ساز و کار جشنواره فیلم فجر و معادلات اکران به یکدیگر شبیه نیست و این دو حوزه در عین وابستگی به یکدیگر چندان همسو حرکت نمی‌کنند، اما اگر قرار است برای آرای مردم که همان مخاطبان سینمای ایران در طول سال هستند، اهمیت قائل شد، تنها اهدای یک سیمرغ بلورین در اختتامیه جشنواره نمی تواند نشان دهنده احترامی باشد که مدیران سینمایی و سینماگران می بایست برای نظر و رای تماشاگران این سینما قائل باشند.

سرنوشت سه فیلمی که بیشترین استقبال مردمی را در جشنواره فیلم فجر داشته اند این روزها مبهم و کمی غریب است، پخش‌کننده و تهیه‌کننده «برف روی کاج‌ها» هنوز برنامه شان را برای نمایش عمومی این فیلم اعلام نکرده اند، داریوش مهرجویی اگرچه تمایلش را برای اکران نوروزی فیلم تازه اش اعلام کرده بود اما در نهایت به نظر نمی رسد «نارنجی پوش» راهی به اکران نوروزی داشته باشد.
با وجودی که فیلم هم فضایی مفرح و خانوادگی دارد، هم نام کارگردانی معتبر بر پیشانی آن ثبت شده و هم ترکیب بازیگرانش می تواند برای مخاطب جذاب باشد، در فهرست نهایی نوروز سالی که به زودی فرا می رسد قرار نگرفته است. سرنوشت فیلم «بوسیدن روی ماه» هم پیچیده تر از دیگر فیلم‌هایی است که آرای مردمی را دارند، «بوسیدن روی ماه» که رقابتی تنگانگ با «برف روی کاج‌ها» برای تصاحب صدر جدول داشت، فیلمی دینی است، فضایی خانوادگی دارد و در کنار جلب آرای مردمی، نظر مثبت منتقدان را هم به دست آورده است.
حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش با تأکید بر اهمیت مناسبت زمانی فیلم ها برای اکران نوروز ۹۱ درباره ملاک انتخاب فیلم ها به سایت سوریه سینما گفت: درباره نبود برخی فیلم ها که در جشنواره سی ام فجر نیز مود استقبال قرار گرفتند، در برنامه اکران نوروز۹۱ باید بگویم برخی از این فیلم ها پروانه نمایش نداشته اند و برخی دیگر آمادگی حضور در اکران نوروزی را دارا نبوده اند. اصولا جشنواره چه در ایران چه در کل دنیا تعیین کننده وضعیت بالا یا پایین اکران نیست. برخی از فیلم های جشنواره سی ام فجر حتی اگر مورد استقبال مردم و داوران قرار گرفته باشند لزوما در اکران نوروز موفق نخواهند بود.
کاوش در ادامه گفت: ایام عید با دیگر ایام سال متفاوت است. ما نمی توانیم بهترین فیلم های جشنواره را فقط به خاطر اینکه در آرای مردمی و رأی داوران بیشترین امتیاز را کسب کرده اند بدون در نظر گرفتن مناسبت زمانی در نوروز اکران کنیم. نوروز شرایط حال و هوایی خاصی دارد طبیعتا فیلم های انتخاب شونده برای اکران نوروزی بر این اساس انتخاب شده اند.
کاوش در پایان متذکر شد: ممکن است در هر زمینه‌ای به بخشی از رویاهایمان دست پیدا نکنیم. مسلما همه ما شاید دوست داشته باشیم فلان فیلم ها را در اکران نوروزی روی پرده ببینیم اما باید در نظر داشته باشیم که این انتخاب بر اساس مناسبت زمانی صورت می گیرد و رویای آدمی همیشه به طور کامل تحقق پیدا نخواهد کرد.
سجادپور: نمی‌شود همه فیلم‌های مورد علاقه مردم را
به یکجا اکران کرد
از سویی دیگر علیرضا سجادپور مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی گفته‌های کاوش را تائید می‌کند، وی درباره نبود فیلم‌های برگزیده مردمی جشنواره سی ام در برنامه اکران نوروز۹۱ گفت: در کدامیک از جشنواره‌های دنیا دستور آمده است که فیلمی که در جشنواره مورد توجه مردم قرار گرفته است در اولین فصل اکران فیلم ها حتما روی پرده برود و اگر نرود نشانه بی اهمیت بودن نظر مردم است؟ شاید این فیلم ها به لحاظ زمانی برای اکران نوروز مناسب نباشند. مثلا اگر فیلمی با موضوعی شاد و کمدی در جشنواره ای مورد استقبال مردم قرار بگیرد و اولین فصل اکران مصادف با ایام سوگ و عزاداری باشد و این فیلم به همین دلیل در آن فصل اکران نشود باید بگوییم رأی و آرای مردم با این کار زیر سؤال رفته و مورد توجه قرار نگرفته است؟
سجادپور اضافه کرد: من تأکید می کنم تمام اکران ها متعلق به مردم است. تنها اکران نوروز نیست که متعلق به مردم است در همه فصول اکران مردم در درجه اول اهمیت قرار دارند. به نظر من این منطق و استدلال بسیار ضعیف و بی پایه و اساس است که بگوییم چرا فلان فیلم که در جشنواره فیلم فجر سیمرغ مردمی را گرفت در اکران نوروزی که متعلق به مردم است روی پرده سینما نیست.
وی در پایان گفت: تنها یک یا دو فیلم نبود که در جشنواره سی ام مورد توجه مردم قرار گرفت، حدود ۱۰ فیلم با آرای نزدیک به هم مورد اسقبال مردم قرار گرفتند .آیا باید هر ۱۰ فیلم در اکران نوروزی روی پرده سینماها باشند؟ هر فیلم باید در بهترین زمان ممکن اکران شود.
اگرچه مسئولانی که انتخاب فیلم‌ها برای اکران عمومی را برعهده دارند، متفق القولند در سال ۹۱ تلاش می کنند مشکلات اکران عمومی را حل کرده و برای گره کور بحران مخاطب راهی پیدا کنند، اما چینش فیلم‌های اکران نوروز و تاخیری که برای اعلام فهرست نهایی وجود دارد، نشان دهنده مشکلاتی است که سال ۹۱ سینمای ایران در حوزه اکران با آن روبرو می‌شود.

بانی فیلم

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد