رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

عجیب‌ترین جشنواره‌های دنیا!! (+عکس)

سالانه هزاران نفر از مردم ناظر جشنواره‌های عجیب و غریب هستند یا در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند. بعضی از این جشنوارها قدیمی‌ هستند اما تعدادی از آنها مدرن‌تر می‌باشند. درعین حال که اینها بسیار متفاوت هستند، همه آنها در یک مورد مشترک هستند: تمام این جشنواره‌ها عجیب و غریبند.
۹٫ لا توماتینا (La Tomatina)
آخرین چهارشنبه ماه آگوست هر سال در شهر «بونول» در منطقه والنسیای اسپانیا ۹۰۰۰ نفر از مردم محلی و ۲۰٫۰۰۰ تا ۴۰٫۰۰۰ خارجی در شهر جمع می‌شوند تا به یاد و احترام مریم مقدس و سنت لوئیس برتراند به یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب کنند. این سنت از حدود سال ۱۹۴۰ وجود داشته، اگرچه مدت کوتاهی در دوران حکومت «فرانکو» ممنوع شد. آغاز جشن با فردی است که سعی می‌کند یک میله روغنی را برای گرفتن یک ران خوک پخته شده بالا ‌ببرد. بار اول که ران خوک پایین کشیده شد،  توپ‌های آب بین شرکت کننده‌ها پرت شده و بیش از ۱۰۰ تن گوجه فرنگی برای پرتاب کردن بینشان پخش می‌شود.  زن‌ها باید در این جشن لباس سفید پوشیده و مردان هم نباید تی شرت بپوشند. بنابراین هرمردی تی شرت به تن در بین شرکت کننده‌ها دیده شود به ناچار از مراسم بیرون آورده می‌شود.

سالانه هزاران نفر از مردم ناظر جشنواره‌های عجیب و غریب هستند یا در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند. بعضی از این جشنوارها قدیمی‌ هستند اما تعدادی از آنها مدرن‌تر می‌باشند. درعین حال که اینها بسیار متفاوت هستند، همه آنها در یک مورد مشترک هستند: تمام این جشنواره‌ها عجیب و غریبند.



۹٫ لا توماتینا (La Tomatina)

 

لا توماتینا


آخرین چهارشنبه ماه آگوست هر سال در شهر «بونول» در منطقه والنسیای اسپانیا ۹۰۰۰ نفر از مردم محلی و ۲۰٫۰۰۰ تا ۴۰٫۰۰۰ خارجی در شهر جمع می‌شوند تا به یاد و احترام مریم مقدس و سنت لوئیس برتراند به یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب کنند. این سنت از حدود سال ۱۹۴۰ وجود داشته، اگرچه مدت کوتاهی در دوران حکومت «فرانکو» ممنوع شد. آغاز جشن با فردی است که سعی می‌کند یک میله روغنی را برای گرفتن یک ران خوک پخته شده بالا ‌ببرد. بار اول که ران خوک پایین کشیده شد،  توپ‌های آب بین شرکت کننده‌ها پرت شده و بیش از ۱۰۰ تن گوجه فرنگی برای پرتاب کردن بینشان پخش می‌شود.  زن‌ها باید در این جشن لباس سفید پوشیده و مردان هم نباید تی شرت بپوشند. بنابراین هرمردی تی شرت به تن در بین شرکت کننده‌ها دیده شود به ناچار از مراسم بیرون آورده می‌شود.


۸- جشنوراه قل دادن پنیر

 

قل دادن پنیر


جشنواره «جشنوراه قل دادن پنیر» هر سال در ماه می ‌در تپه کوپر، در Gloucestershire بریتانیا برگزار می‌شود. در این مراسم یک قطعه پنیر از تپه به پایین پرت می‌شود و سپس هر کدام از صدها نفر شرکت کننده باید به بالای تپه بدوند (آنها زندگی خود را به خطر انداخته و شیب تند تپه را بالا می‌روند) تا بتوانند پنیر را بگیرند. هر سال این جشنواره تلفاتی هم به بار می‌آورد و برای همین کودکان اجازه ندارند در آن شرکت کنند، اگرچه گاهی اوقات پسربچه‌هایی که در شهرهای محلی زندگی می‌کنند به هر ترتیبی به این مراسم می‌آیند. که البته برای بچه‌ها مسابقه ای بسیار مشکل است. زن‌ها و مردها جداگانه و با یک هدف اصلی مسابقه می‌دهند.


۷- آتش بازی سنت جان

 

آتش بازی سنت جان


آتش بازی سنت جان جشنواره مشهوری در اسپانیا است که در ۱۹ تا ۲۴ ژوئن برگزار می‌شود. در این جشنواره عجیب آتش بازی‌هایی به راه انداخته می‌شود که سوخت آن به طور مداوم از مبلمان‌های کهنه تامین می‌شود. مردم محلی درحالیکه به تماشای آتش بازی می‌نشینند، شکلات داغ هم بین دیگران پخش می‌کنند. اما بعد از این جشنواره عجیب می‌شود. بچه‌های روستاها که در مراسم شرکت می‌کنند باید درون آتش رفته و سریع از داخل آن رد شوند. تمام هفته پر شده از نمایش‌های آتش بازی و نیز ۸۶ زن و ۸۶ دختر جوان که به عنوان «زیبارویان» آتش بازی انتخاب می‌شوند. این «زیبارویان» در سراسر مراسم در نقش «ملکه» آنها را مدیریت می‌کنند.


۶- جشنواره پرتاب کردن بز

 

عجیب‌ترین جشنواره‌های دنیا!! (+عکس) www.TAFRIHI.com


به طور قطع اسپانیایی‌ها جشنواره‌های عجیب و غریب را دوست دارند. هر ساله در چهارمین یکشنبه ژانویه مردم بومی ‌شهر کوچکی به نام «مانگانیس د لا پولوروسا» به احترام قدیسه حامی‌شان یعنی قدیس «وینسنت د پل»  برای برگزاری جشنواره «پرتاب کردن بز» دور هم جمع می‌شوند. این جشنواره قدمت زیادی دارد به حدی که کسی زمان آغاز آن را نمی‌داند. و طریق آن چنین است که یک مرد جوان باید بزی را در روستا پیدا کند آن را بسته و به بالای برج ناقوس کلیسای محلی می‌برد. سپس بز را از آن بالا به پایین که ۵۰ فوت ارتفاع دارد پرت کرده و اگر بخت خوبی داشته باشد توسط روستاییانی که مشمع یا برزنت به دست پایین ایستاده اند گرفته می‌شود. مقامات دولتی روستا این مراسم را ممنوع اعلام کردند ولی هنوز هم ادامه دارد. سازمان‌های حقوق حیوانات نیز به این جشنواره اعتراض کرده اند و اعتراض آنها هم تا بحال با بی توجهی روبرو شده است.


۵- «هاداکا ماتسوری»
«هاداکا ماتسوری»
جشنواره‌ای که تمام شرکت کننده‌های آن برهنه اند. این جشنواره در طول سال بارها در قسمت‌های مختلف ژاپن برگزار می‌شود، شرکت کنندگان تنها لباسی که می‌پوشند یک نوع لباس سنتی است که به کمرشان می‌بندند. البته بعضی از اشخاص هم هستند که به طور کامل برهنه ظاهر می‌شوند و در این روز خاص در نظر دیگران این عمل ابدا بد و ناپسند نیست. هدف این جشنواره در اصل سرگرمی ‌و خوش گذرانی است و اغلب اوقات برای زن‌ها و مردها جشنواره‌های جداگانه برگزار می‌شود. دربرخی از شهرهای کوچک هم مراسمی ‌این چنینی برای بچه‌ها برگزار می‌شود که برای ورود به جشنواره بزرگسالان آماده شوند، اما گاهی اوقات هم بچه‌ها در جشنواره بزرگترها شرکت می‌کنند. اصل و منشا این جشنواره از یک واقعه مذهبی گرفته شده است، اما امروزه جنبه‌های مذهبی آن تقریبا فراموش شده است.


۴- ال کولاچو (El Colacho)

 

پریدن از روی بچه


ال کولاچو (یا جشن پریدن از روی بچه) از سال ۱۶۲۰ در اسپانیا باب شد و هرساله در عید «کورپوس کریستی» برگزار می‌شود. در این مراسم تمام کودکانی در یک سال گذشته به دنیا آمده‌اند را روی تشک‌هایی می‌خوابانند، مردان روستای «کاستریلو د مورسیا» به شکل شیطان لباس می‌پوشند و از روی این بچه‌ها می‌پرند. این جشنوراه اغلب با جراحت‌هایی نیز همراه است (معمولا برای بزرگترها) و اعتقادشان این است که پرش‌ها بچه‌ها را از گناهان اصلی پاک می‌کند- یک نوع غسل تعمید عجیب و غریب! پاپ بندیکت شانزدهم اخیرا از کشیشان محلی خواسته که خودشان را از مراسم دور نگه داشته چرا که هم خطرناک است و هم مخالف مذهب کاتولیک است.


۳- Fiesta de Santa Marta de Ribarteme

 



هرساله در شهر Las Nieves اسپانیا، مردمی‌که در سال گذشته تجربه نزدیک به مرگ را گذرانده اند دور هم جمع می‌شوند تا در جشن قدیس Saint Marta de Ribarteme قدیس حامی ‌رستاخیز یا تجدید حیا شرکت کنند. اما پیچیدگی کار اینجاست: آنها در مراسم عشای ربانی یک تابوت را حمل می‌کنند، یا درون تابوت دراز می‌کشند. بعد از مراسم تمام تابوت‌ها همراه با مجسمه این قدیسه به بالای یک تپه برده می‌شوند. علی رغم غم انگیز بودن این مراسم مردم آتش بازی راه می‌اندازند و فروشنده‌ها در خیابان‌ها اشیا مذهبی می‌فروشند.


۲- جشنواره چوب زدن به غاز

 



این جشنواره تا همین اواخر سالانه در آلمان برگزار می‌شد، جشنواره بدین شکل بود که یک غاز را از پاهایش به یک تیرک می‌بستند و سپس مردان محلی با چوب به غاز می‌زدند تا موقعی که سرش کنده شود. همیشه هم این مراسم اعتراض کمپانی‌های مدافع حقوق حیوانات را به دنبال داشت، برای همین اکنون در مراسم به غازی ضربه می‌زنند که قبلا کشته شده است. جشنواره دیگری بسیار شبیه به این جشنواره هر ساله در اسپانیا برگزار می‌شود که در آن یک مرد از غاز آویزان می‌شود تا موقعی که سرش از بدنش جدا شود، برای این مراسم هم که ۳۵۰ سال قدمت دارد غاز را قبل از این کار می‌کشند. نام جشنواره اسپانیایی Antzar Eguna است.


۱- Thaipusam

 



Thaipusam یک جشنواره هندویی است (اغلب توسط تمیل‌ها برگزار می‌شود) هر سال در ژانویه/ فوریه به مناسبت جشن تولد موراگان (پسر خدایان شیوا و پارواتی) برگزار می‌شود. شرکت کننده‌ها سرشان را می‌تراشند و یک مراسم زیارتی را اجرا می‌کنند، در پایان سیخ‌های بسیار تیزی را درون زبان یا گونه‌هایشان فرو می‌برند. بعضی از شرکت کننده چنگک‌هایی را به کمرشان وصل می‌کنند و بعد اشیا خیلی سنگینی مثل تراکتور را می‌کشند. مطمئنا این کارها درد و رنج زیادی را به شرکت کنندگان تحمیل می‌کند- بیشتر از آن چیزی که شما طاقت تحملش را دارید و بیشتر از آمرزشی که آنها از خدا دریافت می‌کنند. این جشنوراه در هند مشهور است، اما بزرگترین جشن‌ها در سنگاپور و مالزی اتفاق می‌افتد که به صورت یک تعطیلات عمومی ‌درآمده است.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد