رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

سفر به تاریخ کشور همراه با کلاه پهلوی، سرزمین کهن و نابرده رنج

گزارشی از سه مجموعه جدید تلویزیونی در دست ساخت
در حال حاضر مجموعه‌های مختلفی توسط فیلم سازان برجسته کشور در دست تولید است که حضور آن‌ها انگیزه ای شد تا بازیگران مطرح سینما و سوپراستارها نیز به بازی در مجموعه‌های فاخر تلویزیونی گرایش پیدا کنند.حضور بازیگران مطرح سینما در تلویزیون سبب شده است که بعضی از ستاره‌های سینمای ایران هم چون نیکی کریمی‌و محمد رضا فروتن هم به بازی در مجموعه‌های تلویزیونی تمایل پیدا کنند و بازی در این عرصه را هم تجربه کنند.
مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی با هدف سرگرم کردن و آموزش روانه آنتن می‌شود که برخی از آن‌ها کیفیت پایینی دارد اما در این میان مجموعه‌های خوبی نیز توسط برخی کارگردان‌های مطرح در دست ساخت است که در این مطلب به معرفی ۳ مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن»، «کلاه پهلوی» و «نابرده رنج» پرداختیم که در پی می‌آید.
باز شدن پای ستاره‌ها به «سرزمین کهن»
سرانجام «کمال تبریزی» پای ستاره‌های سینما هم چون «نیکی کریمی» را به تلویزیون باز کرد تا بیننده‌ها او را در مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» ببینند. در این مجموعه تلویزیونی بازیگران متعددی نقش آفرینی می‌کنند و این مجموعه در ۳ فاز در دست تولید است.

گزارشی از سه مجموعه جدید تلویزیونی در دست ساخت
در حال حاضر مجموعه‌های مختلفی توسط فیلم سازان برجسته کشور در دست تولید است که حضور آن‌ها انگیزه ای شد تا بازیگران مطرح سینما و سوپراستارها نیز به بازی در مجموعه‌های فاخر تلویزیونی گرایش پیدا کنند.حضور بازیگران مطرح سینما در تلویزیون سبب شده است که بعضی از ستاره‌های سینمای ایران هم چون نیکی کریمی‌و محمد رضا فروتن هم به بازی در مجموعه‌های تلویزیونی تمایل پیدا کنند و بازی در این عرصه را هم تجربه کنند.
مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی با هدف سرگرم کردن و آموزش روانه آنتن می‌شود که برخی از آن‌ها کیفیت پایینی دارد اما در این میان مجموعه‌های خوبی نیز توسط برخی کارگردان‌های مطرح در دست ساخت است که در این مطلب به معرفی ۳ مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن»، «کلاه پهلوی» و «نابرده رنج» پرداختیم که در پی می‌آید.
باز شدن پای ستاره‌ها به «سرزمین کهن»
سرانجام «کمال تبریزی» پای ستاره‌های سینما هم چون «نیکی کریمی» را به تلویزیون باز کرد تا بیننده‌ها او را در مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» ببینند. در این مجموعه تلویزیونی بازیگران متعددی نقش آفرینی می‌کنند و این مجموعه در ۳ فاز در دست تولید است. ثریا قاسمی، علی شادمانی، میترا حجار، الهام حمیدی، حسین محجوب، پژمان بازغی، بیتا فرهی، جعفر دهقان، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی، پرویز فلاح پور و فرهاد قائمیان در فاز نخست این مجموعه نقش آفرینی کردند. هم اکنون فیلم برداری فاز دوم این مجموعه آغاز شده است و در آن شهاب حسینی در نقش «رهی»، محمد رضا فروتن در نقش «حشمت»، نیکی کریمی ‌در نقش «شاپرک»، حسن پورشیرازی در نقش «حاج مصطفی»، شبنم قلی خانی در نقش «وحیده»، هومن سیدی در نقش «حاج محسن»، مهرداد ضیایی در نقش «اکبر» و جواد عزتی در نقش «قاسم» حضور دارند.
«سرزمین کهن» داستان کودکی به نام «رهی» را روایت می‌کند که بعد از بمباران دهکده ای توسط متفقین از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. رهی و مادرش بعد از این حادثه راهی تهران می‌شوند و این شروع ماجراهای زندگی اوست. او در خانواده ای توده ای بزرگ می‌شود، اما ماجراهایی باعث می‌شود او را به خانواده ای درباری بسپارند و این جاست که آرام آرام به هویت خود پی می‌برد و همین باعث می‌شود که او را به خانواده ای بسپارند که علقه‌های مذهبی دارند. فیلم نامه این مجموعه را «علیرضا طالب زاده» به رشته تحریر درآورده است. این مجموعه پیش از این «کاسه‌های سفالی» نام داشت. این مجموعه نیز مانند بسیاری از مجموعه‌های تاریخی سیما، یک مشاور دارد و دکتر «مهدی ارگانی» در کنار عوامل تولید آن حضور دارد تا «سرزمین کهن» تصویر درستی از وقایع دهه بیست ایران را به نمایش بگذارد. «کمال تبریزی» کارگردان مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» تاکنون چند فیلم ماندگار ساخته است. او فعالیت در سینما را با فیلم برداری آغاز کرد و پس از سال‌ها تجربه، به عنوان کارگردان، دوربین به دست گرفت و فیلم ساخت. لیلی با من است، مارمولک، یک تکه نان، مهر مادری و فرش باد از آثار شاخص این کارگردان است. «تبریزی» در تلویزیون هم توانسته است به موفقیت‌هایی دست پیدا کند. مجموعه «دوران سرکشی» یکی از کارهای موفق و پر مخاطب اوست که توانست تا حدودی باب این گونه مضامین را در تلویزیون باز کند.
پخش مجموعه «کلاه پهلوی» بعد از «مختارنامه»
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» از سال ۱۳۸۵ در محل‌های متعددی از جمله دبیرستان البرز، موزه فرشچیان، کاخ سعدآباد، منزلی مسکونی در حوالی این کاخ، منطقه ییلاقی خوجیرو شهرک سینمایی غزالی آغاز شد و چندی پیش حدود ۳۰ نفر از عوامل تولید به همراه برخی بازیگران روانه کشور فرانسه شدند تا تصویربرداری این بخش را انجام دهند و هم اکنون نیز تصویربرداری در این کشور ادامه دارد. «سید ضیاءالدین دری» بعد از ساخت مجموعه «کیف انگلیسی» دوباره به سراغ تاریخ رفت تا در مجموعه «کلاه پهلوی» واقعه کشف حجاب را به تصویر بکشد. این مجموعه داستان جوانی به نام فرخ در دوره قاجار را روایت می‌کند که به خواست خانواده‌اش برای ادامه تحصیل به فرانسه می‌رود و به اصرار خانواده با دختر سفیر ایران در فرانسه ازدواج می‌کند. وی هنگام بازگشت به ایران به گروه‌های فراماسونری می‌پیوندد که با حمایت انگلستان به طور پنهانی در امور مختلف کشور دخالت می‌کنند. فرخ فرماندار ساوه می‌شود، آن هم در زمانی که رضاخان دستور کشف حجاب داده است، بنابراین او ناچار به انجام وظیفه است اما مردم ساوه در برابر این هتک حرمت ایستادگی می‌کنند و به رهبری یک بازاری به نام میرزا رضا تدین، قیامی ‌شکل می‌گیرد که زندگی فرخ را دچار تغییر می‌کند. مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» جزو پروژه‌های الف سیما محسوب می‌شود که حدود ۵ سال مرحله فیلم برداری آن به طول انجامید. این مجموعه یکی از مجموعه‌های پر بازیگر است که در برخی از سکانس‌های آن حدود ۴۰۰ هنرور حضور دارند. مجموعه «کلاه پهلوی» از پروژه‌های عظیم و تاریخی شبکه اول سیماست و بازیگران مرد هم چون امین حیایی (کریم)، داریوش فرهنگ (صمصام)، داوود رشیدی (موسیو آلفونس)، محمد رضا شریفی نیا (میرزا رضا)، سیروس گرجستانی (یاور نیکوکار)، رضا فیاضی (حکمت)، فخرالدین صدیق شریف (احسان)، داریوش کاردان (جوانشیر)، فرهاد آئیش (سرپاس مختاری)، جمشید شاه محمدی (مستشارنیا)، سید حسام نواب صفوی (سیروس)، بیوک میرزایی (ماشاءا… خان)، رحمان باقریان (سید علی)، عباس امیری (آقا ذبیح ا…)، سید مهدی تقی نیا (داوود خان)، اکبر رحمتی (مش جعفر)، امیر علی دانایی (فرخ)، سپند امیر سلیمانی (بهرام)، شهروز ابراهیمی‌(خسرو)، کیانوش گرامی‌(اسی) و فرامرز روشنایی (شهباز) به نقش‌ها جان می‌بخشند. هم چنین در این مجموعه پر بازیگر بازیگران زن نظیر مریلا زارعی (فروغ)، گوهر خیراندیش (مهرآفرین)، شقایق فراهانی (مه لقا)، سارا خوئینی‌ها (عالیه)، شهره لرستانی (شایسته)، ماه چهره خلیلی (سیمپسون)، نگین محسنی (بلانش)، بهاره افشار (شادی)، رز رضوی (نفیسه)، حنانه شهشهانی (پریوش)، مریم بوبانی (آغا بی بی)، فرحناز منافی ظاهر (قدسی) و نیلوفر خوش خلق (فاطمه) بازی می‌کنند. مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» به تهیه کنندگی «محمد رضا تخت کشیان» در ۳۰ قسمت برای پخش از شبکه اول سیما ساخته می‌شود.
«نابرده رنج» گنج میسر نمی‌شود!
مجموعه تلویزیونی «نابرده رنج» به صحنه‌های جنگ رسید و هم اکنون حدود ۷۰ درصد از فیلم برداری خود را سپری کرده است. «علی اوسیوند»، «حسین مهری» و «مهدی غیاث آبادی» بازیگران جدید هستند که به تازگی برای بازی در بخش‌های جنگی این مجموعه قرارداد بستند و مقابل دوربین رفتند. مجموعه تلویزیونی «نابرده رنج» در سال ۱۳۶۷ اتفاق می‌افتد. در شرایطی که ایران ما درگیر جنگ تحمیلی عراق است اسد ۲۶ ساله به این نتیجه می‌رسد که اگر درآمد بیشتری داشته باشد، زندگی بهتری خواهد داشت. او برای رسیدن به مقصود خود با فریبکاری منزل پدری اش را می‌فروشد، اما خود نیز فریب گروهی کلاهبردار را می‌خورد و برای فرار از معرکه ای که درست کرده است متواری می‌شود و در روستای قلعه کوهستانی به یاد گنجی می‌افتد که نسخه آن را پدرش به او داده است، اما متوجه می‌شود منطقه گنج در تصرف عراق است. مجموعه «نابرده رنج» نخستین مجموعه نویسنده جوان «علیرضا بذرافشان» است اما این کارگردان پیش از این ۳ فیلم دیگر نیز ساخته است. او برای تلویزیون، کارگردانی فیلم‌های «تنگنا»، «انتقال» و «لرزش زندگی» را بر عهده داشت که مورد توجه قرار گرفت. لوکیشن‌های این مجموعه برای نزدیک شدن به تهران دهه ۶۰ بازسازی شد و ماشین‌ها، نمره آن‌ها، نحوه لباس و پوشش بازیگران و حتی دیالوگ‌ها را با آن دهه مطابقت دادند. بار اصلی مجموعه حدود ۵ ماه بر دوش دو بازیگر نقش اصلی مجموعه یعنی «کامبیز دیرباز» و «سام درخشانی» بود و حدود ۳۰ درصد از داستان آن در فضای شهری می‌گذرد و بقیه آن در فضای جنگ و جبهه و… اتفاق می‌افتد. قالب اصلی داستان در کنار موضوع جدی آن، فضا و موقعیت‌های طنزی دارد و از نظر به وجود آمدن برخی از موقعیت‌ها شباهتی به مجموعه «زیرزمین» دارد. «کامبیز دیرباز» بازیگر مجموعه‌هایی هم چون تب سرد و در چشم باد، در این مجموعه نقش «اسد» جوان پایین شهری را بر عهده دارد که با مادر و خواهرش زندگی می‌کند. او برای به دست آوردن خرجی خانه از طریق مسیرهای غیر قانونی کسب درآمد می‌کند که پیدا کردن گنجی دیرینه یکی از آن‌هاست. «سام درخشانی» دیگر بازیگر نقش اصلی، نقش «عماد» را برعهده دارد. او از «اسد» باوقارتر است. اسد و عماد برای پیدا کردن گنج به جبهه می‌روند. «سیاوش تهمورث» نقش منوچهر دیگر جویای گنج را بازی می‌کند که با اسد و عماد همراه می‌شود. «میلاد کی مرام» هم در نقش پلیسی به نام جابر حضور دارد که قصد دارد سارقان این گنج را دستگیر کند. «ثریا قاسمی» مادر معروف مجموعه‌های تلویزیونی نقش مادر جابر را ایفا می‌کند. این مجموعه را «محمود رضایی» به سفارش شبکه سوم سیما تهیه و تولید می‌کند.


سفر به تاریخ کشور همراه با کلاه پهلوی، سرزمین کهن و نابرده رنج

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد