رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

عکس چرا رهبر این ارکستر غیبش زد؟

در دومین شب جشنواره موسیقی فجر، یک اتفاق ساده، بسیاری از تماشاگران کنسرت ارکستر سمفونیک را در تالار وحدت متعجب کرد.
در حالی که شامگاه سه شنبه، ارکستر سمفونیک تهران با رهبری نادر مرتضی‌پور در حال اجرای یکی از قطعات برنامه بود، به ناگاه رهبر ارکستر صحنه را ترک کرد و نوازندگان را تنها گذاشت.

ارکستر سمفونیک تهران در حالی که به انتهای کنسرت خود نزدیک می‌شد، وقتی نواختن قطعه «لزگین کا» از «سوئیت گایانه» را آغاز کرد، خود را بی‌رهبر دید.

با وجود خروج مرتضی‌پور از صحنه، نوازندگان به کار خود ادامه دادند و قطعه را با قدرت و زیبابی به پایان رساندند. تازه آن وقت بود که رهبر ارکستر به صحنه بازگشت و در تشویق نوازندگان با تماشاگران همراه شد. این اتفاق در واقع رخدادی خود خواسته بود تا مرتضی‌پور به واسطه آن، توانایی‌های نوازندگان گروهش را به اثبات برساند.

رهبر چه گفت؟
در پایان برنامه ارکستر سمفونیک، فرصت کوتاهی پیش آمد تا پشت صحنه رفته و در باره این اتفاق از مرتضی‌پور توضیح بخواهیم.

وی در این باره گفت: «بسیاری از مخاطبان عادی موسیقی فکر می‌کنند که کار رهبر ارکستر با آن چوب کوتاهی که به دست می‌گیرد، بیشتر تزیینی است تا جدی. عده‌ای هم تصور دارند که یک رهبر تنها در هنگام اجرا نقش ایفا می‌کند که باید بگویم هر دوی این نگاه‌ها اشتباه است.»
این موسیقی‌دان ادامه داد: «رهبر ارکستر، مدیر و کارگردانی هنری است که اجرای قطعات را در طول ماه‌ها با نوازندگان تمرین می‌کند و بر اساس دانش و برداشت خود از اثر، روح تازه‌ای به کار می‌دهد.»

مرتضی‌پور تاکید کرد: «در اجرای سه شنبه شب با ترک صحنه خواستم نشان دهم که گروه نوازندگان چقدر با هم هماهنگ هستند و بر نواختن قطعات تسلط دارند. این نتیجه زحمت چند ماهه آن هاست که برای من نیز افتخار آمیز است.»

مختاباد به جای بنان
ارکستر سمفونیک تهران در کنسرت خود که با نیم ساعت تاخیر آغاز شد، مجموعه‌ای متنوع از قطعات را نواخت. بخش نخست این برنامه به اجرای قطعات مناسبتی و خاطره انگیز اختصاص داشت و بعد از استراحت گروه نوازندگان، کنسرت با آثار کلاسیک غربی دنبال شد.

اولین قطعه، «معمار طرح حرم» از ساخته‌های محمدعلی ابرآویز بود که از سرودهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌آید. این اثر که از سوی ارکستر سمفونیک بدون کلام اجرا شد، لحنی حماسی و کوبنده داشت.

ترانه خاطره انگیز «خوشه چین» از ساخته‌های روح الله خالقی که سال‌ها پیش با صدای بنان اجرا شده بود، دیگر قطعه این کنسرت بود که برای اجرای آن عبدالحسین مختاباد روی صحنه آمد. با توجه این که جنس صدای مختاباد با مرحوم بنان بسیار متفاوت است، این اجرا هم حال و هوایی متفاوت داشت که بدون مقایسه کردن می‌توان آن را بی‌عیب و نقص ارزیابی کرد.

در ادامه برنامه هم امیر تاجیک روی صحنه آمد و قطعه «فجر بیداری» از ساخته‌های سهیل دهبستی را با همراهی گروه کر اجرا کرد.

پایان بخش قسمت اول کنسرت ارکستر سمفونیک تهران، اجرای «سوئیت سمفونی ایران» از ساخته‌های حسن ریاحی بود که امسال دبیری جشنواره فجر را بر عهده دارد.

ارکستر سمفونیک تهران پس از استراحتی کوتاه، تعدادی از آثار مشهور موسیقی کلاسیک را اجرا کرد. «اورتور» ادوارد لالو، «سوئیت گایانه» از ساخته‌های آرام خاچاطوریان و «رقص دایره» از زنده یاد حشمت سنجری از جمله این قطعات بود که نوازندگان در نواختن آن‌ها چیره دستی خود را نشان دادند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد