رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

علی دایی: نقد پذیر هستم و مغرور!

علی دایی هنوز سرمربی تیم ملی بود و کنفرانس مطبوعاتیش را در فدراسیون فوتبال برگزار می​کرد، کمی عصبی به نظر می​رسید و گویی همه «حق» با او بود، اجازه نمی​داد پرسش​ها به ضرر او تمام شود. پرسش من درباره کریم باقری و علی کریمی بود. دایی آن روزها علی کریمی را دعوت نمی​کرد و از کریم برای بازی دعوت کرده بود، پرسش من این بود که علی دایی سیاست ندارد چراکه درباره کریم باقری می​گفت او را هیچگاه دعوت نمی​کنم چون باید روی نیمکت بنشیند اما او از باقزی دعوت کرد و برای تیمش بازی هم کرد.

اصرار من بر این بود شاید او روزی مجاب شود علی کریمی را هم برخلاف ادعایش دعوت کند و بهتر است سرمربی تیم ملی کمی «سیاست» داشته باشد و حداقل سکوت کند. جروبحث سرمربی تیم​ملی و خبرنگار تبدیل به آیتمی جالب در برنامه تلویزیونی شد و حالا همان علی دایی تفاوت​های فراوانی با امروز دارد. علی دایی امروز سنجیده​تر حرف می​زند و بهتر از واژه​ها استفاده می​کند و این برای خودش نکته مثبتی است. گفتگو از طریق مدیر رسانه​ای باشگاه راه​آهن میسر شد که باید بابت آن ممنون بود. علی دایی مقابلمان نشست و از دغدغه این روزهایش گفت.

برای خیلی​ها این سئوال پیش آمده که علی دایی بعد از تیم ملی و پرسپولیس برای چه تیمی کم تماشاگر را انتخاب کرده است. چه شد که علی دایی سرمربیگری تیم راه آهن را انتخاب کرد؟

اول فصل مسائل واتفاقاتی در پرسپولیس پیش آمد بود که صلاح دیدم برنامه بدهم تاپس فردا نگویند علی دایی اززیربارمسوولیت شانه خالی کرد. حتی راضی بودم برای پرسپولیس رایگان مربیگری کنم. پیشنهادهایی داشتم که به خاطر پرسپولیس رد کردم تا اینکه تیم راه آهن پیشنهاد داد. پیشنهاد آنها راهم بررسی کردم و قبول کردم.ضمن اینکه نمی توانستم به سبب شرایط خاصی که دارم در تیم های خارج از تهران مربیگری کنم وگرنه یکی دو تا تیم خارج ازتهران پیشنهادهایی دادند که همان اول رد کردم.

البته این پیشنهادها به مرحله مذاکره جدی نرسید چون نمی توانستم خارج تهران مربیگری کنم .تیم راه آهن را انتخاب کردم چون بخش خصوصی هستند و تمایل داشتنم که به بخش خصوصی هم کمکی کرده باشم ودرمجموع همه این ها سبب شد با تیم راه آهن کارم را آغاز کنم.

اما حضور شما در راه​آهن هم حاشیه​ساز شد. آنچه که این روزها زیاد می شنویم این است که علی دایی مالک و سهام دار تیم راه آهن است؟

اصلا چنین چیزی نیست .تیم فوتبالی که درآمدی ندارد چه کسی برایش سرمایه گذاری می کند؟ به نظر من این افرادی که آمده اند ودر بخش خصوصی کار می کنند واقعا خدمت می کنند .بنده ابدا و اصلا هیچ نقشی در سهام و مالکیت باشگاه ندارم . فقط سرمربی تیم هستم البته ازمن خواسته اند که هئیت مدیره هم باشم که این مسئولیت را هم قبول کردم.

فکر می کنید تیم های ایران در لیگ قهرمانی آسیا شانس صعود دارند؟

فکرمی کنم اگر تمرکز لازم را داشته باشند و خوب تدارک ببینند تیم های ایرانی می توانند راحت صعود کنند .هر چند که خیلی سخت است .تیم های آسیایی بسیار سرمایه گذاری و کار کرده اند و پیشرفت چشمگیری داشته اند، اما فوتبال ما ، فوتبالیست های ما و باشگاه های ما هم یک پتانسیل هایی دارند که مطمئن هستم هر ۳ تیم استقلال ،پرسپولیس و سپاهان شانس صعود دارند و می توانند از گروه خودشان صعود کنند. وظیفه همه ماست که به اینها کمک کنیم به نظر من فرقی هم نمی کند که کدام تیم صعود کند این بازی ها، حالت ملی دارند وهمه باید کمک کنند. امیدوارم تیم های ایرانی بتوانند از امتیازات خانگی خودشان نهایت استفاده را ببرند تا دربازی های خارج از خانه دچار مشکل نشویم.

ترکیب راه آهن در این فصل چگونه است و علی دایی از این مجموعه از بازیکنان راضی است؟

طبق برنامه، تمرینات را به خوبی آغاز کردیم. بازی های تدارکاتی خوبی داشتیم و متاسفانه به دلیل آسیب دیدگی چند بازیکن خوب مان، آنها را در تمرینات نداشتیم و با کمبود نفرات روبه رو هستیم. البته ما از ابتدا هم نفر کم داشتیم. در حال حاضر بچه ها با جان و دل تمرین می کنند و هر مشکلی بوده ساختند. تمرینات خوبی داریم. بازیکن ها حرف گوش هستند و از همه مهم تر اینکه به دنبال حاشیه نیستند و می توانم بگویم تیم راه آهن از تیم هایی است که کمترین حاشیه و مشکل را دارد. البته شرایط زمین برای تمرین خیلی خوب نیست و بازیکن ها مصدوم می شوند.

شما در این چند وقته به داوری ها اعتراض داشتید و گویا اشتباهات داوری در بازی های اخیر خیلی به ضرر شما شده است؟

متاسفانه اتفاقی است که افتاده. چند بازی متوالی است که ما از اشتباهات داوران متضرر می شویم. در یکی از بازی ها در دقیقه ۱۹ گل خوردیم که تصاویر نشان داد گل مردود بوده و روی بازیکن ما خطا شده و در همان صحنه، حسین کعبی اخراج شد که این هم اشتباه بود و تیم ما هم یک گل مردود دریافت کرد و هم ۱۰ نفره شد و هم یک بازیکن غیرمجاز در زمین بود که داور ۲ اخطار به او داد اما اخراجش نکرد. تکلیف این بازی را مشخص نکردند و طبق قانون باید بازی تکرار شود.

در بازی با شهرداری تبریز با وجود اینکه ما بردیم ولی خب گل آفساید هم دریافت کردیم. در بازی با داماش گیلان همه دیدند که یک پنالتی به نفع ما گرفته نشد و در بازی صنعت نفت که بازی آخر ما بود دوباره اتفاقات عجیب و غریب رخ داد. داور ۳ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد. در شرایطی که در این ۳ دقیقه هیچ اتفاقی نیفتاده بود: نه برانکاردی داخل زمین آمده بود و نه تعویضی انجام شده بود، وقت قانونی ۳ دقیقه تمام شده بود و داور به حریف اجازه داد ضربه ایستگاهی بزند و ما در دقیقه تقریبا ۹۴ گل خوردیم و معلوم نشد چرا داور بازی را تمام نکرد و سوت پایان را نزد.

ضمن اینکه روی دروازه بان ما دو بازیکن حریف خطا کردند و توپ را وارد دروازه ما کردند. خطای کاملاآشکار و واضح. اینقدر واضح بود که اصلامن معتقدم احتیاج به کارشناسی داوری نبود اما کارشناس داوری در برنامه ۹۰ آمد و گفت خطایی نشده بود. متاسفانه برخی کارشناسان داوری به سبب اینکه با کمیته داوران کار می کنند و ناظر بازی های لیگ برتر هستند طوری اظهارنظر می کنند که خودشان را زیر سوال نبرند. به هر حال این اتفاقاتی است که افتاده و ۴ تا بازی پشت سرهم اشتباهات داوری برای ما بوده است.

اما خیلی ها اعتقاد دارند که این اشتباهات داوری برای همه تیم هاست و جزیی از فوتبال ایران شده است…

اشتباهات داوری جزو فوتبال ایران است و حرفی در این باره نیست. اتفاقی است که می افتد ولی شما بروید و ببینید که تیم ما چندبار از اشتباهات داوری نفع و سود برده است؟ فکر کنم یکی، دوبار بوده که سود برده ولی چندین بار بوده که به خاطر اشتباهات داوری امتیازات حساس را ازدست دادیم. شما گلچین برنامه های ۹۰ را مشاهده کنید و ببینید کارشناسان چه نظرهایی دادند؟ فقط این ۴ تا بازی بوده که من گفتم و بازی های اخیرمان است، حالانیم فصل اول هم یک سری اتفاقات دیگر افتاده بود. یک وقت هست یک تیم از اشتباه و داوری نفع می بره، ضرر می کنه اما تیم راه آهن میانگین اشتباهات داوری بیشتر به ضررش بوده و جز یکی دو مورد که به نفع ما بوده در چندین بار این مشکلات را داشتیم و امتیازات حساسی را از دست دادیم و این باعث شده تیم در انتهای جدول قرار بگیرد. البته من نمی خواهم همه چیز را در سایه اشتباهات داوری قرار دهم، به هر حال اشکالات دیگری هم داریم اما این هم یک مساله حساس و مهمی است که امیدوارم دیگر اتفاق نیفتد و کمیته داوران حداقل در بازی های آین ده از داوران قوی و باتجربه استفاده کند. تیم ما در شرایطی نیست که بخواهد بیشتر از این از اشتباهات داوری لطمه بخورد، ما در شرایط حساسی قرار داریم.

شما تا چه اندازه امیدوار هستید که تیم تان به دسته پایین تر سقوط نکند و در لیگ برتر باقی بماند؟

کار سختی را پیش رو داریم اما ایمان دارم که تیم ما نتیجه می گیرد. لیاقت بازیکنان و تیم ما کسب امتیازات بیش از این بوده و هست. به هر حال امسال اتفاقاتی افتاده و ما در دقیقه ۹۰ به بعد گل زیاد خوردیم. البته این مشکل را در این چند تا بازی نداشتیم، ۱۲ بازی بوده که ما دقیقه ۹۰ به بعد گل نخورده بودیم تا اینکه در بازی صنعت نفت دوباره این اتفاق افتاد. همه می دانیم مسوول این اشتباه داور بوده اما در یک سری از بازی ها هم به هر دلیلی یا خودمان هوشیار نبودیم یا بد شانس بودیم یا در دقایق پایانی بازی خوب مدیریت نکردیم و… به هر حال آنچه معلوم است این است که ما به سبب این اشتباهات و مشکلات امتیازات حساسی را از دست دادیم و امیدوار هستیم که در هشت بازی باقی مانده بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و من خیلی به این بچه ها امیدوارم.

از مهم ترین موضوعاتی که در فوتبال ما وجود دارد انتخابات فدراسیون فوتبال است. نظر قطعی شما در اینبار چیست؟

انتخابات فدراسیون فوتبال همیشه مورد توجه رسانه ها و جامعه فوتبال بوده و حداقل انتظار جامعه فوتبال این است که همیشه این انتخابات به سلامت برگزار شود. میلی ندارم که درباره انتخابات اظهار نظر کنم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که امیدواریم هر اتفاقی می افتد به علاقمندان فوتبال کمک کند. درباره کاندیداها هم نظری نمی دهم و تنها می گویم که امیدوارم اتفاقات به سود فوتبال کشور باشد. اگر بخواهم در این باره حرف بزنم خیلی چیزها را باید بگویم

شما این گزینه ها را که کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شدند، گزینه های خوبی برای مدیریت فوتبال ایران می دانستید؟

نمی خواهم راجع به این مسائل صحبت کنم. این روزها خیلی ها راجع به این مسائل صحبت می کنند و می پرسند نمی خواهم بیشتر از این حرفی بزنم.

چرا علی دایی کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال نمی شود؟

بنده علاقه یی به این مسائل ندارم.

چرا علی دایی در مدیریت فوتبال نقش آفرینی نمی کند و خودش را محدود کرده به مربیگری درحالی که شما پتانسیل اش را دارید و می توانید در سطح بالامدیریت کنید؟

تا وقتی که در فوتبال ایران سیاست در فوتبال دخالت داشته باشد بنده به هیچ عنوان در بخش مدیریت فوتبال کار نمی کنم.

حالااگر سیاست در فوتبال نباشد آیا کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال می شوید؟

آن موقع شرایط را بررسی می کنم و احتمال دارد چنین اتفاقی بیفتد و کاندیدا بشوم اما زمانی که سیاست در فوتبال نباشد. به هر حال اگر در آینده شرایط تغییر کند و خوب باشد یعنی روزی که بدانم سیاست در فوتبال ایران نیست و هیچ دخالتی نمی کند مطمئنا در بخش مدیریتی فعالیت خواهم کرد.

پس امکان دارد که کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شوید؟

بله. در آن شرایط اگر چهره بهتری در فوتبال نباشد چراکه نه؟ به اعتقاد من امثال علی دایی که سال ها در فوتبال ملی و سطح فوتبال ایران بودند می توانند به فوتبال ایران کمک کنند.

برخی می گویند علی دایی می تواند رییس ا ف سی باشد اما خودش را درگیر کار مربیگری کرده؟

شما می دانید به همین راحتی ها نیست که بتوانید سمت بالایی در داشته باشید.میشل پلاتینی وقتی سمتی می گیرد تمام آن کشور بسیج می شوند و برایش رایزنی می کنند و حتی در کشورهایی که اروپایی نیستند هم رایزنی و لابی می کنند. حتی در کشورهای آفریقایی و آسیایی می روند و برایش صحبت می کنند. بنابراین رییس شدن پروسه بزرگی را می طلبد و عوامل بیرونی بسیاری دخالت دارد. اگر کسی حمایت نکند من چطور می توانم وارد این عرصه شوم و این رقابت را انجام دهم و موفق باشم؟ بنابراین به این مساله اصلافکر هم نمی کنم.

چرا فوتبال ایران در بخش مدیریت این همه مشکل داشته و دارد ؟چرا مدیران ورزشی ما این همه مشکل دارند؟

مطمئنا همه مشکلات به مقوله مدیریت برنمی گردد .یک سری مشکلات کلی هم وجود دارد مثل زیر ساخت ها و اینکه مدیران فوتبال ما ثبات ندارند. با وضعیت موجود کسی نمی داند چند وقت درسمت خود باقی می ماند.فرد حتی از یک ماه خودش خبر ندارد ازجایگاهی که دارد مطمئن نیست واین درحالیست که اگر به باشگاه ها و مدیران ما بگویند که شما ۵ سال درباشگاه،یا فدراسیون ویا دراین بخش مدیریتی حضور خواهید داشت واین مقداربودجه هم به شما تعلق دارد برو کارکن فرد می داند که باید این ۵ سال را چی کارکند.

با این بودجه ای که دراختیارش قرار داده اند چه کارهایی باید انجام دهد .چه برنامه ریزی هایی باید داشته باشد.اما به مدیران ما می گویند بیا این پست رو قبول کن مثلا سالی ۵ میلیارد می دهیم شخص قبول می کند اما درنهایت یک میلیارد به او می دهند و یا دوماه بعد او را برکنار می کنند .مشخص است که هیچ کس نمی تواند با چنین شرایطی کارکند .مشکل مهم دیگر هم این است که مدیران را سیاسیون انتخاب می کنند. برای بخش ورزش، مدیر سیاسی می اورند و این دو مشکل بزرگی است که همیشه بوده است و چه توقعی دارید وقتی چنین مسائلی داریم

چه باید کرد تا فوتبال ایران هم به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند؟

تا زمانی که فوتبال ما به معنای واقعی خصوصی نشود به هیچ عنوان نباید توقع مدیریت در بخش فوتبال داشته باشیم . شما رصد کنید وببینید کدام باشگاه از حقوق اولیه خود برخوردار است .تمام فوتبال جهان و اروپا حق پخش تلویزیونی می گیرند ،تبلیغات دور زمین دارند.بلیط فروشی را باشگاه ها خود انجام می دهند اما اینجا هیچ چیز سرجای خود نیست هیچ باشگاه و مدیری از این امکانات برخوردار نیست .فوتبال ما تا وقتی که به این شکل کج دارمریض اداره می شود وبدون هیچ برنامه ریزی مفهوم و معنا ندارد و فکر می کنم سن ما باید سن نوح باشد تا یک روزی ببینیم که فوتبال ما به معنای واقعی، کار خود را انجام می دهد.

خیلی ها می گویند علی دایی نقد پذیر نیست؟ زود واکنش نشان می​دهد و موضع می گیرد. این را قبول دارید؟

(حالت جدی می گیرد)شما بر چه اساسی این سوال را می پرسید که من نقد پذیر نیستم؟

یعنی تا حالاشده نقدی رابپذیرید؟

(صورتش باز می​شود)چرا نشده عزیز من؟ نقدی که از روی غرض نباشد و جنبه تخریب آدم رو نداشته باشد چرا قبول نکنم؟

یعنی اگر نقدی به علی دایی وارد شود آن را قبول می کند؟

فراوان این اتفاق افتاده .چه زمانی که بازی می کردم و چه الان که مربی هستم در مقاطع مختلف این مساله وجود داشته است.نقدهایی بوده که سازنده بوده و من ازآنها استفاده کردم دلیلی ندارد آدم وقتی نقدی را می خواند که درست ،منطقی و سازنده است قبول نکند .

اما چالش هایی که همواره بین شما و خبرنگاران در کنفرانس های خبری اتفاق می افتد از دلایلی است که نشان می دهد شما نقد پذیر نیستید؟

اگر نقد وسوالی درست و منطقی باشد قبول می کنم .گاهی خبرنگاردرکنفرانس خبری سوالی پرسیده به ضررم بوده اما سوال خوبی بوده جواب داده ام ،اما بارها پیش آمده خبرنگاردر کنفرانس خبری سوالات عجیب و غریب از من می پرسد مثلا چرا این بازیکن را بازی نمی دهید .این در حالیست که بازیکن من ۳ هفته مصدوم یا ۳ اخطاره و محروم بوده معلومه چنین خبرنگاری به خود زحمت نداده که حتی اطلاعات اولیه را کسب کند بعد سوال بپرسد .همه از چنین سوالی ناراحت می شوند .همین سوالات عجیب و غریب است که باعث می شود آدم واکنش نشان بدهد. خبرنگارسوال بی ربط می پرسند . شما به خودتان نگاه نکنید که سوال های عجیب وغریب و سخت می پرسید و آدم را به چالش می اندازید بعضی ها هم هستند که اینجوری سوال می پرسند.

پس می گویید که علی دایی نقدپذیر است؟

بله همین طور است.ببنید من هیچ گاه نگفته ام که من نوعی، هیچ ضعف و مشکلی نداشته ام و ندارم .نگفتم هر کاری انجام می دهم درست است .اصلا کسی که بخواهد این گونه فکر کند هیچ وقت پیشرفت نمی کند و شما هم مطمئن باشید بنده اگر در فوتبالم به یک جاهایی رسیدم همیشه ضعف های خودم را دیدم. آدم هایی بوده ا ند که به من گفتند این کار را انجام نده و یا این کار را انجام ندهی بهتر است ،خیلی رسانه ها بودند نوشتند و من خواندم و استفاده کردم .به هر حال من نمی گویم که هیچ مشکلی ندارم ،همیشه دیگران مقصرند؛ نه! بسیاری پیش آمده که من مقصر بودم و تقصیر را هم پذیرفتم و سعی کردم درروال کار بهتر شوم. عیب و ایرادها را نداشته باشم و این بی انصافیست که بگویند علی دایی نقدپذیر نیست.

به نظر من شما ادم مغروری هستید. این غرور در دوران بازیکن بودن برای شما بسیار خوب بود اما حالا و در دوران مربیگری شاید خیلی به ضررتان تمام شده است. غرور تا چه اندازه به شما کمک کرده و چقدر به شما لطمه زده ؟

غرور دو حالت دارد؛ اگر غرور داشته باشی و به هر کسی اجازه ندهی که هر طوری دلش خواست با تو رفتارکند این غرور اشکالی نداره ولی اگر غرور داشته باشی که خودت را بالاتر از دیگران بدانی و باعث اذیت و ناراحتی دیگران شوی ،منافع شخصی را به منافع گروهی ترجیح دهی این اصلا درست نیست .نه تنها به آدم لطمه می زند بلکه آدم را نابود می کند. من انصافا در زندگی شخصیم سعی کرده ام این گونه نباشم که خودم را از همه بالاتر بدانم و دنبال منافع شخصی خودم باشم . کسانی که من را از نزدیک می شناسند می دانند که من چه جوری هستم. البته شاید در کارم خیلی جدی باشم اما غروری که بخواهم خودم را از همه بالاتر بدانم را همیشه از خودم دور کردم .

شاید دیگران که از دور نگاه می کنند فکر کنند که خیلی مغرورم و هیچ کس را قبول ندارم ولی واقعا این طور نیست. انهایی که با من نزدیک هستند ،دوستان فوتبالی و غیر فوتبالی ،شاگردان من و خلاصه همه آن کسانی که به نوعی با من ارتباط دارند می دانند که من چنین آدمی نیستم چون بر این باورم که نه تنها من بلکه هر کس دیگر چنین رفتاری را در پیش بگیرد نابود می شود و جای هیچ پیشرفتی نخواهد داشت . خیلی راحت زمین خواهی خورد. اما سعی کرده ام که اجازه ندهم که کسی چیزی را به من تحمیل کند .

دعوای شما با مایلی کهن کش دار شده و انگار تمامی هم ندارد. نظر شما درباره این ماجراها و حرف های عجیب مایلی کهن چیست؟

نمی خواهم راجع به این مساله صحبت کنم؛ بین من و ایشان قانون تصیم می گیرد و قانون تکلیف ما را روشن می کند . بین من و ایشون بارها بحث اتفاق افتاده اما ببینید کی من اولین نفر بودم؟ چه کسی این جریان را شروع کرد؟ آیا تا به حال من شروع کننده بودم؟ همین امسال چندین بار علیه من مصاحبه شد و من پاسخ ندادم تا اینکه این صحبت ها مطرح شد که من مجبور به واکنش شدم و آخرش هم به قانون متوسل شدم تا تکلیف ما را روشن کند. یک بار هم درگذشته این اتفاق افتاده بود و قانون درباره ما تصمیم گرفت که بنده گذشت کردم واما دوباره این اتفاقی تکرار شد.

برای همه جالب است بدانند چرا این یک نفر اینقدر باید علیه شما صحبت کند؟

چرا این سوال رو ازمن می پرسید؟ آیا من علیه کسی حرف زدم که علیه من حرف می زنند؟ شما بررسی کنید ببینید که چند بار شده که من درباره کسی موضع بگیرم. اکثرا من موافق بودم و به من حمله شده و من سعی کردم از خودم دفاع کنم .به هر حال من مطیع قانون هستم و هر تصمیمی که قانون بگیرد .

بنابراین علی دایی حق را با خود می داند؟

شما در اجتماع هستید جزئیات این اتفاقات را می دانید ضمن اینکه می توانید نظر مردم را بپرسید .اینکه مردم چه می گویند؛ مردم بهترین داور هستند که می توانند در این باره نظر بدهند .من علیرغم میل باطنیم مجبور شدم مصاحبه کنم و حرف بزنم و البته دنبال جواب دادن به این فرد نبودم بلکه سعی کرده ام در قبال حرف هایی که علیه من زده شده توضیحاتی دهم تا ذهن مردم روشن شود . به نظرم اسلامی که ما دم از آن می زنیم خیلی رفتارها را منع کرده و به هر حال هر فردی باید با اعمال و گفتارش کاری کند که جوان ها استفاده کنند نه اینکه آدم گرفتار هوای نفس خودش بشود چون هم خودمان ضربه خواهیم خورد و هم اینکه برای جوان هایمان هم بدآموزی دارد .دین ما خیلی چیزها گفته که اگرما فقط به برخی از انها عمل کنیم این اتفاقات نخواهد افتاد.

به نظر شما ایا وزارت ورزش و دولت حق دارند درانتخابات فوتبال دخالت کنند و یا حق ندارند؟به هر حال دولت هزینه می کند و ۹۰درصد تیم های ما دولتی هستند دولت حق دارد که دخالت کند.شما به عنوان عضو کمیته فوتبال فیفا چه نظری دارید؟

به هرحال شما چه بخواهید و چه نخواهید اول و آخر، گزینه دولت رئیس فدراسیون فوتبال می شوداین مراحلی است که همیشه قبل و بعد از انتخابات مطرح می شود اما اعتقاد شخصی من این است که اول و آخر گزینه دولت رئیس فدراسیون می شود .

شمااگر صاحب رای باشید آیا توصیه مقامات بالا را می پذیرید؟

اصلا و ابدا! من در زندگی ورزشیم به گونه ای برخورد کردم که کسی به خودش اجازه نمیدهد چنین چیزی به من بگوید که به چه کسی رای بدهم و به چه کسی رای ندهم. عاقلانه اش هم این است که کسی به من زنگ نزند و چنین حرف هایی نزند. ضمن اینکه آنهاییکه که بخواهند رای جمع کنند سراغ هئیت های فوتبال و کسان دیگر می روند و می دانند که باید چه جوری رای جمع کنند، بنابراین سراغ امثال من هم نمیاند .

راجع به کفاشیان و تاج یک کلمه بگویید؟

(چند ثانیه​ای سکوت کرد و انگار دنبال کلمه​ای خاص در ذهنش بود) من کلمه خاصی را نمی توانم بگویم فقط اینکه خدارا شکر می کنم که گذشت زمان خیلی چیزها را به مردم نشان داد،ثابت کرد و مشخص کرد .اینکه حرف هایی که من میزدم درست بوده یا نبوده.

در انتخابات فدراسیون فوتبال یک اتفاقاتی افتاد که ۲ نفر که نائب رئیس کفاشیان بودند خود کاندیدا شدند.به نظر شما این اتفاق دلیلی بر این نیست که بین رئیس و نائب رئیس اختلاف بوده؟

اگراختلافی نبود که چنین اتفاقاتی در انتخابات فوتبال نمی افتاد.شما بروید و بپرسید که آیا این اختلافات دودش به چشم فوتبال رفته یا نرفته. خوشبختانه این انتخابات مسائل بسیاری را روشن کرد .آن زمانی که مربی تیم ملی بودم خیلی حرف ها زدم که اقایان می گفتند این حرف ها درست نیست ولی حالا که من رفته ام و زمان گذشته و انتخابات فوتبال شده خودشان با حرف هایی که می زنند حرف های من را تائید می کنند چرا؟چون در حال حاضر بر علیه یکدیگر هستند و در این رقابت دیگر منافعشان یکی نیست .

اینکه تاج گفته علی دایی را دیگران اوردند را قبول دارید ؟

بله .نمونه اش همین است .من را نه تنها دیگران از خارج فدراسیون آوردند و گذاشتند بلکه همان طور هم دیگران برداشتند ان موقع من همه این حرف ها را زدم ولی آن موقع می گفتند نه ودر شرایط فعلی آن حرف ها را تائید می کنند .

به نظر شما کسی که بر فدراسیون فوتبال ریاست کند باید دارای چه خصوصیت هایی باشد؟

به اعتقاد من فدراسیون فوتبال از یک وزارتخانه هم بزرگتر است وآدم هایی بزرگتر از این وزارتخانه می خواهد که بتوانند دراین فوتبال وشرایطی که گریبانگیر ان است تاثیر بگذارند و نقش آفرینی کنند فوتبال پدیده ای است که تمام جامعه را در بر می گیرد.آدم های بسیار بزرگ که استقلال کاری داشته باشند، روی پای خودشان بایستند وفوتبال را اداره کنند، مستقل باشند و اینکه توصیه پذیر نباشند .

فکر کنم مصاحبه خوبی شد و نکته اش این بود که مثل همیشه شفاف همه پرسش​ها را پاسخ دادید.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد