رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

سال ۲۰۱۳ سال بد برای ستاره‌ها ، سال خوب برای گیشه سینماها

 به گزارش خبرگزاری فارس، این محصولات در سطح بین‌المللی هم با استقبال تماشاگران خارجی روبرو شدند و فروش خوبی در کشورهای خارجی کردند.

اما تحلیل‌گران اقتصادی سینما در عین حال به این نکته مهم هم اشاره می‌کنند که در کنار فروش بالای برخی از محصولات سینمایی، فیلم‌های پرخرج زیادی هم با شکست تجاری روبرو شدند. همچنین برخی فیلم‌ها نتوانستند به رقم فروشی در حد هزینه‌های تولید خود برسند. تعداد این نوع فیلم‌ها کم نبود. 

بازیگران مشهور سینما هم چون تام کروز ، براد پیت، ویل اسمیت، آرنولد شوارزنگر و سیلوستر استالونه هم نتوانستند با فیلم‌های جدید خود، موفقیتی در جدول گیشه نمایش کسب کنند. برعکس، محصولات مستقل و نام‌هایی که کمتر مطرح بودند، توانستند نظر مساعد تماشاگران را به خود جلب کرده و فروش‌های خوبی در سینماهای کشورهای مختلف بکنند.

در سال ۲۰۱۳ تعدادی از فیلم‌های سینمایی همانطور که اهل فن و تحلیل‌گران اقتصادی سینما پیش‌بینی می‌کردند، توانستند به فروش خوبی در سالن‌های سینماها دست پیدا کنند. اما تعداد فیلم‌هایی که فروشی بالای ۳۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی داشتند، به ۴ تا هم نرسید. سال ۲۰۱۳ در عین حال، سال شگفتی هم بود و چند فیلم که به فروش‌های بالایی دست پیدا کردند،تعجب و شگفتی اهل فن را به همراه داشتند.

در گزارش زیر که توسط یکی از منتقدان و تحلیل‌گران سینمایی نشریه اسکرین اینتر‌نشنال تهیه شده، ۲۰ فیلم پرفروش سینمایی در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است. نکته مهم در ارتباط با این گزارش این است که دسته‌بندی فیلم‌ها بر اساس رقم فروش جهانی آنها (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) بوده است و نه فروش آنها در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی. نکته جالب و قابل توجه این است که دو فیلم اول این جدول، در آمریکا هم ردیف اول و دوم جدول پر فروش‌های سال را به خود اختصاص دادند.

۱_ مرد آهنی ۳، یک میلیارد و دویست میلیون دلار

با وجود فروش بالای فیلم و کسب رتبه اول، منتقدان چندان نظر خوشی نسبت به این فیلم نشان ندادند. آنها این اکشن ماجراجویانه ابرقهرمانانه را کاری سطحی ارزیابی کردند و گفتند حرفی برای گفتن ندارد. رابرت داونی جونیور بازیگر نقش مرد آهنی/آیرن من هم زمان با نمایش عمومی سومین قسمت آن، گفت از بازی در نقش یک ابرقهرمان کمیک استریپی خسته شده و قصد بازنشستگی دارد. صحبت او درباره کناره‌گیری از پروژه مرد آهنی باعث شروع گمانه‌زنی‌هایی بود که می‌پرسیدند مرد آهنی بعدی سینما چه کسی خواهد بود. نام لیوناردو دی کاپریو در این رابطه بیشتر از بقیه شنیده شد.

۲٫ من نفرت‌انگیز ۲، ۹۱۸ میلیون دلار

این انیمیشن کامپیوتری تماشاگران و منتقدان سینمایی را به یک اندازه راضی کرد. دومین قسمت یک کمدی اکشن خانوادگی که قصه ای جیمز باندی را تعریف می‌کند. اهل فن می‌گویند این فیلم و یخ زده والت دیزنی رقبای اصلی دریافت جایزه بهترین انیمیشن مراسم‌های اسکار و گلدن گلوب هستند.

۳_ سریع و آتشی‌۶، ۷۸۹ میلیون دلار

کمپانی یوینورسال چشم‌ امید زیادی به این مجموعه فیلم اکشن پلیسی خود دارد. در حالی که تهیه‌کنندگان فیلم سعی کردند با ورود یک بازیگر معروف (دواین جانسن) به قصه فیلم پرهیجان آن بیفزایند، مرگ پل والکر یکی از دو بازیگر اصلی قدیمی فیلم، سر و صدای زیادی پیرامون آینده آن به راه انداخت. اما به تماشاگران سینما اطمینان خاطر داده شد که قسمت‌های بعدی این مجموعه فیلم (حتی در غیبت والکر) تهیه و تولید خواهد شد. کاراکتر پل والکر در قسمت هفتم فیلم استعفا می‌دهد و محترمانه از دل قصه جدا می‌شود. تهیه‌کنندگان فیلم عقیده دارند این کار بهترین ادای دین به این بازیگر متوفی است.

۴٫ بازی‌های هانگر: گرفتن آتش، ۷۷۲ میلیون دلار

دومین قسمت مجموعه فیلم بازی‌های هانگر در حالی تبدیل به چهارمین فیلم پرفروش سال شد که نمایش عمومی موفقیت‌آمیز آن هنوز ادامه دارد و فروش آن، از رقم فعلی بالاتر خواهد رفت. به همین دلیل، احتمال زیادی وجود دارد که در پایان زمان اکران عمومی، حتی به ردیف دوم جدول هم برسد. جنیفر لاورنس که برای قسمت اول فیلم یک میلیون دلار دستمزد گرفت، برای قسمت دوم یک چک ده میلیون دلاری دریافت کرد. تولید قسمت سوم فیلم قطعی است، ولی تهیه‌کنندگان آن در رابطه با آینده آن، فعلا سکوت کرده‌اند.

۵_ دانشگاه لولوها، ۷۴۴ میلیون دلار

دومین قسمت شرکت لولوها نتوانست جادوی قسمت اول را تکرار کند. منتقدان چندان فیلم را نپسندیدند و گفتند به خوبی نسخه اصلی آن نیست. در داخل آمریکا هم استقبال زیادی از فیلم نشد. این موضوع باعث ناراحتی بسیار کمپانی والت ایرانی و شرکت کامپیوتری پیکسار شد. بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها، صحبتی درباره تولید قسمت سوم آن مطرح شود.

۶٫ مرد آهنین، ۶۶۲ میلیون دلار

نسخه احیا شده مجموعه فیلم سوپرمن که این بار با کمک کریستوفر نولان در مقام مشاور کارگردان، تلاش کرد حال و هوایی واقع‌گرا و تلخ به یک قصه کمیک استریپی قدیمی بدهد. خط اصلی قصه بر روی تنهایی و انزوای ابرقهرمانی تکیه می‌کند که نسل بشر نگران آن است که از نیروی خود علیه مردم عادی و بی‌گناه استفاده کند. هزینه تولید فیلم بسیار بالا بود (حدود ۲۰۰ میلیون دلار) و جلوه‌های ویژه فراوانی داشت.

۷_ جاذبه/بی وزنی، ۶۵۳ میلیون

آلفونسو کارون با تازه‌ترین فیلم خود هر دو گروه تماشاگران و منتقدان را راضی و خشنود کرد. فیلم تنها دو کاراکتر دارد که آنها را در دل سیاهی کهکشان رها می‌کند. در یک لوکیشن محدود، قصه‌ای پرتنش خلق می‌شود و روابط انسانی در یک شرایط سخت در بوته آزمایش قرار می‌گیرد. از بازی ساندرا بولاک و جرج کلونی به عنوان بازی‌های اسکاری اسم می‌برند. برای تحلیل‌گران سینمایی، استقبال بالای تماشاگران از فیلمی با این حال و هوا باعث تعجب بود.

۸_ تور: دنیای تاریکی، ۶۲۸ میلیون دلار

دومین قسمت ماجراجویی‌های ابرقهرمان چکش به دست قصه‌های کمیک استریپی شرکت مارول، از قسمت اول آن موفق‌تر بود. کریس همسورث استرالیایی تبار با این فیلم تبدیل به یکی از موفق‌ترین چهره‌های روز سینما شد. این فیلم هم مثل مرد آهنین حال و هوا و لحنی تلخ دارد.

۹_ خانواده کرودها، ۵۸۷ میلیون دلار

حال و هوای شاد و سرزنده این انیمیشن خانوادگی، تاثیر مثبت بسیار زیادی به تماشاگران گذاشت. تهیه‌کنندگان فیلم در کمپانی دریم ورکز تصور چنین موفقیت ‌ مالی و اقتصادی بالایی نمی‌کردند. اما بلافاصله خبر تولید قسمت دوم آن را اعلام کردند.گفته می شود این کمدی خانوادگی، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال خواهد شد.

۱۰_ جنگ جهانی زد، ۵۴۰ میلیون دلار

هزینه تولید فیلم بسیار بالا بود (حدود ۲۰۰ میلیون دلار) تماشاگران آمریکایی استقبال زیادی از آن نکردند. اگر فروش فیلم در خارج از آمریکای شمالی نبود، تازه‌ترین فیلم برادپیت لقب یک شکست فجیع تجاری را می‌گرفت.

۱۱_ از: بزرگ و پرقدرت، ۴۹۳ میلیون دلار

اولین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۳ که نوید سال پرباری را برای جدول گیشه نمایش سینماها داد. بازیگران نقشی در قصه و ماجراهای آن ندارند و قصه حرف اصلی و اول را در آن می‌زند. دومین قسمت فیلم هم به زودی جلوی دوربین می‌رود.این فانتزی ماجراجویانه،تعریف تازه ای از قصه فیلم کلاسیک جادوگر شهر از بود.

۱۲_ سفرهای ستاره‌ای به درون تاریکی، ۴۶۸ میلیون دلار

جی جی آبرامز پس از کارگردانی دو قسمت اول و دوم سری جدید و احیا شده مجموعه فیلم سفرهای ستاره‌ای/پیشتازان فضا، اعلام کرد دیگر با این پروژه پرسرو صدا همکاری نخواهد کرد. او ترجیح داد پشت دوربین قسمت هفتم جنگ‌های ستاره‌ای قرار گیرد که فیلم محبوب دوران نوجوانی‌اش بوده است. بحث انصراف آبرامز در شرایطی مطرح شد که از داخل کمپانی پارامونت خبرهایی شنیده می‌شد که مسئولان آن از کار آبرامز در قسمت دوم فیلم راضی نبوده‌اند.

۱۳_ هابیت: ویرانی اسموگ، ۴۱۴ میلیون دلار

دومین قسمت مجموعه فیلم سه قسمتی هابیت، تماشاگران خاص خود را دارد. آنها از قسمت سوم فیلم در آخرین روزهای سال ۲۰۱۴ هم همین استقبال را خواهند کرد. فروش موفقیت‌امیز قسمت دوم هنوز در سینماهای کشورهای مختلف جهان ادامه دارد. به همین دلیل، فیلم به ردیف‌های بالاتر جدول هم صادر خواهد کرد. زمانی که هابیت ها جلوی دوربین رفت، قرار بود فیلمی دو قسمتی باشد. ولی صحنه های فیلم برداری شده آن قدر زیاد بود که پیتر جکسن تصمیم گرفت آن را تبدیل به یک سه گانه(تریلوژی) کند!

۱۴_ وولورین، ۴۱۹ میلیون دلار

فروش فیلم رضایت خاطر تهیه‌کنندگانش را فراهم نکرد. آنها انتظار فروش بسیار بیشتری را برای این اکشن کمیک استریپی داشتند. هیو جکمن هم در گفت‌وگویی اعلام کرد دیگر مایل نیست نقش مرد گرگ‌نما/ وولورین را در قسمت‌های بعدی آن بازی کند. فعلا سرنوشت قسمت‌های بعدی این مجموعه فیلم، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. تهیه کنندگان فیلم بخش مهمی از آن را در ژاپن و با حضور بازیگران آسیایی ساختند تا فروش خوبی در کشورهای شرق دور داشته باشد.اما در عمل این اتفاق نیفتاد.

۱۵_ پاسیفیک ریم، ۴۰۸ میلیون دلار

هزینه زیادی صرف تولید این اکشن علمی تخیلی شد (حدود ۱۵۰میلیون دلار) فروش فیلم در آمریکا خیلی کم بود، ولی تماشاگران بین‌المللی استقبال بهتری از آن کردند. با وجود فروش کم فیلم در آمریکا، بحث تولید قسمت دوم آن هم مطرح شده است.

۱۶_ جی آی جو ۲: ۳۷۶ میلیون دلار

در اواسط قصه قسمت دوم این اکشن علمی تخیلی، کاراکتر چانینگ تاتوم بازیگر اصلی فیلم کشته شد، این مسئله هم حیرت تماشاگران را برانگیخت و هم صدای اعتراض آنها را بلند کرد. تهیه‌کنندگان فیلم گفتند در قسمت سوم فیلم، کاراکتر او را دوباره زنده خواهند کرد. ولی تاتوم گفت به ماجرا‌جویی‌های قصه فیلم برنمی‌گردد. دواین جانسن در قسمت دوم به جمع بازیگران آن پیوست و در سومین قسمت، نقش اصلی آن را بازی خواهد کرد.

۱۷- یخ زده، ۳۶۳ میلیون دلار

این انیمیشن خانوادگی و اکشن را جنیفر لی و کریس باک کارگردانی کرده و در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ به روی پرده رفت. اما استقبال تماشاگران و منتقدان از این فیلم بسیار بالا بود و آن را تبدیل به یکی از پدیده های سال کرد.فروش موفق فیلم هنوز ادامه دارد و به همین دلیل می تواند به ردیف های بالاتر جدول ارتقا پیدا کند. منتقدان از یخ زده به عنوان یکی از دو شانس اصلی دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال اسم می برند. این انیمیشن هم مثل فیلم اسکاری شجاع، یک کاراکتر مونث را در نقش اصلی خود دارد.

۱۸- حالا تو مرا می بینی، ۳۵۱ میلیون دلار

کمتر کسی تصور چنین موفقیت بالایی را برای این اکشن پر رمز و راز می کرد. فیلم خیلی بی سرو صدا اکران عمومی شد و با استقبال خوب تماشاگران و منتقدان روبرو شد.حتی این موفقیت باعث شد تا تهیه کنندگانش خبر تولید قسمت دوم آن را هم اعلام کنند.نقش های اصلی فیلم را گروهی از بازیگران معمولی سینما بازی کرده اند، ولی منتقدان می گویند این قصه جذاب و بدیع فیلم است که تماشاگران را جذب خود کرده است.

۱۹-هنگ آور۳ ، ۳۵۱ میلیون دلار

سومین قسمت این کمدی خانوادگی کمتر از حد انتظار فروش کرد.با این حال، تهیه کنندگان فیلم از این رقم فروش هم راضی هستند. معلوم نیست قسمت چهارم فیلم در دستور کار تولید قرار می گیرد یا خیر.پرسشی که اهل فن مطرح می کنند این است که ماجراجویی های سه دوست قدیمی قصه را تا کجا می توان ادامه داد و ماجراجویی های شیرینی برایش پیدا و خلق کرد؟

۲۰-گتسبی بزرگ، ۳۴۹ میلیون دلار

فروش این فیلم لیوناردو دی کاپریو درکشورهای مختلف جهان بیشتر از فروش آمریکای آن بود.با این وجود،برای باز لورمن کارگردان استرالیایی تبار سینما چنین رقم بالای فروشی، حکم یک پدیده را دارد.فیلم نامه فیلم بر اساس کتاب پرخواننده و معروفی از فیتزجرالد نوشته شد. این فیلم دومین نسخه سینمایی از این کتاب است. نسخه قبلی با بازی رابرت ردفورد و میا فارو در دهه هفتاد میلادی ساخته شد. منتقدان نسخه تازه را بهتر از نسخه اصلی آن ارزیابی کردند.آمیتاب باچان سوپراستار هندی هم نقش کوتاهی در فیلم بازی کرد. اما منتقدان هندی و رسانه های گروهی کشور، او را به خاطر حضور در این نقش کوتاه نکوهش کردند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد