رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

سریال «سه دونگ،سه دونگ» به روایت تهیه کننده و کارگردان

نانوایی سر «درخونگاه»
این سریال قصه نصرت عشقی (سیروس گرجستانی) را نشان می‌دهد که سالهاست در یکی از محلات تهران نانوایی سنگکی دارد و به اتفاق سه پسرش مسعود،محمود و منصور آنجا را اداره می‌کند اما با آمدن پرویز (محمد کاسبی) شریک سه دونگ از مغازه اش که در ۱۰ سال قبل به ایتالیا رفته وحالا برای فروش سه دونگ آن به ایران آمده، ماجراهایی برای این خانواده به وجود می‌آید که آنها تصمیم می‌گیرند به خارج از کشور مهاجرت کنند.
بعد از مدتها که شبکه تهران پرونده ساخت سریال های طنز شبانه را بسته بود،امسال تغییر نگرش داده و بعد از سریال‌های «پاورچین» و «زندگی به شرط خنده» دوباره به این رویه گرایش پیدا کرده. به گونه ای که در این یکی، دو ماه اخیر دو طنز شبانه «سه دونگ، سه دونگ» و «سه، پنج، دو» را برای پخش در ماه های آینده تدارک دیده. به همین منظور سراغ «سه دونگ، سه دونگ» به کارگردانی شاهد احمدلو رفتیم که به قول خودش سعی شده در آن از خیلی ترفندهای دم دستی و کلیشه‌ای برای خنداندن مردم، چشمپوشی شود. مجموعه عوامل این سریال این روزها در مناطق جنوبی شهر در حال تصویربرداری این مجموعه هستند.
 در انتظار !
«سه دونگ، سه دونگ» ماه ها قبل به بهانه اینکه یکی از سریال مناسبتی نوروز باشد به جواد رضویان پیشنهاد داده شده بود اما جواد رضویان بین دو انتخاب قرار گرفته بود که همزمان ضمن حضور در این سریال باید در کار دیگری هم حضور می‌یافت و به همین منظور نتوانست سر این پروژه حاضر شود.

نانوایی سر «درخونگاه»
این سریال قصه نصرت عشقی (سیروس گرجستانی) را نشان می‌دهد که سالهاست در یکی از محلات تهران نانوایی سنگکی دارد و به اتفاق سه پسرش مسعود،محمود و منصور آنجا را اداره می‌کند اما با آمدن پرویز (محمد کاسبی) شریک سه دونگ از مغازه اش که در ۱۰ سال قبل به ایتالیا رفته وحالا برای فروش سه دونگ آن به ایران آمده، ماجراهایی برای این خانواده به وجود می‌آید که آنها تصمیم می‌گیرند به خارج از کشور مهاجرت کنند.
بعد از مدتها که شبکه تهران پرونده ساخت سریال های طنز شبانه را بسته بود،امسال تغییر نگرش داده و بعد از سریال‌های «پاورچین» و «زندگی به شرط خنده» دوباره به این رویه گرایش پیدا کرده. به گونه ای که در این یکی، دو ماه اخیر دو طنز شبانه «سه دونگ، سه دونگ» و «سه، پنج، دو» را برای پخش در ماه های آینده تدارک دیده. به همین منظور سراغ «سه دونگ، سه دونگ» به کارگردانی شاهد احمدلو رفتیم که به قول خودش سعی شده در آن از خیلی ترفندهای دم دستی و کلیشه‌ای برای خنداندن مردم، چشمپوشی شود. مجموعه عوامل این سریال این روزها در مناطق جنوبی شهر در حال تصویربرداری این مجموعه هستند.
 در انتظار !
«سه دونگ، سه دونگ» ماه ها قبل به بهانه اینکه یکی از سریال مناسبتی نوروز باشد به جواد رضویان پیشنهاد داده شده بود اما جواد رضویان بین دو انتخاب قرار گرفته بود که همزمان ضمن حضور در این سریال باید در کار دیگری هم حضور می‌یافت و به همین منظور نتوانست سر این پروژه حاضر شود. مدتی بعد که قید ساخت این سریال برای نوروز زده شد، تهیه کننده و گروهش تصمیم گرفتند که این سریال را به قصد پخش در ماه های آینده و بدون هیچ عجله ای بسازند. اما این بار کارگردان دومی‌که برای سریال در لیست بود، شاهد احمدلو بود.
شاهد احمدلو که بعد از سریال «ماه عسل» در روند سریال سازی‌اش تاخیری به وجود آمد.خودش در این باره می‌گوید:
«بعد از سریال «ماه عسل» و تعدادی فیلم و تله فیلمی‌که ساختم مدتها در انتظار فیلمنامه ای مثل همین فیلمنامه «سه دونگ، سه دونگ» بودم تا به گونه ای مرا با خود درگیر کند. زمانی هم که به این کار پیوستم در وهله اول تنها مسئله ای که برای من اهمیت بالایی داشت؛ انگیزه ای بود که ناخودآگاه پس از خواندن فیلمنامه در من به وجود آمد. من به دنبال این بودم که تمام تلاشم را بکنم تا بتوانم سریال خاطره انگیزی بسازم تا سال های سال از آن نام برده شود. نکته دومی‌که بیشتر من را برای کارگردانی این سریال ترغیب می‌کرد؛ نگاه و رنگ مشترکی بود که بین من و تهیه کننده و نویسندگان متن وجود داشت. نزدیک بودن نگاه هایمان نسبت به یکدیگر باعث شد که هم پیش تولید خوبی را از سر بگذرانیم و هم از گروه و از بازیگرانی استفاده کنیم که هر کدام از هنرمندان حرفه ای و کاربلدی در کار خود به حساب می‌آیند. در مجموع من اگر بخواهم به «ماه عسل» و «سه دونگ،سه دونگ» نمره ای بدهم به ترتیب نمره های ۱۲ و از ۱۳ بالاتر را برای آن ها در نظر می‌گیرم.»
 تجربه و انگیزه دو مشاور فراموش نشدنی
احمدلو درباره اینکه آیا در این راه و شیوه نگاهش به طنز، مشاور و راهنمای خاصی داشته یا نه می‌گوید: «مشاور من تجربه ای بود که از ساخت سریال «ماه عسل» و فیلم ها و تله فیلم هایم به دست آمدند. همین انگیزه و انرژی که برای ساخت این سریال بیش از هر چیز دیگری در من دیده می‌شود، بزرگترین راهنمایی بود که می‌توانست با کمک عوامل و ابزارهایی که در سریال وجود داشت به افق نزدیک ترم کند.» شاید آنهایی که با نگاه دقیق تری به سریال ها و کارهای طنز نگاه می‌کنند این سوال در ذهن شان به وجود آید که اگر فیلمنامه به صورت دقیق و کامل نوشته باشد و همه موارد در آن تاکید شده باشد، باز نیازی به خلاقیت کارگردان و بازیگران هم هست؟ «البته در پاسخ به سوال شما باید بگویم که خودم نمی‌توانم درباره سلیقه و خلاقیت شخصی که در سریال آن را به کار برده ام اظهار نظری بکنم اما فکر می‌کنم به هر حال هر کسی می‌تواند به وسیله تجربه هایی هم که داشته به این خلاقیت ها برسد.» اما این سریال در کنار خنداندن مردم قرار است که به زندگی آدم هایی بپردازد که به آنها کمتر پرداخته شده.
احمدلو می‌گوید: «فکر می‌کنم از ابتدا که قرار شد این مجموعه کارگردانی کنم از دیگر دلایل و انگیزه هایم برای حضور در آن علاقه ای بود که نسبت به قصه سریال، محله ها و آدم های جنوب شهر تهران داشتم.در این کار سعی کردم با نگاهی اجتماعی نسبت به این قشر و البته طبقات دیگر اجتماعی بپردازم چون بافت های قدیمی‌که در محله های درخونگاه و بازار وجود دارد را به گونه ای نشان دادیم که حس نوستالژیکی را هم با خود برای مخاطب رقم بزند.همین نگاه که نسبت به این محلات وجود دارد را من خون فیلم می‌پندارم که هنوز هم این آدم ها در این محلات وجود دارند»
 نوستالژی در محله های جنوب
فیلمنامه این سریال را علیرضا مسعودی نویسنده سریال‌های «قرارگاه مسکونی» و «سه در چهار» و سید نیما حسن نیا که با سریال «زیر آسمان شهر» شناخته شد، نوشته اند و در آن قصه نصرت عشقی (سیروس گرجستانی) را نشان می‌دهند که سالهاست در یکی از محلات تهران نانوایی سنگکی دارد و به اتفاق سه پسرش مسعود، محمود و منصور آنجا را اداره می‌کند اما با آمدن پرویز(محمد کاسبی) شریک سه دونگ از مغازه اش که در ۱۰ سال قبل به ایتالیا رفته وحالا برای فروش سه دونگ آن به ایران آمده،ماجراهایی برای این خانواده به وجود می‌آید که آنها تصمیم می‌گیرند به خارج از کشور مهاجرت کنند اما احمدلو در پاسخ به این سوال که از همان ابتدا فیلمنامه تمام قسمتهای سریال به دست او و بازیگران رسیده و تا الان چند قسمت را پیش برده می‌گوید: «خوشبختانه ما در این سریال استانداردهای لازم را رعایت کردیم و از همان ابتدا حدود ۲۲قسمت از فیلمنامه سریال به دست‌مان رسید. طبیعتا گروه با کسب اطلاعات بیشتری درباره داستان به کار پیوستند و در این صورت دورخوانی هایمان بیشتر صورت می‌گرفت که هرکدام از عوامل می‌توانستند تامل کنند و حتی پیشنهاداتی را هم بدهند. البته به زودی قرار است که شرایط سفرمان به خارج از کشور هم فراهم آید تا دو، سه قسمت از کار و مهاجرت خانواده اصلی قصه مان را در آنجا نشان دهیم.من احتمال می‌دهم که سریال تصویربرداری اش تا یکی، دوماه آینده به پایان برسد و امیدوارم که مسئولان محترم در پخش آن کوتاهی نظر نکنند و سریال بتواند در زمان و مناسبت خاصی مخاطبان را به سوی خود بکشاند»
 دست اندازها و تعویض ها
محمد صالحیان که سابقه تهیه کنندگی سریالهای «اکسیژن»، «حرف تو حرف»، «زیر آسمان شهر»، «صفردرجه»، «قشقرق» و… را داشته از نحوه انتخابهایش خصوصا بازیگرانی که در این سریال حضور دارند،می‌گوید:
«در این سریال سعی کردیم تا از بازیگرانی استفاده کنیم که فیزیک‌شان به چهره های شخصیت های اصلی سریال مان بخورد و در عین حال به موقعیت هایشان و اینکه چقدر در عرصه طنز موفق عمل کرده بودند هم نگاه کردیم. البته در سریال به غیر از بازیگران شناخته شده ای که در آن حضور دارند از بازیگران غیر چهره و کمتر شناخته شده تری هم استفاده شده و به نظرم تهیه کنندگان باید فرصتی را فراهم آورند تا چهره و استعدادهای جدید هم فرصت حضور در سریال ها را داشته باشند. چون در این صورت تلویزیون هم با شرایط تجاری سینما هیچ تفاوتی پیدا نمی‌کند. البته در این روند امکان دارد که تعویض ها و دست اندازهایی چه در انتخاب عوامل پشت صحنه و چه جلوی دوربین به وجود آید ولی مهم این است که هر چقدر هم که به زمین بخوریم و پنالتی و آفساید داشته باشیم باید به دروازه گل بزنیم.»صالحیان همچنین از توقف هایی که در ساخت این مجموعه شکل گرفته می‌گوید: «در سریال مشکلاتی به وجود آمد که بعد از مدتی فکر کردیم که هر چقدر هم که توقف داشته باشیم تنها چیزی که می‌تواند برایمان مهم باشد خروجی اش است که بتوانیم سریال خوب و دیدنی را تحویل مخاطبان،مسئولان و شبکه بدهیم. تغییر لوکیشنهای ما شرایط بسیار مشکلی را همراه با گرفتن پلانها به صورت تک دوربینه
به وجود می‌آورد. چون می‌خواستیم برخی از پلانها را به صورت سینمایی کار کرده باشیم. همچنین شرایط دو نفر از بازیگران، فرشاد حسینی موحد که در طول کار دچار حادثه شکستگی ران و استخوان شد و یکی دیگر از بازیگران که باید همزمان در این سریال در سریال های دیگری هم بازی می‌کرد مدت کوتاهی کارمان را به تعویق انداخت» تاکنون ۵۰ درصد از کار در لوکیشن های مختلفی از جمله نانوایی، بیمارستان، دادگاه، خیابان دانشگاه و کلانتری تصویربرداری شده و گروه چند روزی است که به لوکیشن اصلی رفته اند تا سکانسهای مربوط به خانه «نصرت» شخصیت اصلی قصه را بگیرند. عوامل«سه دونگ،سه دونگ» عبارتنداز: تهیه کننده: محمد صالحیان، کارگردان: شاهد احمدلو، نویسنده: علیرضا مسعودی، نیما حسن نیا، بازیگران: سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، مرجانه گلچین، سید جواد عزتی، اشکان اشتیاق، عباس جمشیدی فرد، یوسف صیادی، گیتی معینی، فرشاد حسینی موحد، سیاوش مفیدی، داریوش سلیمی، مریم معصومی‌، پریسا رضایی، نورانگیز مفخم، ماهان عبدی، مجید شهریاری، امیر محرابی، مجید علیزاده، عسل تهرانی، افشار، گلناز صاحبی، مظفر کورانی، احمد یاوری، ماکان رضایی پور، شمس الله دولتشاهی، نرگس جباری، عسل قنبری، مهشید همایونفر.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد