رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

عجیب ترین ها از دنیای پزشکی + عکس

در دنیای پزشکی گاهی شاهد اتفاقاتی هستیم که ما را بیش از پیش متوجه قدرت و اراده خداوند می کند. سرویس علمی نظام آباد شما را با کسانی آشنا می کند که به گونه معجزه آسایی از مرگ حتمی و یا شرایط وخیم جسمانی که در آن قرار داشتند نجات یافتند .
عجیب ترین ها از دنیای پزشکی + عکس
ادامه مطلب راببینید

سقوط از ساختمان ۴۷ طبقه



 

عجیب ترین ها از دنیای پزشکی + عکس Tafrihi.Com

 


«آلسید مورنوس» به همراه برادرش مشغول شست و شوی شیشه های یک آسمان خراش در نیویورک بودند که ناگهان داربست  فرو می ریزد  و آنها از  طبقه  47 به کف  پیاده رو می افتند.  برادر آلسید در جا کشته می شود و خود آلسید به قدری حالش وخیم بود که پزشکان او  را به اتاق عمل منتقل نکردند و در روی  تخت بخش  اورژانس او را عمل کردند. آلسید مورنوس سه هفته در کما بود و سرانجام روز عید کریسمس چشم گشود. با توجه به اینکه احتمال زنده ماندن حتی پس از سقوط از طبقه چهارم ۵۰ درصد است ، مورناس واقعا  خوش شانس بوده است.


 



زندگی با ۱۱ میله آهنی در بدن


عجیب ترین ها از دنیای پزشکی + عکس Tafrihi.Com


«کاترینا بورجس» ۱۷ ساله، طی یک سانحه ی رانندگی به قدری مجروح شد  که پزشکان معتقد بودند دیگر هرگز نمی تواند روی پاهای خود بایستد.  او در این حادثه دچار شکستگی گردن، ستون فقرات،  لگن و پای چپ شد و هر دو ریه  او نیز پاره شدند. پزشکان توانستند با ۱۱ میله آهنی و شمار زیادی پیچ و مهره، استخوان های او را به هم وصل کنند تا جوش بخورند. اکنون با گذشت ۵ ماه از آن حادثه استخوان ها ی شکسته جوش خورده اند و کاترینا دیگر نیازی به مصرف دارو های مسکن ندارد.


 



۱۱۸ روز زندگی بدون قلب


عجیب ترین ها از دنیای پزشکی + عکس Tafrihi.Com


« دزانا سیمونز » پس از چند ماه انتظار،  زمانی که متوجه شد یک قلب برای پیوند جای قلب بزرگ شده اش پیدا شده، بسیار خوشحال شد. اما شادی او مدت زیادی دوام نیافت چراکه مدتی پس از پیوند، قلب جدید او دچار مشکل شد. پزشکان مجبور بودند قلب پیوندی  او را خارج کنند در حالی که دیگر قلبی برای پیوند نداشتند. تنها کاری که پزشکان تا زمان پیدا شدن قلب جدید می توانستند انجام دهند  این بود که دو بمپ مصنوعی در بدن او کار بگذارند تا  عمل خون رسانی را انجام دهند. دزانا ۴ ماه با این پمپ ها زندگی کرد و سرانجام  در ۲۹ اکتبر سال گذشته یک قلب جدید به او پیوند زدند و این بار قلب جدید او مثل ساعت کار می کرد.


 



 نابینایی که با یک دندان بینا شد


عجیب ترین ها از دنیای پزشکی + عکس Tafrihi.Com


«مارتین جونز »۴۲ ساله  10 سال پیش هنگام کار در یک کارگاه اوراقی و به دلیل پاشیدن آلومینیوم در چشمانش بینایی خود را از دست داد . اما چند ماه پیش با یک عمل حراحی واقعا عجیب  بینایی خود را دوباره بدست آورد. او طی این حادثه  دچار ۳۷ درصد سوختگی شد، چشم چپش تخلیه و چشم راستش بینایی خود را از دست داد.


 متخصصان  ابتدا سعی کردند با سلول های بنیادی نابینایی او را برطرف کنند ، چون این عمل موفقیت آمیز نبود آنها روش جدیدی را به کار گرفتند. ابتدا یکی از دندان های مارتین را کشیدند و بعد آن را فرم دادند و تراشیدند تا بتوانند یک عدسی مصنوعی روی آن سوار کنند.  پس از آن پزشکان سه ماه دندان آقای جونز را به گونه های وی پیوند زدند تا رگ های خونی و بافت زنده در آن به جریان بیافتد. سپس دندان زنده را به کره چشم وی منتقل کردند و وی ظرف دوهفته بینایی خود را بدست آورد. او توانست  همسرش را که ۴ سال پیش با او ازدواج کرده بود دوباره ببیند.


 



نجات از انتخاب بین دو فرزند


عجیب ترین ها از دنیای پزشکی + عکس Tafrihi.Com


آقا و خانم« گیمبل» که بی صبرانه منتظر به دنیا آمدن دختر های دوقلوی خود بودند،  با یک انتخاب بسیار تلخ و دشوار مواجه شدند .  پزشکان به آنها اطلاع دادند که یکی از دختران آنها  باید بمیرد،  در غیر این صورت  هر دو مرده به دنیا خواهند آمد.


دوقلوها دچار سندروم TTTT (Twin-to-twin transfusion syndrome)بودند شرایطی که در آن رگ های خونی دوقلوها مشترک است و در صورت عدم مداخله پزشکی  هر دو پس از به دنیا آمدن می میرند ، اما اگر  یکی از این دوقلو ها در رحم مادر بمیرد دیگری شانس زنده ماندن دارد. به همین دلیل خانم و آقای گیمبل باید بین  دو دختر خود یکی را انتخاب می کردند. آنها در حال تصمیم گیری بودندکه یک پزشک سوئدی آنها را از این انتخاب تلخ نجات داد.  او به همراه  یک تیم پزشکی دوقلوها را در رحم مادر عمل لیزر کرد تا آن رگهای مشترک را بسوزانند.  این عمل با موفقیت انجام شد و دو ماه بعد هردو دختر زنده به دنیا آمدند.


 



زندگی پس از قطع سر


عجیب ترین ها از دنیای پزشکی + عکس Tafrihi.Com


«جوردن تایلور» در یک  سانحه راننگی جمجمه‌اش از ستون فقراتش جدا شد که در دنیای پزشکی به آن «قطع ارتوپدیک سر» می‌گویند. در این مواقع مجروح یک درصد احتمال زنده ماندن دارد اما امید خانواده ی تایلور و دعا هایی که مردم پس از شنیدن  داستان جوردن برای او می کردند او را زنده نگاه داشت.


 او  بلافاصله پس از حادثه تحت  یک عمل جراحی قرار گرفت که طی آن  جراح با یک صفحه فلزی، چند پیچ و مهره و چند میله پلاتینی جمجمه را به ستون مهره‌ها وصل کرد. سه ماه بعد جوردن از بیمارستان مرخص شد و حالا دوباره به مدرسه می‌رود.


 



 پیوند چهره


عجیب ترین ها از دنیای پزشکی + عکس Tafrihi.Com


«کانی کالپ» زنی ۴۶ ساله و اهل اوهایو است که اولین دریافت کننده پیوند صورت در امریکا بود. در سال ۲۰۰۴ شوهرش با یک اسلحه به صورت او شلیک می کند و پس از آن یک تیر هم به خودش می زند. هر دو آنها زنده ماندند. مرد به ۷ سال زندان محکوم شد و زن تحت چندین عمل حراحی قرار گرفت . در اثر شلیک گلوله،  بینی ، گونه ها و لب های کالپ کاملا متلاشی شده بودند و هیچ یک از عمل ها جراحی نتوانست چهره ی وحشتناک او را ترمیم کند تا اینکه سرانجام در آخرین عمل جراحی ۸۰ درصد صورت کالپ را با اجزای صورت یک زنی که تازه مرده بود جایگزین کردند. این عمل چهارمین پیوند صورت در جهان به شمار می رفت. هر چند چهره او هنوز عجیب است ولی می‌تواند صحبت کند، لبخند بزند و دوباره طعم غذا را بچشد.


 



دستی که طعمه ی کوسه شد

 

عجیب ترین ها از دنیای پزشکی + عکس Tafrihi.Com

«گلن اورگیاس» جوان سی و سه ساله‌ای است که هنگام موج‌سواری در ساحل سیدنی با حمله یک کوسه روبه‌رو شد و دستش از بازو جدا شد. دست او تنها از طریق یک تکه پوست ۳ سانتیمتری  به ساعد وصل بود ولی به خاطر وضعیت جسمانی مطلوب گلن  و سرعتی که او را به بیمارستان رساندند ، یک تیم پزشکی موفق شد دست او را دوباره پیوند بزند.


 



نجات با نیش یک عنکبوت


عجیب ترین ها از دنیای پزشکی + عکس Tafrihi.Com


دیود بلانکارت۲۱ سال پیش طی یک حادثه موتورسواری فلج شد و محکوم به زندگی  روی صندلی چرخ دار . اما دو سال پیش در اثر نیش یک عنکبوت به طور معجزه آسایی  توانست دوباره  روی پاهای خود بایستد .

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد