رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

طاسی در مردان

اگــر جـزء مـردانـی هسـتیـد کـه بـیـش از آن مـقـــداری کــه مـی خـواهـید از پـوسـت سـرتــان پیداست، بدانید که تنها نیـستـید. بـنـابر آکـادمی پوست شناسی امریکا، دو نفر از سـه نـفـر مرد در این کشور، به انواع مختلفی از طاسی و کچلی دچار می شوند.

درمـان هــای دارویی و جراحی پیوند مو امروزه در دسترس ایـن افراد قرار دارد. درست است که با این روش ها یکدفعه ریشه موهایتان شروع به جوانه زدن نمیکند، اما میـتــوانید حداقل فضاهای خالی را پر کنید.

اگــر جـزء مـردانـی هسـتیـد کـه بـیـش از آن مـقـــداری کــه مـی خـواهـید از پـوسـت سـرتــان پیداست، بدانید که تنها نیـستـید. بـنـابر آکـادمی پوست شناسی امریکا، دو نفر از سـه نـفـر مرد در این کشور، به انواع مختلفی از طاسی و کچلی دچار می شوند.

درمـان هــای دارویی و جراحی پیوند مو امروزه در دسترس ایـن افراد قرار دارد. درست است که با این روش ها یکدفعه ریشه موهایتان شروع به جوانه زدن نمیکند، اما میـتــوانید حداقل فضاهای خالی را پر کنید.

ناتوانی پیاز مو؟

اکثر مردهایی دچار کچلی و طاسی می شوند، دچار حالت ارثی هستند که طاسی هورمونی  نامیده می شود. این مردان با افزایش هورمون آلفا رداکتاز مواجه می شوند که تستوسترون را به دی هیدرو تستوسترون (DHT) تبدیل می کند.


DHT باعث می شود که از پیازهای مو، موهای باریک تر و کوتاه تری جوانه بزند و سرانجام همین مسئله هم متوقف شده و جوانه زدن مو به کلی از بین برود. DHT همچنین باعث می شود که مراحل رشد پیازهای مو کوتاه تر شده و سایر مرحله طولانی تر شوند.


مهم نیست که از کدام سمت خانواده این موقعیت را به ارث برده باشید. هم برای خانم ها و هم آقایون به ارث بردن این وضعیت در ژن هایشان بسیار زیاد است. و اگر در فامیل درجه یک خود چنین فردی را داشته باشید، این شانس %۵۰ بیشتر می شود. و گاهی اوقات اجتناب ناپذیر است.


عقاید مردان درمورد کچلی


۱٫  کلاه گذاشتن:  هر نوع کلاهی که می خواهید، تا هر زمان سرتان بگذارید، اما فقط حواستان باشد که بگذارید سرتان حداقل ۷ ساعت در روز نفس بکشد. (هیچوقت با کلاه نخوابید).

۲٫  استفاده از محصولات مو:  ژل و اسپری های مو هیچکدام ترکیباتی که باعث کچلی بشود در خود ندارند. پس نگرن نباشید. و اگر هنوز نسبت به این موضوع حساسیت دارید و نگران هستید از محصولاتی استفاده کنید که طبیعی تر باشند و ترکیباتی مثل کارمومیل و آلو ورا در خود داشته باشند.


۳٫  زخم:  جراحت ها و زخم ها هیچگاه باعث کچلی نخواهند شد.


۴٫  بازی کردن با موها:  بازی کردن و دست زدن مداوم به موها باعث کچلی نمیشود. اما اگر به این کار عادت کرده اید، دست نگاه دارید. ممکن است علامت استرس و اضطراب باشد.


۵٫  بیماری های ویروسی:  هیچ بیماری ویروسی وجود ندارد که به طور مستقیم باعث کچلی شود. اما برخی داروهای قوی ممکن است منجر به چنین مسئله ای شود چون باعث از بین بردن ریشه ی مو می شوند. در همه ی موارد سعی کنید با پزشک خود مشورت کنید.


۶٫  حمام آفتاب:  اگر کسی هستید که با آفتاب سر و کار دارید نگران نباشید. آفتاب باعث خرابی پیاز موهایتان نخواهد شد. موهایتان از تصادم اشعه ی خطرناک UV به پیاز مویتان جلوگیری میکند.



تاثیرات روانشناسی طاسی

مردان همیشه تصور می کنند که پرمو بودن یکی از نشانه های بارز مردانگی است و کم مویی و بی مویی علائم زنانگی. کاملاً متناقض است چون هورمون تستوسترون که در مردها وجود دارد، همان هورمونی است که باعث کچلی و طاسی می شود.


مسئله ای که باید این مردان در نظر داشته باشند این است که بسیاری از زنان همین کچل بودن مردها را یکی از نشانه های جذابیت آنها می دانند. معمولاً مردان به خاطر کچلی خود ناامید و افسرده می شوند و بدبخت بودن و ناراحتی خود را به گردن طاس بودن خود می اندازند اما ممکن است اینطور نباشد و مورد دیگری در ظاهر آنها این ناراحتی را فراهم آورده باشد، مثلاً چاقی.


بدانید که زن ها قبل از موی مردان مجذوب هیکل آنها می شوند. پس نگرانی و ناراحتی را کنار بگذارید. درعوض کمی به خود برسید.


درمان های مو


خوشبختانه، برای آنهایی که هنوز روی سر خود مو دارند، راه هایی وجود دارد تا این موها را برای خود نگاه دارند و از ریزش آنها جلوگیری کنند. اما متاسفانه دو نوع داروی تایید شده از طرف FDA برای رشد مو، زمانی کار می کنند که پیازهای مو هنوز فعال باشند.



روژائین

یکی از داروهای موجود در بازار است که باید دو بار در روز روی پوست سر مالیده شود و با %۲ و %۵ قدرت موجود می باشد. این دارو که در اصل برای درمان فشارخون بالا شاخته شده بود، بیش از دو دهه است که مورد تحقیق قرار گرفته و سالم و بی خطر شناخته شده، اما هنوز طریقه ی کارکرد آن یک راز باقی مانده است. با اینکه نوع %۵ آن سریعتر عمل می کند و از نظر اکثریت بهتر شناخته شده، اما برخی غلظت آن را بیش از حد دانسته و دوز پایین تر را ترجیح می دهند.


به طور کلی، هرچه فرد جوان تر و میزان کچلی کمتر باشد، روژائین بهتر کار خواهد کرد. افراد بین سنین ۲۵ تا ۳۵ که کمتر از ۵ سال است با کچلی و ریزش مو مواجه شده اند و فقط قسمت کوچکی کچلی روی سرشان هست، نتیجه ی بهتری میگیرند.


متداول ترین عوارض این دارو (که در کمتر از %۲ از استفاده کنندگان مشاهده شده است)، جوش ها و خارش آلرژیک است. در برخی موادر این دارو ممکن است باعث ریزش بیشتر و کچلی بیشتر مو شود. افرادی که دچار مشکلات قلبی عروقی هستند باید با احتیاط بیشتری از این دارو استفاده کنند، چون ممکن است افزایش ضربان قلب، گیجی و سایر مشکلات قلبی اتفاق بیفتد.


پروپشیا

این یک قرص تجویزی است که معمولاً برای بزرگ شدن پروستات تجویز می شود. و از سال ۱۹۸۸ برای درمان کچلی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این دارو تولید دی هیدرو تستوسترون را کاهش می دهد.


مثل روژائین، این دارو نیز در افراد جوانتر با کچلی کمتر بهتر کار میکند. نتایج این دارو پس از چند ماه تا یک سال در فرد مشاهده می شود.

بااینکه این دارو کاملاً بی خطر نشان می دهد—و حتی فوایدی نیز مثل کوچک نگاه داشتن پروستات دارد—در درصد کمی از مردان ممکن است باعث ناتوانی جنسی شود.


نکته ی شایان توجه این است که اگر مردی از این دارو استفاده میکند و می خواهد عکسبرداری پروستات انجام دهد، باید حتماً پزشک خود را مطلع کند.

بااینکه هنوز سوالات بیشماری درمورد این دارو بی پاسخ مانده است، اما دارویی بیخطر و سالم شناخته شده است.

تصمیم گیری

اگر می خواهید یکی از این دو دارو را انتخاب کرده و استفاده کنید، باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. کچلی یک بیماری نیست، فقط یکی از جنبه های آرایش ظاهری افراد است.


درمان های دارویی ممکن است گران تمام شود.
این درمان ها باید پیوسته و مداوم انجام شود و توقف در درمان ممکن است باعث از دست رفتن همه ی موهایی شود که با درمان به دست آورده بودید.
با وجود بی خطر بودن آنها، اما احتمال عوارض جانبی طولانی مدت برای آن وجود دارد.
اگر مشاهده شد که فواید استفاده از دارو بیش از اشکالات آن است، سابقه ی سلامتی شما باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد