رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

علاقه‌مند به هنرمندانی با نگاه تازه ام

برناردو پاس۱، یکی از مجموعه داران مهم و پیشرو در قاره امریکای جنوبی است. وی بنیانگذار CACI2 است؛ مرکزی برای هنر معاصر متشکل از ترکیب فضاهای نمایشگاهی و باغ که همیشه در حال گسترش است. محل این مرکز در خانه وی در منیاس گرایس۳ برزیل است؛ کشوری که هنر معاصر در آن ارتباط تنگاتنگی با طبیعت دارد. پاس در ۲۰۰۴، افراد زیادی را از دنیای هنر دعوت کرد تا “رؤیای” او را ببینند؛ رؤیایی جامه عمل پوشیده، متشکل از خانه ییلاقی خیلی بزرگ، باغ ها و هفت گالری در فضایی به وسعت سیصدهزار متر مربع پراکنده شده اند و در آن آثار برجسته هنرمدان بین المللی، در فضایی بدون مزاحمت عوامل دیگر، دیده می‌شوند. در این مجموعه چهارصدوپنجاه اثر از هنرمندان برزیلی و بین المللی گردآوری شده است. وی اولین اثر معاصرش را، چیدمانی از تونگا۴- هنرمند برزیلی- در ۱۹۹۸ خرید و پس از آن آثار هنرمندان دیگر کشورها را هم جمع کرد. «نمی‌توانم دنیایی تقسیم شده به هنرمندان برزیلی و خارجی را درک کنم. در دنیای جهانی شده این روزها، انسانیت بر تفاوت های فرهنگی پیروز می‌شود.»
درباره مجموعه دارشدن صحبت کنید؟
مجموعه من و فضایی که در آن به نمایش درآمده، در کنار هم رشد کرده اند. درباره راه های به نمایش درآوردن آثار و شرایط و زمینه آنها از اول فکر کرده بودم. با خرید هنر مدرن برزیل شروع کردم. بعدها متوجه شدم، تاریخ و ملیت را نباید در نظر گرفت و به جای آن بهتر است درباره فرایند تفکر خلاق در دنیای امروز فکر کرد

برناردو پاس۱، یکی از مجموعه داران مهم و پیشرو در قاره امریکای جنوبی است. وی بنیانگذار CACI2 است؛ مرکزی برای هنر معاصر متشکل از ترکیب فضاهای نمایشگاهی و باغ که همیشه در حال گسترش است. محل این مرکز در خانه وی در منیاس گرایس۳ برزیل است؛ کشوری که هنر معاصر در آن ارتباط تنگاتنگی با طبیعت دارد. پاس در ۲۰۰۴، افراد زیادی را از دنیای هنر دعوت کرد تا “رؤیای” او را ببینند؛ رؤیایی جامه عمل پوشیده، متشکل از خانه ییلاقی خیلی بزرگ، باغ ها و هفت گالری در فضایی به وسعت سیصدهزار متر مربع پراکنده شده اند و در آن آثار برجسته هنرمدان بین المللی، در فضایی بدون مزاحمت عوامل دیگر، دیده می‌شوند. در این مجموعه چهارصدوپنجاه اثر از هنرمندان برزیلی و بین المللی گردآوری شده است. وی اولین اثر معاصرش را، چیدمانی از تونگا۴– هنرمند برزیلی- در ۱۹۹۸ خرید و پس از آن آثار هنرمندان دیگر کشورها را هم جمع کرد. «نمی‌توانم دنیایی تقسیم شده به هنرمندان برزیلی و خارجی را درک کنم. در دنیای جهانی شده این روزها، انسانیت بر تفاوت های فرهنگی پیروز می‌شود.»

درباره مجموعه دارشدن صحبت کنید؟
مجموعه من و فضایی که در آن به نمایش درآمده، در کنار هم رشد کرده اند. درباره راه های به نمایش درآوردن آثار و شرایط و زمینه آنها از اول فکر کرده بودم. با خرید هنر مدرن برزیل شروع کردم. بعدها متوجه شدم، تاریخ و ملیت را نباید در نظر گرفت و به جای آن بهتر است درباره فرایند تفکر خلاق در دنیای امروز فکر کرد و هنر را به عنوان ارزش جهانی در نظر گرفت. هنر و فرهنگ، جزء لاینفک زندگی ام هستند و معتقدم: فرهنگ و هنر راه و روش قدرتمندی برای ساختن آینده ای بهتر ارائه می‌کنند.



چرا آثار هنری را جمع می‌کنید؟
دستیابی به روح ایده های هنرمندان و مشارکت در فرایند خلاقیت، بیشتر از هر چیز دیگری من را جلب می‌کند. علاوه بر آن، شرایطی را به هنرمند پیشنهاد کردن تا بتواند پروژه های بلندپروازانه را به سرانجام برساند، نکته ای است که شناخته و درک نشده و من را جذب هنر معاصر می‌کند.


تغییرات اخیر بازار هنر را چه طور ارزیابی می‌کنید؟
خیلی گران شده.


چه طور هنرمندی را که قصد خرید اثرش را دارید، انتخاب می‌کنید؟
من علاقه مند به هنرمندانی با نگرش تازه به دنیا هستم. افرادی با ایده هایی بزرگ تر یا متفاوت تر از آنچه در مجموعه های معمولی یا مؤسسات جا بگیرند. دوست دارم محیطی را فراهم کنم تا هنرمندان درباره بزرگ ترین آرزوهاشان فکر کنند؛ و دوست دارم موقعیتی برای شان فراهم شود تا کارشان در مجاورت طبیعت قرار گیرد؛ در این محیط می‌توانند هنر را به شکلی تازه تجربه کنند، تحت انگیزه ها و محرک هایی متفاوت با موقعیت موزه، گالری یا خانه. ازهمه بیشتر، مایلم همکاری متقابلی با هنرمند داشته باشم، طوری که دیگران نتوانند.


به نظر شما مجموعه دار تازه کار چه طور شروع کند؟
هر مجموعه دار جدید باید زمان زیادی را صرف نگاه کردن کند. نباید برای خرید عجله کند. به جای آن باید واقعاً خود را آموزش دهد. اثری را که در ابتدای کارتان دوست دارید، همان کاری نخواهد بود که شش ماه بعد یا دو سال دیگر به آن علاقه مند خواهید شد. یاد بگیرید و از افرادی که واقعاً می‌دانند چه کار می‌کنند، پیشنهاد بخواهید و بعد خودتان تصمیم بگیرید.


درباره حراجی ها چه فکر می‌کنید؟
حراجی ها نقش مهمی‌را در تبادل ایده ها، افکار و اطلاعات بین افکار عمومی ‌و بازار دارند. باوجوداین، شخصاً از شرکت در آنها اجتناب می‌کنم. هرچند در حراجی ها موقعیت های خوبی برای خرید وجود دارد، اما حال وهوای بی حساب خرج کردن در آنها خیلی رواج دارد. من هم وقتی تصمیم هایم را در طول زمان اتخاذ می‌کنم، بهتر انتخاب می‌کنم.


آیا هنر سرمایه گذاری است؟
به نظرم هنر سرمایه گذاری برای آینده ماست. هنر، احتمالات را آشکار و ناشناخته ها را کشف می‌کند و از این بزرگ تر و مهم تر سرمایه گذاری وجود ندارد.


کدام هنرمند از مجموعه شما به شهرتی که سزاوار اوست، هنوز دست پیدانکرده؟
سیلدو مئیرلیس۵. او واقعاً در ترکیب کردن موضوعات سیاسی و اجتماعی با مفهوم و فرم، هوش بی نظیری دارد و راهی که برای این امتزاج ارائه می‌دهد،  همیشه من را عمیقاً تحت تأثیر قرار می‌دهد. آثار او از جمله آثاری هستند که توانایی تغییر زندگی آدم ها را دارند. کارهای مئیرلیس شایسته توجه زیادی هستند و بالاخره در سال های اخیر در حال اتفاق است. برایم افتخاری است که این مجموعه در شهرت او نقش داشته.


بالا رفتن قیمت در حراجی ها چه تأثیری بر مجموعه داران گذاشته؟
جنون بیش ازاندازه خرج کردن خریداران در همه حراجی ها، مشکلاتی را برای مجموعه داران ایجاد کرده. بیش از همه برای آنها که می‌خواهند پیش از خرید زمانی را صرف فکر کردن کنند. هنر خیلی گران شده.


تفاوت مجموعه شما با یک مجموعه متعارف در چیست؟
درتلاشم نهایتاً فضایی بسازم تا مردم برای تجربه آن چند روز زمان بگذارند؛ محیطی ساخته شده به قصد آشکار ساختن هنر از طریق تجربه منظره. گاهی این موضوع در میان باغ های ساخته شده روبرتو برل مارکس۶ به دست می‌آید و در مواقع دیگر از طریق طبیعت، که با تلاش ما مناسب تر شده، هنر آشکار می‌شود. حمایت از هنر و مجموعه دارای درهم تنیده اند. اصل فکر مجموعه حاضر این است: سعی کنیم با هنرمندانی کار کنیم که در شرایط معمولی امکان خلق ایده های شان را نداشته باشند.


برای دسترسی به کارهای مهم، مجموعه دار تازه کار چه کار می‌تواند کند؟
موفقیت در پیدا کردن و دستیابی به اثری جالب، کاری مشکل و پیچیده در بازار هنر است. باید کلی تحقیق کرد و در انتخاب ها خیلی دقیق بود. اگر به کارهایی علاقه مندید و موقعیت مناسبی برای خرید آنها به شما داده نشده، به بهترین موقعیت ها واکنش مناسب نشان دهید. کم کم اعتبار کسب می‌کنید و اعتبار، دسترسی تان را به آثار بیشتر می‌کند.


به نظر شما خرید از گالری بهتر است یا از حراجی؟
بیشتر مجموعه دارها عجله می‌کنند تا پول زیادی در حراجی ها برای آثار هنری خرج کنند. همان کارها را می‌توان بدون آن همه دردسر در گالری ها خرید. به نظرم کار بهتری می‌توانند انجام دهند و زمانی را صرف تحقیق درباره انتخاب های احتمالی شان کنند.


چه عاملی باعث ساخته شدن یک مجموعه عالی می‌شود؟
استقلال فکر.


مجموعه دار برجسته کیست؟
فردی که تمرین استقلال اندیشه را به شکل عاقلانه ای، در بازه ای از زمان انجام می‌دهد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد