رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

عکس جایزه نخل طلای جشنواره کن به «عشق» رسید

فیلم «عشق» به کارگردانی میشائل هانکه برنده جایزه نخل طلای بهترین فیلم شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن شد.
مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۲ یکشنبه شب در فرنچ ریوی‌‌یرا برگزار شد و داوران بخش مسابقه اصلی به ریاست نانی مورتی فیلمساز ایتالیایی جایزه اصلی این دوره جشنواره را به تازه‌ترین ساخته میشائل هانکه فیلمساز اتریشی اعطاء کردند که داستانی درباره از خود گذشتگی در آخرین روزهای زندگی زناشویی است.

ژان-لویی ترنتینیان بازیگر ۸۱ ساله فرانسوی در «عشق» تولید مشترک فرانسه، آلمان و اتریش نقش مردی را به عهده دارد که وقتی همسرش سکته می‌کند مراقبت از او را به عهده می‌گیرد.

هانکه سال ۲۰۰۹ نیز با «روبان سفید» جایزه نخل طلای کن را برد. اکنون او به فهرست کوتاه فیلمسازان برنده دو جایزه نخل طلا اضافه شده که شامل آلف سیوبرگ، فرانسیس فورد کوپولا، بیله اوگوست، امیر کوستوریتسا، شوهی ایمامورا و لوک و ژان-پی‌یر داردن هستند.

میشائل هانکه اتریشی با فیلم «عشق» برای دومین بار برنده جایزه نخل طلا شد

هانکه در عین حال اولین فیلمسازی است که تنها در فاصله سه سال دو جایزه نخل طلا گرفته است. رکورد قبلی در اختیار اوگوست بود که در ۱۹۸۸ برای «پله فاتح» و در ۱۹۹۲ برای «نیات خوب» پیروز شد.

ماتئو گارونه فیلمساز ایتالیایی برای «واقعیت» تولید مشترک ایتالیا و فرانسه جایزه بزرگ این دوره جشنواره کن را به خانه برد. جایزه گارونه را لیلا حاتمی بازیگر ایرانی به او اعطاء کرد.

«واقعیت» درباره یک ماهی‌فروش ناپلی است که می‌کوشد ستاره یک برنامه تلویزیونی واقع‌نما شود. گارونه سال ۲۰۰۸ نیز برای فیلم «گومورا» درباره نفوذ گسترده مافیا در جنوب ایتالیا برنده جایزه بزرگ جشنواره کن شد.

لیلا حاتمی جایزه بزرگ جشنواره را به ماتئو گارونه فیلمساز ایتالیایی اعطاء کرد

کارلوس ریگاداس فیلمساز مکزیکی برای فیلم «پس از تاریکی، نور» جایزه بهترین کارگردان را از آن خود کرد. این فیلم تولید مشترک مکزیک، فرانسه، آلمان و هلند و داستان مردی جوان به نام خوان و خانواده‌اش است که در نواحی روستایی مکزیک زندگی می‌کنند. ریگاداس سال ۲۰۰۷ برای فیلم «نور خاموش» جایزه هیئت داوران کن را گرفت.
کریستیان مونگیو فیلمساز رومانیایی برای فیلم «آن طرف تپه‌ها» تولید مشترک رومانی، فرانسه، بلژیک جایزه بهترین فیلمنامه را برد. مونگیو سال ۲۰۰۷ با فیلم «چهار ماه، سه هفته و دو روز» برنده جایزه نخل طلا شد.

همچنین کریستینا فلوتور و کاسمینا استراتان دو بازیگر اصلی «آن طرف تپه‌ها» به طور مشترک جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کردند. این فیلم بر مبنای یک اتفاق واقعی در سال ۲۰۰۵ ساخته شده که در آن زنی جوان در صومعه دورافتاده تاناکیو در شرق رومانی در مراسمی که برای رهایی او از شیطان برپا شده بود، درگذشت.

کریستیان مونگیو برای «آن طرف تپه‌ها» جایزه بهترین فیلمنامه را گرفت

مادس میکلسن برای بازی در تریلر روان‌شناختی «شکار» به کارگردانی توماس وینتربرگ از دانمارک جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت. او در این فیلم نقش یک معلم کودکستان را بازی می‌کند که به اشتباه به آزار و اذیت یک کودک متهم می‌شود.
جایزه هیئت داوران به «سهم فرشتگان» ساخته کن لوچ تولید مشترک بریتانیا، فرانسه، بلژیک و ایتالیا اعطاء شد. لوچ ۷۵ ساله در ۲۰۰۶ برای «باد بر مرغزار می‌وزد» جایزه نخل طلا را دریافت کرد.

فیلم آمریکایی «جانوران محیط وحش جنوب» ساخته بن زیتلین جایزه دوربین طلایی (بهترین فیلم اول) را دریافت کرد. این فیلم روز شنبه نیز برنده جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه به انتخاب فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) شد و از سوی داوران کلیسای جهانی هم مورد تقدیر قرار گرفت.

«جانوران محیط وحش جنوب» درباره دختری شش ساله به نام هاشپاپی است که همراه پدر فقیر خود در نزدیکی میسی‌سیپی زندگی می‌کند. این فیلم پارسال در جشنواره ساندنس در بخش داستانی فیلم‌های آمریکایی جایزه بزرگ هیئت داوران همین طور جایزه فیلمبرداری را دریافت کرد.

مادس میکلسن برای فیلم «شکار» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد

جایزه نخل طلای بهترین فیلم کوتاه این دوره جشنواره کن نیز به «سکوت» ساخته رزان یسیلباس از ترکیه اعطاء شد.
یوان مگرگور بازیگر بریتانیایی، دایان کروگر بازیگر آلمانی، الکساندر پین کارگردان آمریکایی، هیام عباس بازیگر و کارگردان فلسطینی، آندرا آرنولد فیلمنامه‌نویس و کارگردان بریتانیایی، امانوئل دوو بازیگر فرانسوی، ژان-پل گوتیه طراح مد فرانسوی و رائول پک کارگردان اهل هائیتی دیگر داوران بخش مسابقه اصلی بودند.

عباس کیارستمی فیلمساز ایرانی با «مثل یک عاشق» تولید مشترک فرانسه و ژاپن در این بخش حضور داشت و «یک خانواده محترم» اولین فیلم بلند داستانی مسعود بخشی به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره کن ۲۰۱۲ در بخش جنبی دو هفته کارگردانان به نمایش درآمد.
بره‌نیس بژو بازیگر فیلم برنده اسکار «هنرمند» مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این دوره جشنواره کن بود که ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) با فیلم «قلمرو طلوع ماه» به کارگردانی وس اندرسن آغاز شد و ۲۷ مه (۷ خرداد) با «ترز د» به کارگردانی کلود میلر به پایان رسید.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد