رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

عکس : آنچه از زندگی کارلوس کی روش نمی دانیم

مشرق: انتشار گزارشی در مجله فوکوس در دو سال گذشته درباره کارلوس کی روش، آنقدر پر جنجال شد که خیلی ها بر این باور شدند که این مربی بزرگ اروپایی را باید بین تاجران بزرگ قرار داد. البته نکته قابل توجه درباره مرد پرتغالی این است که علاقه وافری به موزامبیک، محل تولد خود دارد و تمام تلاشش بر این است که سرمایه گذاری را در زادگاهش انجام دهد.
Vamizi جزیره یست که به بهشت تعطیلات معروف شده است. از لحاظ تاریخی مردم بومی این منطقه کسانی هستند که در زمان جنگ مدنی موزامبیک به وامیزی کوچ کردند. امروز هزاران نفری که در انتهای شرقی این جزیره ساکن هستند، به طور سنتی از طریق ماهیگیری امرار معاش می کنند. وامیزی یکی از ۵۰ جزیره مرجانی مجمع الجزایر Quirimbas در استان Cabo Delgado است.

گزارش مجله فوکوس درباره جزیره وامیزی و هتلی است که کی روش در این جزیره تاسیس کرده است. این جزیره با طول حدود ۱۲ کیلومتر و عرض یک کیلومتر، برای توریست ها یک جزیره رویایی است.
از مشخصه های این جزیره می توان به ساحلی با شن های سفید و دریایی با آب کم عمق و شفاف اشاره کرد. طبیعت دست نخورده این جزیره نیز بسیار قابل توجه است. این جزیره زیستگاه بیش از ۱۲۰ نوع پرنده است که لانه های لاک پشت آنها یکی ازدیدنی های آن هستند.
مجله فوکوس در سپتامبر سال ۲۰۰۹ زمانی که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی پرتغال بود، گزارشی از جزیره اختصاصی او منتشر کرده بود که در زیر می خوانید. بعد از آن می توان اظهار نظر کرد این مربی در فوتبال موفق بوده یا تجارت!

* راه رسیدن به جزیره آقای سرمربی
این جزیره در سال ۲۰۰۶ و در پی سرمایه گذاری کارلوس کی روش در بخش گردشگری، توریستی، شکار و ماهیگیری در زادگاهش، از سوی او خریداری شد. سواحل زیبا، جنگل های متراکم، دریاچه ها و تالاب ها، رودخانه آب شور، گونه های جانوری منحصر به فرد و البته وجود نهنگ در سواحل این جزیره، باعث شده به مکانی ویژه برای گردشگران تبدیل شود.
در این جزیره با سرمایه گذاری این مربی، هتل های مجهزی احداث شده است. هر سال گردشگران زیادی به آنجا می روند و از آن به عنوان بهشت گردشگران یاد می کنند. البته، در این گزارش به اینکه کی روش، صاحب کامل این جزیره است یا شرکایی هم دارد، اشاره نشده است.
جزیره کارلوس در مجموع، دو هزار و ۴۰ کیلومتر مساحت دارد که به دلیل چشم اندازهای زیبای طبیعتش، اکنون در راه جذب گردشگر می کوشد. علاوه بر سواحل بسیار زیبا، رودخانه ها، مرداب، کوه، جنگل های زیبا، گونه های جانوری و گیاهی فراوان، دهانه های آتشفشانی، آبشار و آثار تاریخی را نیز می توان در این جزیره رویایی دید و لذت برد.
این جزیره ابتدا به وسیله دریانوردان مالایی در قرن دهم میلادی کشف شد و پس از آن، در قرن شانزدهم میلادی ابتدا مستعمره پرتغال و سپس هلند (قرن ۱۷) شد. در سال ۱۷۱۵ جزیره به کنترل فرانسوی ها درآمد و در جنگ های ناپلئونی در سال ۱۸۱۰ جزیره توسط نیروهای انگلیس اشغال شد. این کشور سال ۱۹۶۸ استقلال خود را از انگلستان به دست آورد. جزیره آقای مربی دارای آب و هوای بالای استوایی و مرطوب است و یکی از مجموع جزایری است که بین موزامبیک و ماداگاسکار واقع شده است.

* هتل، الماس کی روش
یک پشه بند بزرگ، چند بالش سنتی و یک تخت خیلی ساده، همه آن چیزی است که در اتاق هتل موجود است. البته در پشت این سادگی و تنها با یک تماس تلفنی می توانید از خدمات توریستی استفاده کنید. به طور مثال، اتاق ماساژ یکی از امکانات هتل توریستی کارلوس کی روش است. این هتل به سبک زندگی آفریقایی تزئیین شده و آنها که در این مکان اسکان می کنند، می توانند علاوه بر گشت و گذار در جزیره، قایق سواری هم کنند.
برای رفتن به جزیره رویایی وامیزی، باید از هر نقطه ای که هستید، خودتان را به شمال موزامبیک برسانید. مبدا سر شما اما می تواند دارالسلام، بزرگ ترین شهر تانزانیا باشد یا پمبا در شمال موزامبیک. از هر دوی این شهرها بهتر است راه باند اختصاصی پروازهای وامیزی جت را در پیش بگیرید.
پروازها به صورت روزانه و منظم از آخرین روزهای ماه مارس هر سال تا آخرین روزهای ماه اکتبر انجام می شود و مسافران را به ویلاهای اختصاصی شان در جزیره می رساند. این پرواز از دارالسلام تا جزیره وامیزی حدود ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می کشد و از پمبا تنها یک ساعت باید پرواز کنید. در این پرواز جالب و متفاوت شما می توانید از بالای آسمان صاف این جزیره، حرکت دسته جمعی دلفین ها را به راحتی ببینید و لذت ببرید.
این پروازهای ۱۲ نفره معمولا از دو هفته قبل به صورت اختصاصی و خانوادگی چارتر و پیش فروش می شوند.

* صدای نهنگ ها و شب های رویایی جزیره
آنچه می تواند آرامش بعدازظهر شما را در کنار جزیره به هم بزند، سر و صدای نهنگ ها است. البته پس از خو گرفتن با آن، این صدا خیلی هم دلنشین است. این نهنگ ها هر چند وحشی هستند؛ اما سابقه داشته که با افراد جزیره ارتباط برقرار کرده اند!
شکار آنها تحت هر شرایطی ممنوع است و آزارشان پیگرد قانونی دارد. از این نمونه دلفین ها به تعداد کم در جزیره وجود دارد. حیوانات و پرندگان نادر نیز در این جزیره از جمله کاسکو کاکادوارا یافت می شود؛ البته میمون سامانگو و نمونه مرغ هم هست.
باید آنجا بود تا نسیم خنکی که از دریا به سمت ساحل می آید را لمس کرد. کور سوی چراغ ها که در کنار هر آلاچیق خودنمایی می کند، این حس را بیشتر می کند. واقعا رویایی است.
رستوران اما مهیج ترین جای جزیره است. جایی که باید خیلی گرسنه باشید تا اهمیت آن را درک کنید. سرو کردن انواع غذاهای دریایی با سس های مخصوص آفریقایی، یک شام به یادماندنی را برای شما رقم می زند.  نوشیدنی ها معمولی است. همان نوشابه های گازدار، آب و مایعی سنتی که از میوه های جزیره گرفته می شود.

وامیزی با ۱۲ کیلومتر طول و نزدیک به یک کیلومتر عرض در کنار آب های صاف و آرام اقیانوس، اختلاف رنگی بین ماسه های سفید ساحلی با آبی کمرنگ آب های اقیانوس پدید می آورد که آن را به بهشتی زمینی برای تفریح کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده است؛ جزیره ای که سواحل مرجانی آن محل تخم گذاری لاک پشت های سبزرنگ است و جنگل های حرای کمیاب آن محل زندگی میمون ها و پرندگان رنگارنگ.
ماهیگیران حرفه ای وامیزی آماده پذیرایی از میهمانان این جزیره هستند تا با آشنایی با دریای اطراف، آن مسافران را به صید انواع ماهی های این جزیره ببرند؛ سفری که در آن می توان با صید ماهی هایی چون ماهی تن، شاه ماهی و نیزه ماهی به ساحل بازگردید.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد