رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

زیارت با چاشنی سیاحت

وقتی نام مشهد می آید، اولین چیزی که در ذهن تداعی می شود حرم مطهر امام رضا(ع) است و کسانی هم که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند معمولا اولین و شاید تنها هدف آنها زیارت امام هشتم باشد.

سفر به مشهد بویژه در آغاز سال نو می تواند نویدبخش یک سال خوب و سرشار از برکت و معنویت باشد، برای همین همه ما ترجیح می دهیم در صورت امکان سال جدید را در آن مکان مقدس نو کنیم.

اما این شهر جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی هم دارد که می تواند در کنار زیارت، اوقات فرح بخش خوبی را برای هر گردشگری رقم بزند.

● ییلاقات مشهد

مشهد ییلاقات متعددی دارد که هر کدام به تنهایی می تواند خستگی و کسالت یک ساله را از جسم و جانتان بیرون برده و خاطره یک سفر شیرین و گوارا را در ذهنتان به تصویر بکشاند.

طرقبه، زشک، نغندر، کنگ، شاندیز، جاغرق، چالی دره، پارک جنگلی وکیل آباد، آبشار اخلمد، آبشارهای اورتوکند، پارک جنگلی نه دره، منطقه دیدنی فریزی، سد ارداک، سد چالی دره، هفت حوض و چشمه گیلاس، از جمله مکان های تفریحی مشهد هستند که در بهار و تابستان با طبیعت دل انگیز خود، سخاوتمندانه آغوش سبز و پرطراوتشان را به رویتان می گشایند.

بیشتر گردشگران ، جاهای مشهور و دیدنی مشهد ازجمله پارک ملت، وکیل آباد، شاندیز، آرامگاه فردوسی، طرقبه و… را می شناسند. در این نوشتار به برخی مکان های ناشناخته مشهد می پردازیم.

روستای کوهپایه ای کنگ: بعد از پشت سرگذاشتن طرقبه به کنگ می رسید. نمای بیرونی این روستا شباهت زیادی به روستای تاریخی ماسوله در استان گیلان دارد، به همین دلیل آن را ماسوله دوم هم می نامند. این روستا به دلیل بافت مسکونی جذاب، آب و هوای معتدل و طبیعت سرسبز و خرم در میان مردم مشهد و زائران این شهر شناخته شده است.

کنگ یکی از مناطق ییلاقی و روستایی طرقبه است و در دامنه های شمال شرقی ارتفاعات بینالود، در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این منطقه در ۱۶ کیلومتری طرقبه قرار دارد و به دلیل وجود بلندی های چشم نواز همواره مورد توجه علاقه مندان و گردشگران است. پوشش گیاهی دره مجاور به این مکان زیبایی خاصی بخشیده و بیشتر باغات نیز در زمین های شیبدار این روستا ایجاد شده که با رودخانه ها و چشمه سارها سیراب می شود. ایجاد خانه های پلکانی از ویژگی های این روستای کوهپایه ای است.

▪ جاغرق: روستای ییلاقی جاغرق هم در فاصله هفت کیلومتری جنوب غربی طرقبه واقع شده است. این روستای گردشگری دارای آب و هوای معتدل کوهستانی، باغ های میوه و دره های سرسبز و پرآب است. می توانید در اقامتگاه های موقت آن ساعاتی بیاسایید و از خوردن غذاهای لذیذ رستوران های سنتی آن لذت ببرید.

منطقه توریستی و تفریحی ییلاق زشک یکی از جمله روستاهای گردشگری ایرن است که در ۳۰کیلومتری مشهد قرار گرفته است . این منتطقه ییلاقی که در دره ای زیبا از رشته کووهای البرز شمالی قرار گرفته است با طبیعت بکر و زیبا ی خود با آب وهوایی خنک شرایط مناسبی را برای مردم شهر مشهد تامین کرده است . این منطقه از طریق یک بزرگراه و با عبور از کنار قلعه باستانی ویرانی و دهکده المپیک ثامن الائمه به مشهد دسترسی دارد . در این منطقه صنایع دستی و نانهای محلی مختلفی وجود دارد که می تواند برای هر توریست و ایرانگردی جالب باشد.

چشمه سارها و باغ های فراوان ، فضای سرسبز و رودخانه، چشم اندازی بدیع به این منطقه بخشیده است.

این ناحیه یکی از نواحی عمده تولیدات صنایع دستی و بومی نظیر پوشاک چرمی و پوستی، اشیاء چوبی و انواع بافته های گیاهی می باشد.

▪ زشک: این روستا نیز که در سرچشمه دره شاندیز و در محور گردشگری این مکان قرار دارد، به لحاظ طبیعی یکی از باصفاترین مناطق ییلاقی اطراف مشهد است.

منطقه توریستی و تفریحی ییلاق زشک یکی از جمله روستاهای گردشگری ایرن است که در ۳۰کیلومتری مشهد قرار گرفته است . این منتطقه ییلاقی که در دره ای زیبا از رشته کووهای البرز شمالی قرار گرفته است با طبیعت بکر و زیبا ی خود با آب وهوایی خنک شرایط مناسبی را برای مردم شهر مشهد تامین کرده است . این منطقه از طریق یک بزرگراه و با عبور از کنار قلعه باستانی ویرانی و دهکده المپیک ثامن الائمه به مشهد دسترسی دارد . در این منطقه صنایع دستی و نانهای محلی مختلفی وجود دارد که می تواند برای هر توریست و ایرانگردی جالب باشد.

▪ عنبران: روستای عنبران هم در فاصله یک کیلومتری طرقبه واقع شده و به خاطر مناظر و چشم اندازهای زیبا و گیاهان خودروی خوش به آن عنبران می گویند. این منطقه ییلاقی رستوران های متعدد و اقامتگاه های مناسبی برای استراحت دارد.

▪ نغندر: در ۱۰ کیلومتری طرقبه

▪ روستای سرآسیاب: در پنج کیلومتری شاندیز

▪ روستای خادر :در یک کیلومتری شاندیز

▪ روستای ابرده پایین :در ۲۵ کیلومتری شمال غربی شهر طرقبه

▪ روستای ابرده بالا: در مسیر رودخانه زشک

▪ روستای ییلاقی حصار: در فاصله شش کیلومتری مشهد.

هزار مسجد، این رشته کوه از شمال غربی به سمت جنوب غربی و در ادامه آن رشته کوه مزداوند (مزدوران) به ارتفاع ۱۲۰۰ متر، قره داغ به ارتفاع ۱۶۵۰ متر، کپه داغ و بالخان ترکمنستان کشیده شده است. بخشی از کوه های هزارمسجد را کپه داغ می نامند. در امتداد جاده درگز – قوچان، رشته کوه به نام الله اکبر خوانده می شود.ارتفاع قله اصلی هزار مسجد ۳۰۰۰ متر است.

در دامنه شمالی این رشته کوه، منطقه کلات نادری قرار گرفته و در کوهپایه های این کوهستان، دشت قره قوم ترکمنستان و در شما شرق آن مشهد قرار دارد. امتدادرشته کوه هزار مسجد در جنوب منطقه سرخس، از تپه های تشکیل شده است که ارتفاع آن از ۸۰۰ متر تجاوز نمی کند. رودخانه هریرود که در اینجا تجن نام دارد و مرز ایران و ترکمنستان را تشکیل می دهد، شکافی را در این تپه ها باز می کند و ارتفاع این تپه ها۲۵۰ متر است.

در جنوب غربی این شهر از دیگر مناطق ییلاقی مشهد است که با وجود چشم اندازهایی از طبیعت؛ نظیر جنگل و باغ و رودهای زلال و گوارا همه روزه پذیرای تعداد بسیاری از زائران، مجاوران و طبیعت دوستان است.

سد کارده در کیلومتر ۲۰جاده مشهد، بند طرق در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، بند گلستان در مسیر طرقبه و سد چالیدره در مسیر گلستان هم جزو گردشگاه های آبی مشهد به شمار می رود که با مناظر طبیعی پیرامونشان تفرجگاه های زیبایی را به وجود آورده است.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد